Mijn lijn van reclamaties ligt in dezelfde lijn, het draait allemaal rond de items, en het feit dat die maar blijven meer en sneller aangeboden worden. Er zit welzeker een vorm van logica in, je mist gewoon het complete plaatje. Ik zal het nog eens mooi samenvatten zodat je het gehele plaatje op ziet.
Probleem 1: De frequentie van events:
Tegenwoordig worden nieuwe events om de 10 tot 14 dagen gelanceerd, dit is zeer snel achter elkaar en doet het hele concept 'Event' teniet. Events dienden als een extraatje, iets speciaals en een toevoeging aan het spel. Maar in plaats daarvan is het iets geworden dat zo vaak geactiveerd wordt dat het in plaats van een verrassing, een zekerheid is geworden. Even zeker zoals je weet dat er na elke week een weekend komt. Vandaar dat de frequentie van de events moet dalen of er moet een andere naam voor gevonden worden, ik zou voor de optie "Wekelijkse inventarisvuller" gaan. Kwestie van eerlijk te zijn naar de community.
Probleem 2: De inhoud van events:
De events die allemaal actief zijn hebben niets te maken met tribalwars zelf. De edeljaarmarkt is gewoon een schaamteloze manier om pp te verdienen en het spel vol items te duwen. De diamantmijn en het schildwapens event vereisen iets meer activiteit maar hebben ook niets met tribalwars te maken. Die laatste is trouwens niet eens te doen op de oudere wereldne met weinig spelers. Dan hebben we nog Castle assault en Strijd om te toren, die zijn beter uitgewerkt en dienen activiteit maar ze staan nog steeds los van tw en de premiumknoppen hebben zeker voor die laatste 95% van de uitslagen bepaald. Het enige event dat spel gerelateerd is, is de huidige waarin je opdrachten krijgt om ingame zaken te vervullen. In plaats van steeds nieuwe premiumknoppen uit te vinden moet er gekeken worden om dit event uit te breiden zodat er meer verschillende opdrachten komen. "Zoveel gebouwen zetten, zoveel troepen doden, zoveel edels/ munten maken,... Je kan hier enorm ver in gaan en toch spelgerelateerd blijven.
En voor de mensen die het al vergeten zijn, kijk eens naar 3 jaar geleden, dat waren prachtige events. Een frequntie van 3-6 events op een jaar zodat je er altijd naar uitkeek. Elk event was game gebaseerd. Er kwamen nieuwe dorpen op de kaart, dat was dan een soort volk dat zogezegd door je land trok. Je viel die dorpen aan, doodde troepen en stool een bepaalde soort variant van een grondstof die je kon inruilen voor items. Dat waren prachtige ingame verwerkte events en het zijn die soort events dat zouden georganiseerd worden in plaats van deze schandalige 5 minuten werk events zonder inhoud.
Voor nieuwe spelers en spelers met een slecht geheugen:
Probleem 3: De beloningen van events:
Die beïnvloeden het spel teveel. Dat is zo simpel of het maar kan zijn. Het aantal eenheden wordt niet meer belangrijk maar wel het percentage extra gevechtskracht. Farmen hoeft niet meer want met de opslag items kan je alles non stop laten bouwen. Een paar maanden terug waren er de 5% extra gevechtskracht items. Ja zeer leuk, prima, ikzelf ook een grote fan. Maar dan beginnen de weken te vorderen, 5% wordt 10%, 10% wordt 15% en uiteindelijk zijn we al aan 25% gekomen. Alsof die niet genoeg was werd de 24 uur vaak ingeruild voor de 48 uur. Gezien dit allemaal recente ontwikkelingen zijn schreeuw ik hier natuurlijk zo hard mogelijk nee tegen. Over 6 maand heb je anders troepen die aan 150% vechten en dat voor 14 dagen lang. Om duidelijk te zijn, ik meen dit echt, als je niet kan inzien hoe snel die event-bonussen steeds maar harder en grotere inpacten op het spel krijgen dan ben je niet attent aan het spelen.
Om nog maar te zwijgen van de nieuwe events, welke plezanterik vond het nodig items te ontwerpen om van je dorpen bonusdorpen te maken? En niet zomaar bonusdorpen, nee want je mag oneindig veel items op 1 dorp gebruiken zolang het niet 2 keer hetzelfde is. Bonusdorpen kan je dan wel weer extra 'upgraden' door nogmaals dezelfde eigenschap op te zetten. Dit in combinatie met de freuentie van events en het grote premium aspect van de events zorgt ervoor dat 25% van de dorpen op nieuwe werelden van deze nieuwe soort bonusdorpen zijn. Dat is nu toch niet hoe de toekomst van tribalwars er moet uit zien?
Probleem 4: De inlogbonus:
Onnodig, tribalwars is een dagelijks inlogspel en het overgrote deel doet dit, het is dus niet nodig om iedereen met items te boosten om uit te lopen op zij die niet dagelijks inloggen. Door het feit dat ze niet dagelijks inloggen lopen ze sowieso achter op zij die dat wel doen. Geen reden om die kloof dus nog groter te maken.
Probleem 5: Concept feedback geven (@Duckje / @Poo. dit is een groot probleem) :
Voorlopig is het concept van feedback geven hetvolgende: