Ik ben niet echt van mening dat dit heeft te maken met "iets begrijpen nadat het 30x is verteld"
Het is eerder het geval dat jij je verhaaltje al zo vaak heb verteld dat je in je waanbeeldige feiten bent gaan geloven en je daarom , ondanks je allang geen eigen account meer hebt, toch blijft volhouden dat je beste bent en de rest van de casual 1 noob is.
Wat ik mij dan afvraag is alsvolgt: Als heel casual noob is, hoe noob ben jij dan wel niet aangezien jij al bent wegggespeeld en al trillende knieen had toen Flex nog niet voor 50% gevallen was.
Sorry maar reageer je nu op mij of is dit je openbare zelfreflectie?
Ik vind het namelijk best dappere woorden voor iemand die voornamelijk spelers van de helft van zijn grootte aanvalt en NAP's moet afsluiten omdat hij weet anders geen schijn van kans te hebben tegen de "noobs".
Of ga je weer pronken dat je meer ODA hebt, lijkt me logisch aangezien het vrij lastig is om veel ODA te krijgen als je 6 maanden non-stop onder aanval ligt.
Toch heb ik het nog veel beter gedaan dan jij aangezien ik wel het favoriete target was van o.a. Zero en alsnog een win-ratio heb van 2 op 1.
Hoe heb jij gedeffed? Owja, al je troepen in 1 dorp zetten, constant in de chats huilen om kata gebruik en het dan nog gek vinden dat je daarna 2 dagen aan het recappen bent.
Ik vind het ook wel erg grappig dat we onze Bram ineens niet meer horen.
Wat is er Bram? Spel te moeilijk geworden nu je zelf werk moet verrichten?
Nieuwe co nodig als Maurits?
Ik zou hem aannemen als ik jou was, misschien wordt je acc dan nog wat en kun jij weer doen waar je het beste in bent, rennen en vv dumpen alhoewel het nu dus zal worden, rennen en je nieuwe co alles laten oplossen.
Kijk en dit heb ik dus altijd zo fijn gevonden van jou Theo, gewoon normale antwoorden zonder modder te gooien.
Overstappen naar de vijand = afhankelijk van de wijze waarop: Tiger=stab, Oracle geen stab
De situatie van Tiger heb ik nooit geweten, heb wel o.a. jou er wel eens over horen praten maar nooit echt iets van onthouden, ik sta wel open om dit verhaal te horen maar denk niet dat het tegenwoordig nog echt veel zin om hierover te beginnen.
Dat mijn vertrek geen stab was wist ik al, anders had ik wel meegedaan met de massa op jou toen me dat gevraagd werd 1a2 na mijn vertrek.
Vrienden hebben in vijandelijke stam = geen stab
Als dit het geval is waarom waren jullie dan dagenlang tegen Robin bezig over dat hij Yoda moest afstaan weer aan SHIP?
Iemand in SHIP, heb even geen skype berichten bij de hand om het te bevestigen, heeft zelfs Robin keuzes laten maken in de viendschap tussen hem en mij. Ik bedoel, kom op jongens, het is een spel
Eigen acc op bb zetten = afhankelijk van de wijze waarop: Yoda=stab
Robin heeft afgerond 5 maanden op Yoda gespeeld, het account (ongeveer) 3m laten stijgen, zijn eigen mail en ww al maanden ingesteld
met goedkeuring vanuit SHIP. SHIP leden hebben vaker gezegd tegen hem: doe met yoda wat je wilt, het is nu jou account. Hij heeft het grootste gedeelte van zijn gebied daar helemaal opgeruimd van vijandelijke spelers. Ik neem aan dat bovenstaande genoeg redenen zijn om te zeggen "Dit account is van mij".
Als ik dan vertrek naar P. dan worden jullie boos op mij, zeer begrijpelijk.
Wat ik alleen niet begrijp is waarom Robin dan de volledige laag over zich heen krijgt in de chats, heb de chats zelf niet gelezen maar wel via hem gedeeltes gehoort die over hem en mij gingen, terwijl hij op dat moment totaal niks verkeerd had gedaan en ook totaal geen intenties had om iets verkeerds te doen.
Dat Robin uiteindelijk zijn account op bb heeft gezet kan ik daarintegen heel goed begrijpen.
Als ik een spel ga spelen omdat een vriend dat spel ook speelt en die vriend vertrekt naar een andere stam dan zakt de motivatie natuurlijk.
De enige reden dat Robin zich uiteindelijk tegen jullie gekeerd heeft heeft puur te maken met hoe ship tegen hem deed in de chats, want of hij nou reageert of niet, hij kan het alsnog lezen he.
Daarbij vind ik het heel laag dat er bepaalde spelers in SHIP zitten die Robin gaan aanvallen op zijn transitie.
Zijn persoonlijke situatie is voor hem al moeilijk genoeg en als er dan nog eens van die lage figuren als ewout daarop in gaan spelen, dan ben je gewoon het grootste faalmoment dat ooit op deze wereld is gezet.
Dus SHIP zie dit als een leermoment: Als een nieuwe gemotiveerde speler komt in jullie stam, jaag hem dan niet gelijk weg
Ship speler aanvallen = afhankelijk van de aanvallers: meeste gevallen geen stab, maar er zijn ook nogal wat uitzonderingen te noemen.
Ship spelers heb ik niet aangevallen op Gigantadorp na en dit ook alleen op afspraak.
Daan spreekt mij aan dat hij wilt stoppen (again...) en dat zijn account op bb gaat.
Ik heb hem netjes om de dorpen in C88 gevraagd en die ook toegezegd gekregen.
Bij Daan was het wel prioriteit dat het z.s.m. gebeurde en vandaar dat er dus binnen 2 dagen edels liepen.
In plaats van dat SHIP even een pm stuurt naar mij of even Daan aanspreekt om te vragen hoe en wat, gaat SHIP liever weer de gehele chat volgooien met verwijten en scheldwoorden.
Vooral het laatste was nergens nodig voor geweest aangezien ik jou (theo) na mijn vertrek al had laten weten geen intenties te hebben om SHIP aan te vallen tenzij het echt nodig is en gezien mijn ligging acht ik die kans klein.
Ook heb ik jou zelfs nog via skype laten weten dat jij van mij geen enkele aanval zult zien tenzij je mij aanvalt en ik hoop dat je nog genoeg vertrouwen in me hebt om te weten dat ik mij hier ook aan houd.
Had ik mij hier niet aangehouden dan had ik nu namelijk vrolijk meegedaan met de massa op jou.
Voor je eigen speelplezier kiezen = Geen stab, hoewel in sommige gevallen wel wat minder geloofwaardig.
Hier moet ik gewoon op reageren.
Toen ik uit Zero ging en SHIP binnentrad waren jullie volop bezig dat UM niet moest "zeiken" omdat ik voor me eigen spelplezier koos.
Nu ik SHIP heb verlaten om dezelfde redenen (en een beetje erbij) ben ik wel ineens een stabber/runner.
Wat ik mij dan het meeste afvraag is waarom ik een runner ben?
Ik kreeg al 3 weken tot 1 maand geen aanvallen meer vanuit UM, was zelf lekker bezig op Krisk (sorry Krisk), was druk bezig met onze ondankbare Tuam overeind te houden doormiddel van VV (niet alleen ik natuurlijk, veel credits naar Mike en Ria voor hun harde werk).
Dit zou er dan op moeten uitkomen (zoals de redacteur van de fabeltjeskrant Tim verklaarde) dat ik "run" voor de situatie.
Voor welke situatie zou ik dan moeten runnen?
Enige wat ik me kan bedenken is dat ik "wegren" van de inactieve, motivatieloze leden die zelf nog niet gevlucht waren.
Alleen hoeveel man blijven er dan over? 3?
De rest is namelijk gelijk weg zodra er aanvallen komen en dan kwam het weer neer op Mike, Ria en mij om te vv'en.
Iets wat ik altijd met veel plezier heb gedaan, ookal zeurde ik er wel over, aangezien SHIP mijn stam was.
Toch zul ook jij, als meest redelijke speler in SHIP, moeten toegeven dat dit geen manier is van leuk spelen.
Jij hebt ons niet gestabt, hoewel overstappen naar de vijand en direct je def naar een front met ons sturen ook niet bepaald netjes is.
Ik snap dit vanuit jou oogpunt echter was ik niet op de hoogte van Rainbow zijn plannen om Jogardus aan te vallen.
Wanneer ik in een stam zit, of het nou 1 jaar of 1 dag is, en ik kan deff missen voor me stamgenoten dan stuur ik die natuurlijk.
Daarvoor zit je notabene in een stam, om elkaar te helpen.
Dat Jatu mij aanvalt kan ik dan misschien geen stab noemen, het verdient zeker geen schoonheidsprijs, en om terug te komen op wat Ronald zei: Ja, Jatu had mij een PM moeten sturen dat hij weer terug was overgelopen naar F., dat had hem zeker gesierd.
Ik ben niet van mening dat Jatu een PM naar je had moeten sturen met "dan val ik je aan", dat verpest zijn gehele aanval gelijk natuurlijk.
Wel ben ik het met je eens dat het zeer flauw is van Jatu om je aan te vallen, vooral nadat hij o.a. jou en mij gecontacteerd had om F aan te vallen met ons 3en.
Ik heb een paar keer voorbij zien komen dat ik de grootste UM hater was en het raar is dat ik nu erbij zit.
Laat ik even heel duidelijk maken: TW is een spel en in een spel neem je een bepaalde rol aan.
Je stam is alles want het is je stam en je vijand "haat" je omdat het je vijand is.
Iedereen die niet inziet dat dit gewoon een rol is heeft wat levenslessen gemist ben ik bang.
Ik heb me altijd voor SHIP ingezet toen ik nog in SHIP zat en had graag neergegaan met SHIP maar niet als er zo ondankbaar en slecht gepraat wordt wanneer mensen denken dat ik het niet meer kan lezen omdat ik een uurtje uit de chat gekicked was.
Dat is de druppel die de emmer liet overlopen en mijn vertrek hebben jullie dus geheel aan jullie zelf te danken.
Waarom zou ik namelijk een stam steunen die mij niet steunt en dan heb ik niet over dat beetje deff van Tuam (waarvan hij het meeste ver voor zijn eigen massa allang weer terug had).
Ik heb jullie vaker horen praten dat ik leefde op stamos.
Als dat waar was waarom heb ik dan de 1ste 2 maanden niks van OS gezien en waarom heb ik dan noodgedwongen zelf 700 deffdorpen moeten maken?
Er wordt gezegd dat ik mijn ODD niet zelf heb verdiend, wie heeft het dan gedaan?
Wie heeft er 6 maanden lang zitten deffen dan?
Wie heeft constant 2-3 dagen zitten deffen voordat hij eindelijk eens vv aanvroeg om even te kunnen slapen en zodra hij wakker was gelijk weer ging deffen?
Wie heeft er dan bij verloskundige afspraken constant zijn telefoon lopen checken op aanvallen?
Ik heb notabene een kind gekregen in de tussentijd en alsnog meer gepresteerd dan de rest van SHIP.
Ik heb bewust zo min mogelijk gereageerd hier omdat jullie niet veel anders kunnen dan modder gooien en jezelf goed laten lijken terwijl jullie vrijwel alleen maar verlies lijden.
Hier hebben jullie dus jullie lang verwachte antwoord en ik ga nu netjes zitten wachten tot grammarnazi Tim komt met een 10 meter lange post met waanbeeldige feiten en veel gecorrigeerde taalfouten in mijn tekst.
Succes Tim, heb er bewust wat voor je gemaakt zodat jij je weer nuttig kunt voelen.