Update Kaartjes

DeletedUser35880

Guest
Ik denk dat ze nog even wachten emt de kaartjes, aangezien je ODA en ODD nog niet omhoog kan gaan :)
 

DeletedUser

Guest
Lijkt me ook beter, wat heb je in dit stadium van de wereld aan een paar kaartjes.

Kan je beter even wachten totdat de kaartjes wat interessanter zijn om te bekijken.
 

DeletedUser

Guest
Scripts zijn er al om het werkend te krijgen, maar dan moet ik wereld 16 wel meenemen in de dagelijkse update van de database ;-) Anders ga je weinig verschil zien. Bandbreedte heb ik voorlopig ook nog wel genoeg.

Ik heb nu een handmatige update gedraaid, en vanaf aankomende nacht worden ze gewoon in de dagelijkse update meegenomen.

Ooooh ok mooizo! Je weet me te vinden mocht je het nodig zijn.

Ik zag trouwens ook op je pagina dat je een database finetuning had gedaan. Heeft dit toevallig betrekking op de database? Ik weet nog wel dat mijn kaartjes destijds heeeeeeeel sloom waren, dit kwam dus doordat ik alles op liet slaan als InnoDB. Later sloeg ik alles op met MyIsam en mijn kaartjes werden 300% sneller gemaakt als anders. ;)
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Guest
Top 15 Spelers aantal veroveringen per maand
overnamespelers.png

Is toch wel een interssant kaartje, kan je úren naar kijken!
 

DeletedUser15022

Guest
ja, en dan proberen je eigen dorpje eruit te pikken :D
 

DeletedUser

Guest
Scripts zijn er al om het werkend te krijgen, maar dan moet ik wereld 16 wel meenemen in de dagelijkse update van de database ;-) Anders ga je weinig verschil zien. Bandbreedte heb ik voorlopig ook nog wel genoeg.

Ik heb nu een handmatige update gedraaid, en vanaf aankomende nacht worden ze gewoon in de dagelijkse update meegenomen.

Thanx ;)

Top 15 Spelers aantal veroveringen per maand
overnamespelers.png

Is toch wel een interssant kaartje, kan je úren naar kijken!

Ieder zijn eigen genot :p

ja, en dan proberen je eigen dorpje eruit te pikken :D

+1

Hiermee kan je wel zien hoe ver de wereld is, qua dorpen dan. Dus eigenlijk heb je er ook nog iets aan :D
 

DeletedUser5456

Guest
Ooooh ok mooizo! Je weet me te vinden mocht je het nodig zijn.

Ik zag trouwens ook op je pagina dat je een database finetuning had gedaan. Heeft dit toevallig betrekking op de database? Ik weet nog wel dat mijn kaartjes destijds heeeeeeeel sloom waren, dit kwam dus doordat ik alles op liet slaan als InnoDB. Later sloeg ik alles op met MyIsam en mijn kaartjes werden 300% sneller gemaakt als anders. ;)

Ik ben geen programmeur dus mijn mysql kennis is ook best wel beperkt. Maar voor datgene waar ik het voor nodig heb kan ik ermee overweg. Als je dan nog nooit van views hebt gehoord en het dan opeens gaat gebruiken dan heb je een behoorlijk snelheidswinst ;-)
 

DeletedUser35880

Guest
Ik kan nog niet bepaald zien welke stam het mooiste cluster heeft,
De meeste stammen liggen nog een beetje door elkaar liggen.
Binnenkort hoop ik dat alles een beetje vervdeeld word.
 

DeletedUser

Guest
Ik ben geen programmeur dus mijn mysql kennis is ook best wel beperkt. Maar voor datgene waar ik het voor nodig heb kan ik ermee overweg. Als je dan nog nooit van views hebt gehoord en het dan opeens gaat gebruiken dan heb je een behoorlijk snelheidswinst ;-)

Ok, naja wil je nog wat tips misschien kan ik wel wat geven.

Maar uhhh wat bedoel jij precies met "views gebruiken"? :eek:
 

DeletedUser5456

Guest
Zeg ik het nog fout ook. Ik bedoelde indexes.

CREATE INDEX idx_coords ON nl1_dorpen(xcoord,ycoord);

Dit gaf bij mij een enorme snelheidswinst.
 

DeletedUser

Guest
.click staat toch eerste bij stammen oda ? waarom staan deze dan niet in de lijst ;)
 

DeletedUser

Guest
.click staat toch eerste bij stammen oda ? waarom staan deze dan niet in de lijst ;)

Hier wordt een een berekening voor gedaan. Volgens mij was het:
Aantal dorpen ^1,90
Omdat je hier nog niet boven de 1 uitkomt, komen jullie ook niet op de kaart.

tis anti click:eek:.

nee het update elke zaterdag, dus moeten jullie nog effe volhouden.

Deze wordt elke dag geupdated :eek:
 
Bovenaan