Discussie Updates discussietopic

Reactiescore
2.490
Update naar versie 8.227

Dag iedereen,

Onze volgende update komt op dinsdag 10 November en we hebben één wijziging waar heel wat spelers naar vroegen!


Update Beginnersbescherming

Als spelers een aanval lanceren tegen anders spelers terwijl ze nog in beginnersbescherming zijn zal de beginnersbescherming per direct eindigen zelfs als de periode nog niet voorbij is.
  • Als je een aanval lanceert terwijl je nog in beginnersbescherming zit zal je een waarschuwing krijgen dat je je bescherming zal verliezen als je de aanval bevestigt.
  • Als je de aanval bevestigt zal je onmiddellijk je bescherming verliezen. De aanval start normaal.
  • Als je de aanval niet bevestigt dat je je bescherming behouden maar logischerwijs ook de aanval niet versturen.
  • De bescherming eindigt enkel als je andere spelers aanvalt. Aanvallen op barbarendorpen zullen dit niet veroorzaken.
  • De bescherming zal gebroken worden op basis van de starttijd van de aanval.
  • Verkenners tellen wel als eenheden en zullen dus ook de beginnersbescherming verbreken
  • Uitloggen en opnieuw inloggen zal niet ervoor zorgen dat je beginnersbescherming terugkomt.
  • Als je overgenomen wordt en opnieuw begint krijg je opnieuw een beginnersbescherming.
  • Als je de account verwijdert en opnieuw begint op een andere wereld zal de beginnersbescherming opnieuw actief zijn.

Feedback

Natuurlijk is feedback altijd welkom:
https://forum.tribalwars.nl/index.php?threads/updates-discussietopic.174692/page-72#post-6454745

Jouw
Tribal Wars team

Belangrijk en interessant dus, zeker voor speeders! :)
 
Reactiescore
1.094
Even voor de duidelijkheid.
Voor welke beginnersbescherming geldt dit? De periode dat je zelf geen aanvallen kan krijgen, of de beginnersbescherming de verhoudingsregeling?
En geldt dit dan voor ieder willekeurig target (spelers), of dan alleen voor spelers die dus buiten die verhouding vallen?

Want als het gaat om de periode dat je daadwerkelijk geen aanvallen kan krijgen, met ieder willekeurige speler dan lijkt me dit wel een beetje overdreven en een stuk van de early game afnemen.
Ik bedoel het feit dat je bijv. geen inactieve spelers in de start meer kan scouten zonder dat je beginnersbescherming komt te vervallen, vind ik vrij hard.


Ik ben namelijk een voorstander voor die verhoudingsregeling te laten vervallen op het moment dat iemand die aan de lage kant iemand aan de hoge kant aanvalt. Maar meer ook niet.
 
Reactiescore
2.490
Even voor de duidelijkheid.
Voor welke beginnersbescherming geldt dit? De periode dat je zelf geen aanvallen kan krijgen, of de beginnersbescherming de verhoudingsregeling?
En geldt dit dan voor ieder willekeurig target (spelers), of dan alleen voor spelers die dus buiten die verhouding vallen?

Want als het gaat om de periode dat je daadwerkelijk geen aanvallen kan krijgen, met ieder willekeurige speler dan lijkt me dit wel een beetje overdreven en een stuk van de early game afnemen.
Ik bedoel het feit dat je bijv. geen inactieve spelers in de start meer kan scouten zonder dat je beginnersbescherming komt te vervallen, vind ik vrij hard.


Ik ben namelijk een voorstander voor die verhoudingsregeling te laten vervallen op het moment dat iemand die aan de lage kant iemand aan de hoge kant aanvalt. Maar meer ook niet.
Als je tijdens je eigen beginners bescherming andere spelers aanvalt vervalt die beginners bescherming. Het spel maakt geen onderscheid tussen “inactieve” accounts verkennen.

Deze regel is om te voorkomen dat spelers (inactief of niet) niet kunnen terugvechten omdat de andere speler nog onder beginnersbescherming valt
 
Reactiescore
1.094
Ja maar dan heb je het wel over mensen met ongeveer gelijke krachten dat binnen een paar uur minuten of dagen toch overgaat. Ik bedoel zo'n beginnersbescherming is er alleen aan het begin van de wereld. Hoezo is dat na 13 jaar opeens een probleem?

Terwijl wat ik al noemde, die verhoudingsbescherming van 20/30/40:1 whatever veel irritanter is, omdat daar de speler die aanvalt zelf moet groeien wil dus de aangevallen speler die kleinere speler kunnen aanvallen.
 
Reactiescore
2.386
Het was vooral een probleem op speedwerelden. Waar mensen soms al AH hadden en aanvallen verzonden terwijl ze nog met beginnersbescherming zaten en er dus niet kon gerecapped worden. @Sseg
 
Reactiescore
2.490
Ik ben het daar niet helemaal mee eens.
Tribal Wars is in de afgelopen 14 jaar een stuk 'sneller' geworden. Dit komt oa. door:
- De verkorting van bouwtijden in vergelijking met de V1
- Gebruik van Premium Punten
- Meer (en beter) farmen door spelers
- Accounts zijn een stuk actiever
- Wereldsnelheden

Als gevolg daarvan zijn spelers veel sneller, veel groter. Ten gevolge hiervan zie je een sterke versnelling van het spel over zijn algemeen. Waar het vroeger makkelijk 14 dagen kon duren tot de eerste verovering weten we allemaal dat dat nu een stuk sneller is, zo zijn er effectief cases waarin spelers al aan het edelen waren nog voor hun beginnersbescherming was afgerond.

Natuurlijk is het veel prominenter aanwezig op speed/Classics etc.

Groeten
 
Reactiescore
1.094
Het was vooral een probleem op speedwerelden. Waar mensen soms al AH hadden en aanvallen verzonden terwijl ze nog met beginnersbescherming zaten en er dus niet kon gerecapped worden. @Sseg

Dat vind ik nog wel logisch, maar wel heel specifiek

Tribal Wars is in de afgelopen 14 jaar een stuk 'sneller' geworden. Dit komt oa. door:
- De verkorting van bouwtijden in vergelijking met de V1
- Gebruik van Premium Punten
- Meer (en beter) farmen door spelers
- Accounts zijn een stuk actiever
- Wereldsnelheden

Dat afbouwen na 3 minuten gaat niet het verschil maken tussen wel of geen AH binnen de beginnersbescherming, net zo min dat en actieve accounts farmen dat doen, gezien je nog altijd afhankelijk bent van de bouwsnelheid.

Ik vind dit zoals gezegd voor de speed begrijpelijk, en ja wat betreft de pp dat vind ik sowieso maar een abnormale functie die p2w benaderd. Dus of je daarmee nou het verschil gaat maken, dat wil ik nog wel betwijfelen.

Ik heb op de classics dat nog niet gezien, of het zijn AH rushers die doordat ze geen troepen hebben of hoge mines, toch niet mee kunnen komen.
 
Reactiescore
1.094
Je refereert aan de pp? Daar heb ik gewoon wat over gezegd hoor, in het stuk eronder. Ik denk dat duckje met die verkorting van bouwtijden dat gratis afbouwen (zonder pp) bedoeld 3 min voordat een gebouw klaar is.
 
Reactiescore
2.490
Je refereert aan de pp? Daar heb ik gewoon wat over gezegd hoor, in het stuk eronder. Ik denk dat duckje met die verkorting van bouwtijden dat gratis afbouwen (zonder pp) bedoeld 3 min voordat een gebouw klaar is.

Ik bedoel daarmee dat het bouwtijdensysteem van Wereld 1 (2003) formule een stuk anders is dan dat van wereld 77. (2015 formule) Eveneens ook een stuk sneller (al heb ik helaas geen vergelijkingsmateriaal bij de hand). Op een Classic durven we nog wel eens een andere formule te gebruiken.
 

Chameleon

Beste P&P'er 20/21
Reactiescore
3.559
Variabele nachtbonus = wereldinstelling en komt voor .nl enkel op speciale werelden (Classic). Hierin kies jij een 8 uur tijdslot en dan heb jij die nachtbonus. (Dit kan je om de x tijd wijzigen).

De PP functie is dat je op de kaart kan zien wie wanneer welke nachtbonus heeft.
@MyPride @.Howlin @Sseg @JdeVisser @jvds11 @DragonShield3 @Big Bang. Met deze nostalgische classicinstellingen moeten wij misschien maar weer eens gaan starten??
 
Reactiescore
151
Zal ik dan gewoon weer met JdeVisser starten zodat het weer onmogelijk is om anoniem te zijn?
 
Reactiescore
2.303
Reactiescore
974

Conceived by Communism

Casanova W36
Reactiescore
1.779
Mooie update, ik denk dat je met deze update op een vrij makkelijke manier kruisdeff kan sturen als ik het goed begrijp: ik zie namelijk iets van een template staan.

Ik denk dat daarmee 1c langzaam echt een overbodig script aan het worden is? Weg ermee zou ik zeggen. Dit was eigenlijk voor mij nog het enige wat ik echt niet meer zou doen zonder 1c. Die hele fakemolen kan van mij de taffus krijgen.
 

Deleted User - 487938569

Guest
Beste @Duckje,

Hierbij zou ik graag je aandacht willen vestigen op de nieuwe update en de mogelijke misbruiken van de update. Voor als eerst wil ik zeggen dat deze update enorme verbetering is van de game. Maar denk ook dat de tool een beetje te goed is en daardoor het misbruik maken hiervan enorm hoog zal zijn. Daarom wil ik je toch vragen om nog eens een aantal overwegingen met innogames te bespreken en de tool zoals hij nu is wat aan te passen, zodat de tool en het gebruik niet misbruikt wordt.

Het misbruiken van deze tool lijkt enorm ver gezocht, maar in werkelijkheid ligt dit gewoon in hand bereik van elke speler en mag je er dus wel van uit gaan dat als een speler hier zeker gebruik van gaat maken. De nieuwe update zorgt er voor dat je massaal os kan versturen naar alle speler en alle dorpen, mits je geen beperking hebt zoals alleen binnen stam os kunnen geven na 3 dagen en vv beperkingen. Nu neem ik als voorbeeld Casual 9 als wereld waar ik het verhaal en de berekeningen maak, maar dit kan elke wereld zijn die gelijk is of bijna gelijke instellingen heeft aan os sturen. Op Casual 9 is het mogelijk om naar alle spelers binnen of buiten te je stam os te versturen. Dit wil dus zeggen dat je ook je vijand kan ondersteunen en daar schuilt nu net het gevaar in. Niet dat ik bang ben dat de vijand zo lief is om men account vo te gooien met def, maar om de tool voor eigen gewin in te zetten en daarmee de game voor andere spelers zo te beïnvloedden dat de game niet meer te spelen is.

We snappen allemaal dat innogames er niks aan kan doen dat een speler een trage pc heeft. Dat is natuurlijk aan de speler zelf om dat op orde te brengen zodat hij het spel kan spelen. Echter denk ik wel dat er een grens is wat je aan een pc mag stellen als game zijnde om het te kunnen spelen. En de player base van tw bevat best veel spelers die een gemiddelde pc hebben en niet een pc heeft waar je enorm zware taken op kan doen. Dus denk dat er met update best wel een beetje rekening gehouden mag worden wat real is om te verachten van een speler die al tijden tw speelt en nu in eens door deze update niet meer mee kan nomen omdat de lol bederft wordt door een update.

De update geeft je dus de mogelijkheid om je vijand een massa aan ondersteuning bevelen te sturen. Dit houd dus in dat je samen met je stam enorm veel bevelen op een speler gooien en zorgt dat hij een onwerkbaar account krijgt.

Wij hebben op Casual 9 redelijk veel spelers rond de 1 miljoen punten en dat zijn ongeveer 100 dorpen. Nu hebben we samen met de bg rond de 30 spelers en een totaal van bijna 5.000 dorpen. Ik ga er daarom tijdens mijn berekeningen van uit dat een speler zoon rond de 150 dorpen bezit. Al komt dit niet zo nauwkeurig, want het is niet meer werk als je nu 100 dorpen of 500 dorpen stuurt met de massa ondersteuning tool.

Stel we gaan een massa plannen op een speler van 100 dorpen. We gooien elk dorp volgens de planning 40% van zijn dorpen 10 echte clears en de andere 60% gooien we keurig 10 fakes op. Dit is ruim haalbaar voor zoveel spelers die wel in range van dat getal punten liggen (casual aanvals block nog actief.... Voor andere werelden dan casual geld dit niet en kan dat vergeten worden). Dus spelers die buiten de range liggen mag je wel os sturen naar alle spelers, dus ook vijand. Dit wil dus inhouden dat je dus niet in range ligt maar wel mee kan helpen om een trieste manier een speler te slopen door zijn pc te traag maken dat hij het niet kan spelen.

Als wij als grote spelers nu os bevelen sturen die dus buiten die 1% beveel limit zitten, wegens het os is en geen aanval, kunnen wij gewoon 1 speer sturen of welke troep dan ook. Wie kan er nu niet 100 troepen per dorp doneren in de strijd bij een massa. Dus zodra je gaat sturen pak je coord en zet je in de massa os tool. Deze berekend hoe ver alles moet lopen en dan samen met een sjabloon van 1 troep stuur je in 1x 150 bevelen weg op de ingegeven coord en elke beveel is gewoon 200 ms uit elkaar of wat je wereld instellingen is. Goed hoe dat uit elkaar staat doet er verder niet toe, het blijven 150 bevelen die gestuurd worden met 1 klik en geen werk meer.

Zoals gezegd we hebben ongeveer 30 spelers accounts samen met de bg en daarmee kunnen we dus de coords van de speler speler de we willen aanvallen verdelen in ongeveer 4 coord per speler. Die op zijn beurt dan even 15x 150 aanvallen gooien per coord. Dit is 2250 bevelen per dorp en kun je in 7.5 minuten + de tijd om het klaar te zetten wat ongeveer 5 tot 10 minuten duurt met instellen klaar hebben. Dus nog geen 20 muntten per dorp ben je dus bezig om een ander een bak ellende te bezorgen.

Als elke speler dus een goed uurtje tijd in de massa steekt, wat natuurlijk helemaal niet veel tijd is. En dit is met ruim klaarzet tijd wel gerekend als je je best doet is het sneller. Dan heb je dus samen met de stam even 225.000 bevelen lopen op je vijand. Tuurlijk is Casual 9 niet vergelijkend met de normale wereld, maar casual 9 kent 7 m spelers max wat ook nog haalbaar is in een normale wereld waar mensen wel meer als 1 uur voor een massa uit trekken en dus prima te vergelijken is.

Ook al zou je de bevelen op negeer zetten , dan heb je daar als nog 225x een pagina laden en selecteren en dan op negeren klikken wat voor deffen dus al zeker een half uur tot een uur kost. En omdat het steeds bij komt in praktijk nog wel meer tijd. Dit kost een deffer een hoop tijd en als hij denkt het niet te doen heb je dus voor al je dorpen waar je moet zien als je het haalt een lijst van +2250 bevelen. Dit geeft gewoon lagg en is denk ik niet iets waar een speler nu echt op zit te wachten.

Dan heb je ook nog een probleem als speler die het stuurt is 3 / 4 x 2250 bevelen niet zoon grote ramp om in te laden, maar als je 225.000 moet laden en dit per 1000 bevelen op een dorp kan bekijken dan zit je met terug sturen als speler met een paar uur werkt ook al zou je gewoon de boel terug sturen via overzichten >> troepen >> ondersteuning. Ook hier krijg je een enorme gaos aan bevelen die terug gestuurd moeten worden. En dat zal wel per 1000 moeten dus je moet 225 page weer doorgaan hiervoor, leuke werk verzetting. Dan heb je natuurlijk ook nog verzamelplaats >> troepen, hier moet je alle 2250 bevelen ook inlezen wat een enorme tijd kost en voor een beetje trage pc zelfs je internet op vast lopen zet.

Nu het probleem dus bekend is, wil ik ook een aantal oplossingen aandragen.
- Geen os naar vijand toestaan met deze tool.
- Beperkt os toestaan naar vijand met deze tool. Denk aan maximaal 10 bevelen per dorp van de vijand en/of maximaal 10 per dag.
- Maximaal aantal bevelen per speler zetten als stam zijnde. Als voorbeeld, maximaal mag een speler buiten eigen stam 10.000 os bevelen tegelijk ontvangen. Dit zorgt er voor dat een stam deze methode niet kan gebruiken om te spammen van bevelen maar wel gericht os kan versturen.

Er zijn vast meer oplossingen om dit soort nutteloos ge-spam tegen te gaan en de game voor alle spelers leuk te houden.

Ik hoop echt dat inno hier snel wat aan kan doen en kan zorgen dat spelers niet door zoon stomme fout stoppen met het spel.

Met vriendelijke groet,
Justin
 
Bovenaan