Top- of Flopstam

  • Topicstarter Deleted User - 487776907
  • Startdatum

Deleted User - 487776907

Guest
Wij hebben regelmatig geprobeerd om deze CF's te nemen (lees 2 keer) maar met een moraal van 70% en dan volgestacked door vrienden, is daar niet echt een beginnen aan of is het in elk geval niet de vele clears waard. Verder heeft ons account zelfs aangeboden om de 2 CF's die hij binnen onze cluster heeft te willen inruilen voor 2 dorpen die aan zijn cluster grenzen.

Dit betekent normaal enkel winst voor hem (als hij die CF's ECHT niet zou gebruiken). Wij geven 2 dorpen af waar de boerderij vol in zat, deze dorpen zijn makkelijker te verdedigen, zijn boerderij was leeg, enz..

Echter wou hij niets van dit voorstel afweten. Vreemd. Dan geeft het mij enkel het vermoeden om deze CF's wel degelijk te gaan gebruiken. Anders ga je met zo'n voorstel met plezier mee.

Ben het hier zeker mee eens.

Gaat het jullie dan werkelijk om die 30k punten en 3 clears die je ermee kan bemachtigen?

Geldt uiteraard ook voor Vitare en niet enkel voor IDGAF. Feit is alleen wel dat, mochten jullie niet akkoord gaan met hun voorstel, zij de CF's kunnen, willen en gaan gebruiken. Denk dan ook dat zij de kaarten in handen hebben in dit gesprek en zich hiervan bewust zijn. IDGAF zal zich hier ergens ook wel van bewust zijn geweest, want zie daar de CF van Wolfpack als return.

Doch, ik keur beide acties niet goed, maar ga me er verder ook niet meer mee bemoeien. Had vandaag gewoonweg weinig te doen. Zo lang het niet uitloopt op een kata-war en zolang Maai er buiten blijft vind ik t allemaal wel welletjes :)
 

Roald97

Master Commander & Forum Personality 2019
Reactiescore
2.744
@sky arragon ik zie je punt over Vita en Are en hetgeen wat je aan kaart is wat dat betreft correct. Het is een soort verhulde groei, eigenlijk iets dat gelijk staat aan internen van stamgenoten. Je edelt namelijk kwantiteit die je stam al in bezit heeft, het enige dat verandert is de eigenaar, niet de stamkwantiteit. Als je dit helemaal zou doorrekenen bij alle stammen, zou er wel eens een andere ranglijst kunnen uitkomen inderdaad. Maais MB stammen zijn tezamen ook iets van 4,5 miljoen. En bij AX is dat getal enigszins vergelijkbaar (een ruime 3 mil alleen in tavern al) en dan heeft AX nog een extreem intensief bondgenootschap met XII, je zou ze bijna bij elkaar op kunnen tellen. Niet dat de groei van XII en AX in de buurt komt van die van andere stammen deze maand, maar in kwantiteit zijn ze dan véél groter dan Maai of Vitare inclusief hun mb-stammen.

En Tavern? Is dat niet dezelfde stam als waarmee ax aanviel op tranquilo en waaruit AX ook zit te internen?

Jokers, het Tavern-lid dat dorpen verliest aan Anxiety heeft recentelijk nog talloze clears op ons zitten dumpen waar een AX'er (volgens mij barnix) toen nog een edeltje achter gooide. Zou anxiety daar echt van internen ja?

Leuk dat je dit aanhaalt, maar denk dat we beide een verschillende mening hebben over het mooie aanbod van Vitare. Ik ga even wat citaten uit de PM met north hier toevoegen, ik kopier en plak alles dus letterlijk:

Ik vind het aanbod om ze niet te gaan gebruiken nog wel enigszins acceptabel. Al kunnen ze er ook 3 def in steken en nieuwe dorpen snel bevoorraden, of torens inderdaad. Ik zou voorstellen dat je de drie ruilt met ze, 3 van jouw frontdorpen voor de 3 cf's. Voelt misschien als een verlies maar dan ben je de cf's en al het gezeik gelijk kwijt. Vitare zal ook liever drie bruikbare dorpen verkiezen boven 3 niet bruikbare cf's.

De reactie van Wolfpack is gewoon een CF terug. Minder in kwantiteit, maar de CF ligt wel dieper in het cluster, toegegeven.

Naar mijn inziens is de cf van Wolfpack volstrekt waardeloos. Een cf is fijn om snachts dorpen mee te stelen en een gestackte zone eromheen af te dwingen. Zodra je een cf of vijf hebt, reek je vrijwel ieder account wel omdat iedere cf een groot stuk safezone wegneemt. Één cf zal resulteren in meerdere cf's. Let wel, ik heb het over legitieme cf's (waarbij je gewoon dorpen van de vijand pakt achter de frontlinie).

Wolfpack kan geen ene reet met die CF, stel hij pakt er 5 dorpen omheen, dan loopt zijn def gewoon een uur of 12 - 20 voordat hij ze kan stacken. Hij zal dus nooit wat kunnen behouden. Het is voor de tegenstander een kwestie van in de omliggende dorpen 3000 boog en zwaard te zetten, immers kan wolf er toch maar 1 clear in zetten. Zodra hij op die low stacked dorpen loopt, verliest ie zijn clear en is het weer een dikke week rustig. Wat kost meer def? 10 dorpjes met 6k def stacken of één CF met 100k populatie? Hij kan er hooguit een toren zetten, maar rendeert dat nou echt als hij offensief waardeloos is? Nah.

Moest Wolfpack die houden, zou ik mijn cf's bij Witch (sorry Theo walcott) gewoon gebruiken en afgezien van het verschil dat Vitare er 3 heeft en IDGAF er 1, die cf van wolfpack is gewoon weinig waard.
 
Reactiescore
301
@sky arragon ik zie je punt over Vita en Are en hetgeen wat je aan kaart is wat dat betreft correct. Het is een soort verhulde groei, eigenlijk iets dat gelijk staat aan internen van stamgenoten. Je edelt namelijk kwantiteit die je stam al in bezit heeft, het enige dat verandert is de eigenaar, niet de stamkwantiteit. Als je dit helemaal zou doorrekenen bij alle stammen, zou er wel eens een andere ranglijst kunnen uitkomen inderdaad. Maais MB stammen zijn tezamen ook iets van 4,5 miljoen. En bij AX is dat getal enigszins vergelijkbaar (een ruime 3 mil alleen in tavern al) en dan heeft AX nog een extreem intensief bondgenootschap met XII, je zou ze bijna bij elkaar op kunnen tellen. Niet dat de groei van XII en AX in de buurt komt van die van andere stammen deze maand, maar in kwantiteit zijn ze dan véél groter dan Maai of Vitare inclusief hun mb-stammen.



Jokers, het Tavern-lid dat dorpen verliest aan Anxiety heeft recentelijk nog talloze clears op ons zitten dumpen waar een AX'er (volgens mij barnix) toen nog een edeltje achter gooide. Zou anxiety daar echt van internen ja?



Ik vind het aanbod om ze niet te gaan gebruiken nog wel enigszins acceptabel. Al kunnen ze er ook 3 def in steken en nieuwe dorpen snel bevoorraden, of torens inderdaad. Ik zou voorstellen dat je de drie ruilt met ze, 3 van jouw frontdorpen voor de 3 cf's. Voelt misschien als een verlies maar dan ben je de cf's en al het gezeik gelijk kwijt. Vitare zal ook liever drie bruikbare dorpen verkiezen boven 3 niet bruikbare cf's.



Naar mijn inziens is de cf van Wolfpack volstrekt waardeloos. Een cf is fijn om snachts dorpen mee te stelen en een gestackte zone eromheen af te dwingen. Zodra je een cf of vijf hebt, reek je vrijwel ieder account wel omdat iedere cf een groot stuk safezone wegneemt. Één cf zal resulteren in meerdere cf's. Let wel, ik heb het over legitieme cf's (waarbij je gewoon dorpen van de vijand pakt achter de frontlinie).

Wolfpack kan geen ene reet met die CF, stel hij pakt er 5 dorpen omheen, dan loopt zijn def gewoon een uur of 12 - 20 voordat hij ze kan stacken. Hij zal dus nooit wat kunnen behouden. Het is voor de tegenstander een kwestie van in de omliggende dorpen 3000 boog en zwaard te zetten, immers kan wolf er toch maar 1 clear in zetten. Zodra hij op die low stacked dorpen loopt, verliest ie zijn clear en is het weer een dikke week rustig. Wat kost meer def? 10 dorpjes met 6k def stacken of één CF met 100k populatie? Hij kan er hooguit een toren zetten, maar rendeert dat nou echt als hij offensief waardeloos is? Nah.

Moest Wolfpack die houden, zou ik mijn cf's bij Witch (sorry Theo walcott) gewoon gebruiken en afgezien van het verschil dat Vitare er 3 heeft en IDGAF er 1, die cf van wolfpack is gewoon weinig waard.
Als reeds vermeld wouden wij onze dorpen reeds ruilen voor die CF's als ze ze toch niet zouden gebruiken, echter weigerden ze dit. Ondertussen zijn deze dorpen ook al gegroeid (Toren) dus ze 'niet gebruiken' is ook weer relatief te bekijken.
 
Reactiescore
116
Wolfpack kan geen ene reet met die CF, stel hij pakt er 5 dorpen omheen, dan loopt zijn def gewoon een uur of 12 - 20 voordat hij ze kan stacken. Hij zal dus nooit wat kunnen behouden. Het is voor de tegenstander een kwestie van in de omliggende dorpen 3000 boog en zwaard te zetten, immers kan wolf er toch maar 1 clear in zetten.

Om eerlijk te zijn, zijn de CFs (want dat zijn ze) van The North remembers ook van die aard dat er weinig middelen nodig zijn om deze compleet nutteloos te maken. De drie dorpen liggen verspreid over 12 velden en het volstaat om in de dorpen in de buurt een minimum aan mobiele DEF beschikbaar te houden. (Net zoals Vitare nu ook moet doen bij de CF van Wolfpack). Want als hij op één of andere manier een dorp overneemt vanuit zijn CF, dan is dat dorp hoogstwaarschijnlijk onhoudbaar, maar zijn er toch 24000/24000 aan uitstaande troepen verdwenen.

Wel zal er dagelijks moeten gewekkerd worden indien Vitare toch beslist optimaal gebruik te maken van de CFs. Dat is gewoon vervelend^^

Dat de CFs voor Vitare toch dat beetje tactischer liggen (in vergelijking met de geïsoleerde CF van Wolfpack), mag niet verantwoorden waarom ze die daar in de eerste plaats hebben overgenomen van Ax.
 
Reactiescore
2.062
@Roald97 ik heb mijn front express zo gevormd dat het stacken minimaal is. Als ik nu 2/3 dorpen ga afgeven, zal dit mij erg benadelen. Als vitare zo wilt winnen, dan ben ik gauw klaar op w68. Het is al een saaie vervelende wereld, en dit maakt het voor mij 100x zo erg.
 

Roald97

Master Commander & Forum Personality 2019
Reactiescore
2.744
Om eerlijk te zijn, zijn de CFs (want dat zijn ze) van The North remembers ook van die aard dat er weinig middelen nodig zijn om deze compleet nutteloos te maken. De drie dorpen liggen verspreid over 12 velden en het volstaat om in de dorpen in de buurt een minimum aan mobiele DEF beschikbaar te houden. (Net zoals Vitare nu ook moet doen bij de CF van Wolfpack). Want als hij op één of andere manier een dorp overneemt vanuit zijn CF, dan is dat dorp hoogstwaarschijnlijk onhoudbaar, maar zijn er toch 24000/24000 aan uitstaande troepen verdwenen.

Dat de CFs voor Vitare toch dat beetje tactischer liggen (in vergelijking met de geïsoleerde CF van Wolfpack), mag niet verantwoorden waarom ze die daar in de eerste plaats hebben overgenomen van Ax.

Niet helemaal mee eens. Realiseer je dat als Vitare een massa doet in de buurt van die drie cf's, alles gedodged zou moeten worden en er weinig tijd is om te anticiperen doordat veel looptijden ook wel echt (3x?) zo kort zijn (neem ook de ligging van vitare 240 graden om witch heen mee) als IDGAF rondom Wolfs cf. Een toren bij Wolf zou een clear een dag van te voren al spotten voordat hij kan landen bij de cfs van Wolf. Met andere oorden; onzinnig om het te doen. Rondom de cf's van witch een massa laten landen, werpt wel vruchten af. Time achter iedere clear een trein uit de cf's en Witch zal continu bezig zijn met snipen / blocken en de helft van zijn mobiele def is occupied, ondertussen veeg je bepaalde stukken front (die niet bij te stacken zijn door def-occupatie) en edel die shortrange. Gooi er nog 60 edelclears bij et voila. Als ik moest kiezen, 6 cf's zoals die van wolf of 2 cf's zoals die bij Witch, dan twijfel ik geen seconde. Maar dit is puur praktisch gelul en niet eens echt relevant voor het topic. :x

@Roald97 ik heb mijn front express zo gevormd dat het stacken minimaal is. Als ik nu 2/3 dorpen ga afgeven, zal dit mij erg benadelen. Als vitare zo wilt winnen, dan ben ik gauw klaar op w68. Het is al een saaie vervelende wereld, en dit maakt het voor mij 100x zo erg.

Ik denk dat er wel opties zijn in het ruilen, desnoods ruil je er wat meer om dat stackvoordeel weer te behalen. Overigens betekent zo een stackvoordeel (door grotere afstand tussen fronten) ook een offensief nadeel (door langere looptijden). Je kunt je dus afvragen of een cluster wat op verdedigen is ingesteld wel toekomst heeft (maar dat is een andere discussie).

Verder zou ik het mij niet teveel aantrekken, als snap ik dat het rottig is. Het is conform de regels. De ban op foutief katapulteren en de ergere vormen van clusterfucken is al een wonder op deze wereld. Op negen van de tien vorige werelden gaat dit namelijk consequent fout; foutieve clusterfucks, toch een katapultoorlog of bepaalde partijen die er allemaal niets van willen horen. Ik zou dus wel realistisch blijven en bekijken dat het hier allemaal al best aardig geregeld is in vergelijking met vorige werelden. Sowieso; Als killerboy naar Vitare was gegaan had je precies dezelfde clusterfucks gehad. De dorpen gingen van een vijand met honderd vrije edels, naar een vijand met enkele. Sorry, maar je maakt het misschien wat groter dan is het is. Het is geen enorme ramp en (imo) totaal geen reden om de stekker eruit te willen trekken.
 
Reactiescore
2.062
@Roald97 als je kijkt hoe dat cluster er bij ligt, en dat ik natuurlijk 2 clusters heb, snap je zelf wel dat dit meer een defshield is voor shelby. Maar het is idd een discussie die alle kanten op kan. Wolfpack en de leiding van vitare zijn aan het onderhandelen, dus hoop dat het geregeld word.
 
Reactiescore
116
Niet helemaal mee eens. Realiseer je dat als Vitare een massa doet in de buurt van die drie cf's, alles gedodged zou moeten worden en er weinig tijd is om te anticiperen doordat veel looptijden ook wel echt (3x?) zo kort zijn (neem ook de ligging van vitare 240 graden om witch heen mee) als IDGAF rondom Wolfs cf. Een toren bij Wolf zou een clear een dag van te voren al spotten voordat hij kan landen bij de cfs van Wolf. Met andere oorden; onzinnig om het te doen. Rondom de cf's van witch een massa laten landen, werpt wel vruchten af. Time achter iedere clear een trein uit de cf's en Witch zal continu bezig zijn met snipen / blocken en de helft van zijn mobiele def is occupied, ondertussen veeg je bepaalde stukken front (die niet bij te stacken zijn door def-occupatie) en edel die shortrange. Gooi er nog 60 edelclears bij et voila. Als ik moest kiezen, 6 cf's zoals die van wolf of 2 cf's zoals die bij Witch, dan twijfel ik geen seconde. Maar dit is puur praktisch gelul en niet eens echt relevant voor het topic. :x
Och, breng ze niet op ideeën, Roald!

Bovendien ben ik 100% akkoord met je theorie omtrent het nut van CFs, maar of Vitare dit ook volledig in de praktijk zou kunnen omzetten... :D
In theorie zouden ze een goede offensieve massa op poten kunnen zetten, maar in de praktijk...
 
Reactiescore
1.149
Spijker heeft weer een nieuwe intern te pakken? Wat een stam is het ook.
 

Deleted User - 487776907

Guest
Verklaard wel dat hij nog 45 clears over had om te dumpen op 1m pop stacks, waarvoor dank. Hadden nog geen VVDD :)
 
Reactiescore
1.149
De logica en mijn standpunt is, dat ik gewoon andere stammen en spelers wil waarschuwen voor Ax.
 
Reactiescore
63
Het gerucht gaat dat AX doorgaat met internen tot er drie accounts over zijn. Met die drie accounts gaan ze een van de top 3 stammen joinen waardoor ze een enorm voordeel hebben. Speaking it into existence!
 

maretan

The Sniper 19/20
Reactiescore
2.323
Dus omdat het met 5 spelers niet lukte gaan ze nu proberen met 3 spelers?
 
Bovenaan