Tribalwars vs Boosterwars?

  • Topicstarter Deleted User - 487871837
  • Startdatum

DeletedUser68950

Guest
Ik heb mij er ook aan kapot geïrriteerd, het spel wordt steeds meer een rondje roulette, waarbij je hoopt dat de tegenstander fout gegokt heeft, i.p.v. tactische afwegingen heeft gemaakt. Ik heb de meeste werelden ook nog zonder boosters, vlaggen of inventaris gespeeld en ondanks dat het vrij snel saai werd was het wel meer een tactisch spel en minder pay to win. Ik heb mij ook verbaasd over w54 waar je jezelf gewoon bovenaan kan kopen en mensen die actief farmen makkelijk kan verslaan door honderden premium punten neer te leggen. Als je dat vergelijkt met hoe tw de eerste 10 werelden was is er veel, in negatieve zin, veranderd.
 

Deleted User - 487871837

Guest
Ik had gehoopt op een reactie, maar ga toch maar eens taggen.

@Poo. @Duckje wordt er eigenlijk wat gedaan met topics als deze en het eerdere eventtopic van Tim? Ik weet dat jullie graag feedback willen (kijk naar de enquetes die jullie houden en alle feedbacktopics voor events en werelden) en dit is een mooie plek voor duidelijke feedback.

Er zijn mensen ergens ontevreden over en ze hebben vragen en ideeën, maar er komen geen antwoorden. Vandaar dat ik me afvraag of er daadwerkelijk wat gedaaj wordt met de dingen die gezegd worden, of dat de feedback er simpel is als "kijk we willen echt luisteren" excuus.

Ik ben helaas vergeten een poll hieraan toe te voegen, maar alsnog denk ik dat het aardig duidelijk is dat de community redelijk geërgerd begint te worden.
 
Reactiescore
2.489
De bedoeling van het forum is niet een:

"Laten we een topic maken zodat Duckje, Poo kunnen reageren en we met hun in discussie kunnen gaan"

Maar eerder:

"Ik wil dit bespreken zodat andere spelers hun mening kunnen geven en als Community Management iets kan/wil toevoegen.

CM leest alles mee en koppelt Feedback terug richting InnoGames en omgekeerd.

Uiteindelijk is dit de manier waarop het spel op dit moment evolueert. Voor sommige jammer, voor sommige interessant.
 

Deleted User - 487871837

Guest
De bedoeling van het forum is niet een:

"Laten we een topic maken zodat Duckje, Poo kunnen reageren en we met hun in discussie kunnen gaan"

Maar eerder:

"Ik wil dit bespreken zodat andere spelers hun mening kunnen geven en als Community Management iets kan/wil toevoegen.

CM leest alles mee en koppelt Feedback terug richting InnoGames en omgekeerd.

Ik snap dat het niet de bedoeling is om topics te maken puur om met jullie te discussiëren, maar als jullie het fijn vinden feedback te krijgen, er een topic met goede feedback komt en jullie nergens te bekennen zijn, dan raak ik in de war. Snap je?

Ik weet niet dat het gelezen en teruggekoppeld naar inno wordt, omdat ik geen veranderingen zie. Vandaar dat ik zo hamer op een reactie. Dit is denk ik feedback in de beste vorm waar jullie veel aan kunnen hebben, alleen komt het nu op mij over alsof het genegeerd wordt. En dat snap ik niet.
 
Reactiescore
746
Ik snap dat het niet de bedoeling is om topics te maken puur om met jullie te discussiëren, maar als jullie het fijn vinden feedback te krijgen, er een topic met goede feedback komt en jullie nergens te bekennen zijn, dan raak ik in de war. Snap je?

Ik weet niet dat het gelezen en teruggekoppeld naar inno wordt, omdat ik geen veranderingen zie. Vandaar dat ik zo hamer op een reactie. Dit is denk ik feedback in de beste vorm waar jullie veel aan kunnen hebben, alleen komt het nu op mij over alsof het genegeerd wordt. En dat snap ik niet.

Laat ik even toevoegen tot wat Duckje hier vermelde dat wij vooral op zoek zijn naar 'natuurlijke' feedback.
Wat is natuurlijke feedback? Dit is feedback die vanzelf ontstaat uit een wijziging in game play, functionaliteiten, uit een discussie tussen spelers... edm.

Als een CM zich in de discussie mengt, zal de discussie altijd de kant opgaan van de discussie MET die CM. Dit is onnatuurlijke feedback. Feedback zal beinvloed worden door wat de CM gepost heeft, en zal zich focussen als een reactie op die post. (Lees bijv. even discussietopics na waar een CM heeft gereageerd, je zal zelf wel merken dat vanaf die ene post er zelden natuurlijke feedback wordt gegeven en vooral reacties komen op de post van de CM). Een perfect voorbeeld hiervan is bijvoorbeeld in dit topic te vinden. Duckje geeft een reactie, gerelateerd tot de feedback, en direct komt de discussie ten einde en komen er enkel reacties op deze post. (zoals bijvoorbeeld korpbeer) Hiermee wil ik niet zeggen dat dit geen goede posts zijn, het is echter niet de natuurlijke feedback waar wij naar zoeken, de posts VOOR de reactie van duckje is dit wel. Deze is niet beinvloed door een voorgaande reactie.

De meest waardevolle feedback is, en blijft, natuurlijke feedback, dit zijn namelijk de discussiepunten die uit zichzelf naar boven komen, die leven binnen de community, en daar zijn wij ook op uit. Wij lezen alle topics na, maar wij zullen enkel reageren als dit hoogstnodig is (in dit geval was dit dus niet echt het geval geweest ;) ), om de discussie en de feedback die daaruit voort vloeit niet te beïnvloeden. :)

Ik hoop dat mijn uitleg een beetje duidelijk is hierover :)
 

Deleted User - 487871837

Guest
Kijk, dat is het stukje duidelijkheid wat ik zocht ;)

Het kwam op me over alsof jullie feedback wilden, die hier kregen en er niks mee deden, omdat ik geen antwoord kreeg, maar jullie wel ergens anders zag posten.

Bedankt voor je duidelijke antwoord; ik zal voortaan niet meer zo doordrammen dan :D
 

DeletedUser64534

Guest
Op W53 had ik pas geleden ook al zo bericht waarin er echt gegooid werd met boosters maar dat is echt gewoon niet leuk meer als je dan boosters ziet met +30% / +40% of zelfs +50% meer verdedigingskracht.

Ikzelf ben na dat bericht gezien te hebben op W53 meteen gestopt aangezien ik het gewoon niet leuk meer vind om zo TW te spelen.
Het word allemaal een beetje te OP als je richting de 50% gaat.

Is er niet iets te verzinnen als een maximale hoeveelheid die je mag gebruiken??
 

tim010

Speed Kampioen 2017 (Goud) & Skilled Soldier 2017
Reactiescore
2.405
Lijkt me niet haalbaar, er worden zoveel boosts in het spel gegooid dat een limiet zetten op hoeveel je er kan en mag gebruiken alleen maar resulteert in een inventaris die blijft groeien en uitbreiden. Zo kan je water uit een boot blijven scheppen zonder het gat te dichten. Inlogbonus en events moeten gewoon beiden aangepast worden naar een situatie met minder boosts.

Zo had dat inlogsysteem veel beter georganiseerd kunnen worden. Indien je alle 9 de dagen hebt ingelogd krijg je op die 9e dag een item. Waarom ze die andere 8 dagen beloningen moeten geven is gewoonweg onnozel
 

Deleted User - 487871837

Guest
Is er niet iets te verzinnen als een maximale hoeveelheid die je mag gebruiken??

Dit zou ik zelf een prima oplossing vinden. Beetje klooien met boosters is leuk, maar 50% is wel extreem.

Zeg een limiet van 15-20% is nog wel leuk en dan een uitzondering voor ridderclears.
 

Deleted User - 487871837

Guest
Lijkt me niet haalbaar, er worden zoveel boosts in het spel gegooid dat een limiet zetten op hoeveel je er kan en mag gebruiken alleen maar resulteert in een inventaris die blijft groeien en uitbreiden. Zo kan je water uit een boot blijven scheppen zonder het gat te dichten. Inlogbonus en events moeten gewoon beiden aangepast worden naar een situatie met minder boosts.

Zo had dat inlogsysteem veel beter georganiseerd kunnen worden. Indien je alle 9 de dagen hebt ingelogd krijg je op die 9e dag een item. Waarom ze die andere 8 dagen beloningen moeten geven is gewoonweg onnozel

Ik zeg brainstormen hier en met een idee komen en dat posten, kijken of er wat mee gedaan wordt :)
 

DeletedUser73204

Guest
Ik zeg brainstormen hier en met een idee komen en dat posten, kijken of er wat mee gedaan wordt :)

helemaal niets. Innogames wil nu alleen maar geld verdienen. Daarom ook die PP-beurs en de rest van de spelers interesseert ze niets. De speler met alleen een PA doet niet meer mee. Ik zie op mij heen al spelers met 9 dorpen op W54. Het merendeel van onze stam heeft al aangegeven te willen stoppen met TW omdat het nu helemaal is scheef getrokken. Ik vind dat erg jammer maar het moet blijkbaar zo zijn
 

Deleted User - 487871837

Guest
De mensen met het meeste geld hebben de meeste pp en dus het meeste voordeel.

Bovendien zijn er ook mensen die niet willen abusen en die lopen altijd achter.
 

DeletedUser73204

Guest
in welk opzicht niet dan.
het is net als farmen hoe meer tijd je er in stopt hoe meer je er uit haalt.

hoe meer geld je er in stopt hoe meer je er uit haalt. en de top heeft bijna allemaal de prestatie "te laat" al gehaald. Yep het is echt een eerlijk spel voor iedereen:rolleyes:. Geen wonder dat velen stoppen:(. Nu heb je mensen die een wereld alleen gebruiken om PP te farmen.... is ook leuk voor andere spelers en stam op die wereld...............de wereld is bijna gelijk doods.
Ik zal het allemaal wel niet snappen denk ik. Paar werelden geleden was het nog leuk om te spelen maar nu door alle Boosts en PP'tjes is de lol er al snel af na een start op een wereld. Taktiek , Inzicht en Samenwerking hoeft je niet meer te hebben. Met PP boosts en maffe uitkijktoren overwin je alles
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser73204

Guest
Als ik 1 wereld farm heb ik 50k pp dat krijg ik al niet eens op dus iedereen die gewoon tijd er in stopt kan pp krijgen.
En de prestatie te laat wat is daar mis mee? das gewoon actief zijn :)

niet iedereen heeft zoveel tijd. Dat is juist het probleem van de "nieuwe TW" het is onaantrekkelijk geworden voor mensen die misschien een half/uurtje spelen op een dag.
 
Bovenaan