1. Voordat je kan participeren op het forum dien je je eerst te registreren.

Druk hier om je te registreren!
    Ontzet Notitie

Veranderingen in Vragen & Aanbiedingen!

Discussie in '(co-)spelers, stamleden of pre-mades' gestart door Poo., 11. jun 2014.

Deel Deze Pagina

1. Poo.

Poo.

Lid geworden:
    30. jul 2013
    Leuk Bevonden:
    773
    Beste mede forum-spammers,

Jullie hebben vast wel gemerkt dat ik de laatste weken het regelmatig heb gehad over de zogenaamde onderbouwde aanraders en afraders. Hiervoor heb ik ook op regelmatige basis feedback van jullie ontvangen via de denktank, of via PM. Aangezien ik merkte dat de meningen over dit forum nogal verdeeld zijn ben ik te rade gegaan bij het gehele moderatie team, en daarbij het community management.

Na een lange discussie hebben we, met jullie feedback in het achterhoofd, besloten de volgende veranderingen door te voeren:

1. Het wordt vanaf heden toegelaten om niet onderbouwde aanraders en afraders te posten. Het onderbouwen van je aanrader/afrader wordt wel aangemoedigd aangezien dit doorweegt op 1 kleine post.
    2. De topics worden nu gesorteerd op basis van postdatum (dus de nieuwste posts staan altijd bovenaan). Hierdoor wordt het bumpen van topics onmogelijk. Iedereen krijgt dus evenveel kans om een co, premade of account te vinden!
    3. Enkel de topics van de afgelopen 2 weken blijven zichtbaar. Het aantal zichtbare pagina's is gereduceerd tot 4, dit maakt zoeken door de topics makkelijker en na 2 weken verwachten we toch wel dat het zoeken opgehouden is of er iets/iemand gevonden is. Het wordt weer toegelaten te bumpen 36 uur na de laatste post. Elke bump die hiervoor gebeurt zal worden bestraft met een berisping voor spam. Hier zal dan ook streng op gecontroleerd worden.

Zoals ik altijd heb gedaan ontvang ik graag feedback! Laat het ons weten.

Met vriendelijke groeten,

Jullie moderator,

Poo.

//EDIT:

Laatst bewerkt: 22. aug 2014
  2. Dutchgangster

Dutchgangster

Lid geworden:
    16. jul 2011
    Leuk Bevonden:
    444
    Waarschijnlijk zal dit enkel averechts werken.

In plaats van het huidige 'bumpen' gaan mensen nu snellers weer topics openen, om toch weer wat hoger te staan. Bedenk daarbij dat er maar 4 pagina's zijn en binnen een week is je topic verdwenen.. Weet niet of dat nou iedereen 'evenveel kans' geeft. ;)

Bovendien, jullie 'verwachten' dat iemand na 2 weken wel klaar is met zoeken? Dit is toch gewoon ridicuul? Hoe komen jullie er in godsnaam bij hier een limiet op te zetten? Je kunt zelf toch wel bepalen hoe lang je nodig hebt zeg.

3. Poo.

Poo.

Lid geworden:
    30. jul 2013
    Leuk Bevonden:
    773
    Ervaring leert ons dat 2 weken genoeg is. Hier zullen we ook niets aan veranderen.

Een nieuw topic openen om te 'bumpen' zal bestraft worden. Daar wordt door de dienstdoende moderator (ik dus) op gecontroleerd)

4. hatsjiie

hatsjiie

Lid geworden:
    12. apr 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Onnozele regels. Beter gaan jullie aan jullie 'bugs' werken i.p.v. dit soort onbenulligheden te verzinnen.

5. Dutchgangster

Dutchgangster

Lid geworden:
    16. jul 2011
    Leuk Bevonden:
    444
    Wat is er eigenlijk mis met bumpen? Mits het na 24 uur is natuurlijk.

6. BangerdIsWhoIAm

BangerdIsWhoIAm

Lid geworden:
    23. mrt 2014
    Leuk Bevonden:
    196
    Ook ik snap niet echt wat er mis is met bumpen. Als je dit na ongeveer 24 uur doet, dan is er niks aan het handje.

7. Rise Against

Rise Against

Lid geworden:
    24. sep 2008
    Leuk Bevonden:
    818
    ik persoonlijk ben nu al 2 maand ofzo aan het zoeken...

en als een topic op de 2e pagina terecht komt sluit je die gewoon en maak je een nieuwe :D

8. BangerdIsWhoIAm

BangerdIsWhoIAm

Lid geworden:
    23. mrt 2014
    Leuk Bevonden:
    196
    Jij kunt beter gewoon stoppen met zoeken :p

Maar zo krijg je wel veel dubbelde topics, ik zie er zelf echt totaal geen nut van in.

9. Dutchgangster

Dutchgangster

Lid geworden:
    16. jul 2011
    Leuk Bevonden:
    444
    Komt hier nog een reactie op?

Ik heb het even aangekeken maar mijn conclusie is vrij duidelijk dat dit nieuwe systeem gewoon niet werkt. Hoe moet je nu aangeven dat je nog steeds op zoek bent naar een speler als je topic al op de 2e pagina staat waar nagenoeg niemand kijkt?

Overigens geeft fenrir hier het perfecte voorbeeld van wat ik bedoelde: niet iedereen heeft binnen 2 weken een medespeler gevonden. Begrijp dan ook nog steeds hoe jullie erbij komen dat het nodig is om hier een limiet op te zetten. Met het oude systeem zet de TS gewoon een slot op zijn topic waardoor het uiteindelijk verdwijnt, of wanneer je als mod denkt dat het klaar is stuur je een pm om je vermoedens te bevestigen.

Lijkt erop dat de mods (over de ruggen van de spelers) zichzelf gewoon werk proberen te besparen. Zie hier bijvoorbeeld ook het nalaten om een deftige uitleg te geven.

10. Poo.

Poo.

Lid geworden:
    30. jul 2013
    Leuk Bevonden:
    773
    Mijn excuses dat de dienstdoende mod van dit fora (ik dus) examens heeft en dus weinig tijd.

Ik ga jullie feedback opgooien bij een volgende teammeeting, en we zullen dat bespreken. Totdat ik daar niet meer over weet kan ik hier ook niets zeggen, anders worden er weer verkeerde conclusies getrokken.

Over de vraag wat er mis is met Bumpen:
    Wij willen iedereen eenzelfde kans geven om een co te zoeken. Het bumpen van je eigen threads om ervoor te zorgen dat je weer bovenaan staat neemt die kans voor vele anderen weg.

Ik denk niet dat dat stuk snel gaat veranderen, maar ik zal het zeker bespreken, net zoals alle andere vragen.

Een beetje geduld zou de komende dagen welkom zijn :)

11. Dutchgangster

Dutchgangster

Lid geworden:
    16. jul 2011
    Leuk Bevonden:
    444
    Geduld hebben is prima, maar wanneer er 4 dagen over gedaan wordt door een mod die in andere topics wel gewoon post dan vind ik dit vrij frappant. Misschien beter even aan moeten geven dat je er later op terug kwam oid. Vandaar dat ik je er even aan herinnerde. :)

12. Poo.

Poo.

Lid geworden:
    30. jul 2013
    Leuk Bevonden:
    773
    Je hebt gelijk. Mijn excuses. Ik had dat even moeten zeggen.
    Ik zal nu al direct zeggen dat dit nog een week kan duren. Ik weet namelijk niet of ik aanwezig zal zijn bij de teammeeting van vandaag, aangezien ik morgen een examen heb ;)

//EDIT; heb het doorgegeven, in de loop van de dag morgen een antwoord :)

Laatst bewerkt: 18. jun 2014
  13. Rise Against

Rise Against

Lid geworden:
    24. sep 2008
    Leuk Bevonden:
    818
    Waarom zou je zo sneller iets vinden?

Gaat vooral om de persoon, het account, de ligging en de stam.
    niet of er gebumpt word

maak het gewoon zoals het eerst was.
    als iemand toch nog opzoek is kan die gewoon bumpen.

14. Auseinandersetzung

Auseinandersetzung

Lid geworden:
    19. apr 2011
    Leuk Bevonden:
    26
    Iedereen kan gewoon bumpen hoor?

15. Rise Against

Rise Against

Lid geworden:
    24. sep 2008
    Leuk Bevonden:
    818
    je kan bumpen maar je topic word niet bovenaan geplaatst

16. mac duck

mac duck

Lid geworden:
    14. dec 2011
    Leuk Bevonden:
    13

Waar zal ik eens beginnen :>

17. Poo.

Poo.

Lid geworden:
    30. jul 2013
    Leuk Bevonden:
    773
    Zoals je ziet is die regel geschrapt?

18. mac duck

mac duck

Lid geworden:
    14. dec 2011
    Leuk Bevonden:
    13
    Dus je geeft me goedkeuring om bij iedere aanvraag ongefundeerd 'afrader' neer te zetten :confused:
    Prima. Zal ik morgen eens gaan doen wanneer ik me verveel. Wat een achtelijke actie om die regel te schrappen :eek:

19. sseg

sseg

Lid geworden:
    12. aug 2010
    Leuk Bevonden:
    497
    Ik kan mac duck hier wel volgen. Is totaal niet wat er in het feedbacktopic naar voren kwam.
    Dus haal dat zinnetje 'Met jullie feedback in het achterhoofd' maar weg. Want dit is juist het tegengestelde aan wat er daar gezegd werd.
    Zoals je zei, meningen waren erg verdeeld. Maar het enige wat er nu is gebeurd, is dat er 1 kant toegegeven word, de kant van de spammers.

Je bent nu dus vrij om bij iedere aanvraag 'afrader' te gaan zetten. Nou zal erg gewaardeerd worden ;)

Laatst bewerkt: 19. jun 2014
  20. Poo.

Poo.

Lid geworden:
    30. jul 2013
    Leuk Bevonden:
    773
    We hebben besloten dat zo te doen om jullie meer vrijheid te geven. Het zal uiteindelijk aan de kiezer zijn om te zien welke aanraders en afraders opwegen tegen elkaar. Wij kunnen niet overal jullie handjes vasthouden.

Ik ben ermee akkoord dat het vele leuker, en ook beter is om gefundeerd te posten. Maar jammer genoeg zijn er mensen die vroeger die regel aan hun laars lapten, en dus kiezen we er nu voor iedereen de vrije hand te geven. Jullie kunnen zelf besluiten of een gefundeerde aanrader opweegt tegen een niet gefundeerde afrader. Lijkt me niet al te moeilijk?

Daarnaast, er werd wel degelijk rekening gehouden met jullie feedback, maar ook met de haalbaarheid op moderatieniveau. En meerdere mensen die verschillende dingen naar voren schuiven is ook niet echt handig om een unanieme oplossing te vinden.

Maar dan, die teammeeting.

Er werd besloten om dit nog minstens 3 weken te laten draaien. Beschouw deze veranderingen als een proefperiode. Na 3 weken (dus totaal van een maand onder deze omstandigheden) zal de situatie opnieuw geëvalueerd worden door het team, en zullen we zien of er verbetering is ten opzichte van het vorige, of een verslechtering. Nu draait dit nog maar een week, en dit vinden we te kort voor de echte resultaten ervan op te merken.

Als er nog vragen zijn, hoor ik ze graag. Wel niet 'wow wat is dit slecht zeg'. Ik hoor graag constructieve feedback!

Mvg,
    Jullie TW-team