Tribal Wars TW-team Awards

tim010

Speed Kampioen 2017 (Goud) & Skilled Soldier 2017
Reactiescore
2.405
Wat zien we in het vervolg? De speedkampioen titel die na een AF-ban doorgeschoven wordt naar de rang 2?

We zitten al een stapje verder op de speedserver. De speedkampioen titel van 2018 staat op een account dat zelf niet al zijn rondes speelde. Er hangt geen waarde meer aan forumtitels
 

DeletedUser78975

Guest
Oké dat de dame in kwestie zich ingame heeft misdragen waardoor dat heeft geleid tot een ban van Jannes' account is mij bekend, maar kan iemand mij toelichten wat de druppel is geweest voor de ban op het AF? Niet dat ik het vreemd vind, het verbaasde mij überhaupt dat zij al niet véél eerder een ban heeft gekregen, maar ik ben enkel nieuwsgierig naar wat voor fratsen ze dit keer heeft uitgehaald. En is de ban echt permanent? Zijn we echt voor goed van haar verlost?

'Gaan we dan alles oscars van overleden winnaars afnemen want die komen nooit meer terug op de aarde.'
- Jannes a.k.a. jokersbrain


Ik denk dat de meest achterlijke vergelijking van het jaar op het AF nu al bekend is... en dat is, gezien het feit hier op het AF toch wel veelvuldig gebruik wordt gemaakt van vergelijkingen om te pogen hetgeen wat niet lukt om in normale bewoordingen uit te drukken te 'verhelderen', een knappe prestatie. Dat je deze vergelijking durft te trekken, ik krijg bijna plaatsvervangende schaamte.

ON:
Ik denk dat deze hele discussie overbodig is. Kennelijk is duidelijk gecommuniceerd (het bericht is bovendien niet onlangs gewijzigd) wat de regels zijn.
'Ik weet dat er ook gebande forumaccount meedoen, mochten deze winnen dan krijgt de nr2 uiteraard de titel. PP gaan wel naar het IGM van de winnaar'.

De community heeft stemrecht maar bepaald niet de spelregels, dat is aan de organisator van de wedstrijd. Het geciteerde stukje kan ook niet enkel worden uitgelegd als betreffende 'gebande accounts vóór de wedstrijd'. Er staat 'gebande forumaccount'... win je en wordt je vervolgens geband, dan valt je onder de definitie van geband forumaccount en verlies je automatisch het recht op de titel. Zo simpel is het.

Wil je toch een discussie alleen om het feit dat je daar behoefte aan hebt, dan zou je ook kunnen stellen dat het TW-Team onverantwoord zou handelen door iemand die kennelijk zo érg over de schreef is gegaan dat zij (als ik de berichten hier moet geloven) definitief van het forum is verbannen een titel van 'Formpersoonlijkheid van het jaar' laat behouden.
 
Reactiescore
2.508
één opmerking en dan ben ik weer weg. Ik vind het zeer frappant dat als een (klein deel) van de community iets vind zij meteen denken dat zij voor IEDEREEN in de community spreken. Iedereen heeft andere en eigen belangen in het spel, om nu te zeggen dat het TWTeam in deze situatie niet naar de community luistert; is natuurlijk keiharde zelfoverschatting van het groepje.

Sorry dat ik misschien wat lomp over kom, maar de kern klopt. Persoonlijk vind ik het een discussie om niks en snap ik beide kampen. Wat ik wel weet is dat ik het van de hele top 5 @Roald97 het het meeste gun. Zijn postgedrag is al jaren sterk en respectvol. Hiernaast is dit een van de weinige account die niet geboost op heeft met multies, of om stemmen heeft lopen smeken bij een deel van de community.

Ik begrijp dat vanuit de reactie van Benji dat Anton deze discussie deels uit eigen belangen is aangemaakt. Benji zegt dat mensen uit hetzelfde kamp ook op Anton hadden kunnen stemmen en dan heeft Anton dus recht op de titel. Nu zijn er twee redenen waarom dit niet uitpakt.
1. Elk stemmend account had twee stemmen, je had dus zowel op snorhaar als kingsdorp kunnen stemmen als 'kamp' zijnde.
2. Ik snap niet waarom jullie zoveel moeite/stemmen in snorhaar hebben gestoken, terwijl jullie wisten dat jullie noot met dat account de titel hebben kunnen dragen. Ik snap dat het toentertijd als leuk iets beschouwd zou zijn. En nu denken jullie opeens van 'als we gewoon op kingsdorp hadden gestemd' dan hadden we de titel binnen.

Zo komt deze hele discussie tenminste op mij over, kan zijn dat ik het verkeerd begrijp vanuit jullie natuurlijk. Alleen Jannes lijkt het voornamelijk erg te vinden dat de titel is afgepakt om het principe. kamp kakaka doet het (in mijn ogen) nu alleen om de titel niet aan Roald te geven i.p.v. het principe echt erg te vinden. Dat is slechts een excuus om deze discussie te beginnen.
 
Reactiescore
1.278
één opmerking en dan ben ik weer weg. Ik vind het zeer frappant dat als een (klein deel) van de community iets vind zij meteen denken dat zij voor IEDEREEN in de community spreken. Iedereen heeft andere en eigen belangen in het spel, om nu te zeggen dat het TWTeam in deze situatie niet naar de community luistert; is natuurlijk keiharde zelfoverschatting van het groepje.

Sorry dat ik misschien wat lomp over kom, maar de kern klopt. Persoonlijk vind ik het een discussie om niks en snap ik beide kampen. Wat ik wel weet is dat ik het van de hele top 5 @Roald97 het het meeste gun. Zijn postgedrag is al jaren sterk en respectvol. Hiernaast is dit een van de weinige account die niet geboost op heeft met multies. Of om stemmen heeft lopen smeken bij een deel van de community.

Ik begrijp dat vanuit de reactie van Benji dat Anton deze discussie deels uit eigen belangen is aangegaan. Benji zegt dat mensen uit hetzelfde kamp ook op Anton hadden kunnen stemmen en dan heeft Anton dus recht op de titel. Nu zijn er twee redenen waarom dit niet uitpakt.
1. Elk stemmend account had twee stemmen, je had dus zowel op snorhaar als kingsdorp kunnen stemmen als 'kamp' zijnde.
2. Ik snap niet waarom jullie zoveel moeite/stemmen in snorhaar hebben gestoken, terwijl jullie wisten dat jullie noot met dat account de titel hebben kunnen dragen. Ik snap dat het toendertijd als leuk iets beschouwd zou zijn. En nu denken jullie opeens van 'als we gewoon op kingsdorp hadden gestemd dan hadden we de titel binnen.

Zo komt deze hele discussie tenminste op mij over, kan zijn dat ik het verkeerd begrijp vanuit jullie natuurlijk. Alleen Jannes lijkt het voornamelijk erg te vinden dat de titel is afgepakt om het principe. kamp kakaka doet het (in mijn ogen) nu alleen om de titel niet aan Roald te geven ipv het principe echt erg te vinden.

Wat een aparte post Aldo, jammer. Je slaat de plank compleet mis en het voelt een beetje als zwartmakerij op mij als persoon.
Ik zat bij deze verkiezing niet eens bij de mensen waarop gestemd konden worden dus zou NOOIT iemand zijn die in aanmerking zou komen voor een titel en daar gaat het bij mij ook helemaal niet om.

Je schuift mij iets in de schoenen wat absoluut niet de reden is dat ik dit topic open, maar het is misschien wel een makkelijke manier om kritiek af te wuiven.

Nogmaals mij maakt het niet uit wie de titel krijgt(als persoon) zolang

Ik ben hier alleen het topic geopend en blijkbaar vind ik wel medestanders die het met mijn punt eens zijn en daarnaast al vind ik iets onrechtvaardig mag ik dat volgens mij aankaarten? Of ben ik een mindere persoon, omdat ik tot kamp kakaka gerekend wordt(heb er niet gespeeld voor en tijdens de verkiezing) en Jannes het blijkbaar met mij eens is.

Nogmaals het maakt mij niet uit welke persoon de titel krijgt zolang de community, maar respectvol behandeld wordt.

"Sorry dat ik misschien wat lomp over kom, maar de kern klopt. Persoonlijk vind ik het een discussie om niks en snap ik beide kampen. Wat ik wel weet is dat ik het van de hele top 5 @Roald97 het het meeste gun. Zijn postgedrag is al jaren sterk en respectvol. Hiernaast is dit een van de weinige account die niet geboost op heeft met multies, of om stemmen heeft lopen smeken bij een deel van de community."

Ik weet dat jij Roald het liefst met die titel had gezien, maar ook jij zou als host van zo'n verkiezing deze opvatting moeten loslaten en gewoon naar de resultaten moeten kijken. Wat jij allemaal van hem vindt zijn natuurlijk meningen en blijkbaar niet ondersteund of in mindere mate door de stemmers op snorhaar en firedrakan... we zijn immers allemaal verschillend(gelukkig maar). Had in eerste instantie overigens niet het idee dat dit er iets mee te maken had, maar al post jij zulke dingen als motivatie ga ik toch enigsinds achter mijn oren krabben.

Waar het mij wel omgaat is dat 2 maanden na dato iemand uitgeroepen wordt tot winnaar van een verkiezing en de beloning krijgt die daarbij hoort. Dat Roald toen derde is geworden veranderen de bans van snorhaar of firedrakan helemaal niks aan. Toen was de keuze van de community die ranking, een keuze die al rekening hield met de voorgeschiedenis van deze spelers(hoe verwerpelijk of kakaka-achtig jij dit misschien ook vindt). Elke stem zou gerespecteerd moeten worden of althans de legit stemmen en anders moet de titel community verkiezing veranderd worden in de selectieve groep verkiezing.

Het gaat er dus om dat een gebeurtenis na het sluiten van een verkiezing alsnog effect heeft op de verkiezingsuitslag, iets wat natuurlijk erg krom is. Dat je een titel afneemt, omdat iemand een permanente ban heeft is logisch, maar dan de titel doorgeven die hoort bij de rang 1 van dit evenement is natuurlijk onmogelijk. Iemand loopt te koop met de titel van een rang 1, terwijl hij rang 3 is geworden. Ik vind dit raar, omdat de COMMUNITY hem niet heeft uitgekozen tot rang 1, maar dit idee wel wordt gewekt.

Dus daarom post ik dit Aldo.. wil je je zwartmakerij in de toekomst aub weglaten? Of probeer het anders in ieder geval te staven in plaats van hier te komen met onjuistheden.
71f73f1ebfeaf440c8c7f928dba42fb6.png
 

tim010

Speed Kampioen 2017 (Goud) & Skilled Soldier 2017
Reactiescore
2.405
. Ik vind het zeer frappant dat als een (klein deel) van de community iets vind zij meteen denken dat zij voor IEDEREEN in de community spreken.

Ik vind het frappant dat deze redenering consistent gebruikt wordt door het TW team.

Dit forumgedeelde noemt "Discussie", wat van spelers net vereist dat ze een standpunt innemen. Dit zo goed en duidelijk mogelijk aankaarten zodat andere lezers, zowel neutrale lezers als lezers die het in eerste instantie niet eens zijn hun standpunt kunnen bijschaven aan de hand van de argumenten. Er is dus altijd een klein deel (of 1 speler) die de discussie start waarna er mogelijks bijval komt van de lezers.

Het is dus zeer absurd dat het TW team op voorhand al komt claimen dat er niet voor iedereen wordt gesproken. Dat is de discussie uit de weg gaan. Het omgekeerde kan trouwens ook beweerd worden. Het community team doet in elke discussie alsof de zwijgende lezer het met het standpunt van het TW team eens is en niet van de discussie starter. Een beetje kort door de bocht in mijn ogen.

Los van dit bepaald topic, vind ik (en ik wil daar gerust een discussie over starten in een nieuw topic) dat de hierboven gequote zin niet meer hoeft gebruikt worden door het TW team. Het is geen argument dat bijdraagt in de discussie en insinueert dat het TW team niet open staat voor discussies ondanks we ons op het discussieforum bevinden.

PS: https://nl.wikipedia.org/wiki/Discussie
PS2: Ik veralgemeen deze quote van The minion naar het TW door gelijkaardige posts uit het verleden, niet persoonlijks dus, gewoon een in mijn ogen fout in het beleid van dit forumgedeelte.
 
Reactiescore
1.278
ON:
Ik denk dat deze hele discussie overbodig is. Kennelijk is duidelijk gecommuniceerd (het bericht is bovendien niet onlangs gewijzigd) wat de regels zijn.
'Ik weet dat er ook gebande forumaccount meedoen, mochten deze winnen dan krijgt de nr2 uiteraard de titel. PP gaan wel naar het IGM van de winnaar'.

De community heeft stemrecht maar bepaald niet de spelregels, dat is aan de organisator van de wedstrijd. Het geciteerde stukje kan ook niet enkel worden uitgelegd als betreffende 'gebande accounts vóór de wedstrijd'. Er staat 'gebande forumaccount'... win je en wordt je vervolgens geband, dan valt je onder de definitie van geband forumaccount en verlies je automatisch het recht op de titel. Zo simpel is het.

Ik haal even erbij wat er precies gezegd is:
Ik weet dat er ook gebande forumaccount meedoen, mochten deze winnen dan krijgt de nr2 uiteraard de titel. PP gaan wel naar het IGM van de winnaar ;)

Deze post is gemaakt ten tijden van de verkiezing en ik denk dat iedereen kan lezen dat de intentie van de post was dat er gebannen accounts genomineerd waren en dat deze accounts simpelweg niet konden winnen. Of dit logisch is of niet kunnen we kort of lang over discussiëren, maar dit is niet zozeer relevant.

Het gaat erom dat in dezen om een account die na de verkiezing geband is. Vroeger deed ik nog wel voetbalwedstrijden en deed ik daar aan mee. Of ik heb meegedaan op de middelbare school. Gelukkig heb ik beide achter me gelaten en doe ik daar vandaag de dag niet meer aan mee.

Ik hoop dat je het nu een beetje snapt, de verkiezing is beëindigd en daarmee ook wat hier in het citaat wordt vertelt. Je zoomt nu in op het woord gebande terwijl je de overige context over het hoofd ziet en zo doende te proppen komt met in mijn ogen niks meer of minder dan een foutieve post.

Dus zo simpel is het niet. Overigens had ik ook nu gepost op het moment dat het iemand anders als firedrakan zou betreffen of roald of snorhaar, deze drie namen boeien mij helemaal niks. Ik hoop dat andere spelers en posters deze twee dingen ook los van elkaar kunnen zien.

Edit. Dank je @tim010 voor het redden van een dubbel post.
 
Reactiescore
2.508
Zoals ik al zei kreeg in de indruk pas na enkele posten van Benji ;) Zie citaat hieronder. Dus bij deze mijn excuses als ik de intenties verkeerd gelezen dacht te hebben.

Idd, alle stemmen die naar firedrakan en snorhaar gingen konden ook naar bv de nr 4 of 5 gaan? Iemand die 3de is en niet eens close was voor de titel krijgt hem nu. Als we toch met titels gaan strooien wil ik graag "Kameel van het jaar" als titel.

Rebecca haar gedrag was al rampzalig voor de verkiezingen en toch kreeg ze stemmen. Net zoals snorhaar. Echter zijn beide de 2 meest populaire volgens de stemming. Nu krijgt iemand de titel die net VOLLEDIG tegenovergesteld is aan deze 2 op vlak van gedrag op het AF, dit is dus ook volledig tegenovergesteld van wat de community wilt(op de moraalriddertjes na dan).

Het zoveelste teken dat het tw team niet naar de community luistert.

Ik ben hier alleen het topic geopend en blijkbaar vind ik wel medestanders die het met mijn punt eens zijn en daarnaast al vind ik iets onrechtvaardig mag ik dat volgens mij aankaarten? Of ben ik een mindere persoon, omdat ik tot kamp kakaka gerekend wordt(heb er niet gespeeld voor en tijdens de verkiezing) en Jannes het blijkbaar met mij eens is.

Ik heb zeker niks tegen kakaka speler. Ik behandel iedereen op dezelfde manier. Kakaka zorgt voor meer discussies op het AF omtrent ethische spelnormen en dat vind ik prima.

Inhoudelijk heb ik verder niet al te veel toe te voegen, zoals gezegd. Ik snap beide argumenten en kan me vinden als Roald/Becca de ere titel wel of niet krijgt. Vind het alleen zeer vermoeiend dat er zowel tijdens als nu veel kritiek kwam/komt op de awards en de weg daarna toe. Terwijl het een kleine en leuke toevoeging moest zijn aan de community. Je moet begrijpen dat ik er veel tijd ingestoken heb. Ik kijk op het hele proces alleen negatief terug, jammer genoeg. Waarschijnlijk zit daar nog wat onuitgesproken frustratie die ik nu af reageer.

Ik vind het frappant dat deze redenering consistent gebruikt wordt door het TW team.

Dit forumgedeelde noemt "Discussie", wat van spelers net vereist dat ze een standpunt innemen. Dit zo goed en duidelijk mogelijk aankaarten zodat andere lezers, zowel neutrale lezers als lezers die het in eerste instantie niet eens zijn hun standpunt kunnen bijschaven aan de hand van de argumenten. Er is dus altijd een klein deel (of 1 speler) die de discussie start waarna er mogelijks bijval komt van de lezers.

Het is dus zeer absurd dat het TW team op voorhand al komt claimen dat er niet voor iedereen wordt gesproken. Dat is de discussie uit de weg gaan. Het omgekeerde kan trouwens ook beweerd worden. Het community team doet in elke discussie alsof de zwijgende lezer het met het standpunt van het TW team eens is en niet van de discussie starter. Een beetje kort door de bocht in mijn ogen.

Los van dit bepaald topic, vind ik (en ik wil daar gerust een discussie over starten in een nieuw topic) dat de hierboven gequote zin niet meer hoeft gebruikt worden door het TW team. Het is geen argument dat bijdraagt in de discussie en insinueert dat het TW team niet open staat voor discussies ondanks we ons op het discussieforum bevinden.

PS: https://nl.wikipedia.org/wiki/Discussie
PS2: Ik veralgemeen deze quote van The minion naar het TW door gelijkaardige posts uit het verleden, niet persoonlijks dus, gewoon een in mijn ogen fout in het beleid van dit forumgedeelte.

Ik zie tot op heden een man of 10 de discussie aangaan. Ik denk dat je het met me eens kunt zijn dat deze 10man niet voor iedereen spreken toch? Maar ik snap waar je op doelt en zal iets voorzichtiger met de uitspraak zijn ;)
 
Laatst bewerkt:
Reactiescore
1.094
Daar heeft TW al op gefilterd, menig kandidaat is een stem of 7 gezakt, Firedrakan 0 wegens 0 duo of valse accounts. Gewoon allemaal gerechtvaardigde stemmen.

Laat nou net het account ertussen zitten waarmee ze haar perm ban heeft ontweken :redface:

Verder leuk om te zien dat bijna elk account dat hier negatief reageert op een of andere manier wel een belang heeft, omdat één of allebei de stemmen op firedrakan of Burgemeester Snorhaar waren.
 
Laatst bewerkt:
Reactiescore
1.278
Zoals ik al zei kreeg in de indruk pas na enkele posten van Benji ;) Zie citaat hieronder. Dus bij deze mijn excuses als ik de intenties verkeerd gelezen dacht te hebben.

Ik heb zeker niks tegen kakaka speler. Ik behandel iedereen op dezelfde manier. Kakaka zorgt voor meer discussies op het AF omtrent ethische spelnormen en dat vind ik prima.

Inhoudelijk heb ik verder niet al te veel toe te voegen, zoals gezegd. Ik snap beide argumenten en kan me vinden als Roald/Becca de ere titel wel of niet krijgt. Vind het alleen zeer vermoeiend dat er zowel tijdens en voor de contest zoveel kritiek kwam/komt op de awards en de weg daarna toe. Je moet begrijpen dat ik er veel tijd ingestoken heb en tijdens de contest al steeds moest ingrijpen. Waarschijnlijk zit daar nog wat onuitgesproken frustratie die ik nu af reageer.

Kakaka-leider en ik posten afzijdig, het is natuurlijk onzinnig om aan de hand van zijn posts de beweegredenen achter MIJN posts te achterhalen. Dat je dit bedenkt tot daar aan toe, maar mij zo op het AF afzetten is natuurlijk wel een stap verder. Jammer Aldo valt mij oprecht van je tegen. Naast poster heb je als TW-team lid ook een bepaalde functie uit te dragen.

Het TW-team heeft bewust gekozen om de titel/verkiezing winst zo te verdelen, nu is mij vraag of er nu nadien je andere argumenten en je naar eigen zeggen die argumenten ook begrijpt er ook daadwerkelijk veranderingen komen. Nadien firedrakan banned was is er toch bij iemand een belletje gaan rinkelen en is deze titel verplaatst(iets wat niet eens in mij op zou komen).

Fouten maken doet iedereen en zelfs het TW-team. Niks mis mee zolang ze maar verholpen worden. Dat Roald misschien erg geschikt is of althans in jouw ogen veranderd hier natuurlijk niks aan, het is een verkiezing en daar tellen immers de stemmen.
 

tim010

Speed Kampioen 2017 (Goud) & Skilled Soldier 2017
Reactiescore
2.405
Ik zie tot op heden een man of 10 de discussie aangaan. Ik denk dat je het met me eens kunt zijn dat deze 10man niet voor iedereen spreken toch? Maar ik snap waar je op doelt en zal iets voorzichtiger met de uitspraak zijn ;)

Uiteraard, spreekt die 10 man niet voor iedereen. Maar dat is geen relevant punt is de discussie. De spelers die wel reageren tonen zich gewoon meer betrokken tot de game dan de spelers die verkiezen te zwijgen en dus zowel voor of tegen zijn (of zelfs gewoon geen interesse hebben). Zolang je spelers niet verplicht deel te nemen of een kant te kiezen blijven er altijd onverschillige spelers, het stoort me dat deze zwijgers zeer vaak worden gebruikt al stopmiddel voor de discussie. Ik geloof dat het TW team ook met relevante argumenten kan komen in discussies om zo de posters en lezers te overtuigen van hun standpunt. Tis een kwestie van aantonen dat het discussieforum wel degelijk open staat voor discussies, iets wat soms niet duidelijk is.

En nu over naar de discussie waar ik zelf geen wil vormen maar het daarom nog niet direct oneens ben met de discussiestarter ;)
 
Reactiescore
1.278
Laat nou net het account ertussen zitten waarmee ze haar perm ban heeft ontweken :redface:

Verder leuk om te zien dat bijna elk account dat hier negatief reageert op een of andere manier wel een belang heeft, omdat één of allebei de stemmen op firedrakan of Burgemeester Snorhaar waren.

@Minion of aldo heeft zelf als host op Roald gestemd dat vind ik persoonlijk merkwaardiger. Verder is dit natuurlijk logisch. Mensen die graag de titel bij roald zien posten hier positief, maar ik zie deze dingen graag los van elkaar. Gaat mij om het principe en niet om de personen.. zoals ook al meerdere keren benoemd is.
 
Reactiescore
1.075
@Minion of aldo heeft zelf als host op Roald gestemd dat vind ik persoonlijk merkwaardiger. Verder is dit natuurlijk logisch. Mensen die graag de titel bij roald zien posten hier positief, maar ik zie deze dingen graag los van elkaar. Gaat mij om het principe en niet om de personen.. zoals ook al meerdere keren benoemd is.

je zegt letterlijk dat rebecca 0 stemmen heeft gehaald via ronselen of fake accs, nu komt er het bewijs dat er minstens al 1 bij zit , en dan wijk je af naar dat aldo op iemand gestemd heeft waar hij net ook al heeft van gezegd te hebben dat hij de manier van Roalds AF gedrag zeer op prijs stelt.
ontwijkend gedrag? wat heeft rebecca je geboden om te komen zeuren om dit? als het t**pics zijn, remember rebecca is een rebecco met een floshke
 
Reactiescore
1.278
je zegt letterlijk dat rebecca 0 stemmen heeft gehaald via ronselen of fake accs, nu komt er het bewijs dat er minstens al 1 bij zit , en dan wijk je af naar dat aldo op iemand gestemd heeft waar hij net ook al heeft van gezegd te hebben dat hij de manier van Roalds AF gedrag zeer op prijs stelt.
ontwijkend gedrag? wat heeft rebecca je geboden om te komen zeuren om dit?

Waar zeg ik dit allemaal kan je met citaten komen? Mocht ik gezegd hebben dat rebecca 0 stemmen gehaald heeft uit ronselen of fake accounts klopt dit overigens niet. Weet niet precies hoe dit in elkaar zit, maar zou nooit zo'n 100% statement op het Af zetten.

Voor de rest snap ik de relevantie tussen beide dingen niet. Wat heeft Aldo's stemgedrag met de stemmen bij rebecca te maken?

SSeg post hier dat verschillende posters belangen zouden hebben en ik toon aan dat niet alleen voorstanders, maar ook tegenstanders deze hebben. In hoeverre je het belangen kan noemen overigens, want dat is niet de insteek van de discussie. -> althans in mijn geval.
 
Reactiescore
1.094
Ik blijf dit dom gelul vinden eerlijk gezegd. Er is niemand die voor dergelijke titels en stemmingen algemene voorwaarden gaat opstellen, want waar gaat het over. :redface:
Dit wordt gedaan op vertrouwen van de community, het is en blijft in een vorm van een populariteits stemming, terwijl de inhoudelijke bijdrage van firedrakan en snorhaar (deze al helemaal) 0,000 is geweest over de jaren. Ze hebben weinig tot geen inhoudelijke posts gemaakt, en de permaban mogen daar ook een soort getuige van zijn.
Desondanks de minime inhoudelijke bijdrage zijn hun nominaties goedgekeurd.
Het is een publiekgeheim dat burgemeester snorhaar en firedrakan doorgestoken kaart zijn van een grote groep, en wellicht is roald dat ook (deels) wel.

Maar met dat vertrouwen behoudt tw-team het recht de forum titel aan een ander te geven met vals spel of forum bans. Dat gebeurd nu, en nu zijn het gros van de snorhaar en firedrakan stemmers allemaal boos. Wat een niveau.

@Minion of aldo heeft zelf als host op Roald gestemd dat vind ik persoonlijk merkwaardiger. Verder is dit natuurlijk logisch. Mensen die graag de titel bij roald zien posten hier positief, maar ik zie deze dingen graag los van elkaar. Gaat mij om het principe en niet om de personen.. zoals ook al meerdere keren benoemd is.

Hij is ook speler en ook onderdeel van de community. Hoezo zou hij niet mogen stemmen? Je kon zelfs op jezelf stemmen, en dat heeft firedrakan bijv. ook gedaan.
 
Laatst bewerkt:
Reactiescore
182
Dat snorhaar en firedrakan de titel niet hebben door bans is niet hetgeen waar wij om klagen. De community heeft duidelijk gekozen voor iemand die niet binnen de lijntjes kleurt en doet wat hij of zij wil. De mods zijn daar misschien geen fan van, maar het is niet te ontkennen dat dit de keuze van de community is. En nu krijgt iemand hem die geen grotere tegenpool kon zijn dan firedrakan en snorhaar.
 
Reactiescore
111
Ik had me moeten opgeven hiervoor. Over een jaar is iedereen geband en had ik zelfs met 0 stemmen deze verkiezing gewonnen :redface:

Ik gun Roald zijn titel, maar kunnen we afspreken dat alleen de top3 van een verkiezing de titel kan krijgen ofzo? Want op deze manier is het einde zoek...

Ik ben het wel eens met oa Jannes en Anton eigenlijk
 
Reactiescore
1.278
Ik blijf dit dom gelul vinden eerlijk gezegd. Er is niemand die voor dergelijke titels en stemmingen algemene voorwaarden gaat opstellen, want waar gaat het over. :redface:
Dit wordt gedaan op vertrouwen van de community, het is en blijft in een vorm van een populariteits stemming, terwijl de inhoudelijke bijdrage van firedrakan en snorhaar (deze al helemaal) 0,000 is geweest over de jaren. Ze hebben weinig tot geen inhoudelijke posts gemaakt, en de permaban mogen daar ook een soort getuige van zijn.
Desondanks de minime inhoudelijke bijdrage zijn hun nominaties goedgekeurd.
Het is een publiekgeheim dat burgemeester snorhaar en firedrakan doorgestoken kaart zijn van een grote groep, en wellicht is roald dat ook (deels) wel.

Maar met dat vertrouwen behoudt tw-team het recht de forum titel aan een ander te geven met vals spel of forum bans. Dat gebeurd nu, en nu zijn het gros van de snorhaar en firedrakan stemmers allemaal boos. Wat een niveau.
Meningen, meningen en meningen. Prima dat je dat vind, maar daarom was er een verkiezing. Het mooie daarvan is dat het tegen het principe van het AF ingaat, degene met het grootste woord krijgt 1 stem evenals de stille lezer.

Je tweede punt gaat het hier inderdaad over niet omdat mensen boos zijn, maar wel dat nadien de uitslag herschreven wordt van een afgeronde verkiezing. De community kiest en bepaald hopelijk in dezen, of althans die schijn wordt gewekt bij het voeren van zo'n verkiezing. Mocht er een feit gebeuren die plaats vindt na een uitslag vind ik niet dat die nog effect heeft op die uitslag. Er is gekozen en een winnaar gekroond, dit veranderd hier allemaal niks aan.

Hij is ook speler en ook onderdeel van de community. Hoezo zou hij niet mogen stemmen? Je kon zelfs op jezelf stemmen, en dat heeft firedrakan bijv. ook gedaan.

Ik bedoelde het anders. Natuurlijk mag Aldo van mij stemmen, alleen naast speler is hij ook TW-team lid die mede over de keuze gaat om Roald(zijn stem) alsnog de titel te geven. De belangen zijn dus in verre maat verstrengeld. Jij haalt dit aan en ik toon aan dat dit dus aan beide kanten zo is. Door het post gedrag van Aldo(zie citaat hieronder), wordt het lastig gemaakt om de keuze voor Roald en de belangen van Aldo hierin compleet los te zien.

Sorry dat ik misschien wat lomp over kom, maar de kern klopt. Persoonlijk vind ik het een discussie om niks en snap ik beide kampen. Wat ik wel weet is dat ik het van de hele top 5 @Roald97 het het meeste gun. Zijn postgedrag is al jaren sterk en respectvol. Hiernaast is dit een van de weinige account die niet geboost op heeft met multies, of om stemmen heeft lopen smeken bij een deel van de community.
 
Reactiescore
7.936
Goedemorgen heren. Een goede discussie met punten aan beide kanten die ik kan steunen. Dat Firedrakan de titel niet meer verdient staat buiten kijf, iedereen is het er mee eens dat dit terecht is dat de titel is afgepakt. Net als bij een dopingschandaal kan ik me hier prima in vinden.

Om terug te komen op het punten dat de titel verschuift kan ik deels in komen. Net zoals in de VS de titel van president verschuift naar de vicepresident etc etc. Maar ook dat gaat deels niet op met deze titel. Indien hypothetisch gezien alle accounts op één na geband zouden worden. Het laatste account met 1 stem blijft over en zal de titel pakken, ongetwijfeld zal de community dit niet pikken en zullen er protesten ontstaan.

Wat duidelijk is is dat zowel de community als het mod team niet stil heeft gestaan bij de mogelijkheid dat de titelhouder verbannen kon worden. Logisch toch? Ondanks dat ik het Roald ontzettend gun ben ik toch van mening dat er een herverkiezing uitgeschreven moet worden.

Laat de community opnieuw stemmen over deze titel, maar laat ook toe dat nieuwe namen zich kunnen inschrijven zoals dat ook bij een herverkiezing gebeurd. Roald zal wellicht weer met de titel ervandoor gaan, terecht, maar dan is het op legitieme wijze gebeurd. Laten we dan ook afspreken met zijn allen dat we geen trollaccounts gebruiken en het gewoon op een legitieme manier doen. Ondanks dat ik Firedrakan een verschrikkelijk persoon vind, zijn alle stemmen wel legitiem (vrije forum personages) ook hun hebben gewoon een stem ondanks ze niet actief deelnemen aan het spel opzich.

Dit is mijn uitspraak en daar moet u het mee doen.
 
Reactiescore
1.094
Dat snorhaar en firedrakan de titel niet hebben door bans is niet hetgeen waar wij om klagen. De community heeft duidelijk gekozen voor iemand die niet binnen de lijntjes kleurt en doet wat hij of zij wil. De mods zijn daar misschien geen fan van, maar het is niet te ontkennen dat dit de keuze van de community is. En nu krijgt iemand hem die geen grotere tegenpool kon zijn dan firedrakan en snorhaar.

Dat het een grote tegenpool van firedrakan of snorhaar is, is naar mijn idee een non-issue. Blijkbaar is de community dan verdeeld?
Ik vind dat de mods het recht houden de titel aan een ander uit te delen op het moment dat deze komt te vervallen.

De belangen zijn dus in verre maat verstrengeld. Jij haalt dit aan en ik toon aan dat dit dus aan beide kanten zo is. Door het post gedrag van Aldo(zie citaat hieronder), wordt het lastig gemaakt om de keuze voor Roald en de belangen van Aldo hierin compleet los te zien.

In een bepaald opzicht wellicht. Maar zijn stem is gedaan ten tijde van de stemming, uiteraard. En roald is toen al als nummer 3 naar voren gekomen. Hij is de eerst opvolgende, dat hij dan degene is die de stem heeft gekregen val Aldo is niet meer dan toeval.

Maar het maakt mijn punt er niet eens meer of minder sterk door. Zoals ik al zei, de contest is gebasseerd op vertrouwen. Het troll-account snorhaar is geaccepteerd, zelfs in de nominatie, puur vanwege het vertrouwen in de community. Geef de mods dan ook het vertrouwen dat zij een nieuwe winnaar uitkiezen op het moment dat de forum titel komt te vervallen, in dit geval door een ban.

En van mij mag dat inderdaad in een nieuwe stemming of door de mods zelf beslist worden. Maar er een probleem van maken omdat je lieve leuke troll accounts zijn geband en nu iemand anders met de titel ervandoor gaat. Tja dat vind ik kinderachtig.
 
Reactiescore
7.936
De discussie gaat over de titel, niet over firedrakan. Stel dat Roald verbannen zou worden dan was hetzelfde topic er gekomen. Kijk even naar deze discussie zonder firedrakan, want dan mis je het hele punt. De topicstarter is overigens ook anti firedrakan hoor, maar ik snap hem wel, want het gaat niet over haar maar op de manier waarop de contest is georganiseerd.
 
Bovenaan