[Speeltopic] TSC - Tribal Song Contest (Seizoen 4)

Reactiescore
1.018
Goedenavond personen van hooggeëerd kaliber,

Zoals jullie weten is zojuist seizoen 3 geëindigd en om de vaart erin te houden wil ik graag gelijk door!
Inzending
Bij een TSC ronde zitten regelmatig voorwaarden aan de inzending. Dit kun je vrij ruim interpreteren maar er zijn ook wel eens voorwaarden als maximaal x aantal keren bekeken op youtube en dergelijke dingen.

Stemmen
Stemmen gaat volgens een puntentelling, stemmen doe je bij de spelleider.
De puntentelling werkt als volgt:
12. (beste nummer)
10.
8.
7.
6.
5.
4.
3.
2.
1.

De rest van de nummers krijgt dus geen punten. Let op! Niet stemmen is niet opgenomen worden in het klassement van de ronde

Volgens de poll die ik uitgeschreven heb is er de wens om zo'n 8 themarondes te doen van de 10, ik heb onderstaande ruwe verdeling gemaakt voor dit seizoen. Zoals jullie zien heb ik de eerste 5 ronden verdeeld, ik wil tijdens het seizoen met zijn allen besluiten wat er in de overige vier rondes de thema's worden!

Ronde 1 (start 20 januari): Open ronde - Muziek met je eigen verhaal
Ronde 2 (start 27 januari): Liedjes in een taal met x uitgezonderde talen
Ronde 3 (start 3 februari): Songs about a girl
Ronde 4 (start 10 februari): Valentijnsronde
Ronde 5 (start 17 februari): Geen thema, denk er rustig over na!
Ronde 6 (start 24 februari): Carnaval (Sorry @Rob.)
Ronde 7 (start 3 maart): Liedjes met maximaal 500.000 plays op youtube. Dit moet wel de meest afgespeelde versie op youtube zijn
Ronde 8 (start 10 maart): Covers!
Ronde 9 (start 17 maart): Geen thema, denk er rustig over na!
Ronde 10 (start 24 maart): The final. Wees creatief en laat ons je meest favoriete nummer ooit horen! Mogelijk dubbele punten

Live optredens
Gave show/performance
Carnaval
Akoestisch
Covers
Winter

@Afterglow. @bappos @Calamus Incendium @Candiu @Capricorno Doen jullie mee?
 
Laatst bewerkt:
Reactiescore
1.018
Ronde 1 - Muziek met je eigen verhaal

Bij wijze van pilot gaan we deze ronde openbaar inzenden, iedereen kan zijn eigen verhaal bij het nummer geven. Als de inzenddeadline verstreken is zal ik de youtube playlist delen

Inzenddeadline: 21 januari om 18.00
Stemdeadline: 27 januari om 17.00

Inzending
Bij een TSC ronde zitten regelmatig voorwaarden aan de inzending. Dit kun je vrij ruim interpreteren maar er zijn ook wel eens voorwaarden als maximaal x aantal keren bekeken op youtube en dergelijke dingen.

Stemmen
Stemmen gaat volgens een puntentelling, stemmen doe je bij de spelleider.
De puntentelling werkt als volgt:
12. (beste nummer)
10.
8.
7.
6.
5.
4.
3.
2.
1.

De rest van de nummers krijgt dus geen punten. Let op! Niet stemmen is niet opgenomen worden in het klassement van de ronde

@mohniels1 @Rob. @SirOznek @Twiga @nonkel jos Doen jullie ook mee?
 
Laatst bewerkt:
Reactiescore
1.018
@Kodiak hier kun je meedoen!

Ik zal het seizoen aftrappen met mijn eigen nummer!

Het verhaal achter het nummer:
Hoewel het afgelopen jaar voor veel mensen raar, naar en vervelend is geweest is het voor mij eigenlijk heel goed geweest. Met mijn spotify wrapped stond dit nummer op 5 maar eigenlijk heb ik de afgelopen tijd alleen maar goed nieuws gehad. Zo ben ik afgestudeerd, werk ik op de plek die ik altijd voor ogen heb gehad en hoop ik binnenkort met mijn vriendin te kunnen gaan samenwonen!
 
Reactiescore
1.018
Thanks! Enige waar ik van baal is dat ik Mac Miller pas vorig jaar heb leren kennen, nadat hij was overleden
 

Rob.

Forum Personality 19/20
Reactiescore
5.762
ik doe zeker mee
 
Reactiescore
1.700
Ik ben naar Oostenrijk dus een nr opsturen met verhaal gaat hem niet worden
 

Rob.

Forum Personality 19/20
Reactiescore
5.762

toen jonge rob in de experimentele fase zat of hip hop wel een stijl was die hem beviel botste hij op een videofragmenteke op youtube waarin snoop dogg zijn 3 favoriete rappers aller tijden onthulde. Zijn drie favorieten waren hemzelf, ice cube en slick rick. Uiteraard bekend met ice cube zoals velen die dit lezen, was slick rick een onbekende naam voor me. Ik begon dus onmiddelijk liedkes op te zoeken op youtube en botste zo op dit heerlijk stukje hip hop geschiedenis, la di da di. Samen met beatboxerke doug e fresh maakte hij in 1985 een ongekend mooi stukje muziek, wat jaren later is uitgedraaid op 1 van de meest gesamplede nummers in de geschiedenis van muziek. Tot op heden nog steeds 1 van mijn favoriete nummers, en de kickstarter van mijn muziekale voorkeur
 
Reactiescore
52
afgelopen zomervakantie heb ik redelijk wat afgesproken met m'n vrienden en dit was toch een liedje dat we steeds hebben opgezet en mee zongen , er hangen dus enorm wat leuke herinneringen aan vast voor me en vind het ook wel een topnummerke!
 
Reactiescore
338
Cover Linkin Park-Bleed It Out


Ik weet dat er hier zijn die niet zo fan zijn van covers, maar ik vind dit toch een aangename! Ik heb het 'geluk' gehad om Linkin Park te mogen zien tijdens hun laatste optreden voor het spijtige incident. Het is een fantastische groep die niet door iedereen geapprecieerd wordt omdat het nogal stevige muziek is. Vandaar deze cover die het toch iets 'dragelijker' maakt, maar toch het ruige kantje erin houdt!
 
Reactiescore
994
Nummertje gevonden hoor.

..van de tijd dat ik elk weekend in Hollywood (Rdam) rondliep en bij het horen van dit nummer zo snel mogelijk naar de hoofdzaal rende om daar los te gaan dit op nummer. Drankje…dansje…sfeertje…heerlijk!!

Waar zijn die tijden gebleven:):rolleyes:

Ik denk gelijk terug aan de draaischijf in de Ramblas, de muntjesbuizen, de kapsters, de schuimparty’s, eindigen in de basement.. :cool:


 

Rob.

Forum Personality 19/20
Reactiescore
5.762
De eerste keer dat ik in aanraking kwam met NL rap vergeet ik niet snel meer.

wat voor aanraking spreken we hier over? (Dit is een safe space bappos)
 
Bovenaan