Ik ga alleen op de punten reageren waarover ik me aangesproken voel.
2) Ik denk dat je zelf wel moet toegeven dat je mede stamleden tot op heden weinig inhoudsvolle, onderbouwde reacties op het forum hebben geplaatst. Zolang ik al speel op tw is communicatie 1 van de belangrijkste onderdelen binnen een stam en heeft ieder account binnen een stam eigenlijk wel iemand nodig die communicatiegericht bezig kan zijn. Ik heb op vorige werelden stammen uit elkaar zien vallen omdat ze op het AF helemaal uit elkaar getrokken werden door een enorm gemis aan communicatie met elkaar en de buitenwereld. Als hier wat gepost wordt wat UFO gerelateerd of account(UFO) gerelateerd is zie ik weinig mensen vanuit UFO die hier normaal op kunnen reageren. P&P is 1 van de belangrijkste onderdelen op tw, misschien iets minder dan vorige jaren/werelden maar onderschat dit niet. Terugkomend op mijn eerste zin, een Inne of een Dpschut die niet normaal op een post kunnen reageren is dus een voorbeeld van het gemis aan communicatie zowel binnen en buiten UFO.
3) Dat kwamen ze niet eens zelf doen, ik ben van een heel ander account maar vind het echt ontzettend lachwekkend dat Inne nog steeds in UFO zit, hij wil al een hele poos weg(nu natuurlijk opeens niet meer omdat hij buiten zijn vriendjes bij Resist geen andere opties meer heeft) maar binnen UFO mag hij gewoon blijven, daarbij is hij zo bang voor een beetje front en heeft hij blijkbaar zo weinig vertrouwen in jullie -> zijn stamleden, dat hij zich helemaal afdekt met samenwerkingen om hem heen zodat hij bijna alleen nog maar front met NEO heeft. Die samenwerking is ook nog eens met mensen waar hij tot voor kort al dorpjes aan verloren had en mij voor een samenwerking heeft gevraagd. Dus ja ik vind dit een rare manier van functioneren van een stam en ja dat mag ik gewoon melden. Maar dan krijg je dus weer een kinderachtige persoonlijke beledigende post terug wat weer mooi aansluit bij puntje 2.
Ja Maxje op pole zometeen!!
Op je eerste punt kan ik weinig op aanmerken. Het klopt dat bepaalde spelers uit UFO geprikkeld waren, vooral op de manier waarop ze werden aangesproken door sommigen IG (via PM) over bepaalde zaken zoals die CF's, zoals jullie het zeggen.
Dat spelers dan het gehele gebeuren ook meteen op het AF gooien heeft er ook zeker geen goed aan gedaan, dat spelers uit UFO nog iets zinnigs hierover kwijt wouden. Normaal ga je eerst in gesprek met desbetreffende speler, als dit tot niets leidt ga je naar de stam om een oplossing te zoeken.
Als dat ook op niets uitdraait, dan pas kom je naar het AF om meer steun te krijgen.
De reden dat spelers uit UFO hier geen ellenlange teksten en veel teksten noteren is dus vooral door deze reden. Anders staan we wel gewoon in voor een goed gesprek om oplossingen te zoeken.
Zelf heb ik het ook 1x meegemaakt, vanwege die zogezegde spion richting NEO. De manier waarop de contactpersoon van NEO mij aansprak,... Als je op zo'n manier een normaal gesprek tracht op gang te brengen moet je dringend gewoon even beschavende teksten en gesprekken gaan oefenen.
Met je 1ste PM dat je stuurt, meteen groots te tonen en sommigen zelf al dreigend overkomen... Daar maak je mij en anderen uit UFO niet bang van.
Maar nogmaals, de communicatie via AF van UFO kon op deze punten beter afgehandeld worden.
Je andere puntje heb ik dan wel weer commentaar op en ga ik niet geheel mee akkoord.
In TW wordt het oorlog gevoerd en worden er ook samenwerkingen opgestart (zoals in iedere wereld,...). Dat inne dat doet met wie ze wil, dat is geheel haar eigen keuze. Als ze het doet met iemand aan de andere kant van de wereld (kennis) of iemand die naast haar ligt, dat maakt me weinig uit.
Zelfde geldt voor NEO, Chess en alle anderen van de wereld.
Dat Inne aan het kijken was welke stam voor hun gunstig lagen is ook niets mis mee, alleen de timing is misschien ongelukkig. Zoals ik echter al liet weten is dit al binnen de stam besproken en weten we ook de oorzaak van deze benaderingen. We hebben dan ook een uitvoerig gesprek gestart met de desbetreffende speler (co) en hebben zo de hele kwestie uitgepraat.
Verder is dit een zaak in intern aangepakt moet en is geworden. Het aangeven op het AF van zulke zaken, om aan te geven dat iemand samenwerkt is eigenlijk de moeite niet.
Hallo vriendjes,
De reden dat ik gevraagd heb om dit topic IG te zenden is vrij simpel; mijn doel is om meer activiteit te krijgen door middel van verschillende discussies en activiteiten. Mijn voorkeur gaat uit naar discussie die over een IG situatie gaan op een bewuste wereld. Vandaar dat ik dit topic heb gekozen.
De beschuldigingen dat ik niet afhankelijk ben is onzin. Ik bied enkel een podium aan om de recente gebeurtenis te bespreken. Zowel voor als tegenstanders kunnen hier hun woordje kwijt. Zoals door jullie al aangegeven behoort het TWTeam neutraal te zijn, ik kan je verzekeren dat ik dit ook ben.
Het doel om meer activiteit op het forum te krijgen is overigens gelukt, al had ik wel gehoopt dat deze activiteit gericht zou zijn op de situatie zelf en niet op mij. Ik nodig de klagers overigens uit om actief deel te blijven nemen aan dit forum. Deze IGM zal niet de laatste zijn

Waarschijnlijk wel over een andere IG situatie. Misschien wel een situatie die jullie graag willen bespreken.
Mochten er klachten zijn over mijn keus van topic die rondgestuurd is kunnen jullie mij altijd bereiken met een via een PM op het forum, ik sta open voor feedback. Ruim een jaar geleden ben ik gestart met het concept:
nieuw forum (klik).
De bedoeling was om pro-actiever te modden en meer spelers naar het forum te krijgen. Het is waar dat de afgelopen maanden de mods redelijk laks waren met dit concept. Echter ga ik dit, nu ik weer mod ben, oppakken. Ik vind het vervelend dat sommige ze nu benadeeld voelen, echter zal ik zeker niet partijdig zijn. Ik kijk alleen of een discussie de interessant genoeg is of niet voor een IGM.
Nogmaals klachten mogen naar mij toe, ik heb het besluit gemaakt en niet support. Voor nu wil ik deze discussie dus ook stoppen en teruggaan naar het onderwerp waar dit topic over gaat.
Wat wij willen zeggen is niet enkel tegenover jou gericht, maar tegen het gehele twteam

Echter dien ik een support in, krijg ik een antwoord, stuur ik opnieuw een antwoord op het antwoord die ik kreeg, en dan beginnen ze plots over het feit, als iemand een scheldwoord gebruik ik dit zeker mag doorgeven, zonder nog te reageren op het gebeuren waarover ik hen aansprak...
Tot daar TWsupport?? Anno 2019
Dat je dat doet als doel om meer activiteit te krijgen is zeker prima, alleen bestaan er andere zaken om iemand naar het AF te lokken, dan een topic te promoten die enkel en alleen bestaat om een stam in alles wat ze zeggen en doen af te breken.
Dit topic is niet om een gesprek tussen beide stammen of meerdere stammen te creeëren. De mensen die dit nog geloven kunnen beter hun tijd elders in steken lijkt me om dit te snappen
Zoals ik en de stam UFO al lieten weten, wij zijn zeker in voor een gesprek om een normale en beschaafde manier IG of op skype.
Op het AF gaan wij geen communicatie over IG zaken aan, tot daar een definitieve oplossing is voor gevonden, kan dit nadien altijd vermeld worden op het AF.