Discussie Updates discussietopic

DeletedUser84257

Guest
Als het goed is moet je gewoon weer kunnen spelen met steam/browser tegelijk en is dit er maar enkele dagen uit geweest. Of de steam via browser is opgelost kan ik je niet vertellen (Via 2 browsers loggen)

Ik zal dit de komende dagen is uitproberen samen met wat mensen.

Daarnaast geld dit niet alleen voor steam, maar kon je ook via een mobiel op een browser applicatie loggen (dus 3 browsers) wel iets moeilijker dan steam

De aankondiging vd update stelt dat het vanaf 15/03 niet meer mogelijk is om tegelijk een sessie in steam en browser te hebben...
 

Pedik

Casanova w23
Reactiescore
458
Het is altijd een klein groepje dat het weer verpest voor iedereen. Kan in dat geval Tribalwars wel weer van Steam halen want niemand gaat moedwillig met een handicap spelen.
 
Reactiescore
487
Tribalwars:

Het leukste wat er is, samen met een paar gasten in een call. Beetje deffen/offen. Want aanvallend gaat er nu natuurlijk ook eentje weg.

Allemaal leuk. Maar dit is wat ik zelf het leukste vind van Tribalwars. Lekker samen offen/deffen, nu word het alleen spelen en kan je nog wel de call gaan doen, maar niemand die je helpt. Alles word lastiger waardoor je eigenlijk in een call niet lekker kan spelen, aangezien je meer geconcentreerd moet wezen.

Nu dit er uit word gehaald, en stel het zo blijft (ondanks de vele kritiek) is er voor mij geen plezier meer te beleven in dit spelletje. En zal ik ook gaan stoppen met dit spel
 

Pedik

Casanova w23
Reactiescore
458
Snap überhaupt niet waarom het argument “het gebeurt over alle markten dus jullie mening is niet doorslaggevend” valide is. Elke community speelt op haar eigen manier en dat heeft zich over de jaren zo gevormd. Ga naar een supermarkt in Afrika, Europa en Azië en het assortiment is overal anders, namelijk AANGEPAST aan de vraag/behoefte van de LOKALE mensen. Waarom werkt Tribalwars niet hetzelfde? Je moet Nederlands spreken om op tw.nl te mogen spelen, dus dan zouden ook alleen Nederlandse meningen er toe moeten doen in dit soort kansloze, ononderbouwde en supportloze veranderingen hier.
 
Reactiescore
579
Tribalwars:

Het leukste wat er is, samen met een paar gasten in een call. Beetje deffen/offen. Want aanvallend gaat er nu natuurlijk ook eentje weg.

Allemaal leuk. Maar dit is wat ik zelf het leukste vind van Tribalwars. Lekker samen offen/deffen, nu word het alleen spelen en kan je nog wel de call gaan doen, maar niemand die je helpt. Alles word lastiger waardoor je eigenlijk in een call niet lekker kan spelen, aangezien je meer geconcentreerd moet wezen.

Nu dit er uit word gehaald, en stel het zo blijft (ondanks de vele kritiek) is er voor mij geen plezier meer te beleven in dit spelletje. En zal ik ook gaan stoppen met dit spel

De bedoeling van Tribalwars is en was, dat je idd samen aanvalt en samen deft... in stamverband (Tribalwars) en op verschillende accounts en niet dat de 'hele stam' op één account zit en dat ze dan met twee of drie (browser, steam & mobiel) jou te grazen nemen, terwijl de meeste spelers alhier nog steeds alleen spelen.
 
Reactiescore
487
De bedoeling van Tribalwars is en was, dat je idd samen aanvalt en samen deft... in stamverband (Tribalwars) en op verschillende accounts en niet dat de 'hele stam' op één account zit en dat ze dan met twee of drie (browser, steam & mobiel) jou te grazen nemen, terwijl de meeste spelers alhier nog steeds alleen spelen.

Moet ik dit serieus nemen? Ondertussen zitten de meeste spelers meerendeel van een wereld met meerdere mensen op 1 account
 
Reactiescore
579
Moet ik dit serieus nemen? Ondertussen zitten de meeste spelers meerendeel van een wereld met meerdere mensen op 1 account

Ja, dat moet je serieus nemen en je verward de top 100 accounts met de rest van de wereld. Op W85 spelen er 2791 accounts... de top 100, daarvan spelen de meeste (zeg 90 procent) met twee of (veel) meer... de rest, die de overgrote meerderheid vormen (2500+ accounts) speelt wss alleen.

Ik weet heel goed, dat de top van de TW NL servers, denkt dat de wereld alleen om hen draait... en dat de rest mee doet voor spek en bonen, maar jouw perspectief, dat iedereen zo'n beetje met meerdere spelers speelt, is zeker niet de juiste.
 

maretan

The Sniper 19/20
Reactiescore
2.310
is iedereen in die 1.5 jaar dat de steam client er is er zo afhankelijk van geworden?
 
Reactiescore
1.137
Ja, dat moet je serieus nemen en je verward de top 100 accounts met de rest van de wereld. Op W85 spelen er 2791 accounts... de top 100, daarvan spelen de meeste (zeg 90 procent) met twee of (veel) meer... de rest, die de overgrote meerderheid vormen (2500+ accounts) speelt wss alleen.

Ik weet heel goed, dat de top van de TW NL servers, denkt dat de wereld alleen om hen draait... en dat de rest mee doet voor spek en bonen, maar jouw perspectief, dat iedereen zo'n beetje met meerdere spelers speelt, is zeker niet de juiste.

En voor die 2500 andere spelers maakt dit uit waarom?
Enige probleem van steam is late game tijdens massa's ow en ja dat zou nou precies die top 100 accounts die dan nog over zijn.
 
Reactiescore
5.591
Ja, dat moet je serieus nemen en je verward de top 100 accounts met de rest van de wereld. Op W85 spelen er 2791 accounts... de top 100, daarvan spelen de meeste (zeg 90 procent) met twee of (veel) meer... de rest, die de overgrote meerderheid vormen (2500+ accounts) speelt wss alleen.

Ik weet heel goed, dat de top van de TW NL servers, denkt dat de wereld alleen om hen draait... en dat de rest mee doet voor spek en bonen, maar jouw perspectief, dat iedereen zo'n beetje met meerdere spelers speelt, is zeker niet de juiste.
Die 100 zorgen wel dat deze NL server uberhaupt nog in de lucht is. Los daarvan, IEDER spel heeft features waarmee je door veel/langer spelen een oneerlijk voordeel kan hebben tegenover het gross van de spelers. Bij het ene spel zijn het betere wapens, bij dit spel is het met meerdere op één acc spelen. Tevens heeft gewoon iedereen deze mogelijkheid, iedere speler kan op één account spelen en steam/browser spelen. Puur omdat wij het spel veel/lang spelen waardoor we connecties hebben om deze functie uit te oefenen is het opeens niet eerlijk?

Daarbij is steam/browser combo loggen veelal endgame van belang en met alle respect, dan zijn de meeste van deze 2500 spelers er niet meer.

Nogmaals tw moet focussen om casuals aantrekkelijker en beter speelbaar te maken ipv continu maar de actieve, ervaren spelers te duperen om het spel draagbaarder te maken voor nieuwe spelers of spelers die 5x per dag inloggen.
 
Reactiescore
579
En voor die 2500 andere spelers maakt dit uit waarom?
Enige probleem van steam is late game tijdens massa's ow en ja dat zou nou precies die top 100 accounts die dan nog over zijn.
Voor de 2500 spelers maakt het wel degelijk uit, je hebt meer kans om het langer uit te houden, verder te komen en wie weet wel langer te blijven spelen. Ik mag dit soort maatregelen en de nieuwe regelgeving wel. Omdat die in hoofdzaak bedoeld zijn om de 'mindere goden' langer te laten spelen en voor hun meer spelplezier opleveren. Hopelijk levert dat op den duur toch een grotere of een betere playersbase op.

En wat dan met de toppers die nu met 10 op een account zitten? Die laten zich -zoals altijd- wel flink horen, dreigen -eveneens- altijd om te stoppen en we zien zowat iedereen de volgende wereld weer starten. Die spelen toch wel... kunnen ze weer een wereldwinst op hun conto schrijven.
 
Reactiescore
487
Ja, dat moet je serieus nemen en je verward de top 100 accounts met de rest van de wereld. Op W85 spelen er 2791 accounts... de top 100, daarvan spelen de meeste (zeg 90 procent) met twee of (veel) meer... de rest, die de overgrote meerderheid vormen (2500+ accounts) speelt wss alleen.

Ik weet heel goed, dat de top van de TW NL servers, denkt dat de wereld alleen om hen draait... en dat de rest mee doet voor spek en bonen, maar jouw perspectief, dat iedereen zo'n beetje met meerdere spelers speelt, is zeker niet de juiste.

De mensen buiten de top100 spelen niet eens serieus. die loggen max 1x per dag en klaar. Maar zo werkt dit spel niet als je wat wilt betekenen.
 
Reactiescore
2.444
Voor de 2500 spelers maakt het wel degelijk uit, je hebt meer kans om het langer uit te houden, verder te komen en wie weet wel langer te blijven spelen. Ik mag dit soort maatregelen en de nieuwe regelgeving wel. Omdat die in hoofdzaak bedoeld zijn om de 'mindere goden' langer te laten spelen en voor hun meer spelplezier opleveren. Hopelijk levert dat op den duur toch een grotere of een betere playersbase op.

En wat dan met de toppers die nu met 10 op een account zitten? Die laten zich -zoals altijd- wel flink horen, dreigen -eveneens- altijd om te stoppen en we zien zowat iedereen de volgende wereld weer starten. Die spelen toch wel... kunnen ze weer een wereldwinst op hun conto schrijven.

In de fases waarop dit uitmaakt en daadwerkelijk ook echt gebruikt wordt zijn deze spelers al weggespeeld, bij aanvallen op kleinere spelers is het absoluut niet nodig om met twee spelers tegelijk op een account te zitten en dit wordt dan ook niet gedaan. Doordat er simpelweg niet genoeg handelingen verricht dienen te worden binnen een kort tijdsbestek om dit nodig te maken of überhaupt daadwerkelijk een voordeel te geven.

Het wordt eigenlijk alleen gebruikt bij late game massa's waar je door het hoge aantal edels + aanvallen zoveel handelingen binnen een korttijdbestek moet uitvoeren dat het nodig is met twee tegelijk te spelen. Het zal dus absoluut niks uitmaken voor die 2500 spelers die buiten de top spelen want die worden er nu al niet door benadeeld.
 
Reactiescore
579
Die 100 zorgen wel dat deze NL server uberhaupt nog in de lucht is. Los daarvan, IEDER spel heeft features waarmee je door veel/langer spelen een oneerlijk voordeel kan hebben tegenover het gross van de spelers. Bij het ene spel zijn het betere wapens, bij dit spel is het met meerdere op één acc spelen. Tevens heeft gewoon iedereen deze mogelijkheid, iedere speler kan op één account spelen en steam/browser spelen. Puur omdat wij het spel veel/lang spelen waardoor we connecties hebben om deze functie uit te oefenen is het opeens niet eerlijk?

Daarbij is steam/browser combo loggen veelal endgame van belang en met alle respect, dan zijn de meeste van deze 2500 spelers er niet meer.

Nogmaals tw moet focussen om casuals aantrekkelijker en beter speelbaar te maken ipv continu maar de actieve, ervaren spelers te duperen om het spel draagbaarder te maken voor nieuwe spelers of spelers die 5x per dag inloggen.
Die 100 mogen dan de meeste omzet genereren, toch zijn de werelden niet alleen van hen en bepalen ze wat mij betreft niet de regels voor TW op deze server. Die 100 mogen wel eens wat socialer zijn en de noden van de kleine spelers meenemen in hun beschouwingen en (vooral) eisen.

Als TW-NL die top 100 accounts perse wil soigneren, dan starten ze om en om maar andere werelden. Eentje voor teams en twee maanden later eentje voor spelers die met maximaal 2 spelers op een account spelen en dat dan blijven herhalen. Dan kan de top 100 die vaak uit grote teams bestaan, hun hart ophalen en hoeven ze met helemaal niemand rekening te houden. Geen MB's nodig en in plaats van heel veel (kleine) spelers, die men toch irrelevant vindt, heel veel barbarendorpen.

De rest kan op een volgende wereld TW spelen zoals het oorspronkelijk bedoeld is, zonder teams, max. 2 spelers op een account, maar wel veel spelers accounts op een wereld en gewoon in een stam en samenwerkend met je stam. Dat lijkt mij nou een win-win situatie.
 

DeletedUser84257

Guest
Triador is zo out of touch met het huidige TW en meta... Als hier 2000 mensen komen zeggen dat ze graag met meerdere spelers op een account spelen om de taakjes te verdelen zou hij alsnog blijven schreeuwen dat enkel de top 100 dit doet...
Je kan even goed tegen een muur praten.

Vraag je eens af waarom je zelf niet meer de top 100 in komt, wss omdat ke alles zelf wil doen ipv met meerdere tegelijk?
 
Reactiescore
579
Triador is zo out of touch met het huidige TW en meta... Als hier 2000 mensen komen zeggen dat ze graag met meerdere spelers op een account spelen om de taakjes te verdelen zou hij alsnog blijven schreeuwen dat enkel de top 100 dit doet...
Je kan even goed tegen een muur praten.

Vraag je eens af waarom je zelf niet meer de top 100 in komt, wss omdat ke alles zelf wil doen ipv met meerdere tegelijk?
Ik geef grif toe dat ik op scriptgebied niet mee ben, ik zou daar nog van alles over kunnen leren. Wil ik dat? Als ik eerlijk ben, liever niet.

Voor mij is TW vooral (naast volharden in repetitieve taken zoals farmen, gebouwen aanzetten etc) deffen en aanvallen. En dan wil ik zelf de snipes maken... de timings van mijn aanvallen zetten en daarbij heb ik geen scriptje nodig dat mij helpt of een def pack... of wat dan ook. Tenminste niet zolang ik alleen speel, zodra ik een speler van de huidige generatie op de account pak... dan zal dat wss wel nodig zijn (voor die andere speler).

Ik zou verder dezelfde bewering (je kunt even goed tegen een muur praten) kunnen maken over jullie. Want de top van de werelden (zelfs Absurd.!), ziet de andere (kleine) spelers niet meer staan. Ik ga inderdaad niet mee in een dergelijke opstelling. Ergo, ik ga er recht tegen in... heb dat weleens eerder gezegd, ik kom op voor degene die we hier niet/nooit horen.

En natuurlijk weet ik ook wel, dat de waarheid ergens in het midden ligt... maar ik vraag me af of jullie (de toppers) dat ook wel weten? Ik krijg de indruk dat jullie geen enkele concessie willen doen, jullie al je privéleges willen houden en dat jullie waarheid, dan ook dé enige waarheid is... en dat is echt niet zo. Hou gewoon eens rekening met de rest.

In dit geval: Je kan niet meer met drie spelers tegelijk op een account zijn. Dat is eerlijk... maar nog steeds met twee (ook al is mobiel niet simpel)... en weet je, als je overblijft voor het eindspel, dan heeft iedereen daar 'last' van... er is geen enkele account die dan meer heeft dan jouw account. Je zult gewoon wat beter moeten zijn, wat sneller moeten zijn en je kan maar met twee aanvallen of deffen.

Ow en dat van die top 100... dat lukt me nog steeds, ook solo :)
 
Reactiescore
1.137
top 100 solo niet kunnen halen zou ook wel vrij slecht zijn imo of je moet gewoon geen tijd hebben.

Maar goed wat jij volgensmij niet snapt is dat bijna al die regels waar de top telkens over klaagt vooral of alleen impact hebben op lategame massa's.
Een fase waarin alleen die top spelers ook nog over zijn.
En op enkele uitzonderingen na speelt iedereen die late game bereikt gewoon met teams deden ze dat voorheen nog niet gaan ze dat vanzelf wel doen omdat het gewoon te veel tijd vraagt eenmaal lategame bereikt.

Jij komt telkens met dat zelfde argument op de proppen maar dat hele argument is totaal niet van toepassing hier.
 
Reactiescore
579
Weet je wat het is, je beweert dat het alleen effecten heeft late-game... ik betwijfel dat. Early-game, zal het inderdaad zo zijn, dat je voor de paar aanvallen eruit gooien (of binnen krijgen) maar 1 speler nodig hebt. Maar terwijl je met 2/3 dorpen aanvalt of deft, kan een andere speler wel met de resterende dorpen farmen of wat anders gaan doen... daar heb je ook early-game voordeel bij.

Je maakt mij ook niet wijs, dat het zo gezellig is met twee of drie tegelijk op een account. Want de gesprekken vinden niet plaats InGame, maar in een gekozen accountchat... daar is het gezellig. Op de account zelf, kan je niet met elkaar overleggen (t is alleen handig, als jij deft en een ander countert of farmt/rooft etc).

Als het echt de bedoeling is, dat je met meer spelers tegelijk InGame op een account zit, dan had InnoGames daar wel een accountchat voor ingebouwd, maar die is er niet...
 
Reactiescore
1.137
Zoals ik eerder al aan haalde voor mij maakt me die massa's niet uit dat zal een welles nietes worden.
Maar ik vind het gewoon chill om altijd te kunnen loggen en de boel te kunnen beheren en dergelijke ik ben echter zo actief dat de rest dan pas als ik slaap online kan dus dan is het wel makkelijk om beetje binding te houden met het account dat er meerdere tegelijk online kunnen zijn.
Voelt iedereen zich meer betrokken en krijg je een betere sfeer.
Overigens speel ik bijna altijd solo toevallig nu keertje niet maar goed.

Mijn voorstel zoals eerder al gezegd zou ook zijn vanaf browser troepen bewegingen kunnen uitvoeren en niet vanaf steam (op moment van dubbele aanwezigheid)
 
Bovenaan