verandering aanvalslimitering

Reactiescore
2.490
Taggen werkt meestal wel ja ;)

Laat ik even bij voorbaat zeggen dat de vorige stemming uit februari dateert en dus ruim 8 maanden oud is ;)

Het grootste verschil tussen nu en maanden geleden is dat met de start van Casual 4 alle andere casuals geen nieuwe spelers krijgen en alle transfers naar Casual 4 gaan (Waarin munten niet meer meegenomen worden). Dit verandert dus wel degelijk de wereldsituatie. Dit beïnvloed wel degelijk het aantal spelers op de wereld en zorgt enkel voor een afname. Het is logisch dat dan ook gewerkt wordt aan een afsluiting.


We hebben pas in april een aanpassing gehad. Dit hebben we verkregen na superlang wachten en erg veel gezeur. En eerlijk gezegd werd dat door enorm veel smoesjes tegen gehouden.
1. Er kwamen zogezegd nog keiveel nieuwe spelers op de wereld
2. Dit moeten we eerst voorstellen aan Duitsland
3. "Niet iedereen is er aan toe, dat weten we al op voorhand", zelfs een poll werd in de kiem gesmoord.
4. we moeten de beginnende spelers beschermen (weet je nog, de 15k spelers moesten beschermd worden tegen de 5m spelers)
5. ...


1. Toendertijd werden alle oude werelden getransferd naar NLP2 en alle nieuwere werelden (naar NLP3, die net gestart was). Toen was de grootste toestroom van spelers nog naar NLP2. Dit is nu anders.
2.
Strategie + Ideeën moeten goedgekeurd worden door InnoGames, we hebben nu een strategie voor alle casuals opgesteld.
3. Inmiddels is de wereldsituatie anders, speelt iedereen er minimaal 6 maanden en buiten wat uitzonderingen heeft iedereen minimaal 2 dorpen.
4. Inmiddels kan je na minimaal 6 maanden spelen wel zeggen dat het geen echte newbies meer zijn ;), ze zijn altijd welkom op de nieuwe wereld / NLP4.
 

DeletedUser70174

Guest
@Duckje
En wat heb je dan te zeggen op mijn rekensommetje??
Want daar zie ik niks van terug...
 
Reactiescore
2.490

DeletedUser70174

Guest
Leuk dat wij het met elkaar eens zijn :)
Ik heb nog even gezocht, op het moment zijn er 192,104 dorpen op cas2.
Dat betekend dat, zodra de regel vervalt er idd megaveel overnames komen.

Normaal zouden de grote spelers op een zelfde grote met elkaar gaan spelen. Nu nemen deze spelers gewoon iedereen over en krijg je een casual met grofweg 10 spelers ofzo...

Wat is daarop de reactie van Inno??

@Duckje
Dit is mijn grootste bezwaar. (naast het feit dat niks overlegd wordt maar gewoon doorgedouwd)
 
Reactiescore
2.490
@Duckje
Dit is mijn grootste bezwaar. (naast het feit dat niks overlegd wordt maar gewoon doorgedouwd)

Sorry voor mijn brutaliteit maar ik zie hier geen rekensommetje hoor

Ik zie een getal (gehaald uit stats), en een paar aannames die je doet.

Aanname 1: zodra de regel vervalt er idd megaveel overnames komen.
Aanname 2: Normaal zouden de grote spelers op een zelfde grote met elkaar gaan spelen. Nu nemen deze spelers gewoon iedereen over en krijg je een casual met grofweg 10 spelers ofzo...

Gevolg van de verbreding is wel degelijk dat er vooruitgang in de wereld komt en spelers iets meer ruimte krijgen. Zo kunnen spelers in de middenmoot ook lager gaan, het is niet enkel de grootste vs ie daaronder ;) Laten we even heel eerlijk zijn, het is niet de bedoeling van het spel (en ook niet van de casual werelden) om je te verschuilen achter je (lage) puntenaantal en dit jarenlang doorzetten.
 

DeletedUser70174

Guest
@Duckje
Volgens mij komen op reguliere werelden ook geen spelers binnen met 10/20x zo veel edels...
Normaal wordt deze schade al beetje beperkt door de 140%, maar nu haal je die echt weg. Ze zouden dan weinig invloed hebben op de middenmoot aan spelers. Nu zullen ze in hoog tempo de gemiddelde en kleine speler wegedelen, en zal de wereld openblijven voor 10 spelers...

Als je dat niet ziet, steek je toch echt beetje je kop in het zand hoor...
 

DeletedUser77564

Guest
Misschien dat er naast het kijken naar de aanvalslimiet van 140% gekeken kan worden naar spelers met buitensporig veel edelmannen.
 

DeletedUser76756

Guest
@Duckje Het is niet echt eerlijk als de aanvalslimiet eraf gaat. Dan heb je spelers die 3 maand spelen en gekomen zijn met 10.000 edelmannen en spelers die als 2.5 jaar spelen en nu na hard werken in de top 100 staan en totaal geen overschot aan edels hebben. Die spelers met 10.000 edels kunnen letterlijk na elk dorp van elke speler een edeltrein sturen. Daar zou dan echt een oplossing voor moeten mocht voordat dit een normale wereld wordt.
 
Reactiescore
2.490
Ik stel voor dat jullie je alvast gaan voorbereiden ;) Dit is een logisch gevolg van de Casualwerelden geweest (en het niet meenemen van munten). Maar niet eentje dat we eeuwig moeten blijven tegengaan door limiteringen op te stellen. De stemming voor hoe groot de verbreding wordt ligt bij jullie.
 

DeletedUser76756

Guest
Ik stel voor dat jullie je alvast gaan voorbereiden ;) Dit is een logisch gevolg van de Casualwerelden geweest (en het niet meenemen van munten). Maar niet eentje dat we eeuwig moeten blijven tegengaan door limiteringen op te stellen. De stemming voor hoe groot de verbreding wordt ligt bij jullie.

Voorbereiden op 10.000 inkomende edelmannen. Klinkt leuk.
 

DeletedUser71739

Guest
De stemming voor hoe groot de verbreding wordt ligt bij jullie.

Daar ben ik het niet helemaal mee eens, dit word voor ons gedaan. Het is 20% of 40%, waar is de keuze voor geen verhoging zoals in casual 1?

Iedereen weet op casual dat de aanvalsbeperking een keer weg zal vallen maar ik vind dat wij dezelfde manier verdienen als op casual 1.
 
Reactiescore
746
Simpelweg omdat die optie niet meer van toepassing is. Bij Casual 1 was er nog geen aanpassing gebeurd aan de werking van casual werelden (oa de 'geen munten meenemen'-aanpassing) waardoor spelers enkel op casual kunnen blijven.

Deze aanpassing is nu gebeurd, wil je blijvend in een beschermde mode blijven, dan ga je naar een nieuwe casual, en anders gaat de wereld geleidelijk aan naar een endgame. De optie 'deze bescherming aanhouden' is bewust weg gelaten (en zal ook niet op terug gekomen worden)
We kunnen mensen niet eeuwig beschermen, en na 6 maanden op de server moet je echt wel genoeg spelervaring hebben opgebouwd om een gewone wereld aan te kunnen. (wat ook wel het doel is van Casual).
 

DeletedUser76756

Guest
We kunnen mensen niet eeuwig beschermen, en na 6 maanden op de server moet je echt wel genoeg spelervaring hebben opgebouwd om een gewone wereld aan te kunnen. (wat ook wel het doel is van Casual).

Kun je op een gewone wereld in 1 keer ook 10.000 edelmannen op je af krijgen?
 

DeletedUser74856

Guest
Simpelweg omdat die optie niet meer van toepassing is. Bij Casual 1 was er nog geen aanpassing gebeurd aan de werking van casual werelden (oa de 'geen munten meenemen'-aanpassing) waardoor spelers enkel op casual kunnen blijven.

Deze aanpassing is nu gebeurd, wil je blijvend in een beschermde mode blijven, dan ga je naar een nieuwe casual, en anders gaat de wereld geleidelijk aan naar een endgame. De optie 'deze bescherming aanhouden' is bewust weg gelaten (en zal ook niet op terug gekomen worden)
We kunnen mensen niet eeuwig beschermen, en na 6 maanden op de server moet je echt wel genoeg spelervaring hebben opgebouwd om een gewone wereld aan te kunnen. (wat ook wel het doel is van Casual).

Kort samengevat: Bullsh*t
 

DeletedUser77260

Guest
Waarom wordt er toch zoveel gehamerd op het feit dat je na 6 maanden goed genoeg speelt?

De discussie die wij voeren gaat niet over ervaring. Maar over eerlijkheid van de verbreding, door mensen met veel edels. Wat TW zou kunnen doen is iedereen 1000 edels gratis geven. Dat trekt het meer gelijk dan 20% verbreding.

Ik denk dat de discussie grotendeels had voorkomen kunnen worden als er een knop: 'Zelfde' zou zijn geweest, omdat vooruitgang omwille van vooruitgang niet altijd wenselijk is..
 
Reactiescore
660
Simpelweg omdat die optie niet meer van toepassing is. Bij Casual 1 was er nog geen aanpassing gebeurd aan de werking van casual werelden (oa de 'geen munten meenemen'-aanpassing) waardoor spelers enkel op casual kunnen blijven.

Deze aanpassing is nu gebeurd, wil je blijvend in een beschermde mode blijven, dan ga je naar een nieuwe casual, en anders gaat de wereld geleidelijk aan naar een endgame. De optie 'deze bescherming aanhouden' is bewust weg gelaten (en zal ook niet op terug gekomen worden)
We kunnen mensen niet eeuwig beschermen, en na 6 maanden op de server moet je echt wel genoeg spelervaring hebben opgebouwd om een gewone wereld aan te kunnen. (wat ook wel het doel is van Casual).

Zal ik nu de Poo spelen van zes maanden geleden, en jij bent de Poo van nu, dan krijgen we een leuke discussie.
Er is eeeeen klein verschilletje, er komen geen nieuwe spelers bij, en dat is dan de reden dat allerlei uitbreidingen wel kunnen, want ze hebben al zes maanden gespeeld.

Nee Poo, je spreekt je eigen nu keihard tegen. De uitbreiding die we toen zooo hard nodig hadden is er veeeel te laat gekomen, en nu komt ze veel te snel.

Daar heb ik nog geen passend antwoord op gezien. Simpelweg omdat het is wat ik zeg.
;)
 

DeletedUser77564

Guest
Ik vind de aanvalsverbreding prima, kan ik mee leven. Te snel of niet, richting een echte wereld vind ik goed.

Maar precies wat Herjan zegt, daar heb je geen tegenstanders met 10.000 edelmannen. Er zijn geen 6 maanden ervaring die mij kunnen 'voorbereiden' (wauw, really? voorbereiden?) op een tegenstander 160% of misschien 180%-200% groter die me simpelweg gewoon weg speelt. De safezone dodgen, front stacken, zoals je verdedigt op een normale wereld? Kan niet want op elk dorp krijg je 10 edelclears binnen.

Dus nee, ik wil niet 'blijvend in een beschermende mode' blijven, en ik vind het opbouwen naar een endgame goed, maar dan kan ik net zo goed nu stoppen want de eindspelers zijn al bepaald omdat JULLIE niet slim genoeg waren om een maximum op het aantal edelmannen dat je meeneemt te zetten, EN te koppig om dat nu recht te zetten.
 
Bovenaan