[Tutorial] Een stam oprichten

DeletedUser22812

Guest
Maar elke beginnersstam wordt een stam vol noobs. Is het niet handig om wat tips te geven hoe je dat kunt voorkomen? Want naar mijn mening kan je net zo goed geen stam hebben als dat je in een noobstam zit.
 

Deleted User - 9131

Guest
Maar elke beginnersstam wordt een stam vol noobs. Is het niet handig om wat tips te geven hoe je dat kunt voorkomen? Want naar mijn mening kan je net zo goed geen stam hebben als dat je in een noobstam zit.

Zoals te lezen is ga ik vanaf vandaag ook inhoudelijk in op het oprichten van een stam, dus ook hoe je dit kunt voorkomen. :)
 

DeletedUser22812

Guest
Ben benieuwd welke tips je daarvoor gaat geven. Want volgens mij kan je dat niet voorkomen :p
 

DeletedUser47551

Guest
Deze tutorial is puur voor beginners geschreven (zie inleiding) en lets face it, voor een beginnersstam is 40 prima. Ze hebben nog niet de samenwerking die betere stammen hebben en moeten dus veiligheid in nummers zoeken.

Daarnaast is 40 helemaal niet 'noob' zoals veel mensen denken. Als je 40 goede spelers in een stam stopt, is die stam beter dan een stam met 15 goede leden. Op .NET is het heel gewoon als een topstam meer dan 40 leden heeft.

zusterstammen meegerekend ben je al mini met minder dan 80 leden :p
 

Deleted User - 9131

Guest
Ik ben begonnen aan enkele tips, moet deze alleen nog uitwerken in een verhaal. Wegens tijdgebrek zal ik dit morgen af maken wrrs.
 

DeletedUser

Guest
beginners raad ik af om een stam op te richten.... maar een stam te joinen met ervaren behulpzame spelers erin
 

DeletedUser

Guest
Uitleg hoe diplomatie werkt!

Ik krijg wel eens een p.m. van mijn stam heeft een b.g. met jouw stam.. blabla.
Meestal heeft de leiding van een klein (noob) stammetje de top stammen gemarkt en dit zorgt vaak ervoor dat ze denken dat het wederzijds is....

( mischien een beter uitleg hieromtrent en dat dit geen zekerheden biedt, evenals heeeeel veel b.g,s )

Tevens is het niet interessant om uitleg te geven hoe men meestal omgaat met het opvangen van inactiviteit? (Leiders kan bolletjes zien (groen/geel/rood) en een v.v. kan standaard ingesteld worden..)

plus voor je forum.. ik zal bij beginners er altijd op rammen die b.b. codes te leren.. een korte uitleg is overal vandaan te plukken en vooral bij zo,n stam zorgen dat het snel bereikbaar is..

( ik wil os in mijn dorp05 werkt niet lekker en met die s.o.s. knop hoef je in principe nog minder van die codes te weten )
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Guest
Onder het kopje site staat "- Fucties. Wat moet erop? Een chat, forum, gastenboek, informatie? Doe eens in je stam een enquête over wat zij zouden willen zien, en kijk of je tutorials op internet vind om het te ontwikkelen.". Dit kan je beter veranderen in "- Functies. Wat moet erop? Een chat, forum, gastenboek, informatie? Houd eens in je stam een enquête over wat zij zouden willen zien, en kijk of je tutorials op internet vind om het te ontwikkelen."

Verder ziet het er goed uit!
 

Deleted User - 9131

Guest
Er is weer een nieuwe kop, ditmaal recruiting. Excuses voor de langere uitval dan eerst gedacht, ik had het even wat drukker. Er zullen deze vakantie nog een stuk of wat koppen komen, en ik ga ze beter ordenen :)
 

DeletedUser42474

Guest
Ik ben gisteren een stam begonnen ;p
en dat spoilertje van het forum vond ik heel interessant
 

Deleted User - 9131

Guest
@ Jojor, je zal zelf ooit wel eens begonnen zijn met een stam, dan nodig je toch gewoon iedereen uit, dan zie je wel wie inactief is en die kick je weer zodat je uiteidelijk een actieve elite over houdt :)
 

DeletedUser

Guest
@ Jojor, je zal zelf ooit wel eens begonnen zijn met een stam, dan nodig je toch gewoon iedereen uit, dan zie je wel wie inactief is en die kick je weer zodat je uiteidelijk een actieve elite over houdt :)

Dat is de massa stam methode ;)
Ik ga zelf liever voor wat mensen bij mij in de buurt die ik ken/op redelijke afstand liggen maar wel het spel goed kennen en doorgroeien.
Ik geef soms een noobje een kans om in de stam te komen maar die haakt halverwege meestal af en dan is het kick, 24 uur wachten voor ik een aanval ga plaatsen (de verdediger krijgt de tijd zich voor te bereiden) en daarna is die vogelvrij verklaard voor de stam ;)
 

Deleted User - 9131

Guest
Dat is wel de bedoeling, ik ben echter druk tegenwoordig met school, modden, eigen website, vriendin e.d., dus dat wordt werken in weekenden ;)
 
Bovenaan