Discussie Updates discussietopic

Deleted User - 24028

Guest
Dit krijgt iedereen toch... Dus het is een extra gebouw of extra troepen, maar voor iedereen !

Het versnelt het speel proces maar haalt het toch niet uit evenwicht... ik zie het probleem niet waarin dit het spel kapot zou maken.
 

tim010

Speed Kampioen 2017 (Goud) & Skilled Soldier 2017
Reactiescore
2.405
Het gaat erom dat het belachelijk is, straks is farmen niet meer nodig omdat 95% van je gs inkomsten uit je inventaris komt. Verder kunnen spelers met hoge muntkost vlaggen met dezelfde percentages gs veel meer doen. Eerst werden er wekelijks events gespamd waar je het 1 en ander van items kon winnen maar nu krijg je gewoon dagelijks items, de events hebben straks geen invloed meer (wat goed is) maar gezien de ontwikkelingen van de laatste maanden zal de oplossing daarvoor weer rampzalig zijn. Die items gaan alleen maar oplopen. De percentages hoger, de duur langer, ...
 

DeletedUser30607

Guest
Moet je maar is kijken hoeveel edels je kunt maken met vlaggenbooster+edelcreet en vervolgens nog alle bijkomende eventitems. Onvoorstelbaar hoe hard dit te abusen is:rolleyes:
 

DeletedUser17472

Guest
Dat is mooi. Ik ben geen farmer, dus ik ben er alleen goed mee :) Net wat Warre zet, iedereen krijgt ze, dus gelijkheid. Ik vind die dagelijkse bonus wel mooi. De trouwe actieve speler die er baat bij heeft.
 

Deleted User - 24028

Guest
Het gaar er om Dat iedereen het krijgt idd. Dus kan je de vele elementen abusen ? Ja. En verkloot dat het spel ? Voor een deel wel ja. Maar iedereen kan het abusen in dit geval !

Dat je klaagt over extra items die mensen verzamelen door pp punten kan ik me zeker in vinden. Dat je ook klaagt over items die iedereen gewoon krijgt zie ik de logica niet van in. Zoals je zelf al zei Tim zouden events minder invloed krijgen hierdoor.

Moet je mij eens uitleggen waarom je ook hier over reclameert terwijl het eigenlijk meer gelijkheid brengt dan het spel nog meer uit balans te bregen.

Dat farmen geen zin meer zou hebben klopt ook niet echt he. De farmen zal ten alle tijden nog meer gs hebben en dus nog meer munten kunnen slaan dan degene die het niet gebruikt. Het enige dat farmen neutraliseert is pp betalen terwijl een farmen dat niet doet. En dat is hier dus niet van toepassing.

Ik ben zeker niet pro de beslissingen die inno maakt over hun events. Maar dit komt meer over als op elke verandering zeiken in dit topic omdat je anti inno bent dan dat er effectief een vorm van logica inzit en je steeds dezelfde lijn zou doortrekken.
 

tim010

Speed Kampioen 2017 (Goud) & Skilled Soldier 2017
Reactiescore
2.405
Mijn lijn van reclamaties ligt in dezelfde lijn, het draait allemaal rond de items, en het feit dat die maar blijven meer en sneller aangeboden worden. Er zit welzeker een vorm van logica in, je mist gewoon het complete plaatje. Ik zal het nog eens mooi samenvatten zodat je het gehele plaatje op ziet.

Probleem 1: De frequentie van events:

Tegenwoordig worden nieuwe events om de 10 tot 14 dagen gelanceerd, dit is zeer snel achter elkaar en doet het hele concept 'Event' teniet. Events dienden als een extraatje, iets speciaals en een toevoeging aan het spel. Maar in plaats daarvan is het iets geworden dat zo vaak geactiveerd wordt dat het in plaats van een verrassing, een zekerheid is geworden. Even zeker zoals je weet dat er na elke week een weekend komt. Vandaar dat de frequentie van de events moet dalen of er moet een andere naam voor gevonden worden, ik zou voor de optie "Wekelijkse inventarisvuller" gaan. Kwestie van eerlijk te zijn naar de community.

Probleem 2: De inhoud van events:

De events die allemaal actief zijn hebben niets te maken met tribalwars zelf. De edeljaarmarkt is gewoon een schaamteloze manier om pp te verdienen en het spel vol items te duwen. De diamantmijn en het schildwapens event vereisen iets meer activiteit maar hebben ook niets met tribalwars te maken. Die laatste is trouwens niet eens te doen op de oudere wereldne met weinig spelers. Dan hebben we nog Castle assault en Strijd om te toren, die zijn beter uitgewerkt en dienen activiteit maar ze staan nog steeds los van tw en de premiumknoppen hebben zeker voor die laatste 95% van de uitslagen bepaald. Het enige event dat spel gerelateerd is, is de huidige waarin je opdrachten krijgt om ingame zaken te vervullen. In plaats van steeds nieuwe premiumknoppen uit te vinden moet er gekeken worden om dit event uit te breiden zodat er meer verschillende opdrachten komen. "Zoveel gebouwen zetten, zoveel troepen doden, zoveel edels/ munten maken,... Je kan hier enorm ver in gaan en toch spelgerelateerd blijven.

En voor de mensen die het al vergeten zijn, kijk eens naar 3 jaar geleden, dat waren prachtige events. Een frequntie van 3-6 events op een jaar zodat je er altijd naar uitkeek. Elk event was game gebaseerd. Er kwamen nieuwe dorpen op de kaart, dat was dan een soort volk dat zogezegd door je land trok. Je viel die dorpen aan, doodde troepen en stool een bepaalde soort variant van een grondstof die je kon inruilen voor items. Dat waren prachtige ingame verwerkte events en het zijn die soort events dat zouden georganiseerd worden in plaats van deze schandalige 5 minuten werk events zonder inhoud.

Voor nieuwe spelers en spelers met een slecht geheugen:
1) https://forum.tribalwars.net/index.php?threads/winter-event-2012.261062/ (2012 - Viking kampen)

2) Hier zelfs een youtube video die het event uitlegde

3) https://forum.tribalwars.net/index.php?threads/discussion-winter-event-2013.268371/ (2013 - handelaren event) Deze vond ik zelf minder leuk omdat de verhouding gs sturen niet in verhouding met de prijzen was, maar het was tenminste spel gerelateerd.

Probleem 3: De beloningen van events:

Die beïnvloeden het spel teveel. Dat is zo simpel of het maar kan zijn. Het aantal eenheden wordt niet meer belangrijk maar wel het percentage extra gevechtskracht. Farmen hoeft niet meer want met de opslag items kan je alles non stop laten bouwen. Een paar maanden terug waren er de 5% extra gevechtskracht items. Ja zeer leuk, prima, ikzelf ook een grote fan. Maar dan beginnen de weken te vorderen, 5% wordt 10%, 10% wordt 15% en uiteindelijk zijn we al aan 25% gekomen. Alsof die niet genoeg was werd de 24 uur vaak ingeruild voor de 48 uur. Gezien dit allemaal recente ontwikkelingen zijn schreeuw ik hier natuurlijk zo hard mogelijk nee tegen. Over 6 maand heb je anders troepen die aan 150% vechten en dat voor 14 dagen lang. Om duidelijk te zijn, ik meen dit echt, als je niet kan inzien hoe snel die event-bonussen steeds maar harder en grotere inpacten op het spel krijgen dan ben je niet attent aan het spelen.

Om nog maar te zwijgen van de nieuwe events, welke plezanterik vond het nodig items te ontwerpen om van je dorpen bonusdorpen te maken? En niet zomaar bonusdorpen, nee want je mag oneindig veel items op 1 dorp gebruiken zolang het niet 2 keer hetzelfde is. Bonusdorpen kan je dan wel weer extra 'upgraden' door nogmaals dezelfde eigenschap op te zetten. Dit in combinatie met de freuentie van events en het grote premium aspect van de events zorgt ervoor dat 25% van de dorpen op nieuwe werelden van deze nieuwe soort bonusdorpen zijn. Dat is nu toch niet hoe de toekomst van tribalwars er moet uit zien?

Probleem 4: De inlogbonus:


Onnodig, tribalwars is een dagelijks inlogspel en het overgrote deel doet dit, het is dus niet nodig om iedereen met items te boosten om uit te lopen op zij die niet dagelijks inloggen. Door het feit dat ze niet dagelijks inloggen lopen ze sowieso achter op zij die dat wel doen. Geen reden om die kloof dus nog groter te maken.

Probleem 5: Concept feedback geven (@Duckje / @Poo. dit is een groot probleem) :

Voorlopig is het concept van feedback geven hetvolgende:​
- Mods kondigen iets aan
- Mods maken feedbacktopic aan
- Mods vragen de community hierop te reageren
- Community reageert
- Mods verklaren dat zei die reageren niet spreken voor hele community
- Feedback wordt genegeerd
- Mods kondigen iets nieuws aan (en we beginnen weer bovenaan deze opsomming)​

Als feedback geven op het AF niet representatief is voor de community, moeten jullie dan geen ander alternatief bedenken om aan correcte cijfers over meningen te bekomen? Voorlopig hebben jullie een standaard excuus voor negatieve feedback zonder met een alternatief te komen. Met andere woorden alle feedback wordt nietig verklaard, waarom wordt er dan feedback gevraagd? Dit is een zeer groot pijnpunt van communicatie tussen het tw team en de community en het zou niet mijn taak moeten zijn dit te proberen fiksen.




Dus ik zou willen besluiten met het feit dat mijn anti inno gedrag komt door het gedrag van inno. Mijn redenen voor reclameren zijn gegrond en trekken nog steeds dezelfde lijn door. En het zou leuk zijn als feedback geven een nut zou hebben.
 

Deleted User - 24028

Guest
Prachtige post. Dank voor de samenvatting. Vol met waarheden en over het algemeen heb je 100% gelijk !

Wat betreft of je reclamaties in dezelfde lijn liggen de ik dat we beiden ergens gelijk hebben. Jij vind van wel omdat in het algemeen kader je tegen de items bent. Ik vind van niet (of toch niet volledig) omdat ik een groot verschil zie tussen de inlogbonussen en de events. Inlogbonus is voor iedereen (want ja als je niet dagelijks even logt scheelt er iets). Events leveren te veel en te goede items op op korte tijd en verstoort het evenwicht omdat het kan met pp.

Zijn de inlog bonussen perse nodig ? Neen. Maar in de context van wat tw nu geworden is zie ik veel liever de inlogbonussen dan de events. Kortom, alles van items weg en terug naar de oude tijd zou top zijn maar (zoals ik net in een ander topic aanhaalde) niet realistisch. Ze voegen overdreven mogelijkheden tot items toe (events) en je klaagt er over. Volledig terecht. Maar als ze dan iets invoeren dat het spel nu net niet helemaal naar de kloten brengt en toch werkt met items. Kan je dan niet beter ze daar voor feliciteren en zeggen dankjewel dit is nu nog eens een goede manier om er mee om te gaan ipv ook dat enkel af te kraken ?

Ik spreek uit ervaring als ik zeg dat je zo meer succes zal hebben met je feedback. Want nu ben je voor inno en ook de mods / cm hier een klager die over alle wijzigingen zeurt. (Ik zeg niet dat je dat bent, maar zo komt het bij hun over gok ik) en wordt je feedback genegeerd. Door ook af en toe positieve commentaar ter geven toon je aaN dat je echt tegen de events bent maar houd je de kerk in het midden wat betreft inventaris.

Je moet maar denken wat je wilt en realistisch blijven. Liever inlog bonussen en slechts een paar events of liever liever zoals nu events en dan een login bonus per maand. Ik zou het wel weten...
 

tim010

Speed Kampioen 2017 (Goud) & Skilled Soldier 2017
Reactiescore
2.405
Iemand van de mods die me kan vertellen waarom we al 2 maand geen uitleg hebben gekregen bij de wekelijkse update? Is er niets gebeurd of is het vanaf nu de bedoeling dat we het zelf ontdekken ingame?

Vond het wel fijn om in die 5 minuten dat het spel werd bijgewerkt te komen lezen wat er effectief gebeurde.
 

Deleted User - 487871837

Guest
Iemand van de mods die me kan vertellen waarom we al 2 maand geen uitleg hebben gekregen bij de wekelijkse update? Is er niets gebeurd of is het vanaf nu de bedoeling dat we het zelf ontdekken ingame?

Vond het wel fijn om in die 5 minuten dat het spel werd bijgewerkt te komen lezen wat er effectief gebeurde.

Ze zijn te druk bezig met teamleden bannen en iedereen Zelfverklaarde beste speler te maken
 
Reactiescore
2.490
Er waren geen noemenswaardige wijzigingen -> geen changelog
 

DeletedUser65147

Guest
Het is allemaal steeds commerciëler gemaakt omdat er een leeg loop is op tw
De oudere spelers vinden de nieuwe instellingen niet leuk en stoppen en de nieuwe doen maar even mee en stoppen dan ook.

Dat is toch wel een spiraal waar inno niet meer uit gaat komen

En ik ben verslaafd dus kom er ook niet meer uit:p
 

tim010

Speed Kampioen 2017 (Goud) & Skilled Soldier 2017
Reactiescore
2.405
  • De chat loopt niet langer over in de dorpsinfo popup.

Dit is toch eentje waar ik al ff op aan het wachten was, Top!
 
Reactiescore
2.490
  • De chat loopt niet langer over in de dorpsinfo popup.
Dit is toch eentje waar ik al ff op aan het wachten was, Top!

Is in principe al eind maart gefixed :) laat ons dus gerust weten als je dit nog ervaart.
 

tim010

Speed Kampioen 2017 (Goud) & Skilled Soldier 2017
Reactiescore
2.405
Ik heb die chat niet gebruikt sinds ik doorhad dat ie de kaart hinderde, heb niet elke week gaan checken of het al gefikst was ;) Maar ik zal het nu nog eens een nieuwe poging geven.
 

tim010

Speed Kampioen 2017 (Goud) & Skilled Soldier 2017
Reactiescore
2.405
Ik ontdekte net dat je via de twstats pagina geen spel profielen maar kan bekijken van gespeelde werelden? Komt dit door de hall of fame updates van laatst of is dit al langer?

In ieder geval even zeggen dat ik dat een jammere zaak vind, de gastingang van een gespeelde wereld was 100 keer meer waard dan een hall of fame pagina waar er niet per account kan gekeken worden. Wat mij betreft mag dat terug gedraaid worden
 
Reactiescore
2.490
Ik ontdekte net dat je via de twstats pagina geen spel profielen maar kan bekijken van gespeelde werelden? Komt dit door de hall of fame updates van laatst of is dit al langer?

In ieder geval even zeggen dat ik dat een jammere zaak vind, de gastingang van een gespeelde wereld was 100 keer meer waard dan een hall of fame pagina waar er niet per account kan gekeken worden. Wat mij betreft mag dat terug gedraaid worden

Zou mogelijk kunnen, helaas is het dan aan twstats om hun pagina's compatibel te maken.

gr.
 

tim010

Speed Kampioen 2017 (Goud) & Skilled Soldier 2017
Reactiescore
2.405
Zou mogelijk kunnen, helaas is het dan aan twstats om hun pagina's compatibel te maken.

gr.

Ja maar los van tw stats, kan ik via een tribalwars pagina die jullie ondersteunen nog aan de gastingang van gesloten werelden of is dat niet meer mogelijk in het algemeen?
 
Bovenaan