United Flop Organisation

Reactiescore
3.536
Ow zo mogen ze vaker doodlopen hoor. Aanvaller die gelijk staat aan de verdediger is altijd in het voordeel van de aanvaller.

Om hier even op in te haken (inhoudelijk) zou ik zeggen dat deze uitspraak niet klopt en wel hierom: Het is een groot cliche mensen zeggen dat als de aanvaller ongeveer gelijk is aan de verdediger de aanvaller (altijd) in het voordeel is. Altijd is sws fout en mag daarom veranderd worden naar 'in sommige situaties'. Meestal is dergelijke uitspraak een camouflage voor een gefaalde aanval.

Die uitspraak is doelend opdat off troepen sneller opbouwen dan def troepen. Als je evenveel van elkaar sloopt telkens, bouwt de aanvaller sneller op dan de verdediger en zal op termijn de verdediger de verliezer zijn wegens een gebrek aan troepen. Het is dus enkel van toepassing bij een constante druk houden op je tegenstander en telkens weer er alles op te smijten.

Dat lijkt mij hier niet de case. Sterker nog, als zoveel off is doodgelopen zal farmen erg moeizaam zijn de komende tijd (wat in deze fase van de wereld nog altijd belangrijk is) waar de tegenstander zijn off nog heeft staan, zullen de verhoudingen er zeker niet slechter op worden voor de verdediger. Dus wat mij betreft is de aanvaller hier zeker niet diegene die hier (altijd) het voordeel uit haalt.
 
Bovenaan