verandering aanvalslimitering

Reactiescore
660
Tribal Wars Team vandaag om 20:40 uur
Beste spelers


Geleidelijk aan begint deze Casualwereld zich te profileren als een volwaardige spelwereld.

Dit wilt zeggen dat deze Casual eventueel ook gewonnen zal moeten worden. Daarom zullen we de aanvalslimitering na een bepaalde tijd steeds verbreden, totdat deze volledig wegvalt.
Hierna zal er een dominantievoorwaarde van toepassing zijn.

De opties bij deze stemming zijn:
- Verbreding met 20%
- Verbreding met 40%

Het resultaat van deze stemming is bindend, en zal enige tijd na afloop van de stemming doorgevoerd worden.

Ga snel naar Instellingen > Enquêtes om jouw stem te plaatsen!

Met vriendelijke groeten,
Jullie Tribal Wars.nl Team

We hebben pas in april een aanpassing gehad. Dit hebben we verkregen na superlang wachten en erg veel gezeur. En eerlijk gezegd werd dat door enorm veel smoesjes tegen gehouden.
1. Er kwamen zogezegd nog keiveel nieuwe spelers op de wereld
2. Dit moeten we eerst voorstellen aan Duitsland
3. "Niet iedereen is er aan toe, dat weten we al op voorhand", zelfs een poll werd in de kiem gesmoord.
4. we moeten de beginnende spelers beschermen (weet je nog, de 15k spelers moesten beschermd worden tegen de 5m spelers)
5. ...

Het feit dat ze nu een paar maanden later opmerken dat het plots (volgens tw.nl) wel enorm gevorderd is op de wereld geeft eigenlijk aan dat hun smoesjes voorheen totaal niet klopten. Er is nu totaal niks veranderd ten opzichte van toen, ja de accounts zijn wat groter geworden, er worden nog steeds geregeld een paar accounts grijs. voor de rest zijn er nog steeds dezelfde spelers die er toen waren, er is tussen april en nu totaal niks veranderd.

Nu ineens, zonder enige opmerking van de community uit zouden de noobs ineens meer dan pro genoeg geworden zijn, de wereld is enorm gevorderd (not, totaal geen verschil), nu ineens wordt het door onze strot geduwd.
Begrijpe wie begrijpe kan.

Ben nu totaal tegen een uitbreiding. De uitbreiding die er maanden niet kwam en de wereld (en ja, onze stam vooral) voor een stuk deed doodbloeden, is er uiteindelijk gekomen. De wereld is een stukje opgefleurd. Een volgende uitbreiding komt veel te snel en gaat tegen hun eigen principes is.

1. beginnende spelers worden nu totaal niet meer beschermd
2. de community heeft geen inbreng gehad
3. een casual moet helemaal niet gaan lijken op een normale wereld, toch niet te snel
4. ....
 
Laatst bewerkt:
Reactiescore
2.191
Beginnende spelers beginnen niet meer op casual 2 maar op 4. Dit is een kul aregiment.

Ik ben voorstander, net alsof kleine spelers nog wat kunnen leren hier, daar is dit veel te slecht voor aangepakt.
 

DeletedUser70174

Guest
Ik ben het wel eens met Robin.
Waarom zit sws de optie "laten zoals het is" er niet bij??

Daarnaast wordt het echt een bende als die regel verdwijnt...
De mega accounts kunnen dan vrij edelen en volgens mij vallen dan de argumenten waarom die toegelaten werden op deze wereld ook flink in elkaar.
(er werd toen gezegd dat ze geen invloed hadden, wat altijd al geklets is geweest, maar als de regel wordt verbreed kunnen ze zo achterlijk veel gaan edelen dat je voor de rest het spel bederft)

Kortom, lekkere ondoordachte actie weer :S
 
Reactiescore
92
Man man, dit is echt gezeik voor het zeiken, jij met je vete met het TWteam :rolleyes2:

1. beginnende spelers worden nu totaal niet meer beschermd
Totaal niet meer beschermd? Dus 160% maakt iedereen aanvalbaar?
2. de community heeft geen inbreng gehad
De casual bestaat grotendeels uit spelers die geen idee hebben waar ze mee bezig zijn, zulke mensen hoef je geen beslissingen laten maken op het niveau van de wereldinstellingen. Daarnaast hebben veel spelers die wel dat inzicht hebben hierom gevraagd, dus dat de community geen inbreng had weet ik zo net nog niet. Ik zie dit juist als een goede stap.
3. een casual moet helemaal niet gaan lijken op een normale wereld, toch niet te snel
Te snel? We zitten nu op 160% en de wereld draait nu twee en een half jaar.
Waarom moet het niet gaan lijken op een normale wereld? Het doel was om spelers TW te leren, weliswaar niet gelukt, maar het minste wat men kan doen is na jaren te tonen hoe het is om een normale wereld te spelen. Als je het goed wilt leren moet je alle steuntjes weghalen.

1. Er kwamen zogezegd nog keiveel nieuwe spelers op de wereld
Ja, nu niet meer, de wereld is ondertussen gesloten.
2. Dit moeten we eerst voorstellen aan Duitsland
Dat hebben ze gedaan, met succes.
3. "Niet iedereen is er aan toe, dat weten we al op voorhand", zelfs een poll werd in de kiem gesmoord.
Dit is mij ontgaan en wat je bedoeld met die poll weet ik niet (meer), dus dit laat ik rusten.
4. we moeten de beginnende spelers beschermen (weet je nog, de 15k spelers moesten beschermd worden tegen de 5m spelers)
Deze worden nog steeds beschermd, door die 20 of 40% kunnen die 15k spelers nog steeds niet die sagrada's veroveren. :p


Enigste waar ik me in kan vinden is dat van Corné :eek: maar dat komt door een heel andere fout, ik gok vanuit Innogames. Zodra de regel vervalt verwacht ik 30.000 edelmannen op mijn dak. :D De bron van het probleem ligt bij die fout. De wereld wordt uiteindelijk toch wel verwoest door deze spelers, ongeacht hoe lang het vervallen van die regel duurt.
 

DeletedUser70174

Guest
Leuk dat wij het met elkaar eens zijn :)
Ik heb nog even gezocht, op het moment zijn er 192,104 dorpen op cas2.
Dat betekend dat, zodra de regel vervalt er idd megaveel overnames komen.

Normaal zouden de grote spelers op een zelfde grote met elkaar gaan spelen. Nu nemen deze spelers gewoon iedereen over en krijg je een casual met grofweg 10 spelers ofzo...

Wat is daarop de reactie van Inno??
 
Reactiescore
660
Man man, dit is echt gezeik voor het zeiken, jij met je vete met het TWteam :rolleyes2:

1. beginnende spelers worden nu totaal niet meer beschermd
Totaal niet meer beschermd? Dus 160% maakt iedereen aanvalbaar?
2. de community heeft geen inbreng gehad
De casual bestaat grotendeels uit spelers die geen idee hebben waar ze mee bezig zijn, zulke mensen hoef je geen beslissingen laten maken op het niveau van de wereldinstellingen. Daarnaast hebben veel spelers die wel dat inzicht hebben hierom gevraagd, dus dat de community geen inbreng had weet ik zo net nog niet. Ik zie dit juist als een goede stap.
3. een casual moet helemaal niet gaan lijken op een normale wereld, toch niet te snel
Te snel? We zitten nu op 160% en de wereld draait nu twee en een half jaar.
Waarom moet het niet gaan lijken op een normale wereld? Het doel was om spelers TW te leren, weliswaar niet gelukt, maar het minste wat men kan doen is na jaren te tonen hoe het is om een normale wereld te spelen. Als je het goed wilt leren moet je alle steuntjes weghalen.

1. Er kwamen zogezegd nog keiveel nieuwe spelers op de wereld
Ja, nu niet meer, de wereld is ondertussen gesloten.
2. Dit moeten we eerst voorstellen aan Duitsland
Dat hebben ze gedaan, met succes.
3. "Niet iedereen is er aan toe, dat weten we al op voorhand", zelfs een poll werd in de kiem gesmoord.
Dit is mij ontgaan en wat je bedoeld met die poll weet ik niet (meer), dus dit laat ik rusten.
4. we moeten de beginnende spelers beschermen (weet je nog, de 15k spelers moesten beschermd worden tegen de 5m spelers)
Deze worden nog steeds beschermd, door die 20 of 40% kunnen die 15k spelers nog steeds niet die sagrada's veroveren. :p


Enigste waar ik me in kan vinden is dat van Corné :eek: maar dat komt door een heel andere fout, ik gok vanuit Innogames. Zodra de regel vervalt verwacht ik 30.000 edelmannen op mijn dak. :D De bron van het probleem ligt bij die fout. De wereld wordt uiteindelijk toch wel verwoest door deze spelers, ongeacht hoe lang het vervallen van die regel duurt.


Je hebt me door, want je weerlegt nu perfect alles wat ze een paar maanden geleden hebben aangehaald om het toen maaaaaanden tegen te houden. En wat ik dus toen ook allemaal heb gezegd. Bedankt om me toen te steunen wijsneus.

Maar.

Als de wereld nu 2,5j bezig is was hij toen dus 2j bezig. Het heeft twee jaar geduurd om iets te veranderen, en nu duurt het dan maar een paar maanden om eventueel zelfs een dubbele stap te zetten. Dat is wel een schril contrast, niet?

Trouwens, even tussen ons, die vete tussen mij en het tw team is onbestaand. Ik heb vrij geregeld heel aangename babbeltjes met verschillende van die mensen op skype. Ik ken zelfs verschillende van die mensen al langer dan dat jij ooit tw hebt gespeeld. Dus voor je onzin uitkraamt ....

Ik ben wel een correcte mens, als argumenten worden weggelachen door leidinggevende toen, en ze komen amper een paar maanden later met een regel waarmee ze hun eigen argumenten toen volledig van de kaart vegen (je hebt ze zelf net mooi besproken) dan ben ik er inderdaad als de kippen bij om dat even te melden.

Beter kruip je weer achter je pc om je aanvallen netjes allemaal in een minuut te timen en de pro uit te hangen. Echt een waardeloze poging om me zwart te maken, maar wel bedankt om alles wat ik zei te versterken.
 
Reactiescore
92
Ik had je intentie van de post inderdaad niet 100% begrepen. De eerste alinea van mij voegt inderdaad niets toe. :redface:

robbeke zei:
Ben nu totaal tegen een uitbreiding. De uitbreiding die er maanden niet kwam en de wereld (en ja, onze stam vooral) voor een stuk deed doodbloeden, is er uiteindelijk gekomen. De wereld is een stukje opgefleurd. Een volgende uitbreiding komt veel te snel en gaat tegen hun eigen principes is.

1. beginnende spelers worden nu totaal niet meer beschermd
2. de community heeft geen inbreng gehad
3. een casual moet helemaal niet gaan lijken op een normale wereld, toch niet te snel
4. ....
Je argumenten om nu de aanvalsbeperking niet 'gedwongen' te verbreden zijn dus de oude, weerlegde, argumenten van TW?
Boos omdat Tw nu indirect heeft toegegeven dat je standpunt destijds klopte?

Een contrast is het zeker, maar ze moesten discussiëren met Innogames/tegenstanders. Er was eerst verdeeldheid, dus gebeurde er niet veel, nu zijn ze uitgepraat en kan het blijkbaar veel sneller. Ik zie niet in waarom degene die vroeger zo voor een verbreding vochten er nu 'totaal tegen' zijn. Dat was de essentie van mijn tweede alinea.

Graag gedaan en maak je geen zorgen. :cool2:
 
Laatst bewerkt:
Reactiescore
660
Excuseer dat ik je even moest wakker schudden, ik doe het ook altijd iets te, je kent me ondertussen al.

Ik heb nu een paar bezwaren. Omdat het voor onze stam, die een stuk is aangetast geweest door het uitblijven van de vorige maatregelen ook een stuk op achterstand staat nu tegen jullie toch wel sterke coalitie. We hebben geprobeerd het evenwicht te herstellen.
Dat die maatregelen nu vrij snel na de vorige al komen geeft jullie meer mogelijkheden om ons weer de kop in te drukken.

Ik geef toe dat we niet mogen roepen dat het niet goed is omdat het voor onze stam alleen slecht zou uitkomen, maar dan blijft wel het feit dat het nu erg snel is na de vorige uitbreiding, en dat er ook de mogelijkheid is om zelfs 40% te verhogen.

Dus om kort te zijn: 1. Veel te snel na de vorige uitbreiding en 2. De 40% mogelijkheid is er zwaar over.
 

DeletedUser70174

Guest
Foutje, bedankt! Dat zal de reactie wel zijn :dislike:

Zo te zien is het meer een ' Het zal ons wat verrotten wat jullie vinden, we doen ons eigen ding en gaan hier niet op in'

Naja, dat maak ik dan op uit het uitblijven van een fatsoenlijke reactie
 

DeletedUser25759

Guest
supportje doen en hopen dat ze een nieuwe enquete maken met die optie erbij..
maar ik vrees ervoor
 

DeletedUser77260

Guest
Waarschijnlijk is dat omdat de cas2 wereld een 'volwaardige' wereld lijkt, volgens de PM zelf in ieder geval. Dat zou betekenen dat TW het doel van een cas wereld even is vergeten, maar goed..
 

DeletedUser76756

Guest
Deze wereld zal nooit een normale wereld mogen worden. Omdat INNO faalt (zoals altijd) door tientallen spelers te laten joinen met duizenden edels, zal de verhouding totaal veranderen mocht dit een normale wereld worden. Daar zou echt na gekeken moeten worden. Want het is gewoon niet eerlijk dat spelers, als het een normale wereld wordt, na elk dorp van de nummer 1 een edelclear kunnen sturen.
 

DeletedUser71739

Guest
Wel jammer dat hier nog steeds geen uitleg over gegeven is door tw. Dat het 160% gaat worden is ons wel duidelijk maar volgende stemming zou met andere keuzes moeten worden.

Dus graag nog een onderbouwing over de huidige enquete en aantal antwoorden op de vragen die gesteld zijn, dit is wel zo netjes toch?
 

DeletedUser77260

Guest
Wel jammer dat hier nog steeds geen uitleg over gegeven is door tw. Dat het 160% gaat worden is ons wel duidelijk maar volgende stemming zou met andere keuzes moeten worden.

Dus graag nog een onderbouwing over de huidige enquete en aantal antwoorden op de vragen die gesteld zijn, dit is wel zo netjes toch?

Ben ik het met je eens, de reden 'volwaardige wereld' vind ikzelf een beetje krom. Er zou überhaupt een 'zo laten' knop moeten zijn, omdat ik denk dat 20% zo er voorstaat omdat er veel mensen waren die liever geen verandering zagen.
 
Bovenaan