Valuta

DeletedUser

Guest
Naar mijn idee ben jij de enige die dit systeem wilt
Gaan we op die toer.:rolleyes:
Ik kom met een idee en verdedig die. Als we direct zo gaan doen dan is het niet eens nodig om een idee in te dienen, of die te verdedigen. Tevens zei ik niet dat het ingevoerd moest worden, maar dat het slechts een idee was.
Ik zie het nut er niet van in dan behalve een paar uur verspillen om het script in te voeren en het spel te verkr*chten.

Oh dus jouw mening is een feit? En op welke wijze verkracht het het spel dan? Beargumenteer dat is.
 

DeletedUser

Guest
mja, maar in de middeleeuwen waren de Kerk, steekspelen voor diplomtische relaties en internationale oorlogen ook belangrijk en stammen hadden zelden een fatsoenlijk leger, in het beste geval een huurlingenlegertje... ik vind het idee van realisme niet slecht, maar je kan echt moeilijk alles toevoegen. Ik denk dat die valuta het heel moeilijk zou maken, om te maken en te spelen
 

DeletedUser

Guest
stammen hadden zelden een fatsoenlijk leger, in het beste geval een huurlingenlegertje...
:rolleyes:

ik vind het idee van realisme niet slecht, maar je kan echt moeilijk alles toevoegen.
Ik stel ook niet dat je al dat soort dingen moet toevoegen. Tribal Wars moet wel zijn oorspronkelijke vorm behouden. Hoewel hier en daar wat kleine aanpassingen wel kunnen.
Ik denk dat die valuta het heel moeilijk zou maken, om te maken en te spelen

Beargumenteer dit is, ik wil wel is horen waar het juist niet moet ingevoerd worden.
 

DeletedUser

Guest
Dat is een groot werk om in te voeren. Ik zeg niet dat het idee op zich slecht is, ik vind alleen dat het niet zo goed is dat het de moeite van het programmeren waard is. Als het gaat om leger inhuren, dan snap ik het nut niet echt, (eventueel dat je huurlingen onmiddellijk tot je beschikking hebt aan een hogere prijs) een gewoon leger is voor mij goed. Als toevoeging voor de markt, met een wisselkoers voor grondstoffen vind ik ook niet echt handig. Dan vind ik het beter dat de wisselkoersen in grondstof-grondstof verhoudingen worden uitgedrukt voor degenen die dit nodig vinden... Maak dat maar een extra topic bij de markt (geavanceerd) en laat daar de mensen statistiekjes zien voor de handel. Maar beste is nog altijd zoals ik het nu doe: ga eerst eens kijken bij aanbiedingen wat er gevraagd wordt en wat geboden, dan leer je bijna evenveel bij:)
 

DeletedUser

Guest
Beetje overbodige functie.
De manier waarop het nu is is prima, je moet mensen alleen even uitleggen hoe ze van de markt gebruik moeten maken en ze zullen het gebruiken.

Heb je geen valuta voor nodig.
 

DeletedUser

Guest
Je moet inderdaad snappen dat het overbodig is. geld kost tijd en dan moet je ook nog ruilen. Er is nu al een soort gemiddelde ratio. Je zegt dan wel de hele tijd beargumenteer je tegenwerpingen. Maar ik heb nog geen voorargument gehoord behalve dat je het leuk lijkt. En ik heb wel iets beters te doen bij TW dan geld te maken. en die huursoldaten altijd leuk, maar is een beetje spelverpestend, doordat een klein dorp plotseling een leger van 500 man huurt zodra hij wordt aangevallen. Hetzelfde met aanvallers.
 

DeletedUser

Guest
Goed, bij deze leg ik mijn idee neer.

Je zegt dan wel de hele tijd beargumenteer je tegenwerpingen. Maar ik heb nog geen voorargument gehoord behalve dat je het leuk lijkt.
Lezen is ook een vak schijnbaar..
 

DeletedUser

Guest
Okee, te laat, maar toch:

Valuta moet een schaars goed zijn om waarde te hebben. Als iedereen geld kan maken, dan wordt het snel waardeloos. Goud kun je niet bijmaken (hooguit delven, maar oom maar in zeer beperkt mate) en munten mogen maar door 1 instantie gemaakt worden die waakt voor het behoud van waarde.

Simpelweg 1 goud = x hout + y leem + z erts, voegt bijna niets toe. Hoewel je handelaren wel meer zou kunnen laten neemenen.

Het is een interessant idee (voor een volgende wereld) maar voegt de nodige complexiteit toe.
 

DeletedUser

Guest
ruilen is lekker simpel wrrm het lastig met valuta doen.
voorbeeld:
ik heb geen geld
wil het maken
ik heb net al mijn klei verbruikt en wil graag hout ruilen voor klei
kan niet want ik heb geen goud en kan ook geen goud maken
ik wordt pissig
zie zo heeft het geen zin
 

DeletedUser

Guest
ruilen is lekker simpel wrrm het lastig met valuta doen.
voorbeeld:
ik heb geen geld
wil het maken
ik heb net al mijn klei verbruikt en wil graag hout ruilen voor klei
kan niet want ik heb geen goud en kan ook geen goud maken
ik wordt pissig
zie zo heeft het geen zin
(Laatste reactie die ik hierop geef)
En als je wel goud had, dan had het wel zin. En ik heb er toen nog bijgezet dat ruilhandel nog wel mogelijk zou zijn, het is eigenlijk vanzelfsprekend dat dan nog kan.
 

DeletedUser

Guest
ah ok dan. maar het kost wel moeite voor iets dat je al kunt.
 
Bovenaan