Discussie Updates discussietopic

Deleted User - 487938569

Guest
ik weet niet of dat werkt maar als je die os bevelen op negeren zet verkomt dat dan niet ook de lagg?
tenzij ze getimed aankomen misschien dan op moment van aankomst zal er nog wel lagg zijn maar dat kan met 1c nu ook al gerealiseerd worden.
Tuurlijk is negeren een optie die je zou kunnen doen om lagg te voorkomen bij een massa. Maar wil jij 200x 1000 bevelen gaan negeren want je kan maximaal 1000 per page laden. Dus voor je kan beginnen met deffen mag je eerst 200 pagina's gaan negeren, dan ben je toch het doel van een tool om het makelijker te maken al voorbij.?

En het probleem is niet alleen tijdens de massa maar ook na de massa. Stel elk dorpje krijgt tijdens de massa 2250 bevelen die allemaal 1 scout of speer bevatten. Dan ga je als speler naar de kaart en dan naar het betreffende dorp en kies je Village info. Die page bevat dan ook 2250 bevelen als ik me niet vergis, want daar kun je bevelen terug sturen?. Kan zijn dat een tool van me die optie geeft.

Maar als nog dan heb je de meest voor de hand liggende methode die een speler gebruikt om def terug te sturen nog niet gehad. Dit is verzamel plaats en dan tab troepen kiezen. Die page bevat dan 2250 balkjes die je allemaal stuk voor stuk of tegelijk kan aan vinken en terug kunt sturen. Echter als je een niet al te beste pc hebt dan loopt je internet page gewoon vast omdat die de bevelen niet kan laden en dat ligt deels aan de speler zelf, maar vindt ook dat als een spel op een update in eens de bevelen gaan veranderen en het spel dus onleefbaar maakt voor de olayer base die speelt, dan ga je je doel voorbij als spel.

De tool is gewoon erg tof en denk dat het best wel een beetje minder op mag. En naar eigen dorpen en eigen stam ga je daar wel okay mee om en stuur je niet triest veel bevelen om een ander lagg te geven. Daarom zou ik zeer graag zien dat dit beperkt wordt tot binnen je stam of met een beperking van hoeveelheid os bevelen die van een bepaalde stam afkomstig mogen zijn. Zodat je niet onnodig misbruik van de tool gaan krijgen.

Ik wil hierbij @Duckje vragen om samen met mij een test te ondergaan wat de invloed is van veel bevelen. Ik hoop echt seppe dat je open staat voor dit idee en een dorpje aan maakt op Casual 9 waar wij als stam dan zoon massa simuleren op dat dorpje. Als we daar uit concluderen dat er geen lagg optreed of zelfs je internet doet raar van gaat doen zoals beschreven. Dan wil ik men zorgen ook terug nemen en de uitslag daarvan delen met iedereen hier op het forum. Het enige wat je hoeft te doen seppe is een dorpje aan maken en tijdens de massa zien wat het met je pc doet. Ik ga er namelijk van uit dat jij als CM minimaal een goede pc hebt die ten zeer zeker een massa met zoveel aanvallen aan kan en dit zonder enig lagg zou moeten doorstaan. Want als CM lijkt het mij dat je instaat moet zijn om ten alle tijden een goede pc te hebben die daadwerkelijk tegen een stootje kan wegens je ook wel zware taken moet doen als cm voor de game in goede banen te leiden.

Ik hoor het graag als je open staat om dit te testen @Duckje

Groet justin
 
Reactiescore
1.136
Tuurlijk is negeren een optie die je zou kunnen doen om lagg te voorkomen bij een massa. Maar wil jij 200x 1000 bevelen gaan negeren want je kan maximaal 1000 per page laden. Dus voor je kan beginnen met deffen mag je eerst 200 pagina's gaan negeren, dan ben je toch het doel van een tool om het makelijker te maken al voorbij.?

Dan ga je er dus al vanuit dat het elke massa zal gebeuren maar dit lijkt me ook typisch iets wat als nog lager dan kata's gezien zal worden.
En tegen dat je deze strat zou kunnen zien zijn er meestal al enkel grote stammen met ervaren spelers over die dit niet zullen accepteren.

Ik zeg niet dat er geen mogelijkheden zijn om dit te abusen en mocht het zo ver komen lijkt me ingrijpen binnen de regels ook niet verkeerd maar ik denk dat het enorm gaat mee vallen of iig toch op de NL servers.

Daarnaast weet ik dat ze spelers die bewust voor lagg aanvallen sturen gewoon bannen op Grepo dus dat zie ik ze hier ook nog wel doen/toevoegen aan de regels als het een serieus ding wordt.
 
Reactiescore
2.489
Onwijs leuke update lijkt me:


Update naar versie 8.231

Beste spelers,

In onze eerste update van 2021 hebben we enkele leuke community updates voor jullie!

Deze update zal op dinsdag 12 januari geïnstalleerd worden op alle spelwerelden.

Wijzigingen aan support buiten de stam

Deze update is direct afkomstig van jullie feedback en het volgende ideeëntopic: https://forum.tribalwars.nl/index.php?threads/os-buiten-de-stam.203337/

Vanaf heden is er een nieuwe wereldinstelling die gekoppeld is aan de ondersteuning buiten de stam.

  • In de huidige functionaliteit kan je geen ondersteuning sturen naar spelers buiten je stam.
  • In de toekomst kunnen we de 'aankomst' instelling inzetten. Je zal dus ondersteuning kunnen sturen naar niet-stamleden met de volgende voorwaarden:
    • Spelers kunnen ondersteuning sturen buiten de stam, ze zullen een waarschuwing krijgen dat de troepen automatisch terugkomen als het dorp bij aankomst niet van de speler/stam is.
    • Troepen die in een dorp aankomen dat niet van de speler/stam is zullen bij aankomst meteen terugkeren.
We verwachten dat deze instelling het strategisch werken rondom deze instelling zal verdiepen. Let op dat dit niet van toepassing is op huidig lopende werelden en enkel toegepast zal worden op toekomstige werelden (indien expliciet aangekondigd)

Aanbiedingen enkel voor de stam

Momenteel is het mogelijk om aanbiedingen in de marktplaats te filteren op stamleden. Met deze wijziging zullen we toestaan dat de speler die de aanbieding plaatst deze enkel toegankelijk maakt voor stamleden. Op deze manier hopen we het makkelijker te maken om grondstoffen te ruilen met enkel je stamleden.

TribeTrade.png


Troepen terugtrekken vanuit dorpsinformatie

Een ander community verzoek. Op dit moment is het mogelijk om troepen die als ondersteuning staan in andere dorpen in specifieke aantallen terug te trekken vanuit de verzamelplaats. In deze wijziging kan je dit ook uitvoeren vanuit de dorpsinfo pagina.

Nieuw & Recent geüpdate in het stammenforum

Als je een notificatie krijgt voor een nieuw forumbericht zal je op dit moment verwezen worden naar de hoofdpagina. Waardoor je manueel naar de 'geüpdatete posts moet navigeren. Met deze wijziging hebben we een 'nieuwe forumposts' sectie toegevoegd aan het forum. Dit toont de nieuwste reacties op topics. Deze setting kan gedeactiveerd worden door de stamleiding indien ze dit niet wensen voor hun stam.

TWForumPost.png


Feedback

Feedback is natuurlijk altijd welkom in dit forumtopic:

Met vriendelijke groeten,
Jullie Tribal Wars Team
 
Reactiescore
1.278
Mooie update idd.
 

Conceived by Communism

Casanova W36
Reactiescore
1.769
Wordt de nieuwe OS instelling actief op alle werelden, of alleen op nieuwere werelden? Ik lees wel dat de update op alle spelwerelden geïnstalleerd wordt, maar ik zou hier toch extra duidelijkheid fijn vinden.
 
Reactiescore
358
Wordt de nieuwe OS instelling actief op alle werelden, of alleen op nieuwere werelden? Ik lees wel dat de update op alle spelwerelden geïnstalleerd wordt, maar ik zou hier toch extra duidelijkheid fijn vinden.

Dit is een nieuwe wereldinstelling. Het kan dus op nieuwe werelden ingesteld worden, maar zal niet retroactief op oudere werelden komen.
 
Reactiescore
2.489
Wordt de nieuwe OS instelling actief op alle werelden, of alleen op nieuwere werelden? Ik lees wel dat de update op alle spelwerelden geïnstalleerd wordt, maar ik zou hier toch extra duidelijkheid fijn vinden.

Even doorlezen:

"Let op dat dit niet van toepassing is op huidig lopende werelden en enkel toegepast zal worden op toekomstige werelden (indien expliciet aangekondigd)"
 

Conceived by Communism

Casanova W36
Reactiescore
1.769
Dit is een nieuwe wereldinstelling. Het kan dus op nieuwe werelden ingesteld worden, maar zal niet retroactief op oudere werelden komen.

Jammer, er is net een nieuwe wereld gestart: had dat natuurlijk mooi geactiveerd kunnen worden! Maar goed, vanaf w79 dan. Wel extreem goed dat dit geïmplementeerd is eindelijk.

Even doorlezen:

"Let op dat dit niet van toepassing is op huidig lopende werelden en enkel toegepast zal worden op toekomstige werelden (indien expliciet aangekondigd)"

Oh verrek, hoe heb ik over die regel heen kunnen lezen. Duidelijk!
 
Reactiescore
2.364
Zeer mooie, langverwachte update!
 
Reactiescore
2.444
Hoewel ik 'def timen' altijd een leuke speleigenschap vond en het een extra tactiek toevoegde aan het aanvallende spelgedeelte.. Ben ik persoonlijk bang dat dit in het hedendaagse tw de balans tussen aanval en verdediging nog meer in de hoek van de aanval legt. Door de gigantisch hoge edel-counts op kwalitatieve werelden is de aanvaller al gigantisch in het voordeel, op W73 bleek dat edelspam voor veel spelers simpelweg niet te deffen was doordat er simpelweg teveel edels binnen een kort tijdsbestek kwamen. Op W76 lijkt momenteel een vergelijkbare tendens in te gaan, het aantal edels gigantisch boosten en het wordt voor de gemiddelde verdediger ontzettend lastig een massa af te slaan met minimale verliezen. Voeg daar deze speleigenschap aan toe en je krijgt een massa met binnen 3-4u 600+ edels waarbij de laatste edels binnen 5ms voor def getimed kunnen worden. Dit zwaait de balans tussen aanval en verdedigen gigantisch in de richting van de aanvaller.

Ik vind het een ontzettend leuke speleigenschap maar om dit op een eerlijke manier weer terug te implementeren zullen er andere dingen drastisch moeten veranderen in het spelletje om de balans te veranderen. Het gigantisch boosten van edels zal drastisch vermindert moeten worden (pakketjes, boost regels) of de manieren waarop het momenteel ontzettend simpel is kwalitatief te timen zullen verwijdert moeten worden.
 
Laatst bewerkt:
Reactiescore
2.433
Lijkt me op torenwerelden met snelheid 1 prima gebalanceerd maar non-toren werelden lijken me echt ondeffbaar op deze manier. Vooral door de dingen die Absurd. hier boven reeds heeft aangehaald.
 
Reactiescore
1.367
Hoewel ik 'def timen' altijd een leuke speleigenschap vond en het een extra tactiek toevoegde aan het aanvallende spelgedeelte.. Ben ik persoonlijk bang dat dit in het hedendaagse tw de balans tussen aanval en verdediging nog meer in de hoek van de aanval legt. Door de gigantisch hoge edel-counts op kwalitatieve werelden is de aanvaller al gigantisch in het voordeel, op W73 bleek dat edelspam voor veel spelers simpelweg niet te deffen was doordat er simpelweg teveel edels binnen een kort tijdsbestek kwamen. Op W76 lijkt momenteel een vergelijkbare tendens in te gaan, het aantal edels gigantisch boosten en het wordt voor de gemiddelde verdediger ontzettend lastig een massa af te slaan met minimale verliezen. Voeg daar deze speleigenschap aan toe en je krijgt een massa met binnen 3-4u 600+ edels waarbij de laatste edels binnen 5ms voor def getimed kunnen worden. Dit zwaait de balans tussen aanval en verdedigen gigantisch in de richting van de aanvaller.

Ik vind het een ontzettend leuke speleigenschap maar om dit op een eerlijke manier weer terug te implementeren zullen er andere dingen drastisch moeten veranderen in het spelletje om de balans te veranderen. Het gigantisch boosten van edels zal drastisch vermindert moeten worden (pakketjes, boost regels) of de manieren waarop het momenteel ontzettend simpel is kwalitatief te timen zullen verwijdert moeten worden.

Aanvalplanners zal je altijd houden. Denk dat we innogames maar eens naar duur herbouwen moeten zien te krijgen, als er def getimed mag worden.
 
Reactiescore
2.444
Aanvalplanners zal je altijd houden. Denk dat we innogames maar eens naar duur herbouwen moeten zien te krijgen, als er def getimed mag worden.

Doelde eerder op de time scripts die het ontzettend makkelijk maken aanvallen binnen 20ms te zetten, maar inderdaad helemaal mee eens dat duur herbouwen, pakketjes of andere oplossingen om het edelboosten tegen te gaan betere oplossingen zijn.
 
Reactiescore
603
Doelde eerder op de time scripts die het ontzettend makkelijk maken aanvallen binnen 20ms te zetten, maar inderdaad helemaal mee eens dat duur herbouwen, pakketjes of andere oplossingen om het edelboosten tegen te gaan betere oplossingen zijn.


In het ideale scenario is dat duurherbouwen pas vanaf 100 edellimiet ofzo. Zo heb je in het begin minder last van het duu herbouwen en pas als je de mod/late game in gaat merk je dat je zuiniger moet zijn met edels.
 
Reactiescore
2.444
Misschien zijn dan de scripts het probleem en niet de instellingen?

Hoewel ik verbaasd ben dat het time script van bottenkraker legaal is, vermindert dat niet de gigantische edelcounts die accounts kunnen opbouwen om mee te edelspammen. Dat probleem ligt echt bij de mogelijkheid tot het gigantische boosten van edels en dat ligt merendeels aan speleigenschappen en maar voor een klein gedeelte aan scripts.

Scripts maken dit vreselijk verouderde spel ook erg bespeelbaar voor vele, om het probleem alleen daar te leggen leid tot andere problemen.
 
Bovenaan