Topspelers wereld 3

DeletedUser

Guest
Geachte toppers van w3,

De laatste dagen is er een discussie op gang of een nieuwkomer nou wel of niet een topspeler is. Dit is zeker niet de eerste keer, deze discussie is al veel vaker gevoerd.

Daarom de vragen aan jullie:

1. Wanneer is iemand een topspeler op w3 (jouw mening).
2. Is de persoon boven je een topspeler van w3 (beargumenteert), zodat je een ander overtuigd.

Have fun :D
 

DeletedUser21032

Guest
Hierboven is er eentje die het spel wel kent :)

Daarnaast in mijn ogen is een topspeler iemand die niet rap opgeeft, eerlijk blijft en ook kan 'verliezen'.
Ten alle tijden menselijk blijft, en dan natuurlijk ook bepaalde 'skills' beheert.
 

DeletedUser

Guest
1. Wanneer is iemand een topspeler op w3 (jouw mening).
Hier zou eigenlijk een groot eisenlijstje van moeten zijn...
1 van de eisen is zoals plox al noemde uithoudingsvermogen.
De skills (timen &die shit) bezitten is meer een 'basis-iets'.... maar ook een eis!
Verder is inzicht in het spel, maar ook mensenkennis van belang. Weten wanneer je wat moet doen, om welke reactie van de vijand uit te lokken.
Natuurlijk is een account groot (kunnen) brengen en houden (zonder 100% te internen of barbaren te pakken) ook belangrijk..
Een topspeler is trouwens ook een speler die zónder 24/7 online te zijn een account groot kan houden, en er pas een co of VV bij hoeft te halen wanneer hij/zij aanhoudend onder veel aanvallen ligt..

Oh, bijna vergeten; bescheidenheid. Al ben je de beste van de wereld; niet met je hoofd in de wolken lopen. Dit is enkel irritant..

Last, but not least; ook topspelers moeten gewoon lol hebben in het spelletje -net als noobs. Niet geen leven (kunnen) hebben om maar online te zijn/komen.

Ps. Ik voldoe aan maar 1 van deze eisen:D
2. Is de persoon boven je een topspeler van w3 (beargumenteert), zodat je een ander overtuigd.
Geen commentaar.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Guest
Het is heel moeilijk, voor de ene is iemand een topspeler, voor de anderen is hij dan meer een "zwakke". Er bestaat niet echt een universele grens, iedereen heeft zijn eigen mening, het hangt af van persoon tot persoon. Als een speler nog nooit is aangevallen, en bijvoorbeeld 10 miljoen punten haalt, tja, dan kun je niet oordelen of het een topspeler is, want er bestaan geen feiten waarop je je kan baseren.

Je kan dat pas weten als het je vijand is :rolleyes:.




Wat draconis bertreft, ze doet het prima voor een kleine speler. Maar ik zou haar ook wel eens willen zien strijden zonder een stam achter haar.
 

DeletedUser

Guest
De titel/definitie van topspeler is interpretabel.

Ik vind niet dat je iemand een topspeler kan noemen.
Of die zou in alles goed moeten zijn, maar dat heb ik nog nergens gezien.

Sommige spelers zijn prima aanvallers of verdedigers, of prima dorpenuitbouwers, of prima interners, of prima stamleiders, of prima aanvalscoördinators, of prima diplomaten.
Goeie combinaties zijn zelfdzaam.
 

DeletedUser

Guest
Ik heb mijn definitie van topspeler al uitgebreid gezegd :)


Verder vind ik dat het woord topspeler betekent dat je behoort tot de absolute top.
Absolute top is dus gelijk aan 10, max 15 spelers?
Billygeets is een zeer goede speler, maar in dat opzicht volgens mij geen topspeler, noch ben ik een topspeler in deze zelfde redenering.

EDIT: iemand die nieuw op w3 komt speler kan ONMOGELIJK tot de top behoren volgens bovenstaande :)
 

DeletedUser

Guest
De titel/definitie van topspeler is interpretabel.

Ik vind niet dat je iemand een topspeler kan noemen.
Of die zou in alles goed moeten zijn, maar dat heb ik nog nergens gezien.

Sommige spelers zijn prima aanvallers of verdedigers, of prima dorpenuitbouwers, of prima interners, of prima stamleiders, of prima aanvalscoördinators, of prima diplomaten.
Goeie combinaties zijn zelfdzaam.
Dit zou ik toch graag even willen tegenspreken :rolleyes:.
Sommige accounts bevatten tot 3 spelers, waarvan elk van die speler [normaal] goed is in zijn eigen ding. Hierdoor is het wél mogelijk dat een account op zich een top-account is. Maar zoals je al aangaf, een topspeler is dan weer echt moeilijk te vinden.


Aoisakura is naar mijn mening een heel actieve speler, maar alleen de naam, is nogal moeilijk te onthouden (a).
In het algemeen vindt ik Aoisakura een speler die het ver zal brengen, zowel binnen zijn stam als op wereldvlak!
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser35547

Guest
er is niet echt een maatstaaf waaraan je een topspeler kunt herkennen.
in zekere mate wel, maar ieder heeft zijn eigen specialiteit, en op zijn beurt dus ook weer een andere speelstijl en tactiek.

zo heb je meerdere manieren om te deffen.
zo zullen er verschillende groepen zijn die op een verschillende manier deffen, zelfde met aanvallen.

maargoed, stel een top 20 speler van weetikveel welke wereld, komt hier spelen op een top 200 acc.
volgens jullie redeneringen ga ik er dus van uit dat jullie hem/haar dan geen topspeler/pro meer vinden ?

in mijn oren klinkt dat een beetje scheef.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Guest
Zou je niet denken nee als je die speler niet kent en zo'n klein account top 200 ziet staan.
 

DeletedUser35547

Guest
Zou je niet denken nee als je die speler niet kent en zo'n klein account top 200 ziet staan.

zou je idd niet denken, maar toch kan er een zogenoemde "pro" op zitten, terwijl je het niet doorhebt.
het is pas dat je het merkt wanneer je het account aanvalt, of wanneer je aangevallen word.

maar of de personen het willen erkennen dat iemand anders een pro speler is, dat is een ander verhaal.
 

DeletedUser

Guest
zou je idd niet denken, maar toch kan er een zogenoemde "pro" op zitten, terwijl je het niet doorhebt.
het is pas dat je het merkt wanneer je het account aanvalt, of wanneer je aangevallen word.

maar of de personen het willen erkennen dat iemand anders een pro speler is, dat is een ander verhaal.

Spelers die op termijn afhakken onder druk met drogredenen van geen zin, geen tijd, etc meer zijn voor mij de gewone goede spelers. De toppers gaan door en doen alles bij machtige om hun dorpen te verdedigen. Er zijn natuurlijk een paar uitzonderingen op regel her en der...

De speler boven mij is lachwekkend en komt zelf niet in de buurt van een normale speler met wat charisma...
 

DeletedUser

Guest
Een topspeler is voor mij een speler die naast de basisskills van dit spel (wat je nodig hebt om dorpen te verdedigen en te veroveren) ook een resem andere skills bezit. Hij kan een tegenstander manipuleren, zwaar onder druk zetten, andere spelers motiveren/overhalen om mee te doen in een actie maar hij 'ziet' ook zwakke plekken in het account of het front van de tegenstanders. Hij kan agressief zijn in het gevecht, geeft niet op, komt mentale dreunen te boven, bezit account-discipline (dagelijks onderhoud), bezit een gestructureerde opbouw van zijn dorpsnamen.

Op het strijdtoneel 'voelt' hij het spel. Hij heeft geen 'vastgeroeste regeltjes' nodig om iets te bereiken maar denkt zelf creatief en past zich aan aan iedere veranderende situatie.


Frezz, staat hier boven mij, ik vind hem zeker een top-speler omdat hij aan deze kwaliteiten voldoet. Sommige skills zijn daarbij nog extreem sterk aanwezig wat hem, voor mij, bij de elite van w3 doet behoren.
 

DeletedUser29801

Guest
Ik ben met een deel akkoord met wat julia77 zegt...

Maar een topspeler moet ook een spelers hart hebben... zowel vriend als vijand als mens blijven bezien en geen moord machine worden. Want het moet een spel blijven waar er plaats is voor sociaal contact over de stam grenzen heen.

Als je je stamgenoten zo hard gaat manipuleren dat ze geen eigen mening niet meer hebben, geen eigen TW spel meer hebben dan is de lol er ook rap af.

En eerlijkheid dat heeft een topspeler ook nodig. Zowel tegen vriend als vijand. Alle leugens komen toch uit... nee leugens zijn geen strategie.
 

DeletedUser

Guest
Ik ben met een deel akkoord met wat julia77 zegt...

Maar een topspeler moet ook een spelers hart hebben... zowel vriend als vijand als mens blijven bezien en geen moord machine worden. Want het moet een spel blijven waar er plaats is voor sociaal contact over de stam grenzen heen.

Als je je stamgenoten zo hard gaat manipuleren dat ze geen eigen mening niet meer hebben, geen eigen TW spel meer hebben dan is de lol er ook rap af.

En eerlijkheid dat heeft een topspeler ook nodig. Zowel tegen vriend als vijand. Alle leugens komen toch uit... nee leugens zijn geen strategie.

zeveraar , eerlijkheid is soms ver te zoeken , misleiding (leugen) is weldegelijk strategie
Volharding , activiteit en inzicht (strategie) zijn de meest nodige skills , en dat kan verdeeld zijn over enkele spelers in een stam , daarom heet het ook tribalwars , omdat individuen het nooit alleen kunnen .
de kunst bestaat erin om een stam te maken met strategen , doordrijvers , en "meelopers" , respect voor iedere groep en z'n mening..

das mijn visie
 

DeletedUser

Guest
Als ik 5 topspelers uit -Res- moet noemen;
- Rover Ram
- Cocoras
- Xinix-Nl
- DraconisDraconisDraconisDraconisDraconisDraconisDraconisDraconisDraconisDraconisDraconisDraconisDraconisDraconisDraconisDraconisDraconisDraconisDraconisDraconisDraconisDraconisDraconisDraconisDraconisDraconisDraconisDraconisDraconisDraconisDraconisDraconisDraconisDraconisDraconisDraconisDraconisDraconisDraconisDraconisDraconisDraconisDraconisDraconisDraconisDraconisDraconisDraconisDraconisDraconisDraconisDraconisDraconisDraconisDraconisDraconisDraconisDraconisDraconisDraconisDraconisDraconis
- Luutzen
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Guest
Maar een topspeler moet ook een spelers hart hebben... zowel vriend als vijand als mens blijven bezien en geen moord machine worden. Want het moet een spel blijven waar er plaats is voor sociaal contact over de stam grenzen heen.
Als je dit spel speelt om te chatten dan zit je in mijn ogen verkeerd. Dat is NIET het doel van dit spel.
Als je je stamgenoten zo hard gaat manipuleren dat ze geen eigen mening niet meer hebben, geen eigen TW spel meer hebben dan is de lol er ook rap af.
Dat is onmogelijk. Op TW kun je onmogelijk zaken gaan opleggen. Hij/Zij moet het zelf willen. Er is geen enkel drukkingsmiddel die effectief is op tw, net omdat het allemaal virtueel is. Maar je medespelers overtuigen om gelijktijdig samen te werken aan 1 doel, is net 1 van de vaardigheden die ik omschreven heb van een topspeler.
En eerlijkheid dat heeft een topspeler ook nodig. Zowel tegen vriend als vijand. Alle leugens komen toch uit... nee leugens zijn geen strategie.
Absoluut onwaar. Oorlog is nooit open en eerlijk. De beste strateeg is net een persoon die zolang mogelijk voor zijn tegenstander kan verborgen houden wat zijn bedoelingen zijn, op die manier kan een tegenstander niet anticiperen op wat komen gaat. Ook is het opwerpen van afleiding door middel van 'valse informatie' een zeer goede manier om een oorlog/strijd te winnen. Dit is een vorm van spionage/manipulatie die ook in echte oorlogen meestal de doorslag hebben gegeven.
 

DeletedUser

Guest
Als ik 5 topspelers uit -Res- moet noemen;
- Rover Ram
- Cocoras
- Xinix-Nl
- Draconis
- Luutzen
Lol, nu voldoe je niet meer aan al mijn eisen (zie hierboven). Bescheidenheid is geboden..

(en haal mijn naam weg:mad:)
 

DeletedUser

Guest
Hier zou eigenlijk een groot eisenlijstje van moeten zijn...
1 van de eisen is zoals plox al noemde uithoudingsvermogen.
De skills (timen &die shit) bezitten is meer een 'basis-iets'.... maar ook een eis!
Verder is inzicht in het spel, maar ook mensenkennis van belang. Weten wanneer je wat moet doen, om welke reactie van de vijand uit te lokken.
Natuurlijk is een account groot (kunnen) brengen en houden (zonder 100% te internen of barbaren te pakken) ook belangrijk..
Een topspeler is trouwens ook een speler die zónder 24/7 online te zijn een account groot kan houden, en er pas een co of VV bij hoeft te halen wanneer hij/zij aanhoudend onder veel aanvallen ligt..

Oh, bijna vergeten; bescheidenheid. Al ben je de beste van de wereld; niet met je hoofd in de wolken lopen. Dit is enkel irritant..

Last, but not least; ook topspelers moeten gewoon lol hebben in het spelletje -net als noobs. Niet geen leven (kunnen) hebben om maar online te zijn/komen.

Aan welke eisen voldoe ik niet? Ik kan timen, heb inzicht in t spel. mensenkennis heb ik, niet veel hoor:p, maar k heb t. Groot kunnen brengen van een account kan ik wel, maar meestal heb ik eht geduld er niet voor. Zonder 24/7 een acc groot houden is een eitje, zelfs met veel aanvallen heb ik nauwlijks vv nodig:p. Oja shit, bescheidenheid:( daar doe ik idd niet aan(A)
 

DeletedUser22326

Guest
Omg, het belangrijkste in dit spel is toch bijna wel activiteit en dat is nog niet eens genoemd. :p Misschien omdat het zo vanzelf sprekend is.

Christine ik weet niet of ze een topspeler is. Ik weet te weinig over haar. Ik weet bijvoorbeeld niet op welk account ze speelt of gespeeld heeft. Ze lijkt me wel goed in manipuleren, maar meer zou ik er niet over kunnen zeggen.
 
Bovenaan