Tribalwars vs Boosterwars?

  • Topicstarter Deleted User - 487871837
  • Startdatum

DeletedUser76647

Guest
Het probleem is niet de premium functies maar dat het spel gewoon ouderwets is in verhouding met de nieuwere spellen.
Die premium functies(events) maken het voor nieuwere spelers juist interessanter en dat snappen ze iig nog.
En wat duckje en poo betreft die hebben 0,0 invloed op die premium functies.
Ideeën om het spel weer moderner te maken zijn de enige optie maar ik vrees dat het niet meer gaat lukken om tw weer echt populair te krijgen.
Het moet gewoon een stuk sneller worden kleinere boer capiciteiten zo dat je maar 2 dagen bouwt inplaats van 2 weken.
Minder dorpen beheren dus een ander systeem van veroveren/ eindoverwinning.
Eenvoudigere en modernere gevecht systemen (maar dat zullen de hardcore spelers weer minder waarderen).
Maar waarschijnlijk gaat dat nog niet genoeg zijn tenzij je zoveel gaat aanpassen dat je het niet echt meer tw kunt noemen maar het gewoon een ander spel word.
BS .... @Duckje en @Poo. zijn de muppets voor innogames, dus ook zeker een onderdeel er in dus ze zullen zeker een stem / mening hebben hier in.

Daar bij kan je zeggen wat je wilt, maar het oude TW is nou net wat het zo leuk maakte, ook voor de nieuwe / oude garde .... als je er lang genoeg in zit zie je dit ook terug dat sinds dit alles de werelden kleiner worden het het gemiddelde speel niv enorm daalt!

Nogmaals voor mij is de lol er ondertussen wel af, voor mij is de huidige wereld die ik speel de laatste.
 
Reactiescore
1.139
Nee hoor die daling was er al voor elke functie en die was er na elke functie die staat helemaal los van de premium functies.
En ook ik zie liever geen premium functies los van pa/am ofcourse op mijn werelden maar het verval van tw staat er gewoon volledig los van.
Hoe erg je ook tegen die functies bent ze de schuld geven van het verval van tw is dus gewoon niet waar.
 

DeletedUser76647

Guest
Nee hoor die daling was er al voor elke functie en die was er na elke functie die staat helemaal los van de premium functies.
En ook ik zie liever geen premium functies los van pa/am ofcourse op mijn werelden maar het verval van tw staat er gewoon volledig los van.
Hoe erg je ook tegen die functies bent ze de schuld geven van het verval van tw is dus gewoon niet waar.
Ben ik benieuwd welk spel jij hebt gespeeld ... maar het is echt wel te merken sinds w45, dan speel je echt met oog kleppen sorry hoor...
 

DeletedUser10303

Guest
Als jij denkt dat de daling pas in w45 is begonnen heb je je eigen theorie al ontkracht ;)

Klopt helemaal! Ik speelde een paar jaar in w6 toen die uitkwam en daar ging het niet over een paar continenten maar over een hele hoop ^^! Dat was dikke pret... maar idd het verval heeft zich niet lang daarna hard ingezet en dat was toen er nog geen prem functies waren.
 

DeletedUser7072

Guest
Dus we kunnen concluderen dat de pa functies het gevolg waren van de daling ipv andersom, al heeft het een het ander wel versterkt uiteraard.
 

DeletedUser10303

Guest
Dus we kunnen concluderen dat de pa functies het gevolg waren van de daling ipv andersom, al heeft het een het ander wel versterkt uiteraard.
klinkt opzich ook niet zo raar, op een of andere manier kon inno genoeg verdienen met genoeg spelers zonder die functies, maar zonder de zelfde spelerssteun verliezen zij waarschijnlijk ook geld dat ze dan ergens anders moeten zoeken.
 

DeletedUser7072

Guest
Ja vanaf een bepaald punt waren er niet genoeg pa spelers meer en dekte die opbrengsten niet meer de kosten, dat zal dan ook wel het moment zijn geweest dat ze nieuwe pa functies invoerden(en uiteindelijk de proportionele).

Ze hadden ook het bedrag voor het premium acc kunnen verhogen, maar ze hebben waarschijnlijk berekend dat de terugloop als gevolg daarvan hoger zou zijn dan de extra opbrengst vanwege een hoge prijselasticiteit. Dus dan zijn pa functies waarbij heel weinig mensen heel veel uitgeven het enige alternatief voor de inkomensdaling.
 

DeletedUser56689

Guest
Ja vanaf een bepaald punt waren er niet genoeg pa spelers meer en dekte die opbrengsten niet meer de kosten, dat zal dan ook wel het moment zijn geweest dat ze nieuwe pa functies invoerden(en uiteindelijk de proportionele).

Ze hadden ook het bedrag voor het premium acc kunnen verhogen, maar ze hebben waarschijnlijk berekend dat de terugloop als gevolg daarvan hoger zou zijn dan de extra opbrengst vanwege een hoge prijselasticiteit. Dus dan zijn pa functies waarbij heel weinig mensen heel veel uitgeven het enige alternatief voor de inkomensdaling.

Dit is trouwens hoe vrijwel ieder online spel inkomsten genereert. Het is altijd een kleine groep die veel uitgeeft (heb getallen gehoord over Clash of Clans, o.i.d., waarbij 5% van de spelers 80% van de inkomsten veroorzaakt).
 
Reactiescore
24
Ben ik benieuwd welk spel jij hebt gespeeld ... maar het is echt wel te merken sinds w45, dan speel je echt met oog kleppen sorry hoor...

Werelden zoals w16 en w18 waren al niet meer vol (w16 echt bij lange na niet) terwijl bijv w12 wel helemaal vol was. Als jij denkt dat de daling pas op w45 is ingezet, tja..

Dus we kunnen concluderen dat de pa functies het gevolg waren van de daling ipv andersom, al heeft het een het ander wel versterkt uiteraard.

Denk het wel maar ik ben niet helemaal eens met dat ze de boel hebben vertraagd. Na w26 de befaamde premiumfuncties wereld was er wel een grote spelers stop, ik denk dat alleen meer recentere functies de daling wel wat meer een halt hebben toegeroepen en natuurlijk ook de komst van de casual.

Afijn boosters hebben niet mijn voorkeur maar ze zijn absoluut niet verantwoordelijk voor de dalingen.
 

DeletedUser69459

Guest
Wel of niet heeft ieder wel een mening over. mijn mening is van wel. Word straks ook overgenomen door "boosterspelers" en de lol om door te gaan met die PPfuncties is er nu ook wel af. na 6 jaar stop ik dus ook met TW. (Weer een betalende speler minder) Het was een leuk spel, maar het is nu gewoon niet meer leuk om te spelen
Gek hoe je een mening kunt hebben over cijfers :p
 
Reactiescore
24
Wel of niet heeft ieder wel een mening over. mijn mening is van wel. Word straks ook overgenomen door "boosterspelers" en de lol om door te gaan met die PPfuncties is er nu ook wel af. na 6 jaar stop ik dus ook met TW. (Weer een betalende speler minder) Het was een leuk spel, maar het is nu gewoon niet meer leuk om te spelen

Nouja goed dat mag jou mening zijn, de feiten zeggen dat de daling al ver voor boosters zijn gebeurd.
Je moet voor de grap maar eens een kaartje maken van W16, dan zie je dat er al in ruim de helft van de continenten niet eens meer dorpen kwamen. Terwijl 4 werelden ervoor (W12) zat het nog helemaal vol.

Wetende dat elke nieuwe wereld om de 3 maanden spawnde, W12 tov W16 gewoon minstens de helft aan spelers minder. En dat over 1 jaar. Dat is een klap hoor.
 

Conceived by Communism

Casanova W36
Reactiescore
1.769
Nouja goed dat mag jou mening zijn, de feiten zeggen dat de daling al ver voor boosters zijn gebeurd.
Je moet voor de grap maar eens een kaartje maken van W16, dan zie je dat er al in ruim de helft van de continenten niet eens meer dorpen kwamen. Terwijl 4 werelden ervoor (W12) zat het nog helemaal vol.

Wetende dat elke nieuwe wereld om de 3 maanden spawnde, W12 tov W16 gewoon minstens de helft aan spelers minder. En dat over 1 jaar. Dat is een klap hoor.

http://nl.twstats.com/index.php?page=servers

Kijk maar heel simpel naar het aantal dorpen in de link hierboven. De Premium beurs is er pas vanaf W38. De eerste keer dat we duidelijke PP functies kregen (naast het bouwtijden halveren wat voor w26 geintroduceerd werd) was bij W26. Dit waren de volgende functies:

- Bouwtijdhalveringen: Geactiveerd voor 10 Premium-Punten
Voor 10 Premium-Punten kan je de bouwtijd van een gebouw halveren
- Direct afbouwen: Geactiveerd voor 10 Premium-Punten
Voor 10 Premium-Punten kan je de bouw van een gebouw waar nog maar x minuten resterend zijn direct voltooien
- Bouwkostreductie: Geactiveerd voor 30 Premium-Punten
Voor 30 Premium-Punten kan je 20% korting krijgen op de kostprijs van een gebouw
- +20% productie: Geactiveerd voor elk van de 3 grondstoffen
Voor 40 Premium-Punten zal je voor 7 dagen 20% extra grondstoffen produceren
- Ruilen met de handelaar: Geactiveerd voor elk van de 3 grondstoffen
Je zal voor een 10 Premium-Punten kunnen ruilen met een 1:1 ratio met de handelaar.

Echter zoals mac duck al stelt: de daling in spelers en de grootte van werelden die zakte was al veel eerder te zien.
 
Reactiescore
2.489
Inderdaad, wereld 6 - 12 waren zo een beetje de piek van Tribal Wars. Daarna was TW als spel al 3 jaar oud en is het logisch dat het gewoon afneemt. Echter is de trend stabiel.

Kleine tip om een indicatie te krijgen van ons spelersaantal. http://nl.twstats.com/

Koppel hierbij het internetarchief van die pagina (https://web.archive.org/) en zo kan je een indicatie krijgen van de evolutie van TW spelers over de laatste maanden/jaren.
 
Reactiescore
556
je wordt gewoon doodgegooid met boosters.

het begint al als je alleen maar inlogt.
en dan is het ene event nog niet afgelopen of de volgende begint al.

er is een tijd terug een poll geweest over die events of dat er meer of minder moesten worden.
ik kan me niet voorstellen dat dat daar unaniem voor meer gestemd was want ik had al voor minder gestemt.
en ik geloof echt niet dat ik de enige was.

dus wordt er ook eens een keer rekening gehouden met die spelers?
 

DeletedUser61134

Guest
Probleem met statistieken is dat ze snel onbetrouwbaar zijn.

Stelling 1: Er zijn meer dubbele accounts.
Is natuurlijk niet te bewijzen, maar kant wel effect hebben op de stats.

Stelling 2: Er word tegenwoordig regelmatig met 3 tot 5 spelers op een account gespeeld en voorheen niet. (Vaker solo accounts top 100 en voornamelijk duo teams)
Dit is dan persoonlijke ervaring, maar als iedereen op zijn eigen account begon elke wereld was de wereld misschien wel een keer zo groot.

Stelling 3: Nostalgie zou juist een daling verkleinen.
Maar wat als oude spelers meteen als Co spelen? Dan zie je ze niet op de stats.

Zo zijn er veel factoren waardoor je nooit met zekerheid kan zeggen dat de huidige premiumfuncties voor een daling zorgen.
Want ook de mensen die nu klagen spelen grotendeels nog wel elke wereld of met een ploegje.
 
Reactiescore
24
Meer dubbele accounts en meer spelers op 1 account heft elkaar een beetje op he.

Dat de statistieken anders kunnen liggen dan het werkelijke aantal is overigens ook nog prima. Maar je kan me niet wijs maken dat het slinken van alleen al 50 continenten (w16 tov w12) te danken is aan deze 3 stellingen. Laat staan volle werelden tov de huidige.
 

Deleted User - 24028

Guest
Waar blijft het volgende event :( Al heel de dag zitten we zonder...
 

DeletedUser76439

Guest
Lente-evenement 2017


De lente is in het land! De bomen vertonen weer groene kenmerken, de bloemetjes staan weer bloeiend in de weides en een fris lentebriesje verdrijft de laatste wintergedachten: de weg naar de zomer is geopend! Ook de kolonisten zijn weer helemaal in hun nopjes door dit aangenamere weertje, en verlaten massaal hun dorpen om op zoek te gaan naar warmere oorden. Voorkom dat deze vreemde lui zich nestelen op jouw grondgebied!

De kolonisten doorkruisen het landschap van Tribal Wars en gaan op zoek naar nieuwe nederzettingen in jouw regio. Voorkom dat hun verblijf permanent wordt door hun zaaigoed te stelen en de verdere groei van hun dorp tegen te gaan!

Dit lente-evenement

Dit wil ik.

Edit.

Het was maar een droom. Ik dacht de Ramadan van de Christenen is gedaan, er zullen wel eitjes te rapen zijn. Maar nee, niets te rapen deze morgen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Deleted User - 487871837

Guest
Lente-evenement 2017


De lente is in het land! De bomen vertonen weer groene kenmerken, de bloemetjes staan weer bloeiend in de weides en een fris lentebriesje verdrijft de laatste wintergedachten: de weg naar de zomer is geopend! Ook de kolonisten zijn weer helemaal in hun nopjes door dit aangenamere weertje, en verlaten massaal hun dorpen om op zoek te gaan naar warmere oorden. Voorkom dat deze vreemde lui zich nestelen op jouw grondgebied!

De kolonisten doorkruisen het landschap van Tribal Wars en gaan op zoek naar nieuwe nederzettingen in jouw regio. Voorkom dat hun verblijf permanent wordt door hun zaaigoed te stelen en de verdere groei van hun dorp tegen te gaan!

Dit lente-evenement

Dit wil ik.

Waar haal je dit dan vandaan? :eek:
 
Bovenaan