TW weekblad

DeletedUser

Guest
Ruimte genoeg voor discussie denk ik zo:

W07: Haagse bluf

Wereld 7 is een wereld waar het AF altijd al rood gloeiend staat. Van oudsher werd er veel gereageerd door verschillende stammen. In het begin was het grotendeels vriendelijk en respectvol naar elkaar, maar het afgelopen jaar is het helaas redelijk slecht gesteld. Klap open voor een artikel vol modder van het subforum wereld 7.


geschreven door DannyVerbiest


Zoals ik in de teaser al meld was er vroeger weinig mis op wereld 7. De stammen voerde oorlog, en er was veel respect voor elkaar. Crunx kwam regelmatig mooie kaartjes posten in maptreath en in de andere topics waren ook veel complimentjes voor elkaar. Er werd veel gereageerd, maar vooral positief.

Begin 2009 werd er echter een slechte trend gestart door InS. Ze lieten ingame veel mooie dingen zien, en kwamen daar over praten op het AF. Dit ging in het begin met veel respect gepaard, maar dat werd steeds meer en meer propaganda. De emmertjes modder kwamen naar boven, en werden toen gesmeten richting de stammen waar oorlog mee werd gevoerd. Hierdoor daalde het respect voor InS van de andere stammen drastisch. De aanvallen op InS stegen daarentegen. Des te meer InS in de problemen kwam, des te scherper en onvriendelijker werd de toon. Zelfs toen InS viel ging het verder.

Na het tijdperk waarin InS aan de macht stond, zowel verbaal als ingame, kwam CN de verbale titel opeisen. Met harde teksten en veel bombarie kwamen bijna alle CN leden het AF op. Niemand was veilig voor dit verbale geweld. Elke beetje tegenspraak werd weggehoond met gelach en nog hardere woorden. Dit tot ieders ongenoegen. Alle andere forum bezoekers irriteerde zich hieraan. De naam van CN verslechterde al snel. Heel CN was één pot nat. Alleen maar een grote bek. De goede OD resultaten ingame waren het excuus voor CN om die grote bek te hebben. Na enige tijd begreep CN echter dat die grote bek weinig uithaalde, en dat de grote bek beter kon worden gesloten. Wat ook gebeurde.

Na het stoppen van het brullen van CN is het een tijd rustig geweest op AF op wereld 7. Het verbalen geweld is momenteel helaas weer opgewaaid. Ditmaal is het Exe.! die alle bombarie meebrengt en 1 lid uit =OAD=. Hier een aantal citaten.

Niky22 reageert op het vertrekken van een CN speler:

Haha, stats proberen schoon te trekken. Beetje raar, maar ja blijkt maar weer dat CN een stam is die verliezende spelers eruit gooit.

Nogmaals Niky22 nadat een account is gekicked omdat de eigenaar er niet meer op kon. (Het account is inmiddels verwijdert door de hacker)

gehackt ja!

Das zonde en dan ook nog eens spontaan, als die veel dorpen verliest. Wou die hacker zeker deffen, beetje edels snippen enzo!


als we zo oorlog moeten voeren als jullie alle spelers eruit gooien waar we door heen beuken blijft er weinig over van stamgevoel in CN volgens mij!

maar goed moet cn zelf weten, succes daar in die mooie stam waar stats enkel belangrijk is!


Dit zijn slechts voorbeelden van de reacties uit Exe.! zonder enige kennis van zaken komen ze het AF op om zogezegd de daden van CN te veroordelen en ze in een slecht daglicht te zetten. =OAD= gaat daarin graag mee. Getuige dit citaat.

Berre52 reageert op het feit dat CN dorpen verliest aan Exe.!

CN gaat down, ze kunnen niet op tegen Only, =OAD= en Exe.!
Bye Bye CN =D.


Ik ben bang dat het zo doorgaat op het forum. Er zijn tal van vergelijkbare post te vinden. Het is erg jammer dat sommige stammen zich boven de rest verheven voelen, en daarmee de fouten van een andere herhalen. De fouten van het haagse bluffen op het AF. In wereld 2 was het altijd precies zo, maar daar zijn de spelers tot inkeer gekomen, en gaat iedereen nu met respect met elkaar om. Is het niet eens tijd dat hetzelfde gebeurd op wereld 7? Weg met de haagse bluf, laat respect overheersen.
 

DeletedUser

Guest
Re: TW weeklblad

Wat voor journalistiek is me dat nu????

Als je dan toch over het niveau van W7 op het AF wil spreken, doe het dan uitgebreid genoeg aub.
Die paar quotes verhalen geheel de 'sfeer' niet.

Ik heb hier hilarische tijden meegemaakt, ok: met modder, ok: met spotprenten, en ok: ook met propaganda....
sjezus, dat waren wel de beste tijden ooit hier, en die zou ik maar al te graag terug willen zien.

En ik moet zeggen, ik ben gelijk een beetje in mijn trots gekrenkt... ik heb verdorie ook wat mooie kaarten op mijn naam staan hoor. Puh!


Vraag 1 vraag aan iedereen hier aanwezig: Hoe ging AF W7 naar de vanen?

Antwoord unaniem ( verwed ik mijn kop op): JORN !
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser10794

Guest
Re: TW weeklblad

Dikke onzin,
w7 is wel meer dan dat.

Maar omdat CN geplaagd word en niks terug kan doen, proberen ze het maar met het tw weekblad^^
 

DeletedUser

Guest
Re: TW weeklblad

Na het tijdperk waarin InS aan de macht stond, zowel verbaal als ingame, kwam CN de verbale titel opeisen. Met harde teksten en veel bombarie kwamen bijna alle CN leden het AF op. Niemand was veilig voor dit verbale geweld. Elke beetje tegenspraak werd weggehoond met gelach en nog hardere woorden. Dit tot ieders ongenoegen. Alle andere forum bezoekers irriteerde zich hieraan. De naam van CN verslechterde al snel. Heel CN was één pot nat. Alleen maar een grote bek. De goede OD resultaten ingame waren het excuus voor CN om die grote bek te hebben. Na enige tijd begreep CN echter dat die grote bek weinig uithaalde, en dat de grote bek beter kon worden gesloten. Wat ook gebeurde.

Juist @ yazoo. :rolleyes:
 

DeletedUser

Guest
Re: TW weeklblad

Wat voor journalistiek is me dat nu????

Als je dan toch over het niveau van W7 op het AF wil spreken, doe het dan uitgebreid genoeg aub.
Die paar quotes verhalen geheel de 'sfeer' niet.

Ik heb hier hilarische tijden meegemaakt, ok: met modder, ok: met spotprenten, en ok: ook met propaganda....
sjezus, dat waren wel de beste tijden ooit hier, en die zou ik maar al te graag terug willen zien.

En ik moet zeggen, ik ben gelijk een beetje in mijn trots gekrenkt... ik heb verdorie ook wat mooie kaarten op mijn naam staan hoor. Puh!


Vraag 1 vraag aan iedereen hier aanwezig: Hoe ging AF W7 naar de vanen?

Antwoord unaniem ( verwed ik mijn kop op): JORN !

Hoe wilde je de huidige sfeer beschrijven heavenly?
 

DeletedUser32657

Guest
Re: TW weeklblad

hahahahahahaha fantastisch, leuke manier om ons zwart te maken, ik vind het alleen jammer dat juist jij hier mee komt Danny, in mijn ogen is het nog altijd zo dat waar 2 vechten hebben 2 schuld.
 

DeletedUser

Guest
Re: TW weeklblad

Leuk om de woordenwisseling te lezen van 2 leden die fanatiek voor hun stam staan.
Heavenly die zich altijd aangevallen voelt bij elk stukje kritiek wat er op EXE.! komt, zeker als het haar domein het algemeen forum betreft.

En Danny die altijd probeert op een positieve manier zijn waardering uit te spreken voor zijn zwijgende stamgenoten, waardoor hun zwijgen opeens nog meer gefrustreerd lijkt.

De posts van EXE.! vind ik niet uitermate overdreven.
Wel komt ook daar een stukje boosheid naar voren over de diplomatie met CN, waar ze vervolgens alleen maar mysterieuze uitspraken over willen doen.
Persoonlijk vind ik het nog steeds een gemiste kans dat zij het interview met hun kant van het verhaal niet door hebben laten gaan.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Guest
Re: TW weeklblad

Ik vind dit eigenlijk geen goed artikel.
Niet omdat Danny het slecht geschreven heeft, maar omdat het onderwerp waarover het gaat (= het AF van w7)
veel te ruim is om een kortstondig artikel over te schrijven.

Als je het AF wilt bespreken moet je dat naar mijn mening doen door alles te vermelden, en dat gaat gewoon niet.
Je kan het moddergooien niet verklaren met simpelweg de uitleg dat sommige spelers zich beter voelden dan de rest.
Het verhaal van het moddergooien gaat al een hele tijd terug, en het lijkt mij dat er in 2010 een hoogtepunt (of moet ik dieptepunt zeggen :confused: )
is gekomen.

Toen Ins uit elkaar viel begon een periode waarin het wel leek of sommige spelers dachten dat ze de oorlog konden winnen door andere hun posts systematisch af te breken en onnodig te bekritiseren. Dat zorgde voor een ketting van reacties waardoor zelfs de meest gerespecteerde spelers soms uit hun krammen schoten op het AF.
Eens dat gebeurd was, werd het een vicieuze cirkel die moeilijk te doorbreken was. Het werd zelfs zo erg dat er op elkaar werd afgegeven op topic's die niets met een stammen oorlog te maken hadden, en dat het niet meer uitmaaktte waarom je het zei, en wat je zei, maar gewoonweg wie het zei.

Ik herinner me bijvoorbeeld goed dat verscheidene OAD en CN spelers elkaars bloed konden drinken. Daarbij kwamen een grote verscheidenheid aan frustraties en emoties naar boven, die misschien niet de juiste onderbouw waren voor een mooie discussie of een deftig argument.
Het duurde lang voordat de cirkel werd doorbroken, maar in de zomervakantie leek dat toch gebeurt. Hierin had het 'ik geef een pluim aan' topic van Frosteater volgens mij wel een groot aandeel. En de ingrepen van stamleiders van verscheidene stammen, kunnen we ook niet zomaar vergeten.

Jammer genoeg moet ik zeggen dat het nu lijkt alsof alles verloren moeite was, want er zijn er nog altijd die op elkaar blijven zagen.
Vroeger was ik misschien ook wel iemand die mee in discussie ging, en al dan niet met de juiste doelen de boel opblies.
Gelukkig zie ik dat net zoals ikzelf, er nog een hele hoop andere mensen zijn op het AF die nu een andere houding hebben aangenomen.

De mensen waar iedereen zich aan ergert en die zich daar ook helemaal niet aan storen.. Ik maak er mijn woorden niet meer aan vuil.
En dat is ook wat ik iedereen nog wil aanraden om te doen. Laat de ruziemakers en kleine kinderen(*) voor wat ze zijn en praat er omheen met de mensen die wel dat respect verdienen.

Ik wou dit kwijt, en dit topic leek me daar gepast voor. Want ik vind niet dat je alles mag proberen voor te stellen door 5 citaten te plaatsen. Daarvoor is deze wereld naar mijn mening te leuk. :)
Dus nogmaals Danny, ik val jou niet aan, ik gaf gewoon m'n visie even mee.


Grt.
Vleugel


(*) (Met kleine kinderen bedoel ik de koppige ruziemakers, dus niet de flauwe grappenmakers! Geen nood dus Koning Whatje :D)
 

DeletedUser

Guest
Re: TW weeklblad

hahahahahahaha fantastisch, leuke manier om ons zwart te maken, ik vind het alleen jammer dat juist jij hier mee komt Danny, in mijn ogen is het nog altijd zo dat waar 2 vechten hebben 2 schuld.

Als je de tekst goed leest, kan je lezen dat Danny de schuld voor het grootste deel bij CN legt?
 

DeletedUser47810

Guest
Re: TW weeklblad

Conclusie;
TWw moet een betere reporter zoeken die niet over deze bullcrap staat te schrijven.
Bijde partijen zowel exe.! als CN zoeken het op met elkaar op het AF. Maar dan vind ik toch dat Danny ook hetgene waardoor cn, exe.! uitlokt in het artikel plaatst. Nu is het enkel een artikel om Exe.! een beetje zwart te maken.

Dan nog iets, vorige week stond je wel mooi met de stats van CN-Exe.! te stoefen maar nu durf je geen artikel met stats meer tonen hé? Met dit artikel lok je enkel discussie's uit.

Ik had echt veel beter van jouw verwacht.

Brecht
 

DeletedUser

Guest
Re: TW weeklblad

Dan nog iets, vorige week stond je wel mooi met de stats van CN-Exe.! te stoefen maar nu durf je geen artikel met stats meer tonen hé? Met dit artikel lok je enkel discussie's uit.

Ik had echt veel beter van jouw verwacht.

Brecht

Misschien moet je eens de stats in het artikel lezen i.p.v. hier een reporter om de foute redenen te lopen kraken. Moest je het nu nog over de inhoudelijk gebreken/kwaliteiten gaan, tot daaraan toe. Maar jij raakt kop nog staart. :mad:
 

DeletedUser

Guest
Re: TW weeklblad

exe zwartgemaakt? moet je nog eens 3 x overlezen bal gehakt
 

DeletedUser

Guest
Re: TW weeklblad

voor als iemand struikelt over bal gehakt hier een ;)
 

DeletedUser14103

Guest
Re: TW weeklblad

Conclusie;
TWw moet een betere reporter zoeken die niet over deze bullcrap staat te schrijven.
Bijde partijen zowel exe.! als CN zoeken het op met elkaar op het AF. Maar dan vind ik toch dat Danny ook hetgene waardoor cn, exe.! uitlokt in het artikel plaatst. Nu is het enkel een artikel om Exe.! een beetje zwart te maken.

Dan nog iets, vorige week stond je wel mooi met de stats van CN-Exe.! te stoefen maar nu durf je geen artikel met stats meer tonen hé? Met dit artikel lok je enkel discussie's uit.

Ik had echt veel beter van jouw verwacht.

Brecht

Enkele weken/maanden terug is er gevraagd geweest naar reporters. Waarom heb je je dan niet opgegeven ipv een reporter hier af te kraken? :mad:
Dit soort reacties bewijzen alleen maar het artikel van Danny. Bedankt daarvoor!
 

DeletedUser

Guest
Re: TW weeklblad

Hoe wilde je de huidige sfeer beschrijven heavenly?

Ik zeg niet dat de huidige sfeer top is, integendeel, maar die tekst die jij schreef omvat maar een minim percentage van het gehele plaatje... Jou tekst gaat niet zozeer over de 'sfeer' op het AF, maar meer over je persoonlijke frustraties over hoe een handvol onderwerpen verlopen. Weliswaar in een 'aanvaardbaar kleedje' gestoken om die frustraties op een 'journalistiek verantwoorde' manier ten toon te stellen. Het is ook logisch dat je het gehele verloop en verleden van dit AF niet op een tekst van 1 A4tje kan schrijven. Daar kan je namelijk een boek over schrijven...
Er zijn heel wat mensen die zich storen aan AF w7, of die het zelfs gewoon achter zich hebben gelaten, maar ik denk dat er maar weinig zich kunnen spiegelen aan de argumenten die jij naar voor schuift. Ik persoonlijk val geheel uit de lucht over die quotes, ik weet er niets van, en wil er ook niets van weten. Ik ben amper een paar weken terug in het spel. Het AF daarentegen heb ik nooit verlaten. Wat mijn punt is, jou titel is verkeerd, het gaat niet over de 'sfeer' op het AF, het gaat over een 'paar' opmerkingen die niet met het nodige respect zijn geplaatst. Ik zou maar wat graag eens een 'echt, goed onderbouwd, en grondig' artikel willen lezen over hoe de sfeer hier tot zover is gekomen. En als ik zoiets wil lezen, dan graag door iemand die van 'alles' op de hoogte is, niet enkel over de 2 à 3 topstammen die op dat moment aan de macht waren, want geloof mij, het AF word gelezen vanuit alle rangen of standen. Ik zit dan wel nu toevallig in Exe.! maar mijn beste en leukste tijden zowel hier als in het spel waren toen ik in kleine stammen vertoefde. Want het is alles 'voorbij' rang 10 die het verschil maakt... waar ze heen gaan, waar ze zwichten, hoe ze zullen onderhandelen... Want dat bepaald in grote lijnen waar een topstam zijn grens zal liggen.
Ik heb al altijd duidelijk gemaakt dat ik het AF graag heb omwille van het psychologisch oorlogsvoeren. Het is veel belangrijker om de dommigheden van anderen te lezen, dan zelf iets te schrijven. De informatie innemen, en er dan iets mee doen, of gedaan krijgen in het spel. Een beetje propaganda, een beetje spotprenten, etc etc etc...
Maar goed, ik wijk af, ... kortom, jou tekst gaat over vuile woorden van InS, Exe.! en CN... Niet over hoe het AF naar de vanen ging...

Leuk om de woordenwisseling te lezen van 2 leden die fanatiek voor hun stam staan.
Heavenly die zich altijd aangevallen voelt bij elk stukje kritiek wat er op EXE.! komt, zeker als het haar domein het algemeen forum betreft...

Jawel, mijn domein, althans dat was het wel... Op het Af heb ik beestige tijden gekend, dan denk ik terug naar de periode rond de meeting ongeveer. Mijn afgunst gaat niet over het 'kwaadspreken over Exe.!, totaal niet, ik ben dan wel terug, maar bijlange nog niet lang genoeg om mensen of groepen verbaal te gaan verdedigen, terwijl ik me niet op de hoogte wens te stellen van de recente discussies. Mijn afgunst gaat er vooral om hoe mensen zoals jorn de fun eruit hebben gehaald... Dat dacht ik te kunnen lezen toen ik de titel en proloog zag... Alleen was ik teleurgesteld er niets over terug te vinden. Er zijn maar weinig spelers die naar situaties kunnen kijken, rondom hun eigen tuintje ( dorpje), en het totale plaatje kunnen zien, begrijpen, bespreken.
Wanneer dit dan nog eens extra in de verf gezet word, vind ik het jammer voor de kwaliteit van journalistiek, die zou namelijk onpartijdig en neutraal moeten geschreven worden.
Trouwens, op het Af ben ik fanatiek over mijn eigen mening, ongeacht over welke stam, of welke persoonlijkheid...
Ga met mij een discussie aan over hoe rond een ei is, en ik zal er ook mijn fun uithalen... zolang ik maar verbaal kan strijden met een evenwaardigheid in intellect....
 

DeletedUser

Guest
Re: TW weeklblad

Wat ik nou niet begrijp is dat er zeker wel respect is voor elkaar.
En modder gooien zie ik wel de humor van in.
Vroeger toen ik nog in TFC zat was het ook vaak tegen ons, maar daar heb ik me weinig druk om gemaakt. Gaat tenslotte om iemand anders zijn mening, en niet de mijne.
En veel mensen hebben altijd lopen pochen, en ja nu een ander ze eens terug kan pakken wordt daar zeker gebruik van gemaakt. Zoals een oud gezegde luid; wie de baal kaatst.....

En dat er nu ook andere de dupe hiervan lijken te worden, krijg je dit soort dingen.
Maar dat is weten wie je in je stam haalt, wij zijn ook vaak op Vossie zijn uitspraken aangekeken.
En daarmee moet je leren leven want daar kom je niet snel vanaf.

CN heeft hele goede spelers binnen gehaald met die fusie van INS, maar de Amunra eigendunk krijg je er dan ook bij.
Ook al zijn de meeste spelers weg die zo buiten hun schoenen liepen.
 

DeletedUser19731

Guest
Re: TW weeklblad

Ach ja we zijn het ondertussen gewend van Danny..
Het pro CN gehalte was me al veel eerder opgevallen in zijn stukjes in het TW-weekblad.
Enige waarom hij stukjes schrijft is om propaganda te kunnen maken voor CN.
Dat hij hierdoor nog altijd voor het weekblad mag schrijven over w7 is mij een raadsel.. :rolleyes::rolleyes::rolleyes:
 

DeletedUser

Guest
Re: TW weeklblad

Ach ja we zijn het ondertussen gewend van Danny..
Het pro CN gehalte was me al veel eerder opgevallen in zijn stukjes in het TW-weekblad.
Enige waarom hij stukjes schrijft is om propaganda te kunnen maken voor CN.
Dat hij hierdoor nog altijd voor het weekblad mag schrijven over w7 is mij een raadsel.. :rolleyes::rolleyes::rolleyes:

nog eentje die het niet leest zoals het er staat
wist niet dat panda's zo blind als een mol zijn
 

DeletedUser34957

Guest
Re: TW weeklblad

nog eentje die het niet leest zoals het er staat
wist niet dat panda's zo blind als een mol zijn



Ahum!

Mollen zijn niet blind, ze hebben hele kleine ogen die slecht ontwikkeld zijn ;)

niet om te beweren dat je onzin uitkraamt maar gewoon ter info :p
 
Bovenaan