1. Voordat je kan participeren op het forum dien je je eerst te registreren.

Druk hier om je te registreren!
    Ontzet Notitie

TWLan voor Linux en Windows

Discussie in 'Scripts, Tools & Projecten' gestart door Lekensteyn, 30. dec 2010.

Deel Deze Pagina

1. goldlars3

goldlars3

Lid geworden:
    26. jun 2012
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik weet echt zero van localhost etc dus dat is wel degelijk een probleem. Die locale versie voor mezelf wil ik best doen (was ik al an plan) alleen hoe weet ik nog niet helemaal.

Ik ben nu de bronbestanden van tw lokaal aan het opslaan. Dat gaat nog wel even duren... (Enkele uurtjes)

Kom er nu ineens achter dat ik via me oude acc antwoord :( (ik ben gewoon dezelfde als bad company.)

2. .Arrogant

.Arrogant

Lid geworden:
    18. okt 2011
    Leuk Bevonden:
    13
    je hebt mij op skype, en ik ontwikkel altijd eerst lokaal (als ik een website maak) dus daar weet ik wel wat van en dat kun je dus ook gwn aan mij vragen ;)

T.

3. Bad Company.

Bad Company.

Lid geworden:
    13. okt 2013
    Leuk Bevonden:
    4
    Oké, dan zal ik dat via skype vragen :p

(Die vorige post was een foutje, andere browser en daar stond dat account blijkbaar nog in. Nooit over nagedacht.)

4. hardcode

hardcode Guest

WAMP Staat voor Windows Apache MySQL en Php server. Het is een manier om lokaal op een windows machine een server te simuleren die alleen lokaal beschikbaar is.

XAMPP is eigenlijk hetzelfde als een WAMP, maar staat voor cross-platform Apache, MySQL, Php en Perl server en is dus bruikbaar op alle soorten machines (linux, windows en mac) meestal komt de mappenstructuur van een XAMPP server beter overeen met de structuur op een server, MAAR gezien TWLan in geen geval op een server online benaderbaar mag zijn kun je gebruiken welke je voorkeur heeft ;) (in mijn geval heeft XAMPP sowieso voorkeur)

Als je deze hebt draaien kun je via een controlpanel (die geinstalleerd wordt tijdens de installatie van zo`n lokale server) de apache en mysql instances starten. Als beide aanstaan kun je naar localhost gaan en zul je zien dat je een webpagina draait vanaf je eigen computer.

Als je dat voor elkaar hebt kunnen we naar de volgende stappen gaan kijken :p

5. hondepon

hondepon

Lid geworden:
    21. jan 2013
    Leuk Bevonden:
    0
  6. hardcode

hardcode Guest

Klopt, maar hier praten we gewoon over een interessant project om voor jezelf op te zetten :p het is iets waar ik op termijn graag beter in zou willen duiken :p

7. hondepon

hondepon

Lid geworden:
    21. jan 2013
    Leuk Bevonden:
    0
  8. Tuam

Tuam

Lid geworden:
    9. mrt 2011
    Leuk Bevonden:
    32
    Er is geen recente Nederlandse versie.

9. hondepon

hondepon

Lid geworden:
    21. jan 2013
    Leuk Bevonden:
    0
    heeft er dan iemand een aangepaste versie(andere lay-out, andere instellingen, meerdere werelden,.. 1van die dingen)?

Laatst bewerkt: 17. dec 2013
  10. hardcode

hardcode Guest

naar mijn weten is de laatste versie enkel in het duits beschikbaar, de laatste Nederlandse versie is behoorlijk gedateerd (3jaar+)

11. sanderv11

sanderv11 Guest

Waarom heb ik hier nog nooit eerder van gehoord? :D

Zit er toevallig ook een optie in met 'Legerkampen"? (heb em nog niet geïnstalleerd vandaar)

12. hardcode

hardcode Guest

wellicht in de aller aller laatste (duitse) versie, maar in de nederlandse versie weet ik ieder geval zeker dat legerkampen er niet inzitten.

13. Bad Company.

Bad Company.

Lid geworden:
    13. okt 2013
    Leuk Bevonden:
    4
    Ja, ik snap alleen niet hoe je de appache draaiende krijgt op de betreffende bestanden. Heb nu ca. de helft van alle bronbestanden van de online tw op mijn pc staan en ga als ik ze alle heb de verwijzingen naar internet eruit halen en vervangen door verwijzingen naar elkaar.

14. hardcode

hardcode Guest

heb je WAMP of XAMPP geinstalleerd? :)

15. Bad Company.

Bad Company.

Lid geworden:
    13. okt 2013
    Leuk Bevonden:
    4
    xamp

16. hardcode

hardcode Guest

Dan moet je alle files in de folder "xampp/htdocs" zetten ;) als het goed is kun je dan lokaal al de layout en dergelijke zien en kun je op basis daarvan een lijstje maken met functionaliteiten die erin moeten ;)

17. Flexilis Anatis.

Flexilis Anatis.

Lid geworden:
    10. jun 2013
    Leuk Bevonden:
    53
    Komt hier nog een update van?

18. hardcode

hardcode Guest

Lees de laatste paar pagina`s eens ;)

19. Flexilis Anatis.

Flexilis Anatis.

Lid geworden:
    10. jun 2013
    Leuk Bevonden:
    53
  20. hardcode

hardcode Guest

niet erg :)

hier vind je een URL naar een nieuwe (duitse) versie van TWlan, maar ik heb die nog niet werkend gekregen.