Tribalwars vs Boosterwars?

  • Topicstarter Deleted User - 487871837
  • Startdatum

Deleted User - 487871837

Guest
Goeie'savonds iedereen,

De afgelopen dagen heb ik een boel rapporten voorbij zien komen aangezien m'n 51 stam middenin een massa zit, zowel aan de aanvallende als verdedigende kant, en de boosters die ik voorbij heb zien komen worden steeds extremer.

07cb4c72e35cc6e590cf2e8a7d93c873.png


Hier stond ik zelf wel van versteld.

Speer heeft +26% bonus
Zwaard heeft +31% bonus
Boog heeft +36% bonus
Zcav heeft +41% bonus

Nu is dit verder geen haat tegenover Dennis - het is immers ieders goed recht zoveel boosters als maar kan te gebruiken, ik geef je geen ongelijk. Het viel me alleen op.

Hier nog een voorbeeld van een rapportje dat me toch wel deed verbazen.
(Ik heb deze van het 51 af geplukt)

e21884d2e1976919bf876eb7ed708d3a.png


Zoals je ziet wordt er hier 34k def gesloopt met een enkele clear, op een muur 15.
Nu speelt het geluk (24%) ook wel een rol, maar ik vond het toch wel extreem.

Dit leidde me eigenlijk tot een paar vragen en de reden voor deze post, omdat ik jullie meningen wel eens wil weten.

De eerste vraag die ik heb: kun je tegenwoordig nog wel zonder boosters spelen?
  • Ik zelf krijg het idee dat je indirect verplicht wordt om met boosters te spelen, omdat je anders ofwel grandioos wordt afgemaakt (zie rapport 2) of extreme hoeveelheden clears moet gooien om door een stack heen te komen, met de boosts van het eerste rapport.

M'n tweede vraag: verzieken boosters het spel?
  • Persoonlijk vind ik een van de leukere dingen toch wel het na moeten denken over hoe je tactisch met je troepen om moet gaan, of je nou aan het aanvallen of deffen bent. Bouw je twee stacks van 60k, of ga je voor een stack van 100k en hou je wat meer mobiel? Gooi je 5 clears op 10 dorpen, of speel je safe en ga je voor 6 clears op 8 dorpen? Zulke dingen houden de lol er wel in voor mij. Maar door alle boosters wordt het hele nadenken over je troepen veel lastiger, omdat de bonussen van je vijand zo onvoorspelbaar kunnen zijn, zeker als er events bezig zijn.

De derde vraag: zijn er teveel boosters in het spel?
  • Op dit moment heb je natuurlijk de aanvalsboosters, die je lc en bijl boosten met x% voor y-uren, afhankelijk van de "zeldzaamheid" van je booster. (Brons, zilver of goud). Ook heb je nog boosters die alleen je bijl of je LC boosten volgens hetzelfde systeem. Zo kun je al gauw je troepen een 25% boost geven. Al die boosters kun je krijgen door de maandelijkse events, waar je er soms toch al gauw twee per maand hebt en door de dagelijkse inlogbonus. Is dat niet wat veel? Het is niet heel ingewikkeld om binnen een maandje een enorme inventaris te hebben, met aanval- en defboosters en verschillende middelen om bijna gratis je ah en eerste trein neer te gooien.
Ik zou hier ook nog een hele tirade over events en het feit dat je je troepen met nog een extra 25% kan boosten met het huidige event kunnen geven, maar ten eerste is er al een discussietopic over events en ten tweede wordt deze post dan veel en veel te lang.

Tot slot heb ik nog een alomvattende conclusievraag: spelen we nog tribalwars, of is het tegenwoordig meer boosterwars?

Ik ben vooral benieuwd naar jullie visies en wil eigenlijk ook wel weten wat de CM's hiervan vinden. Was het de bedoeling dat het deze kant op ging of is het een uit de hand gelopen idee?
 
Reactiescore
1.094
Goed mee eens. Al vind ik dit probleem nog redelijk mee vallen, gezien er geen boederijlimiet werelden meer zijn (classic nvt), en je dus gewoon behoorlijk kunt stacken.

Had eigenlijk gedacht dat je over, het kopen van gs of het starten met tientallen boost accs als deze boosters of gs kopen niet kan (classic), zou praten.

Maar dit is ook niet prettig nee.
 

Deleted User - 487871837

Guest
Had eigenlijk gedacht dat je over, het kopen van gs of het starten met tientallen boost accs als deze boosters of gs kopen niet kan (classic), zou praten.

Als ik daar over zou beginnen dan ben ik morgen nog aan het typen ;)

Ik wil het best doen, maar dat wordt een heleboel leesvoer dan.
 

DeletedUser56689

Guest
Ik moet zeggen dat mijn eigen mening tweezijdig is:

Je kan niet alle boosters stacken, dus premiumpunten zijn minder belangrijk. Bovendien hoef je boosters niet zo vaak te gebruiken dat je heel veel hebt aan veel dubbele boosters (en dus aan pp abusen). Wat dat betreft vind ik de boosters nog wel interessant, zeker omdat ze je ook de illusie van meer controle op het spel geven, en omdat het gewoon leuk is om gratis dingen te krijgen.

Wat ik wel nadelig vindt zijn de twee volgende punten:
1.) Het spel wordt ontzettend onvoorspelbaar. Je kan een aanval verliezen die je normaal gesproken makkelijk wint, en andersom, door het (in-)correct inzetten van de boosters door de tegenstander. Je kan hier niet op anticiperen, en dat maakt het spel niet persé leuker voor mij.
2.) De boosters kunnen veel te hoog gestackt worden. Kunnen we het niet mogelijk maken dat er een maximumbonus van bijvoorbeeld 15% is. Dat is een significant voordeel, maar haalt de randomizer van +46% boosters er een beetje uit. Dit zou in mijn ogen bereikt kunnen worden door alle boosters op te tellen en alles boven de 15% weg te halen. Bijvoorbeeld: +15% LC att/def en + 5% LC, bijl, etc, att -> 15% LC att/def, 5% bijl, etc att. Zou in theorie ook op vlaggen kunnen slaan, maar dan zou ik een maximum van 20% nemen. Anders zijn boosters en vlaggen samen al snel nutteloos.

Verder ben ik het volledig met je eens. Hoewel meer boosters je het gevoel geven dat je meer invloed op het spel kan uitoefenen, geldt dit ook voor de tegenstander. Zeker met bizar hoge bonussen van bijna 50% is iedere aanval een grote gok. Minder boosters dus!
 

DeletedUser76221

Guest
Ik vind zelf ook dat sommig boosters overdreven zijn. De ridder van tegenwoordig krijgt ook gigantische boosts met zich mee. Deze kan voor onverwachte verliezen zorgen. Uiteraard zorgen de boosts er wel voor dat je aanval er sterker uitziet en ook is. Maar op deze manier kunnen de boosts toch echt wel extreem worden. Een aanvalsvlag + een ridder & een bonus kunnen voor unrealistisch hoge bonussen zorgen. Dit maakt het voor de verdediger bijna onmogelijk & onaangenaam. Een maximum percentage aan boost zou dus inderdaad niet misstaan.
 

Deleted User - 487871837

Guest
Ik vind het hele probleem met de ridder nog wel meevallen, eigenlijk om twee redenen.

Ten eerste is je boost maar op 1 dorp, in plaats van op alle dorpen. In een dorp heb je een stevige clear, maar al je andere clears worden niet beïnvloedt. Je kan maar max 10 gebooste clears hebben, maar dan heb je geen defridders en dat is ook niet ideaal.

Ten tweede moet je een beetje geluk hebben, wil je een volledig gemaxte ridder hebben qua off of def boeken. Het heeft mij 10 ridders, ruim 200 boeken en een omwisseling met pp gekost voor ik een keer dat vierde defboek had.

Het hele idee van een limiet aan boost vind ik een super idee. Alleen zou dat iets zijn wat inno denk ik nooit zal doen. Limiet = minder boosters = minder pp gebruik = minder geld.

Het spel wordt ontzettend onvoorspelbaar. Je kan een aanval verliezen die je normaal gesproken makkelijk wint, en andersom, door het (in-)correct inzetten van de boosters door de tegenstander. Je kan hier niet op anticiperen, en dat maakt het spel niet persé leuker voor mij.

Dit is in mijn ogen hét probleem en waar ik op doelde met dat tweede rapport. Ik had je voor gek verklaard als je mij drie jaar geleden had verteld dat je met een enkele clear 34k kon slopen op muur 15.
 

tim010

Speed Kampioen 2017 (Goud) & Skilled Soldier 2017
Reactiescore
2.405
Blij dat ik niet de enige ben die die boost kotsbeu ben, ik kaart dit probleem al lange tijd af maar alle argumenten worden steeds afgedaan met "dit is niet de mening van de community".

Stoppen met waardeloze events, verzin iets niets
Stoppen met inlogbonussen, wie niet dagelijks inlogt heeft sws al achterstand
Stoppen met boosts en items overal te koop te zetten

En laat mensen terug farmen ipv gs te kopen op de mark, straks moeten we dorpen veroveren met handelaren want die zijn een stuk rijker dan de edelmannen tegenwoordig
 

Deleted User - 487871837

Guest
Tijd voor een revolutie. We gaan naar het Innogames hoofdkantoor om eens goed op hun dure en veel te luxueuze eikenhouten tafels te kloppen. Indien ze onze eisen niet inwilligen steken we da kot daar in de fik! Wie zorgt voor de rieken en de fakkels?

Dat is wel trobalwars fashion.
We plegen een coup!
 

DeletedUser30607

Guest
+10% aanvalssterkte (kan zelfs naar 20% geboost worden met vlaggenbooster))
Bijl: +35% offensieve en verdedigende kracht
LCav.: +25% offensieve en verdedigende kracht
Ram: +25% offensieve en verdedigende kracht
Bijl: +45% aanvalskracht
LCav.: +45% aanvalskracht
Ram: +30% schade tegen gebouwen
Ram: +30% maximale muurverzwakking

Maximale haalbare inclusief vlaggenbooster inclusief ridder: 100% bijlboost, 90% bijlboost en dikke ramboosts.

Stel je voor de verdedigende partij wordt vrij vaak aangevallen en heeft daardoor geen boosts meer, terwijl je zelf nog wel alle boosts hebt staan omdat je ergens veilig in de rim ligt en ze nooit hebt hoeven te gebruiken. Met 25% geluk ziet bovenstaande nuke zonder vlaggenbooster er dan uit, aanvallende dorp is een standaard bonusdorp met 26.400 boerplekken.

f59f92bc82.png


Zonder ridder vallen er inderdaad wat boosts weg, desondanks hebben alle nukes zonder ridder nog steeds de volgende boosts:
x% aanvlsvlag
Bijl: +35% offensieve en verdedigende kracht
LCav.: +25% offensieve en verdedigende kracht
Ram: +25% offensieve en verdedigende kracht
Bijl: +15% aanvalskracht
LCav.: +15% aanvalskracht

Zit je zonder ridder nog steeds op 50% voor bijl en 40% met lc waarbij een aanvalsvlag nog niet is meegerekend. In mijn mening veel te sterke bonussen.
 

DeletedUser76221

Guest
Tijd voor een revolutie. We gaan naar het Innogames hoofdkantoor om eens goed op hun dure en veel te luxueuze eikenhouten tafels te kloppen. Indien ze onze eisen niet inwilligen steken we da kot daar in de fik! Wie zorgt voor de rieken en de fakkels?

I'm in!
 

Deleted User - 487871837

Guest
Blij dat ik niet de enige ben die die boost kotsbeu ben, ik kaart dit probleem al lange tijd af maar alle argumenten worden steeds afgedaan met "dit is niet de mening van de community".

Ik weet dat jij tot de harde kern van "zeikerds" behoort (zoals sommigen je misschien wel zien) dus je reactie verbaast me niets. Ik vind het jammer dat er zo wordt omgegaan met kritiek/feedback, zeker omdat er zo vaak gezegd wordt hoe belangrijk ze het vinden. Nu wordt er een keer duidelijk een vraag gesteld over een spelelement (was dit de bedoeling inno, of is het uit de hand aan het lopen?) maar ik zie nergens een reactie van de mensen die wat met de feedback kunnen.

Ik vind een halfuur tot een uur aan een post als die zitten totaal geen probleem, mits er wat mee gedaan wordt. En dat mis ik.

Ik denk dat we gewoon moeten blijven schreeuwen, dan gaan ze vanzelf wel luisteren ;)

En laat mensen terug farmen ipv gs te kopen op de mark, straks moeten we dorpen veroveren met handelaren want die zijn een stuk rijker dan de edelmannen tegenwoordig

Net als met de VoC, de handelaren en koopmannen nemen de wereld over!

+10% aanvalssterkte (kan zelfs naar 20% geboost worden met vlaggenbooster))
Bijl: +35% offensieve en verdedigende kracht
LCav.: +25% offensieve en verdedigende kracht
Ram: +25% offensieve en verdedigende kracht
Bijl: +45% aanvalskracht
LCav.: +45% aanvalskracht
Ram: +30% schade tegen gebouwen
Ram: +30% maximale muurverzwakking

Zou je kunnen toelichten van welke boosters die nummers allemaal komen? Het zijn er zoveel - word er duizelig van :eek:
 

DeletedUser30607

Guest
Zou je kunnen toelichten van welke boosters die nummers allemaal komen? Het zijn er zoveel - word er duizelig van :eek:

Bijl: +35% offensieve en verdedigende kracht (25% van lopende event + 10% van inventarisitem aanvalskracht en verdedigingskracht bijl)
LCav.: +25% offensieve en verdedigende kracht (25% van lopende event)
Ram: +25% offensieve en verdedigende kracht (25% van lopende event)
Bijl: +45% aanvalskracht (30% van ridder 15% van inventarisitem aanvalskracht)
LCav.: +45% aanvalskracht (30% van ridder 15% van inventarisitem aanvalskracht)
Ram: +30% schade tegen gebouwen (30% van ridder)
Ram: +30% maximale muurverzwakking (30% van ridder)
 
Reactiescore
1.140
Als je een tijdje grepolis speelt zie je wat daar inmiddels mogelijk is met premium functies.
Nu was het wel zo dat daar van af het begin al een mogelijk is wat wij nu hier hebben, maar inmiddels kun je daar tijdens events gewoon complete clears kopen.

Echter om eerlijk te zijn vind ik al die bonussen nog niet eens zo heel erg zolang het niet te sterk word voegt het eigenlijk nog best wat tactiek toe.
Het punt zit hem er voor mij in dat je niet te veel voordeel moet kunnen behalen met premium punten, een beetje snap ik nog, al heb ik dat natuurlijk ook liever niet, maar tja.
 

DeletedUser73204

Guest
Ik vind het gewoon jammer dat mensen die de hele dag on-line kunnen zijn nu gewoon dik in het voordeel komen. De " uurtje" spelers redden het niet meer omdat ze minder kunnen farmen. Die PP-beurs is een idioot idee geweest en maakt het verschil veel te groot. Innogames wil het spel aantrekkelijker maken maar ze bereiken het tegenovergestelde. de "uurtje" spelers gaan weg.Heb zelf een idee ingediend voor een soort van "off-line" bescherming zoals ook gebruikt word bij Warcommander. Maar die is zo van trafel geveegd. Je krijgt nu die "leuke events en boost awards" waar je inprincipe ook weer de hele dag voor on-line moet zijn of elke dag inloggen. Jammer innogames, jullie graven jullie eigen graf. ga zo door
 

Deleted User - 487871837

Guest
Echter om eerlijk te zijn vind ik al die bonussen nog niet eens zo heel erg zolang het niet te sterk word voegt het eigenlijk nog best wat tactiek toe.

Dat is wel een van de dingen die ik me afvraag en waar ik wel een antwoord van iemand van bovenaf op zou willen: wanneer is het te sterk en was het huidige systeem de bedoeling?

Persoonlijk vind ik het redelijk kut en niet meer tactisch als je je clears met 50% kan boosten zonder extreem veel moeite.
k vind het gewoon jammer dat mensen die de hele dag on-line kunnen zijn nu gewoon dik in het voordeel komen. De " uurtje" spelers redden het niet meer omdat ze minder kunnen farmen.

Ik denk zelf niet dat dat een probleem is van deze dag of dat het überhaupt een probleem is.
Als je meer online bent, kun je inderdaad meer farmen en dus sneller groeien. Je kunt jezelf de vraag stellen: hoeveel tijd wil ik hieraan besteden en ben ik ook tevreden met een wat lagere rank?

Helaas is het wel zo dat de mensen die accounts hebben die zeker wel 16/7 online zijn altijd wel het beste presteren en de "uurtjes" spelers simpelweg als edeltargets zien. TW is helaas wel een spel geworden wat veel tijd vereist, wil je een beetje goed presteren.

Die PP-beurs is een idioot idee geweest en maakt het verschil veel te groot. Innogames wil het spel aantrekkelijker maken maar ze bereiken het tegenovergestelde. de "uurtje" spelers gaan weg.

Eens.
De PP beurs heeft in mijn ogen ook meer na- dan voordelen, maar ik mag zeker niet klagen over het feit dat je je account nu in principe gratis kan draaien. Ik vind het alleen jammer dat ik in de eerste week van een wereld met moeite top 100 start terwijl ik dagelijks top 10 farm en m'n account van 10:00-03:00 constant online is. Maarja, so be it I guess?

Je krijgt nu die "leuke events en boost awards" waar je inprincipe ook weer de hele dag voor on-line moet zijn of elke dag inloggen. Jammer innogames, jullie graven jullie eigen graf. ga zo door

De events zijn nog een heel ander topic waar ik ook uren over kan schrijven, maar het komt er op neer dat ook dat het spel naar mijn mening meer slecht dan goed doet. Maar hé, de events leveren geld op (net als de PP beurs), dus weg zullen ze niet gaan.
 
Reactiescore
1.140
Dat is wel een van de dingen die ik me afvraag en waar ik wel een antwoord van iemand van bovenaf op zou willen: wanneer is het te sterk en was het huidige systeem de bedoeling?
Momenteel komen al die stackende bonussen in mijn ogen idd in de buurt van te sterk maar zodra je bijvoorbeeld troepen gaat kunnen maken met items word het al gauw te sterk.
Echter zelfs daar zit mits het niet met pp is nog wel een voordeel in. Bijv. op grepolis is alles gewoon zoveel sneller 3 dagen en je dorp is vol troepen en je krijgt constant troepen met events en dagelijkse bonussen. Op deze manier gaat het zoveel vlotter en dat snelle heeft ook wel iets vooral in de start als je normaal je clear dood loopt is het gewoon zo veel vertraging dat demotiveert enorm. Ik denk dus ook dat zoiets ondanks dat het idee me niet aan staat wel een positieve werking zou kunnen hebben op zeker nieuwere spelers. Echter zou ik toch met al deze events nu toe gaan willen werken naar event loze werelden dit zou gewoon een wereld instelling moeten worden (dan heb ik het dus niet over de andere premium functies).

Persoonlijk vind ik het redelijk kut en niet meer tactisch als je je clears met 50% kan boosten zonder extreem veel moeite.

Dat gedeelte is idd wat minder tactisch maar denk bijvoorbeeld aan de wanhoopszegels de edelbooster de privilege(zwaar underated) die instant edels kunnen echt veel helpen in nood situaties. Ook het tactisch omspringen met je vlaggen boosters kan je een flinke bult munten op leveren al vind ik die niet heel tactish maar goed het onderscheid toch beetje de spelers die nergens over nadenken van de wat betere spelers.
En zo zijn er nog wel een paar truukjes die situatie afhankelijk goed gebruikt kunnen worden.
 

Deleted User - 487871837

Guest
Ik vind dingen zoals wanhoopszegels en vlaggenboosters zeker wel tactisch.

Leg je je groei twee dagen compleet stil om al je gs naar een enkel dorp te schuiven en massaal munten te slaan of doe je rustig aan? Het probleem ligt bij de simpele, in mijn ogen, tactiekloze troepenboosters.
 
Reactiescore
1.140
Me groei leg ik er niet voor stil maar ik zorg dat me opslagplaatsen tot bijna rood staan overal zet me hoogste munten vlag in 1 dorp zet vlaggen booster aan gooi er edeldecreet bij en sla voor 42% van de prijs munten vervolgens doe ik nog al me grondstofpakketen en hoppa ik sla met nog geen 20 dorpen in 2 dagen tijd ongeveer voor 30 edels munten.
 

Deleted User - 487871837

Guest
Ik ga soms wel extreem en gooi letterlijk iedere grondstof erheen en sla gemakkelijk 3k munten die goed zijn voor 40-45 edels ofzo :D
 
Bovenaan