tw-technieken

DeletedUser

Guest
ik vroeg me eens af wat nou werkelijk ALLE tw-tecnieken zijn...

zoals farmen, timen enzo


als je een techniek weergeeft zeg dan s.v.p. hoe je dit doet:rolleyes:

bedankt


deze zijn al gezegt!

tripwire
dodgen
klootzak tactiek:D:D:D
backtimen
pré-backtimen
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser4796

Guest
Er zijn heel erg veel technieken en tactieken. Sommige zullen tegenstrijdig zijn en niet iedereen vind alles even handig.

Maar hier misschien een techniek die redelijk inactieve spelers kan helpen:

tripwire; plaats in alle dorpen van een stamgenoot/vriend een klein aantal troepen (bijvoorbeeld 3 tot 10) en laat deze gewoon staan.

Doel:
Als die speler wordt aangevallen krijg jij een berichtje. Dus jij kan zien of die speler aangevallen wordt (ook als deze off-line is). Jij kan dus alarm slaan in de stam en ondersteuning sturen.

Hoe meer troepen je hebt staan hoe beter je kan inschatten hoeveel troepen er van hem dood zijn. Je kan helaas niet te weten komen wie de aanvaller was.

Tip: Meld het even met een pm aan de vriend wat je aan het doen bent. Anders schrikt hij zich misschien dood van het aantal inkomende ondersteuningen.

*edit*
In het berichtje staan alleen jouw troepen en verliezen. Verder het dorp dat aangevallen is en de tijd dat dat dorp is aangevallen. Je kan dus niet zien wat voor troepen aangevallen hebben en of er troepen het overleeft hebben (scouts). Ook zie je niet of de muur nog wel staat
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Guest
tripwire; plaats in alle dorpen van een stamgenoot/vriend een klein aantal troepen (bijvoorbeeld 3 tot 10) en laat deze gewoon staan.

Die kende ik niet! Als dat werkt lijkt me dat zeer handig, weet je gelijk ook de aanvalssnelheid (timestamp bericht)?

Dank kock, zo lust ik er nog wel een paar :)
 

DeletedUser

Guest
dan heb je ook het bekende dodgen.
Als je een edeltrein op je dak krijgt, stuur je je troepen weg. tussen 2 aanvallen komen je troepen terug. zo kan je toch een edelman vermoorden en hopen dat je niet overgenomen wordt.
 

DeletedUser

Guest
Het handige 'onderhandelen'

ALs iemand je hoofddorp overneemt probeer je via onderhandeling het niet kwijt te raken. bv.
Je kan een ander dorp van me krijgen + ik clear een dorp voor je als je mijn hoofddorp niet meer aanvalt

Is maar een voorbeeld hé :) mijn onderhandelingsbrieven zijn vaak iets langer.
 

DeletedUser10626

Guest
Er zijn heel erg veel technieken en tactieken. Sommige zullen tegenstrijdig zijn en niet iedereen vind alles even handig.

Maar hier misschien een techniek die redelijk inactieve spelers kan helpen:

tripwire; plaats in alle dorpen van een stamgenoot/vriend een klein aantal troepen (bijvoorbeeld 3 tot 10) en laat deze gewoon staan.

Doel:
Als die speler wordt aangevallen krijg jij een berichtje. Dus jij kan zien of die speler aangevallen wordt (ook als deze off-line is). Jij kan dus alarm slaan in de stam en ondersteuning sturen.

Hoe meer troepen je hebt staan hoe beter je kan inschatten hoeveel troepen er van hem dood zijn. Je kan helaas niet te weten komen wie de aanvaller was.

Tip: Meld het even met een pm aan de vriend wat je aan het doen bent. Anders schrikt hij zich misschien dood van het aantal inkomende ondersteuningen.


wij gebruiken één verkenner is inderdaad goed, kun je zeker zijn maar eenmaal je stam veel dorpen heb wordt het ietsje drukjes :)
 

DeletedUser4796

Guest
Het handige 'onderhandelen'

ALs iemand je hoofddorp overneemt probeer je via onderhandeling het niet kwijt te raken. bv.
Dit werkt over het algemeen alleen maar in je nadeel. Je raakt vaak meer kwijt en je houdt een leeg hoofddorp over. Tenminste als je aanvaller geen idioot is.

Meestal laat het alleen maar zwakte zien. Je wilt iets niet kwijt, maar je kan het (nu) niet verdedigen.
Dit soort onderhandelingen valt bij mij in de categorie uitstel van executie. Sommigen zullen misschien zelfs het voorstel aannemen en niet uitvoeren om zo erg makkelijk ook nog je andere dorpjes te krijgen.
 

DeletedUser

Guest
Ik heb onderhandelt, en ik heb er veel voordeel van gekregen. een vriendje met 100.000 punten is gemaakelijk, als je maar 1 dorpje ervoor moet afgeven.
 

DeletedUser

Guest
:confused:
Verklaar je nader. :)
Tactiek die je eigenlijk alleen gebruikt als laatste redmiddel, meestal als er geen troepen meer in dat dorp zijn en het kansloos ligt. Ondersteuning komt pas 2 uur later. Dan edel je je eigen dorp met 3 edels. Daardoro zal de toestemming op 20 of zo staan. Dan komt de aanvaller met 4 edels die gaat zichzelf steeds aanvallen en sloopt uiteindelijk al zijn edels en zijn troepen die in het staan(tenzij ondersteuning erna komt). Dan time jij 1 sec erna een edel en bam heb je het dorp weer.
 

DeletedUser

Guest
Tactiek die je eigenlijk alleen gebruikt als laatste redmiddel, meestal als er geen troepen meer in dat dorp zijn en het kansloos ligt. Ondersteuning komt pas 2 uur later. Dan edel je je eigen dorp met 3 edels. Daardoro zal de toestemming op 20 of zo staan. Dan komt de aanvaller met 4 edels die gaat zichzelf steeds aanvallen en sloopt uiteindelijk al zijn edels en zijn troepen die in het staan(tenzij ondersteuning erna komt). Dan time jij 1 sec erna een edel en bam heb je het dorp weer.

Ok, haha, de tactiek ken ik, maar hoe je dat noemde niet. :p
Klootzaktactiek... kan ik wel inkomen ja. :)
 

DeletedUser

Guest
Wat bedoelen jullie precies met 'backtimen' of 'pré-backtimen' ?
Ik heb het al vaak gelezen, maar ik geraak er niet uit wat het nu precies is. :(

MVG.
 

DeletedUser6603

Guest
Tactiek die je eigenlijk alleen gebruikt als laatste redmiddel, meestal als er geen troepen meer in dat dorp zijn en het kansloos ligt. Ondersteuning komt pas 2 uur later. Dan edel je je eigen dorp met 3 edels. Daardoro zal de toestemming op 20 of zo staan. Dan komt de aanvaller met 4 edels die gaat zichzelf steeds aanvallen en sloopt uiteindelijk al zijn edels en zijn troepen die in het staan(tenzij ondersteuning erna komt). Dan time jij 1 sec erna een edel en bam heb je het dorp weer.

Nice, wist ik nog niet :D
 
Bovenaan