[Speeltopic] TSC - Tribal Song Contest SEIZOEN 1

Reactiescore
941
bedankt voor het leiden combino en candiu! Leuk dat jullie ook het tweede seizoen in goede banen willen leiden

mijn excuses voor het soms laat insturen van mijn puntenlijstjes, ik hoop dit volgend seizoen beter te doen
 

Deleted User - 487976997

Guest
Gefeliciteerd @materlotti mijn pogingen om nog dichterbij te komen waren niet snel genoeg helaas!

@bappos gefeliciteerd met de tweede plek in de medaillestand, veel lekkere nummers voorbij horen komen.

@Candiu en @Combino Pastasaus goed om te zien dat het samen afwisselend organiseren goed werkt. Ben benieuwd naar het tweede seizoen :)

Spijtig dat bewezen kenner Calamus Incendium vindt dat ik geen muzieksmaak heb. Misschien moeten we toch maar eens een contest gaan organiseren waarin mensen elkaar punten geven voor ingezonden nummers. Op die manier kunnen we vinden zoiets analytisch onderbouwen, bijvoorbeeld te constateren wie er na 10 ronden nog geen medailles heeft. Ik zat zelf te denken aan iets als een 'Tribal Song Contest', maar misschien hebben andere mensen daar een betere naam voor? :biggrin:

Maar serieus Calamus, niet zo zuur joh. Probeer te onderdrukken dat je een werelder bent.
 

Calamus Incendium

Forum Personality 20/21
Reactiescore
6.133
Gefeliciteerd @materlotti mijn pogingen om nog dichterbij te komen waren niet snel genoeg helaas!

@bappos gefeliciteerd met de tweede plek in de medaillestand, veel lekkere nummers voorbij horen komen.

@Candiu en @Combino Pastasaus goed om te zien dat het samen afwisselend organiseren goed werkt. Ben benieuwd naar het tweede seizoen :)

Spijtig dat bewezen kenner Calamus Incendium vindt dat ik geen muzieksmaak heb. Misschien moeten we toch maar eens een contest gaan organiseren waarin mensen elkaar punten geven voor ingezonden nummers. Op die manier kunnen we vinden zoiets analytisch onderbouwen, bijvoorbeeld te constateren wie er na 10 ronden nog geen medailles heeft. Ik zat zelf te denken aan iets als een 'Tribal Song Contest', maar misschien hebben andere mensen daar een betere naam voor? :biggrin:

Maar serieus Calamus, niet zo zuur joh. Probeer te onderdrukken dat je een werelder bent.

Met zuur heeft dit weinig te maken bertje, ik had een bredere culturele ontwikkeling van je verwacht. Maar ook dit lijstje geeft weer aan dat je je nog altijd niet hebt weten te onttrekken aan de filisterij van het bestaan.
 
Reactiescore
693
Ik zou heel wat meer nummers punten willen geven, 0,1 of 2 punten geven aan liedjes die eigenlijk best leuk zijn vind ik wat weinig. Zo heb ik al een paar keer verscheide nummer geen punten gegeven die het wel verdienen.

Mijn idee voor seizoen 2 qua puntenverdeling.
2 categorieën maken in de punten.
Dus iets zoals dit:

Per song: songbeoordeling:
  • Beoordelingspunten & aangenaam te luisteren (max 3 of 5 punten)
    • Is het een goed liedje, bvb mongoolse keelzang vs follow the sun
  • Keuze, nostalgia, persoonlijke invloeden (max 3 of 5 punten)
    • 0 punten is bijvoorbeeld veels te makkelijk of geen mening
    • maximaal is bvb OMG, van waar haal je dat of een super goed nieuw nummer leren kennen.
    • Bedenk het maar
Gehele lijst
  • Ranking
    • Je kan het simpel houden met de lijst zoals anders: 12, 10, 8, 7, ..., 2, 1
    • Of je kan meerdere liedjes dezelfde punten geven.
    • 5 liedjes van 10 punten en 1 van 8 punten.
    • 15 liedjes van 4 punten (oke, ik weet het, dit is geen 58)


Ter illustratie (mijn uitleg waarom ik het zoveel punten geef hoef je niet te lezen)
Gare Du Nord - Marvin & Miles [hi quality] (itsDash)
Beoordelingspunten 2 op 5:
(Vrij ok gezongen, het is al een iets ouder nummer, maar degelijke qualiteit, leuke stem en soul, maar soms lijkt het gekrijs.)

Keuze: 2 op 5 Nummer dat ik nog niet had gehoord, leek me een platenspeler gevoel te geven. Verder niet heel speciaal, maar ondanks dat beetje geschreeuw en gekrijs, het is geen bekender liedje en krijgt dus wel wat punten hiervoor.

Ik zou het lied in deze lijst 2 of 3 punten willen geven met nog een aantal andere songs als je bvb gewoon 58 punten verdeeld. Nu was het ergens rond de 13e of 15e plaats. (Heb het niet opgeslagen)


Voorbeeld 2
Yves LaRock - Rise Up
Beoordelingspunten 3 op 5:
Niet de eerste keer dat ik het gehoord heb, best wel een ok liedje, wat beter als het liedje hiervoor.

Keuze 5 op 5:
Puur door de video #RopeSkipping mijn hobby + ik herkende wie erin sprong, dus alleen al die reden krijgt het 5 op 5.

Ranking: Kreeg 12 punten puur door de keuze, maar aangezien ik het nu al punten heb gegeven voor keuze, zou ik het onder Follow The Sun hebben gezet. Follow the sun zou dan minder punten hebben gekregen op keuze.



Bij het insturen is steeds beoordelingspunten song, keuze typen lang, dus kan het bvb gewoon zo.
B3, K5, Titel lied
of anders :)


Laat maar weten wat jullie meningen zijn.
 
Reactiescore
993
Tweede seizoen? Ik schrik me rot. Was net weer eens op dreef o_O :confused:

maar thanks voor de nr 1 positie deze ronde!<3 zalig nummertje dan ook.
 
Reactiescore
1.018
Ik zou even een strawpoll oid maken met de opties voor, tegen en deels voor. Is wat makkelijker vermoed ik. Ben zelf van mening dat het grote aantal deelnemers verleden seizoen ervoor zorgt dat je meer moet nadenken over je ranking en dat lijkt mij geen probleem
 
Reactiescore
1.237
Gare Du Nord - Marvin & Miles [hi quality] (itsDash)
Beoordelingspunten 2 op 5:
(Vrij ok gezongen, het is al een iets ouder nummer, maar degelijke qualiteit, leuke stem en soul, maar soms lijkt het gekrijs.)


Vrij oud?
Tis uit 2007?
Das nie oud nie.

Maar om je hele verhaal te voeden. Als je meer nieuwe muziek wil leren moet je daar naar stemmen. Alles wat ik een te makkelijke keuze vind (mijn mening) probeer ik minder punten te geven.

Ik probeer dus naast wat ik mooi vind ook te kijken naar wat een beetje origineel is.

Cover krijgt bij mij ook vaak minder punten.
 
Reactiescore
693
Te lastig. Want dan moet ik de nummers nog echt gaan luisteren ook.
Is dat niet de bedoeling

Vrij oud?
Tis uit 2007?
Das nie oud nie.

Maar om je hele verhaal te voeden. Als je meer nieuwe muziek wil leren moet je daar naar stemmen. Alles wat ik een te makkelijke keuze vind (mijn mening) probeer ik minder punten te geven.

Ik probeer dus naast wat ik mooi vind ook te kijken naar wat een beetje origineel is.

Cover krijgt bij mij ook vaak minder punten.
Ik kreeg er ouder gevoel bij door de video.

Maar bedankt voor de feedback. Laten we het idd eenvoudig houden
 
Reactiescore
941
Ik vind het format op dit moment wel goed. Ik merk zelf dat heel commerciële liedjes vaak niet zo goed scoren, en dat de liedjes waar mensen het meeste succes mee hebben vaak van die "old but gold" plaatjes zijn.
 
Bovenaan