TribalWars.nl en 2020

Status
Niet open voor verdere reacties.

Deleted User - 24028

Guest
Sorry maar geprivatiseerde scripts als een sterk punt zien is toch wel heel apart. Het is geen deel van het spel en je kan het al helemaal niet vergelijken met iets als diplomatie.
Als het geen onderdeel van het spel zou zijn dan had het nooit mogelijk of legaal geweest om scripts te gebruiken he.

Dat is het binnen tw altijd geweest. Ze voorzien zelfs een snellijst om ze in te zetten. Kortom onderdeel van het spel.
 

Deleted User - 487694086

Guest
Als het geen onderdeel van het spel zou zijn dan had het nooit mogelijk of legaal geweest om scripts te gebruiken he.

Dat is het binnen tw altijd geweest. Ze voorzien zelfs een snellijst om ze in te zetten. Kortom onderdeel van het spel.
En wat heeft dit te maken met geprivatiseerde scripts?
 

Deleted User - 487694086

Guest
Als je geen betere standpunten hebt tegen privé script dan deze zegt het genoeg he :)
Standpunten? Jij begint te praten over scriptgebruik in het algemeen, ik zeg dat het niks met privescripts te maken heeft. Lezen kut.
 
Reactiescore
2.490
Naar aanleiding van eerdere klachten over IGM's hebben we even een bericht gestuurd vanuit mijn persoonlijke naam. De bedoeling is om even te kijken of we specifieke community-gerelateerde berichten uit naam van Duckje kunnen sturen en alles Inno-gerelateerd uit naam van het team (To be confirmed). Feedback over deze methode voor IGM's is dus zeker en vast welkom.
 
Reactiescore
1
Is het misschien mogelijk om een soort van kluis te maken waar je bv 5000 van elke grondstof per dorp in kunt stoppen die je kunt openen wanneer je bent weggeedeld.
Als je opnieuw moet beginnen zijn grondstoffen zeer belangrijk maar je groei is dan ook zeer traag, met die extra grondstoffen in de kluis kun je toch al wat sneller terug van start gaan.
 

Unidentified Black Male.

Beste Designer 20/21
Reactiescore
2.208
Waar veel om te doen is de laatste werelden is het Kata gebruik. Of je nou voor of tegen bent het feit blijft dat het vervelend is om katas te ontvangen en er tegen deffen al te laat is als je de eerste hebt gedodged.

Ik zou graag een andere looptijd voor Katas zien tov Ram. Al is het een paar seconden eh daarom moeilijk te taggen, het geeft iniedergeval meer de mogelijkheid als kleine speler je boer te weren tegen grotere spelers.
 
Reactiescore
1.094
Maar is er in werkelijkheid een verschil met starten met 10 vrienden die elks een groot account uitbouwen en pas op een veel later tijdstip deze accounts internen of met een stam van 50 leden de wereld winnen? Dat eerste wordt altijd bestempeld als boosten, dat laatste is gewoon TW spelen en wordt niet van op gekeken.

Stamleden limiet is toch al tijdje flink naar beneden bijgesteld? De tijd dat je zoals op w12 met 500 accs in 1 stam kan zitten is passé. Ledenlimiet zijn nu wat? 10-20 maybe? Dat is toch prima, geeft de rimmers/noobjes ook wat kans. En de sterkere stammen kunnen met een paar accs minder spelen. Prima toch?

Op classics en volgens mij ook op speeds wordt je al heel snel als booster bestempeld als je met meer dan ledenlimiet gaat starten. En in het geval van de classics heb je het dan over leden limieten van 3-8
Daar had je gasten zoals Mastermarkb die tegenwoordig op dat andere account speelt, Euyjajokol ofzo die lieten mensen letterlijk voor zich starten, dorpen naar 3 a 4k uitbouwen en dan internde hij ze (in de startfase). Soms werd de clear nog ergens op gedumpt zodat volgende target alweer voor het oprapen lag. Dat was puur boosten. Vooraf afgesproken, bewust, en dan letterlijk niets anders gedaan dan vanaf 26 punten voor MMB gespeelt te hebben.

Maar dit brengt ook nadelen met zich mee, namelijk dat er een hele tijd is dat er maar 1 speler op het hoofdaccount zit. Als daar iemand in de buurt zit en dat hoofd account treft op een inactief moment dan kan het daar reeds einde verhaal zijn voor de boosts spelers. Verder duiken er regelmatig nog problemen op met boost accounts, zoals boost accies die ineens toch door willen spelen, edellijn problemen, geen plaats meer in de stam, .... Dit laatste vooral met spelers die zomaar random gevraagd worden om boost accie te worden, vandaar dat ik zei dat er niet veel zijn die echt voor iemand anders belangeloos willen spelen.

Meestal zie je dat als er met boost accs gespeeld wordt dat ze toch wel een ligging zo dicht mogelijk bij elkaar zoeken. En aangezien ze dan echt een blok kunnen vormen en individuele spelers heel snel eruit knikkeren is dat best nog een issue hoor.
Ik weet niet hoezeer dat speelt op normale werelden, maar daar heb je meer opties om te 'boosten' zoals met premiumfuncties. Iemand noemde al, je wilt niet het ene scheefgroei dankzij boosts goed proberen te maken met een andere mogelijkheid.

k heb nog een manier voor iedereen om dit te bekijken. Stel dat door scripts ik dagelijks gemiddeld 2 uur tijd bespaar (wat belachelijk hoog is), ik slaap gewoon 8 uur per dag en ik werk 8 uur per dag. Aan tijd houd ik 8 uur over + 2 uur die ik win door scripts = 10 uur. Iemand zonder werk of die vrij heeft slaapt 8 uur op een dag en houd 16 uur over om TW te spelen. Die persoon maakt nog steeds een tijdswinst van 6 uur op mij. Waarom zou het dan een probleem zijn? Waarom worden scripters er op aangevallen dat het oneerlijk zou zijn en mogen de overdreef actieven gewoon hun gang gaan?

Ik weet te weinig af van geprivatiseerde scripts om echt een discussie aan te gaan. Maar ik zie niet in hoe zo'n ultiem specifieke situatie van toepassing is op de discussie of privé scripts verboden moeten worden of niet. Ik heb ook tegen mensen gevochten die meer actief waren dan dat ik was, zie hiervan niet echt de toegevoegde waarde.

Waarom is het na al die jaren van acceptatie van genoemde scripts niet mogelijk een soortgelijk iets te implementeren in TW zelf? Maak het massaal sturen van aanvallen voor eenieder makkelijker en idem voor het massaal hernoemen van bevelen. Verbied vervolgens alle scripts en klaar ben je met het gezeik. Maar dat is mijn onpopulaire mening.

Zijn in het verleden best een paar mensen volgens mij op hun p!k getrapt nadat hun scripts (privé of niet) uit het niets werden geimplementeerd binnen tw, zonder dat ze er ook maar iets van credits of raadpleging werd gedaan. En dat kan ik eerlijk gezegd wel enigzins begrijpen.
Was ook rond de tijd dat er echt wel heel veel werd gedaan voor en door de community en er nog veel mensen aanwezig waren. Om dan even alles goedkoop te jatten en implementeren, tja..

Met 20man op je account omzeil je ook de activiteits requirement.

Valt helaas niet te controleren, maar is ook gewoon toch super lame?

Heeft denk ik verder allemaal ook met een stukje mentaliteit van de community te maken. En dat komt naar mijn idee steeds vaker terug. Boosten, mensen opleiden en of een kans te geven, en privéscripts misschien ook wel, zijn allemaal dingen die we als community aan kunnen pakken.
 

Deleted User - 487776907

Guest
Met 20man op je account omzeil je ook de activiteits requirement.

20 noobs op één account wegen het niet op tegen één pro met privéscripts.

En dan een tegenhanger van delayed support krijgen als resultaat zeker

Nee, gewoon snipen zonder scripts. Of kan jij dat niet? Noob. Van mij mag TW wel weer een skillbased game worden.

Zijn in het verleden best een paar mensen volgens mij op hun p!k getrapt nadat hun scripts (privé of niet) uit het niets werden geimplementeerd binnen tw, zonder dat ze er ook maar iets van credits of raadpleging werd gedaan. En dat kan ik eerlijk gezegd wel enigzins begrijpen.
Was ook rond de tijd dat er echt wel heel veel werd gedaan voor en door de community en er nog veel mensen aanwezig waren. Om dan even alles goedkoop te jatten en implementeren, tja..

Sorry, maar dat zal mij echt een worst wezen. Als je zuur wordt omdat een spelletje jouw skills implementeert mag je van mijn part eens wat realistischer in je schoenen gaan staan. Glas is niet altijd half leeg, je kan het positief bekijken en trots zijn dat door jouw toedoen iets wordt toegevoegd aan een game. Waarom moet iedereen weten dat jij degene bent geweest die hiervoor heeft gezorgd? Zolang je er zelf bewust van bent is dat niet meer genoeg?
 

Deleted User - 487776907

Guest
Ja nja het was voor sommigen stank voor dank. Omdat ze hun privé scripts of hun publieke scripts in een soms mindere vorm uitgewerkt binnen tw zagen komen. Heeft volgens mij toendertijd ervoor gezorgd dat een paar scripters er de brui aan gaven, of niet echt het nut meer zagen zitten om scripts te ontwerpen, als ze de week erna gejat en geimplementeerd zagen worden. Ik bedoel iedereen kan wel een keer over zijn hart strijken, maar gratis echt 'werken' voor andere is ook niet iets wat ik zomaar zou doen.

Oh dat zou best kunnen. Denk dat ik dan persoonlijk over een andere houding beschik dan de mensen waar jij het over hebt.
 
Reactiescore
974
Valt helaas niet te controleren, maar is ook gewoon toch super lame?

Heeft denk ik verder allemaal ook met een stukje mentaliteit van de community te maken. En dat komt naar mijn idee steeds vaker terug. Boosten, mensen opleiden en of een kans te geven, en privéscripts misschien ook wel, zijn allemaal dingen die we als community aan kunnen pakken.

meh, daarentegen is 20 mensen op één account überhaupt zelden positief voor de activiteit en efficiëntie van een account. Ervaring leert dat in de meeste gevallen er maximaal altijd maar 1 tot 3 mensen effectief en actief loggen, en de rest inactief is of het hele account niks boeit.

Maar ja, mentaliteit op tw is er niet echt beter op geworden kijkend naar boosten, diplomatie en botten.
 

DeletedUser27691

Guest
hmmmmm....


heb alle reacties gelezen en vind sommige zaken nogal bizar....

Boostacci's dmv met enkele spelers samen beginnen kan niet. Maar PP kan dan wel als boost.... (toch door immo)

De meesten willen geen prive-scripts, maar wel als ze openbaar zijn.... Ondanks er regels zijn voor scripts....

Diplomatie en scripts zijn niet hetzelfde? Misschien eens praten met Warre kan diplomatiek een scriptje opleveren?


Maar bon, algemeen....

Iedereen heeft zijn zegje, zijn mening...
Maar als we alles bij elkaar nemen, dan was de versie W4 bvb stukken beter "zonder" scriptjes?
Dan waren we solo, actief... Kon VV wel, maar geen App....
En toch bleven we spelen zonder dit alles en was de ganse wereld vol gebouwd??

Ikzelf ben gestopt (verplicht) aan ong 15 milj....
Kon ik nog de wereld winnen? Ja mss wel....
Boeit het? NEE

Wij speelden voor de fun, waren actief, met passie voor ons acci...
Wat nu? iedereen weer solo?
Zou ons meteen 4x meer accounts opleveren, iedereen speelt actiever, vriendengroepjes en boostaccounts bye bye.... en al zeker als je premade er uit haalt !!

Dus gewoon loggen, geen functies en wie speelt, die wint !!
 
Reactiescore
1.037
En dan heb je het nog niet eens over het feit dat de meeste tw'ers die it'er zijn tijdens hun werk gemakkelijker tw kunnen spelen dan de spelers die ander werk hebben.
 

Rob.

Forum Personality 19/20
Reactiescore
5.787
Ik zou vooral eens kijken naar hoe sommige supports worden behandeld, met name dan op classics. Het is helemaal niet overdreven als ik zeg dat de helft van de gevallen (strafmaat) daar gewoon complete bullshit zijn. Staan sommige mods te ver van hoe het er ingame aan toe gaat? Het zorgt in ieder geval wel voor een verminderd spelplezier
 
Reactiescore
2.490
Reactiescore
634
Elk jaar denken we samen met het team na hoe we de community in 2020 verder kunnen ondersteunen. We geven jullie, onze trouwe community leden, graag de mogelijkheid om hierin mee te denken.

Een goed begin zal zijn om de door de community aangedragen punten serieus op te pakken en deze niet enkel te gebruiken om de activiteit op AF te verhogen.

Discussietopic: Boosten, waar ligt de grens? discussie kon gemakkelijk opgelost worden door bv. de spelregel die hierover gaat iets aan te passen zodat deze igm toegepast kan worden.
Nu wordt deze onderwerp al maanden gebruikt (terwijl er al een discussie en en enquête topic over geweest is) om forum activiteit te verhogen.
Evenals de nieuwe discussie die ontstaan is Scripts - Privé of publiek?
Voorheen de hele discussie Discussietopic Mods omtrent het aanstellen van game mods die geen zuivere TW verleden hadden en alsnog naar paar maanden hun functie game mod kwijt raakte door misbruik van hun functie.

Zo kan ik nog andere discussie topics hier opnoemen die enkel gebruikt werden om forum activiteit te verhogen, terwijl de hele ellende waar de discussie over ging bleef bestaan en de community hiermee benadeeld blijft worden.
Werelden zijn na 5/6 maanden al ver gespeeld en als de punten die aangedragen worden in een speelwereld te lang duren.
Dan gaat er een te grote hoeveelheid spelers benadeeld zijn en hierdoor mogelijke afhakers gaan zijn.
 

Calamity.

Beste offer 20/21
Reactiescore
10.773
Gaan we hier aub snel duidelijkheid over krijgen? Aangezien TW hier nu ook veel meer op let en het niet duidelijk is wat precies wel en niet mag :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan