Top- of Flopstam

  • Topicstarter Deleted User - 487776907
  • Startdatum
Reactiescore
2.064
Ik was toch de directeur @Roald97 ?
 

DeletedUser81435

Guest
Dacht dat het bij Maai intern wel lekker liep.. Shakedown is de volgende die de stam verlaat. Who's next?
 

Roald97

Master Commander & Forum Personality 2019
Reactiescore
2.789
IDGAF
(Note: pas vanaf 10 september huidige ledenaantal)
Onder de streep een kwantitatieve toename van 612 dorpen.
upload_2019-10-2_11-37-18.png

Vitare
(Note: veel joins en leaves gedurende de maand)
Onder de streep een kwantitatieve toename van 645 dorpen.
upload_2019-10-2_11-38-43.png

AX
(Note: gedurende de maand veel (procent of 40) van de spelers/dorpen verloren.
Onder de streep een kwantitatieve toename van 499 dorpen.
upload_2019-10-2_11-41-53.png

Maai
(Note: gedurende de maand enkele spelers verloren)
Onder de streep een kwantitatieve toename van 627 dorpen.
upload_2019-10-2_11-43-13.png

XII
(Note: Enkele verslagen spelers zijn de stam verlaten gedurende de maand)
Onder de streep een kwantitatieve toename van 52 dorpen.
upload_2019-10-2_11-47-20.png

Een ranglijst qua groei per stam zou dus zijn:
#1 Vitare (645)
#2 Maai (627)
#3 IDGAF (612)
#4 AX (499)
#5 XII (52)

Totaal: 2435

Door sterk wisselende ledenaantallen bij alle partijen kan er niet echt een representatief aantal groei per stamlid gemaakt worden. Voorzichtige voorspelling zou dan zijn dat Vitare wat lager uit kan komen, Maai lager en IDGAF iets hoger, AX blijft onderaan de lijst. Een conclusie die wel getrokken kan worden is dat IDGAF de enige partij is die niet echt aan internen doet en dat AX en XII (verhoudingsgewijs) het zeer graag doen en om die reden ook met afstand, een veel slechtere groei hebben. Het bondgenootschap XII+AX heeft op deze manier dan ook een zeer slecht toekomstperspectief. Zelfs als ze samengevoegd zouden zijn, zouden ze de grootste stam met de meeste leden zijn, maar zelfs dan onderaan de lijst qua groei.

Het zijn IDGAF, Vitare en Maai die actief hebben kunnen edelen van andere top vijf stammen, voornamelijk van AX en XII. Moest deze groeitrend zich voortzetten is IDGAF een kansrijke partij en kan AX+XII; kwantitatief de grootste partij bijna niet meer gezien worden als kansmaker. Echter is dat alleen op groei gebaseerd, niet op de hoeveelheid groeiruimte, kwaliteit van de spelers, onderlinge diplomatiek etcetera.
 
Laatst bewerkt:
Reactiescore
2.064
@Roald97 hoe kijk jij naar het toekomstperspectief aan van Vitare + Maai? Aangezien jullie samen in de oorlogsverklaring zitten, ben ik wel benieuwd naar je kijk hierop.
Wat schat je de kansen hierdoor in voor IDGAF, indien ze zonder BG blijven doorspelen?

Leuk initiatief btw, mooi gedaan!
 

maretan

The Sniper 19/20
Reactiescore
2.404
Ben dan geen roald, maar wel leuk vraagstuk.

Gezien ze samen in de oorlogsverklaring staan aan 1 kant kan je op zijn minst uitgaan van een GAP, mogelijk zelfs bg.

Als je kijkt naar de kaart zie je al vrij snel dat Vitare zijn rimpositie al goed onder controle heeft, echter hebben ze nog 2 geisoleerde spelers (kuit bij de rim van ax, en paprikablokjes bij maai). Tevens heeft vitare nog genoeg groeiruimte omhoog en rond kuit om zonder extra front goed door te kunnen groeien.

Kijkende naar maai zien we hetzelfde, rim is redelijk onder controle, met uitzondering van een paar stukjes last maar ook hier nog genoeg groeiruimte met zelfs frontvermindering tot gevolg.

Beide stammen kunnen lekker groeien zonder ook maar te kijken naar 1 van de andere topstammen op de wereld.

Als je naar IDGAF gaat kijken zie je dat dit bijna volledig ontbreekt. Amper rim, en geen groeiruimte behakve door te gaan beuken op Maai, Vitare of AX (laatste is dom levert bakken met extra front op). Idgaf is dus voor hun groei afhankelijk om grote slagen te maken op een topstam.

Waar maai en vitare hun evt verliezen nog enigszins kunnen opvangen op andere fronten, kan idgaf dit niet. Vanaf het moment dat idgaf verliezen begint te krijgen ga je een snowbal effect krijgen waardoor idgaf dan reddeloos verloren is.

Op termijn zie ik idgaf dan ook niet winnen, tenzij een wonder gebeurd, en maai en vitare lopen er met de winst vandoor.

Wat er daarna gebeurt is volledig afhankelijk hoe de strijd in het noordelijk halfrond liep en wat de afspraken tussen maai en vitare zijn. Dat kan een 3strijd tussen ax, vitare en maai worden, of maai en vitare ruimen samen ax op en fuseren dan of strijden onderling om de winst.
 

Roald97

Master Commander & Forum Personality 2019
Reactiescore
2.789
@Roald97 hoe kijk jij naar het toekomstperspectief aan van Vitare + Maai? Aangezien jullie samen in de oorlogsverklaring zitten, ben ik wel benieuwd naar je kijk hierop.
Wat schat je de kansen hierdoor in voor IDGAF, indien ze zonder BG blijven doorspelen?

Voorspellen is riskant, dat blijkt maar op deze wereld. Ik zie een breed scala aan mogelijkheden. Ik zie AX zich mogelijk nog wel goed herpakken, ze hebben een grote zone linksbovenin de wereld waarbij ze een groot stuk rim kunnen controleren. Alleen Chefdiepvries valt totaal buiten de boot met zijn volstrekt waardeloze locatie in de core. Om eerlijk te zijn is er geen enkele stam die Chef onderdak zou kunnen bieden waarin hij volledig veilig ligt. Ook bij Vitare, Maai of IDGAF zou hij veel te veel front houden. Anyway; Ax kan zich dus herpakken.

Omdat ik een Maaier ben klinkt dit misschien niet objectief, maar logischerwijs zal IDGAF Maai echt niet snel gaan breken. De stam bedoel ik dan, de spelers zijn te breken. Maar er liggen slechts 3 maai spelers bij IDGAF voordat ze een vierde treffen zijn ze 500 dorpen verder en creeren ze alleen maar meer en nieuw front. Vitare is technisch gezien makkelijker te breken en zodra je door Vitare heen bent; heb je ook gelijk safezone (rim). Daarnaast is er veel meer raakvlak met verschillende vitare spelers, dus ook meer kans op een zwakkere tegenstander. Echter verwacht ik niet dat Vitare zich snel gaat laten breken. Dit ook omdat IDGAF een drie-fronten oorlog moet voeren en dit Vitare nog wat extra 'morele steun' kan geven. Maar het is wel mogelijk, meer mogelijk dan bij Maai. Echter kun je dit hele verhaal ook precies andersom lezen. Vitare heeft ook veel meer spelers, middelen en kansen om IDGAF weg te spelen. Daar waar Maai maar enkele mogelijke doelwitten en enkele edellaars heeft.

Laten we zeggen dat IDGAF verliezen gaat leiden op één van de fronten, dan is er een prima kans dat IDGAF valt. Echter zal dat wel het einde van IDGAF zijn, maar hoeft dat niet het einde te zijn voor alle idgaf spelers. Als IDGAF weg is, barst er mogelijk een nieuwe strijd uit tussen 3, of 2, deelnemers die het dan kwantitatief zullen willen nivelleren (gebeurd gewoon altijd) waardoor enkele idgaf'ers nieuwe toekomst hebben. Met uitzondering van Wolfpack en Conservative dan, deze zijn uitgesloten voor rekrutering door de overige stammen die er toe doen - wat naar mijn inziens voor IDGAF alleen maar een stimulans is om ondanks verliezen bij elkaar te blijven.

Maargoed het is altijd moeilijk te voorspellen. Ook Maai, Vitare en AX kunnen gemakkelijk vallen. AX sprak enkele weken geleden met zowel Vitare als met Maai over een volledige fusie. Zowel Maai als Vitare sloegen dit af, ze hadden hiermee gelijk een extreem overwicht gecreëerd ten opzichte van elkaar / idgaf. Iets wat je niet moet willen op deze instabiele wereld, aangezien dat direct een tegenactie eist. Moest Vitare met AX gefuseerd hebben, had Maai elders gerekruteerd en andersom. Iets wat voor niemand leuk is. Maargoed, iedere stam heeft wel eens wat interne probleempjes, ook Maai. Alles kan kapot zeg ik altijd maar..

Kort samengevat een antwoord op je vraag; Ik denk dat Vitare een gevaarlijkere periode tegemoet zou kunnen gaan dan Maai. Moesten we IDGAF swiftly wegspelen kan er Vitare - Maai oorlog uitbreken. Maarja je weet niet hoe het loopt, als de oorlog lang genoeg duurt en een bevredigende overwinning kan bezorgen hoeft er mogelijk niet eens een 'eindstrijd' plaats te vinden. En de rol van AX, eigenlijk de ''zwevende kiezers'' heb ik dan nog niet in acht genomen. Mogelijk herpakken zij zich dusdanig goed dat ze een grotere bedreiging / partij vormen dan IDGAF.
 
Laatst bewerkt:

DeletedUser81064

Guest
Maai heeft vandaag laten zien dat het een DIKKE flop stam is.
 
Reactiescore
984
Jij in 2020
xx-manieren-om-appelschillen-te-hergebruiken-960x520.jpg
 
Reactiescore
116
In mijn ogen is Vitare de verliezer van de dag, ondanks ze geen dorp hebben verloren :D
 
Reactiescore
2.064
Vitare Top/Flop,

Na dagen lang aanvallen op het account TheWitch, heeft Vitare zo goed als geen winst geboekt. Wel 1 dorp is met geluk afgepakt van het account. TheWitch hoort een makkelijk doelwit te zijn, wanneer er ook op 2 clusters van 1 account gefocussed kan worden. Aangezien TheWitch 2 clusters heeft op aardige afstand van elkaar. Inmiddels staat TheWitch ook rang 1 ODD.

Echter heeft een oud account van de stam AX, Killerboy, nog een aantal dorpen in het cluster van TheWitch liggen. In deze dorpen stonden stacks van ongeveer 120k met een erg laag moraal. Het account is geinternd naar 100k punten, en alleen de CF's bleven liggen met een laag moraal.


1571380587083.png

Zoals op het kaartje te zien heeft The North (geel) 3 dorpjes gepakt in het cluster bij TheWitch (zwart) en Shelby (wit). Anxiety(lichtblauw) heeft 1 dorpje gepakt aan de eerste linie bij Shelby. (EDIT: Dit dorp van Anx ligt er al anderhalve maand, deze kan je dus verwaarlozen!)

Wel een vreemde zaak dat het account, wat bij AX onder VV ligt deze dorpjes zo gratis weggeeft aan spelers van Vitare. Vitare heeft ook al een BG met Maai. Toen ik deze dorpjes van de week scouten, stond er een stack in van 120k def of meer.
Is dit een teken van zwakte van Vitare, aangezien ze al dagen lang aan het beuken zijn op TheWitch en geen dorp pakken?Ook een vreemde actie van AX, die zo Vitare aan het helpen is.
 
Laatst bewerkt:

DeletedUser81351

Guest
Vitare Top/Flop,

Na dagen lang aanvallen op het account TheWitch, heeft Vitare zo goed als geen winst geboekt. Wel 1 dorp is met geluk afgepakt van het account. TheWitch hoort een makkelijk doelwit te zijn, wanneer er ook op 2 clusters van 1 account gefocussed kan worden. Aangezien TheWitch 2 clusters heeft op aardige afstand van elkaar. Inmiddels staat TheWitch ook rang 1 ODD.

Echter heeft een oud account van de stam AX, Killerboy, nog een aantal dorpen in het cluster van TheWitch liggen. In deze dorpen stonden stacks van ongeveer 120k met een erg laag moraal. Het account is geinternd naar 100k punten, en alleen de CF's bleven liggen met een laag moraal.


Bekijk bijlage 15737

Zoals op het kaartje te zien heeft The North (geel) 3 dorpjes gepakt in het cluster bij TheWitch (zwart) en Shelby (wit). Anxiety(lichtblauw) heeft 1 dorpje gepakt aan de eerste linie bij Shelby.

Wel een vreemde zaak dat het account, wat bij AX onder VV ligt deze dorpjes zo gratis weggeeft aan spelers van Vitare. Vitare heeft ook al een BG met Maai. Toen ik deze dorpjes van de week scouten, stond er een stack in van 120k def of meer.
Is dit een teken van zwakte van Vitare, aangezien ze al dagen lang aan het beuken zijn op TheWitch en geen dorp pakken?Ook een vreemde actie van AX, die zo Vitare aan het helpen is.

Als je met overmacht niet kan winnen dan maar vies spel ;)
 
Bovenaan