Uitgewerkt idee om nieuwe competitie naar NLS te brengen!

DeletedUser30607

Guest
Zal hier een idee uitschrijven waardoor er (hopelijk) meer competitie zal komen op verschillende manieren:

Zover mij bekend is spelen veel mensen voor de ranglijst op http://nl.twtotal.net/ladder/index.php zodat ze hier een plekje kunnen bemachtigen terwijl het naar mijn idee niet puur iets zegt over wie de beste speler is. Mijn mening is in verschillende rondes ook bevestigd. (zie ook kerstronde van vorig jaar, mooiste figuur won de pp terwijl de hele top 10 niet eens iets had wat leek op een figuur en puur speelde voor een plek in de top)

Hierbij het idee uitgeschreven:

Een ranking buiten de twtotal ladder om die wordt bijgehouden wordt op het speedforum. Hier zullen onder andere speeds in het volgende concept voorkomen om ook mindere spelers een kans te geven:

- De Speler met de meeste dorpen wint.
- De speler die het dichtste bij een puntenaantal zit. Dit moet een puntenaantal zijn die door de hele top 10 te halen is. bijvoorbeeld 15.000 punten.
- De spelers met de meeste punten in hun continent wint. (4 winnaars)
- De speler die 10e op de ranglijst staat wint. ( nummer 9 en 11 krijgen gedeeltelijk 2e plek)
- De stam met de meeste totale verslagen tegenstanders wint (aanvaller en verdediger).
- De stam met het meeste aantal punten in 1 continent wint. (4 continenten worden vergeleken. Hierbij moet je hoger hebben als andere continenten)
- Rondes zonder barbarendorpen.
- Rondes waar FA-script is uitgezet.
- Rondes met langzame eenheid snelheden. Staat nu standaard op 0.4, weet niet of het mogelijk is om naar 0.1 of lager te krijgen? Denk aan o.a. bashronde, op deze manier kan je meer doen tegen groepen en makkelijker voor de mindere spelers om te backtimen.
- Speeds met hele seconde i.p.v. ms (als dit mogelijk is) vooral op barbrondes met uitgebouwde dorpen en redelijk lange beginnersbescherming lijkt me dit leuk.

Voor de rest worden rondes die nu gespeeld worden ook nog gespeeld. Deze rondes worden dan toegevoegd om iedereen een kans te geven op een plaats in de top 3.

Het puntensysteem wordt bijvoorbeeld als volgt bijgehouden op het speedforum, hierbij wordt altijd rekening gehouden met de voorwaarde(n) van de ronde en niet altijd de top 3 in punten.

Nr 1. 5 punten
Nr 2. 3 punten
Nr 3. 1 punten

1 ranglijst zal 50 rondes in beslag nemen.

De prijzen kunnen net als normaal uitgedeeld worden aan de top 3 die aan de voorwaarden voldoen. En misschien is het dan leuk op de top 3 aan het einde van de 50 rondes nog een extra prijs te geven.

Hopelijk vinden jullie dit idee leuk en kunnen jullie een eventuele aanvulling geven op rondes of op het idee. Ik wil ook best de ranglijst bij gaan houden als dit idee goed ontvangen en doorgezet gaat worden.

~ MyWayOrTheHardWay
 

DeletedUser74005

Guest
Waar is die bedankknop gebleven?^^

Top ideeën!
 

DeletedUser30607

Guest
Weet niet of het mogelijk is om heel twtotal eruit te smijten :p Volgens mij hecht niemand daar namelijk meer waarde aan...
 

DeletedUser

Guest
een paar mensen nog wel maar van mij mag het weg, het is niet realistisch namelijk ;)
 
Reactiescore
604
twtotal is leuk om je stats terug te zien :p
 

DeletedUser75707

Guest
Lijkt me wel leuker als TW dan zelf een nieuwe site kan maken, op het forum -vind ik het persoonlijk- er niet zo cool uitzien als op twtotal. + Thomas zie wel niet in wat het verschil is met twtotal seizoenen dan?
 

DeletedUser30607

Guest
twtotal houdt zich niet aan de voorwaarde van een speed. twtotal kan zover ik weet maar verschil maken tussen 2 rondes, puntenronde en bashronde. Het voordeel van een handgemaakt lijstje is dat je de winnaars ook daadwerkelijk kan baseren op de voorwaarde van de speed en zo veel meer variërende rondes kan maken.

Met de conceptrondes die hierboven zijn aangegeven komt er hopelijk een effect van variatie en meer tactisch inzicht in plaats van het standaard riedeltje dat nu elke speed gebeurt.
 
Reactiescore
510
Jullie speeden ook te veel, Maurits ;P
 

DeletedUser63150

Guest
Sorry hoor maar in tussentijd ben je 3x geowned, niet echt een streak te noemen dan.. ;)
Stelt dus niet zo veel voor

Maar alsnog gefeliciteerd :p

tsssss ga aub niet haten terwijl je niet weet hoe ik die speeds niet heb gewonnen. Om het je maar te vertellen, de laatste speed liep ik mn treintje dood op random iemand, daarvoor hadden we met costi en luigi deel van LK geownt en myway+rawr+zeus.
 

DeletedUser51009

Guest
Mits twtotal blijft ga ik akkoord

haha tw total blijft sws eh ^^ je kan dat niet uitzetten fzo aleja je bent daar niet machtig genoeg voor ;o

Enja tis een goed idee, mits het goed geregeld wordt en onderhouden.
 

DeletedUser73972

Guest
Goed uitgewerkt idee, maar niet echt mijn ding, sommige rondes zijn wel heel origineel, maar ik weet niet of ze nu echt als maatstaaf mogen gelden om bij de top van je land te behoren... (bijvoorbeeld 10de worden)
Andere idee'en vind ik dan weer wel goed zoals over een hele lange tijd een selectieronde houden, zodat de kans dat je elke keer opnieuw door dezelfden gepakt word wat kleiner wordt.
 

DeletedUser63150

Guest
Wat ook grappig is, is het dichtst bij bepaald puntenaantal, alleen is het dan leuker dat de punten niet gelijk worden opgeteld maar zoals vroeger elke 5 min
 

DeletedUser74005

Guest
Wat ook grappig is, is het dichtst bij bepaald puntenaantal, alleen is het dan leuker dat de punten niet gelijk worden opgeteld maar zoals vroeger elke 5 min

Je hebt wel van die tools waarmee je gewoon het aantal punten van je dorp kunt berekenen. Dan kun je het puntenaantal dus ook gewoon precies halen, zonder te hoeven gokken :)
 
Bovenaan