Maar is er in werkelijkheid een verschil met starten met 10 vrienden die elks een groot account uitbouwen en pas op een veel later tijdstip deze accounts internen of met een stam van 50 leden de wereld winnen? Dat eerste wordt altijd bestempeld als boosten, dat laatste is gewoon TW spelen en wordt niet van op gekeken.
Stamleden limiet is toch al tijdje flink naar beneden bijgesteld? De tijd dat je zoals op w12 met 500 accs in 1 stam kan zitten is passé. Ledenlimiet zijn nu wat? 10-20 maybe? Dat is toch prima, geeft de rimmers/noobjes ook wat kans. En de sterkere stammen kunnen met een paar accs minder spelen. Prima toch?
Op classics en volgens mij ook op speeds wordt je al heel snel als booster bestempeld als je met meer dan ledenlimiet gaat starten. En in het geval van de classics heb je het dan over leden limieten van 3-8
Daar had je gasten zoals Mastermarkb die tegenwoordig op dat andere account speelt, Euyjajokol ofzo die lieten mensen letterlijk voor zich starten, dorpen naar 3 a 4k uitbouwen en dan internde hij ze (in de startfase). Soms werd de clear nog ergens op gedumpt zodat volgende target alweer voor het oprapen lag. Dat was puur boosten. Vooraf afgesproken, bewust, en dan letterlijk niets anders gedaan dan vanaf 26 punten voor MMB gespeelt te hebben.
Maar dit brengt ook nadelen met zich mee, namelijk dat er een hele tijd is dat er maar 1 speler op het hoofdaccount zit. Als daar iemand in de buurt zit en dat hoofd account treft op een inactief moment dan kan het daar reeds einde verhaal zijn voor de boosts spelers. Verder duiken er regelmatig nog problemen op met boost accounts, zoals boost accies die ineens toch door willen spelen, edellijn problemen, geen plaats meer in de stam, .... Dit laatste vooral met spelers die zomaar random gevraagd worden om boost accie te worden, vandaar dat ik zei dat er niet veel zijn die echt voor iemand anders belangeloos willen spelen.
Meestal zie je dat als er met boost accs gespeeld wordt dat ze toch wel een ligging zo dicht mogelijk bij elkaar zoeken. En aangezien ze dan echt een blok kunnen vormen en individuele spelers heel snel eruit knikkeren is dat best nog een issue hoor.
Ik weet niet hoezeer dat speelt op normale werelden, maar daar heb je meer opties om te 'boosten' zoals met premiumfuncties. Iemand noemde al, je wilt niet het ene scheefgroei dankzij boosts goed proberen te maken met een andere mogelijkheid.
k heb nog een manier voor iedereen om dit te bekijken. Stel dat door scripts ik dagelijks gemiddeld 2 uur tijd bespaar (wat belachelijk hoog is), ik slaap gewoon 8 uur per dag en ik werk 8 uur per dag. Aan tijd houd ik 8 uur over + 2 uur die ik win door scripts = 10 uur. Iemand zonder werk of die vrij heeft slaapt 8 uur op een dag en houd 16 uur over om TW te spelen. Die persoon maakt nog steeds een tijdswinst van 6 uur op mij. Waarom zou het dan een probleem zijn? Waarom worden scripters er op aangevallen dat het oneerlijk zou zijn en mogen de overdreef actieven gewoon hun gang gaan?
Ik weet te weinig af van geprivatiseerde scripts om echt een discussie aan te gaan. Maar ik zie niet in hoe zo'n ultiem specifieke situatie van toepassing is op de discussie of privé scripts verboden moeten worden of niet. Ik heb ook tegen mensen gevochten die meer actief waren dan dat ik was, zie hiervan niet echt de toegevoegde waarde.
Waarom is het na al die jaren van acceptatie van genoemde scripts niet mogelijk een soortgelijk iets te implementeren in TW zelf? Maak het massaal sturen van aanvallen voor eenieder makkelijker en idem voor het massaal hernoemen van bevelen. Verbied vervolgens alle scripts en klaar ben je met het gezeik. Maar dat is mijn onpopulaire mening.
Zijn in het verleden best een paar mensen volgens mij op hun p!k getrapt nadat hun scripts (privé of niet) uit het niets werden geimplementeerd binnen tw, zonder dat ze er ook maar iets van credits of raadpleging werd gedaan. En dat kan ik eerlijk gezegd wel enigzins begrijpen.
Was ook rond de tijd dat er echt wel heel veel werd gedaan voor en door de community en er nog veel mensen aanwezig waren. Om dan even alles goedkoop te jatten en implementeren, tja..
Met 20man op je account omzeil je ook de activiteits requirement.
Valt helaas niet te controleren, maar is ook gewoon toch super lame?
Heeft denk ik verder allemaal ook met een stukje mentaliteit van de community te maken. En dat komt naar mijn idee steeds vaker terug. Boosten, mensen opleiden en of een kans te geven, en privéscripts misschien ook wel, zijn allemaal dingen die we als community aan kunnen pakken.