Vaderdag (en al die andere dagen)

  • Topicstarter Deleted User - 487871837
  • Startdatum

Deleted User - 487871837

Guest
Dag,

Voor een deel van de mensen hier is het vandaag natuurlijk vaderdag en voor de belgen die er niets van snappen is het al geweest en ik vroeg me eigenlijk af wat de algemene mening over dat soort dagen is. Dus vaderdag, moederdag en valentijnsdag, wat vinden jullie ervan?

Zelf heb ik er helemaal niks mee, en vind ik het maar een hoop bullshit.
Ik zie niet in waarom ik m'n vader op een vastgezette dag een cadeautje moet kopen om zo m'n waardering voor hem te uiten. Ten eerste weet hij dat ik hem enorm waardeer en ten tweede vind ik het veel leuker om hem zo uit het niets eens te verassen, in plaats van op zo'n voorspelbare dag als nu.

Maakt dit me nu een respectloze klootzak of vinden hier wel meer mensen dat vaderdag enzo een beetje onzin is?
 

Pimsie.

Tribe Mate Of The Year 2017
Reactiescore
2.526
Beter maken ze er dagen van dat iedereen vrij is en gaat zuipen, een beetje als koningsdag. Vaderdag iedereen in t blauw, moederdag iedereen in t roos en valentijnsdag in t rood. Of gewoon die kleuren weg laten en gewoon zuipen
 

DeletedUser75778

Guest
Pim, kleine jochies hoeven zich echt niet voor te doen als alcoholist hoor.
 

DeletedUser70476

Guest
Beter maken ze er dagen van dat iedereen vrij is en gaat zuipen, een beetje als koningsdag. Vaderdag iedereen in t blauw, moederdag iedereen in t roos en valentijnsdag in t rood. Of gewoon die kleuren weg laten en gewoon zuipen

Het is vandaag Bronk, dus dat is al 4 dagen non stop zuipen.
 

DeletedUser70476

Guest
Wat dan?



Maar je kan zuipen?

Officieel is het sacramentsdag, het is een katholiek feest. Dus vandaag is er een processie(stoet) door het dorp getrokken met harmoniën en honderden andere mensen daarna is er nog een mis en dan is het hele dag feest. Morgenvroeg beginnen ze weer met een mis en daarna weer feest en dinsdag precies hetzelfde maar dan op een andere plek in het dorp.
 

Deleted User - 487871837

Guest
Officieel is het sacramentsdag, het is een katholiek feest. Dus vandaag is er een processie(stoet) door het dorp getrokken met harmoniën en honderden andere mensen daarna is er nog een mis en dan is het hele dag feest. Morgenvroeg beginnen ze weer met een mis en daarna weer feest en dinsdag precies hetzelfde maar dan op een andere plek in het dorp.

Klinkt kut, no offense.
 
Reactiescore
123
al die dagen zijn allemaal voor commerciele doeleinden
 

DeletedUser72524

Guest
Ik ben voor feestdagen als dit, toch een manier om je waardering te laten zien. En mensen die zeggen: ik doe dat al het gehele jaar. Het is het contrast wat het meest opvalt;)
 

Deleted User - 487871837

Guest
Ik ben voor feestdagen als dit, toch een manier om je waardering te laten zien. En mensen die zeggen: ik doe dat al het gehele jaar. Het is het contrast wat het meest opvalt;)

Maar waarom moet het per se op zo'n dag? Vind het veel leuker om m'n vader (of wie dan ook) spontaan te verassen.
 
Bovenaan