Discussie Updates discussietopic

Rob.

Forum Personality 19/20
Reactiescore
5.762
Geen OS buiten stam kunnen sturen was 1 van de laatste goede wereldinstellingen waar nog mee gewerkt wordt. Beetje jammer dit?
 
Reactiescore
1.853
Vanaf heden is er een nieuwe wereldinstelling die gekoppeld is aan de ondersteuning buiten de stam.

  • In de huidige functionaliteit kan je geen ondersteuning sturen naar spelers buiten je stam.
  • In de toekomst kunnen we de 'aankomst' instelling inzetten. Je zal dus ondersteuning kunnen sturen naar niet-stamleden met de volgende voorwaarden:
    • Spelers kunnen ondersteuning sturen buiten de stam, ze zullen een waarschuwing krijgen dat de troepen automatisch terugkomen als het dorp bij aankomst niet van de speler/stam is.
    • Troepen die in een dorp aankomen dat niet van de speler/stam is zullen bij aankomst meteen terugkeren
Keurige instelling, al had ie een weekje eerder mogen komen :p. In ieder geval fijn voor komende werelden

In het ideale scenario is dat duurherbouwen pas vanaf 100 edellimiet ofzo. Zo heb je in het begin minder last van het duu herbouwen en pas als je de mod/late game in gaat merk je dat je zuiniger moet zijn met edels.
Niet helemaal mee eens. Juist in de start lijkt me dit ook gewoon erg goed aangezien 80% van de spelers enkel de start doorkomt/een niet te grote achterstand oploopt met een slechte start doordat ze weten hoe te abusen.
 

tim010

Speed Kampioen 2017 (Goud) & Skilled Soldier 2017
Reactiescore
2.405
Gaat die ondersteuningsregel ook op speeds kunnen toegepast worden? @Duckje

Grootste nadeel aan special rounds is namelijk dat we pas os kunnen sturen nadat het dorp veroverd is en met zo'n patroon zijn de recaps er altijd sneller
 
Reactiescore
1.367
Doelde eerder op de time scripts die het ontzettend makkelijk maken aanvallen binnen 20ms te zetten, maar inderdaad helemaal mee eens dat duur herbouwen, pakketjes of andere oplossingen om het edelboosten tegen te gaan betere oplossingen zijn.

Als je gewoon planned en goed je lag weet kom je toch ook al dicht tegen die 20ms?
Lijkt me niet heel veel te veranderen.
 
Reactiescore
2.444
Als je gewoon planned en goed je lag weet kom je toch ook al dicht tegen die 20ms?
Lijkt me niet heel veel te veranderen.

Geen idee of je nog recent een wereld hebt gespeeld, maar zonder hulpmiddel (timescript) 600 edels binnen 30ms zetten is simpelweg onmogelijk. Maar goed dat is niet het punt ter discussie hier en naar mijn mening ook niet het voornaamste probleem, dat is simpelweg de gigantisch hoge edelcounts die mogelijk zijn op de huidige werelden.
 

Deleted User - 24028

Guest
Wijzigingen aan support buiten de stam

Deze update is direct afkomstig van jullie feedback en het volgende ideeëntopic: https://forum.tribalwars.nl/index.php?threads/os-buiten-de-stam.203337/

Vanaf heden is er een nieuwe wereldinstelling die gekoppeld is aan de ondersteuning buiten de stam.

  • In de huidige functionaliteit kan je geen ondersteuning sturen naar spelers buiten je stam.
  • In de toekomst kunnen we de 'aankomst' instelling inzetten. Je zal dus ondersteuning kunnen sturen naar niet-stamleden met de volgende voorwaarden:
    • Spelers kunnen ondersteuning sturen buiten de stam, ze zullen een waarschuwing krijgen dat de troepen automatisch terugkomen als het dorp bij aankomst niet van de speler/stam is.
    • Troepen die in een dorp aankomen dat niet van de speler/stam is zullen bij aankomst meteen terugkeren.
We verwachten dat deze instelling het strategisch werken rondom deze instelling zal verdiepen. Let op dat dit niet van toepassing is op huidig lopende werelden en enkel toegepast zal worden op toekomstige werelden (indien expliciet aangekondigd)
Leuke update! Wat bovenstaande stukje betreft ben ik wel benieuwd of dit ook iets verandert aan de berichten die de tegenstander krijgt als de OS binnen komt.

In oudere werelden waar OS sturen buiten de stam kon (en die ook kon aankomen) had je als aanvaller het voordeel om recaps tegen te gaan, maar je had ook het nadeel dat als je het dorp niet binnen had je informatie aan je tegenstander gaf, namelijk je def dorpen. Bij deze wijziging zou de aanvaller terug dat voordeel krijgen, maar het nadeel blijft volgens mij uit aangezien je als tegenstander een bericht krijgt zonder informatie over de troepen. Dat brengt het een beetje uit balans, dus in mijn ogen zou het nadeel ook mee gegeven moeten worden bij deze wereldinstelling...

----

Wat de discussie over hoeveelheid edels en edel timings en de invloed van script hier op betreft wil ik al even mee delen dat dit bekend is en drastisch zal veranderen met de nieuwe scriptregels, het is dan ook moeilijk om nu de gevolgen van deze script wijzigingen en de nieuwe instelling in te schatten...
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Conceived by Communism

Casanova W36
Reactiescore
1.769
Wat de discussie over hoeveelheid edels en edel timings en de invloed van script hier op betreft wil ik al even mee delen dat dit bekend is en drastisch zal veranderen met de nieuwe scriptregels, het is dan ook moeilijk om nu de gevolgen van deze script wijzigingen en de nieuwe instelling in te schatten...

Dank voor de update dat er nog steeds "work in progress" is wat betreft de nieuwe scriptregels. Ik hoop dat we daar snel van kunnen profiteren. :)
 
Reactiescore
2.489
Dank voor de update dat er nog steeds "work in progress" is wat betreft de nieuwe scriptregels. Ik hoop dat we daar snel van kunnen profiteren. :)

Had mijn MacBook het niet begeven was het deze week live gegaan :) nu is het ven afwachten nog.
 

Conceived by Communism

Casanova W36
Reactiescore
1.769
Had mijn MacBook het niet begeven was het deze week live gegaan :) nu is het ven afwachten nog.

Duckje, nu ruim een maand verder en het is daarbij gebleven. Hoe zit het precies hiermee? Ik dacht aan de hand van deze post dat nieuwe scriptregels echt wel iets van een kwestie van dagen zou zijn.
 
Reactiescore
546
hey @Duckje hoe zal het verdergaan met ME ?
want dit zal niet meer mogen na één april,
komt hiervoor ook een nieuwe ingebouwde functie of ... ?
 

Deleted User - 24028

Guest
hey @Duckje hoe zal het verdergaan met ME ?
want dit zal niet meer mogen na één april,
komt hiervoor ook een nieuwe ingebouwde functie of ... ?
Een script zoals ME zal ook met de nieuwe scriptregels legaal zijn en blijven functioneren.

Maar voor een deel zouden deze nieuwe dorpsnotities het script kunnen overnemen denk ik :)
 
Reactiescore
546
Een script zoals ME zal ook met de nieuwe scriptregels legaal zijn en blijven functioneren.

Maar voor een deel zouden deze nieuwe dorpsnotities het script kunnen overnemen denk ik :)
mja, dat denk ik niet,
zou enorm veel meer tijd kosten om te deffen zo XD
 

victorious

Chat moderator
Teamleden
Tribal Wars Team
Reactiescore
238
Lekker vertaald, as usual.

W1rPZ9x.png


Doet Google Translate dit voor jullie of heeft Innogames een vertaler in dienst?

"Village Notes" is niet eens vertaald.
"De aantekeningen van je stamgenoten" staat ook een beetje raar.

- Jouw dorpsnotities
- Dorpsnotities van je stamgenoten
- Dorpsnotities van je vrienden
 
Reactiescore
2.489
Lekker vertaald, as usual.

W1rPZ9x.png


Doet Google Translate dit voor jullie of heeft Innogames een vertaler in dienst?

"Village Notes" is niet eens vertaald.
"De aantekeningen van je stamgenoten" staat ook een beetje raar.

- Jouw dorpsnotities
- Dorpsnotities van je stamgenoten
- Dorpsnotities van je vrienden

Daar is inderdaad iets misgegaan. Ik laat het corrigeren.

Groeten,
Duckje
 

Deleted User - 487938569

Guest
@Duckje De update van inno aan de ds.nl is een hele mooie en haalt een script uit het spel. Dat is een heel goed teken. Echter zou ik graag zien dat de nieuwe functie een beetje gelimiteerd zou worden. Dit wegens het erg gevoelig is om te veel in te zetten en je grondstoffen dus hopeloos kwijt te raken. Ik weet dat spelers zelf moeten opletten, maar hoe vaak er wel niet een speler is die eerst de vlaggen ver dubbelaar inzet en dan pas de juiste vlag, dat zijn er behoorlijk wat. Daarom zou ik graag zien dat de inzet van pakketjes gelimiteerd wordt op 100% gs inzet. Op dit moment is het namelijk mogelijk om al je grondstof pakketjes in te zetten ook al bedraagt dit 1500% dan is het nog mogelijk om in 1x in te zetten. Daarom lijkt me de limitatie tot 100% een hele goede om er voor te zorgen dat spelers niet al hun pakketjes er een stomme denk fout door gooien, zoals denken dat je 5% pakketjes gebruikt en het 15% is.

Verder een hele mooie toevoegging.

Alleen waarom er in eens een password nodig is om vv te geven snap ik echt niks van. Je bent toch al ingelogd dus wat voegt het aan waarde toe om vv te bevestigingen met een wachtwoord ?
 
Reactiescore
2.489
Dank voor je feedback, ik geef het door.

Alleen waarom er in eens een password nodig is om vv te geven snap ik echt niks van. Je bent toch al ingelogd dus wat voegt het aan waarde toe om vv te bevestigingen met een wachtwoord ?

Het is niet omdat je het niet snapt, dat het niet nuttig is geweest :)

Ik kan je bevestigen dat het een noodzakelijk, nuttige, stap was.

Duckje
 

Conceived by Communism

Casanova W36
Reactiescore
1.769
Zoals eerder ook gesteld in het topic waar het idee uitgewerkt stond, denk ik dat deze functie gewoon uitgesteld moet worden totdat OS sturen ook kan. Wat een horrorupdate.
 

Pedik

Casanova w23
Reactiescore
458
Eens met bovenstaand bericht. Als de functionaliteit er toch al inzit, waarom dan niet gelijk die ondersteuningsknop ernaast zetten? Ik kan je garanderen dat T-train vaker voor os dan voor fakes werd gebruikt. Wordt er überhaupt gekeken naar feedback vanuit de community of staat de mening van .nl haaks op die van andere markten?
 
Bovenaan