Uitzonderingen Nederlands Alcoholbeleid

DeletedUser

Guest
Ze kunnen niet controleren of iemand 18+ is maar wel of iemand 16+ is? Wat een onzin.
 

DeletedUser

Guest
Ik heb nog nooit iemand luidruchtig en of agressief zien worden van een blowtje. Drank daar in tegen. :rolleyes:
 

DeletedUser

Guest
Onzin dit, dan mogen ze het ook wel weer toestaan op studentenverenigingen?
 

DeletedUser

Guest
Had daar een stukje van gezien ja. Vond dat niet heel boeiend. De voor en tegenstanders waren nog al meh.

Die ene vrouw met haar voorbeeld van een man met een knuppel in een steegje. :eek:
Wat een dom wijf was dat zeg. Kon daar niet naar kijken als ik dan zelf geen weerwoord kan geven.
 

DeletedUser61241

Guest
Wat betreft het discussiepunt:

Ik vind het belachelijk dat je als gemeente gaat zeggen dat het tijdens dat soort gelegenheden wel mag.
Gewoon zeggen dat het niet mag, het gebeurt toch wel.
Je doet er andere horecagelegenheden wel degelijk tekort mee in mijn ogen.
Dat je het misschien mee krijgt, dat is misschien 1 ding, maar je mag een kind onder de 18 wel straffen voor de consequenties vind ik.
Dus als een kind van 16 dronken op straat loopt, dan gewoon een boete geven. Die kinderen weten ook wel dat ze geen alcohol mogen. Ze zijn wel enigszins volwassen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser62766

Guest
Had daar een stukje van gezien ja. Vond dat niet heel boeiend. De voor en tegenstanders waren nog al meh.

Die ene vrouw met haar voorbeeld van een man met een knuppel in een steegje. :eek:
Wat een dom wijf was dat zeg. Kon daar niet naar kijken als ik dan zelf geen weerwoord kan geven.

Eens, dat voorbeeld was zo slecht gekozen, als dat meisje ertegenover een beetje slim was geweest had ze dat zo kunnen ontkrachten. Niet erg diepgaand, ze kiezen overigens wel boeiende onderwerpen vind ik. Onder andere ontslagrecht, morgen nog maar even kijken.
 

DeletedUser

Guest
Hallo,

Om nog even op deze discussie te reageren. Ik vind het opzich logisch dat ze iets moeten doen omdat, ze ook zien dat er meer alcohol wordt gedronken door 16 en dan gezeur weer met hersenontwikkeling enz. Maar het is niet echt de goede timing:

- Mijn eerste argument is dat je veel minder alcohol verkoopt, dus minder btw, dus minder accijns wat binnen komt.
- Slecht voor danscafe's komen een stuk minder klanten minder omzet/inkomen minder belasting.
- Mensen die het echt willen komen er toch wel aan
- Jongeren gaan zelf ongecontroleerde feesten geven komen via oudere vrienden/ouders toch aan alcohol...JWZ gevolgen
- Jongeren gaan niet meer in NL op vakantie want, alles is verboden. Minder inkomsten voor de campings dus minder belasting. Gewoon naar Belgie gaan daar kan het wel.
- Jongeren gaan gewoon maar op straat 'hangen' ipv cafe. Gaan sneller dingen vernielen moet weer gerepareerd worden kost weer geld.
- Je hersen zijn tot je 25ste jaar in de ontwikkeling dus zou je het eigelijk totdat je 26 bent moeten verbieden.

Het is dan wel weer zo dat mensen nu gemiddelt op hun 14/15 beginnen met drinken en als het normaak wordt dat je pas op je 18de mag drinken dan zullen deze jongeren over een aantal jaar pas gaan beginnen als ze 16/17 wat dan mss weer wat beter is.

Suggesties wat ze mss nog kunnen aanpassen.
- Onder 5% wel mogen verkopen aan 16 jarige.
- Een Europese wet ervan maken mensen aan de grens gaan gwn naar Belgie en kopen het daar en gaan daar uit.

Ik heb nog meer argumenten maar dit zijn mijn sterkste vind ik zelf^^

MvG.
 
Bovenaan