Update spelregel §2

Reactiescore
126
§2) Meerdere spelers met dezelfde internetverbinding
Wanneer dezelfde internetverbinding of computer wordt gebruikt, moet je alle jouw bekende spelers aangeven onder "Instellingen" -> "Internetverbinding delen". Deze regel geldt voor iedereen die aan één computer of LAN speelt. Het maakt niet uit of dit een keer of regelmatig gebeurt. Als LAN geldt bijvoorbeeld hetzelfde huishouden, dezelfde werkgever of school.

Voorbeelden:
Bij het delen van dezelfde internetverbinding moeten alle jou bekende spelers zich onder "Instellingen" -> "Internetverbinding delen" inschrijven. Dit moet op elke wereld waarop die spelers spelen gebeuren.

Als 2 personen binnen 1 huishouden spelen mogen ze niet bij elkaar inloggen.

Hierboven heb ik spelregel §2 aangehaald. Naar mijn mening is het tijd dat deze mij evolueert met de tijd en de huidige technologie.

Probleem:
Er begint een nieuwe wereld. Iedereen vraagt dan waarschijnlijk aan een paar vrienden om samen erop te beginnen te spelen. Zodat jullie goed kunnen samen werken om zo groot mogelijk te kunnen worden en elkaar te helpen. Dit is allemaal mooi en wel, totdat je bij je vriend zijn thuis bent. Het is namelijk verboden om via je mobiel aan te melden. (naar mijn weten verlies je door deze ene keer aan te melden 30-50% van je punten.) Als je dit wilt voorkomen moet je het aangeven bij internet verbindig delen en vanaf dan zijn jullie 'safe', alleen kunnen jullie nu nietmeer samenwerken door de beperkingen die hier aan vast hangen. Maar was dit dus niet de reden waarom jullie samen zijn begonnen, om elkaar te helpen?

Deze maatregel is er alleen om te voorkomen dat niemand 2 accounts gaat hebben. Maar heeft wel impact op het speelgedrag van spelers die wel eerlijk spelen.

Oplossing A:
De optie internet delen is pas verplicht wanneer er meer dan X aantal dagen per week dezelfde internet verbinding word gedeeld.

Oplossing B: (de iets ingewikkeldere)
Ieder account aan het meest voorkomende mac adress en IP adress (het 'thuis' adres, de ip's worden toch al gelogt) koppelen en hieruit kan zeer duidelijk uit worden opgemaakt of een speler al dan niet 2 accounts heeft.

Oplossing A is een simpele manier om een redelijk groot probleem op te lossen
Oplossing B is een iets ingewikkeldere manier (20-25regels script voor de geintereseerde en enkele bytes aan data in de immens grote database) maar maakt komaf met het grootste probleem van TW naar mijn weten.
 

DeletedUser16768

Guest
Ik snap je punt zeker.
Indien je eenmalig wilt inloggen bij een vriend, kan je dit even melden bij support.
Zij kunnen dan kijken of er internet delen aangezet moet worden of niet.

Voor dit idee is dus eigenlijk al een "oplossing".
Hopelijk beantwoord dit genoeg!
 
Bovenaan