Top of Flop spelers

DeletedUser75778

Guest
Ik neem aan dat je wel begrijpt dat het hebben van say 5k bijl en 2.5k lc in een dorp beter is dan 6k bijl en 3k lc verdeeld over drie dorpen oid?

Waar Leaving op doelt is dat een AH rushen leuk is omdat je dan snel kan edelen, maar op een gegeven moment val je stil. Je medium clear pakt een keer klappen en daar gaat je momentum. Als je wacht tot je een boer van 28 of hoger hebt kun je dorpen edelen die je met je gerushte clear niet kan pakken. Bovendien heb je minder verlies omdat je clear sterker is. Daardoor kun je steady iedere dag edelen als je her goed doet, ipv heel veel in het begin en eindigen met vier dorpen zonder enige noemenswaardige troepen. Quality over quantity.
Nog een paar daagjes en je Leaving Behind Woordvoerderschapscursus zit er op! Alvast enorm bedankt voor je inzet, een 9 moet makkelijk haalbaar zijn.

@vtcpro, mocht ik denigrerend overkomen, mijn excuses. Het is niet mijn intentie om me zo op te stellen. @Hopeful heeft redelijk goed kunnen uitleggen wat de kern van het verhaal is, misschien dat ik er morgen nog een verhaaltje aan vast brei.
 
Reactiescore
1.365
Als je oude werelden ook bekijkt, zie je ook amper dat de ene die ''als eerste/tweede/derde'' hun 2de dorp heeft, ook daadwerkelijk tot het einde aan de top blijft. Daarnaast ligt het ook weer puur af wat jouw omgeving doet :).
 
Reactiescore
766
Oke geen van jullie twee snapt mijn punt. Omdat er hier een aantal rapportjes op het forum kwamen van axfire zijn clear een x aantal dagen geleden wil niet zeggen dat alle clear er zo uitzien?

Neem maar van mij aan dat het qua vegen meer dan prima zit bij 75% van de top 50. Het enige wat spelers zoals jullie niet leuk vinden is dat je jezelf nu een weg in de top kunt kopen.

Die clear van 5k bijl en 2,5k Lc zal na het edelen van de 1-2k dorpjes op 4,5k bijl en 2,3k Lc staan. Daartegenover heb je in dorp 2 een halve veeg staan, in dorp 3 een halve veeg, in dorp 4 een x aantal aan zwaarden en speren en dorp 5 een x aantal aan zwaarden en speren.

Je hebt dus 500 bijl en 200 Lc minder in je Hoofddorp maar 4 andere dorpen inclusief troepen erbij. Ik denk dat jullie moeten accepteren dat de early game versneld wordt met premium punten en dit niet gaat veranderen.

Als je oude werelden ook bekijkt, zie je ook amper dat de ene die ''als eerste/tweede/derde'' hun 2de dorp heeft, ook daadwerkelijk tot het einde aan de top blijft. Daarnaast ligt het ook weer puur af wat jouw omgeving doet :).

Daar ben ik het mee eens, maar daar spelen meerdere factoren een rol. Vind het alleen heel kort door de bocht om te zeggen dat er matig gestart wordt op basis van puntenaantal van eerst overgenomen dorpen. Als jij na dag 2/3 al kan edelen en een trein hebt staan en nauwelijks verliezen zou maken om dat dorp over te nemen. Ben je voor mij dom als je dat niet zou doen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Reactiescore
1.365
Oke geen van jullie twee snapt mijn punt. Omdat er hier een aantal rapportjes op het forum kwamen van axfire zijn clear een x aantal dagen geleden wil niet zeggen dat alle clear er zo uitzien?

Neem maar van mij aan dat het qua vegen meer dan prima zit bij 75% van de top 50. Het enige wat spelers zoals jullie niet leuk vinden is dat je jezelf nu een weg in de top kunt kopen.

Die clear van 5k bijl en 2,5k Lc zal na het edelen van de 1-2k dorpjes op 4,5k bijl en 2,3k Lc staan. Daartegenover heb je in dorp 2 een halve veeg staan, in dorp 3 een halve veeg, in dorp 4 een x aantal aan zwaarden en speren en dorp 5 een x aantal aan zwaarden en speren.

Je hebt dus 500 bijl en 200 Lc minder in je Hoofddorp maar 4 andere dorpen inclusief troepen erbij. Ik denk dat jullie moeten accepteren dat de early game versneld wordt met premium punten en dit niet gaat veranderen.

Uhh, dat snap ik wel. Maar je kunt geen eenheden kopen met pp, je hebt nog steeds recruit snelheid hé ;). Je kunt wel veel pp ertegen aangooien voor munten/edels, maar ook die hebben weer tijd nodig om klaar te zijn :O.
 
Reactiescore
766
Uhh, dat snap ik wel. Maar je kunt geen eenheden kopen met pp, je hebt nog steeds recruit snelheid hé ;). Je kunt wel veel pp ertegen aangooien voor munten/edels, maar ook die hebben weer tijd nodig om klaar te zijn :O.

Maar dat is toch mijn hele punt :eek:

Btw: geen van jullie twee snapt mijn punt was niet richting jou.
 
Reactiescore
1.365
Maar dat is toch mijn hele punt :eek:

Btw: geen van jullie twee snapt mijn punt was niet richting jou.

Oooo, sorry man xd. Moet beter lezen :p.
 

Deleted User - 487871837

Guest
Omdat er hier een aantal rapportjes op het forum kwamen van axfire zijn clear een x aantal dagen geleden wil niet zeggen dat alle clear er zo uitzien?

Mwa. Ik heb vaak genoeg rapporten gezien van verschillende spelers. Ax is geen uitzondering ;)

Het enige wat spelers zoals jullie niet leuk vinden is dat je jezelf nu een weg in de top kunt kopen.

Dit heb ik nooit gezegd.

Die clear van 5k bijl en 2,5k Lc zal na het edelen van de 1-2k dorpjes op 4,5k bijl en 2,3k Lc staan. Daartegenover heb je in dorp 2 een halve veeg staan, in dorp 3 een halve veeg, in dorp 4 een x aantal aan zwaarden en speren en dorp 5 een x aantal aan zwaarden en speren.

Volgens mij praten we langs elkaar heen. Ik doel op de spelers die nooit de tijd hebben om tot een 5k/2k clear te komen omdat ze al lang aan het edelen geslagen zijn nadat ze asap hun AH geboost hebben. Een paar dagen wachten tot je dus zo’n clear hebt is beter, vind ik dan. Vanwege wat ik al eerdee zei.

Nog een paar daagjes en je Leaving Behind Woordvoerderschapscursus zit er op! Alvast enorm bedankt voor je inzet, een 9 moet makkelijk haalbaar zijn.

Hoera!
 
Reactiescore
766
We praten inderdaad langs elkaar heen want je begrijpt mijn punt nog steeds niet. Zolang je stal en kazerne 24/7 draaien is er wat mij betreft niets mis met zo snel mogelijk edelen als je daar de pp voor hebt...

Op die manier creëer je juist een voorsprong door pp gebruik..
 

Deleted User - 487871837

Guest
Nee want dan edel je eerder en dus is je clear kleiner want door tijd heb je weinig troepen en dus is dat minder effectief dan wachten — hoeveel pp je ook gebruikt.
 
Reactiescore
420
Ik heb verschillende manieren geprobeerd en boer rush met hq 23 was het beste. Toen kwam de halvering en was hq 20 voldoende.

Nu met de PP functies is een hoge boer nog altijd het beste maar als je PP genoeg hebt kun je ondertussen al voor AH gaan en een goedkoop dorpje edelen want dat kun je ook met PP uitbouwen. Zorg wel dat je clear blijft doorbouwen ;)
 
Reactiescore
766
Ik heb verschillende manieren geprobeerd en boer rush met hq 23 was het beste. Toen kwam de halvering en was hq 20 voldoende.

Nu met de PP functies is een hoge boer nog altijd het beste maar als je PP genoeg hebt kun je ondertussen al voor AH gaan en een goedkoop dorpje edelen want dat kun je ook met PP uitbouwen. Zorg wel dat je clear blijft doorbouwen ;)

Dankjewel! Iniedergeval iemand die begrijpt wat ik probeer te zeggen. Zou je mij kunnen verwijten hoor, dat ik het niet goed uitleg..
 

Deleted User - 487871837

Guest
Dankjewel! Iniedergeval iemand die begrijpt wat ik probeer te zeggen. Zou je mij kunnen verwijten hoor, dat ik het niet goed uitleg..

Ik begrijp je wel, maar ben het er niet mee eens. Dat zijn twee verschillende dingen.

En @Farmox heeft t over boer rush en ik ah rush. Da’s ook weer anders, tenzij we hetzelfde bedoelen, maar andere woorden gebruiken.
 
Reactiescore
766
Ik begrijp je wel, maar ben het er niet mee eens. Dat zijn twee verschillende dingen.

En @Farmox heeft t over boer rush en ik ah rush. Da’s ook weer anders, tenzij we hetzelfde bedoelen, maar andere woorden gebruiken.

Dan begrijp ik niet waar je het niet mee eens kan zijn. Zoals jij eerder zei is het common knowledge. De “redelijke” spelers die ook abusen zullen precies hetzelfde doen wat jij doet early game alleen daarbij rushen zij er een AH bij.

Ze hebben dezelfde clear, alleen door het gebruik van pp op gebouwen en gs kopen hebben ze veel eerder een AH en kunnen zij dus eerder edelen?

Puntje bij paaltje: jij hebt evenveel troepen als zij hebben in hun hoofddorp. Echter hebben zij 4 dorpen meer waar zij dus na dag 2 al in konden rekruteren. Hoe kan je het daar niet mee eens zijn?
 
Reactiescore
420
Ik gooide vroeger mijn edels zelfs op 15u.

Omdat je nu de optie hebt om je smederij op 10 min te bouwen bij wijze van spreken kun je perfect een combo doen van AH-rush en Boer-rush. Ik ben wel vrij zeker dat 80% van de spelers toch te veel focussen op een adelshoeve te bouwen en niet op beide.
 
Reactiescore
535
Vroeger, vroeger , die goede oude tijd.

Ik heb een aantal keer een top 3 start gedaan waarmee ik mijn grondstoffen allemaal op level 1 hield.
Direct stal rush en lc vervolgens non stop aan houden.
Vervolgens zat je met 1000 punten op 1200 lc terwijl de hele top met 400 lc aan het farmen was.
Moet je eens 3x raden wie er een maand later een stuk hoger stond.

Maar goed, nu werkt zoiets niet meer, nu focus je puur op de GS, omdat het farmen ruk is.
De roof is dan ook een leuke optie, compenseert het inkomstenverlies met farmen een beetje.

Ik gooide vroeger mijn edels zelfs op 15u.

Omdat je nu de optie hebt om je smederij op 10 min te bouwen bij wijze van spreken kun je perfect een combo doen van AH-rush en Boer-rush. Ik ben wel vrij zeker dat 80% van de spelers toch te veel focussen op een adelshoeve te bouwen en niet op beide.

Vroeger edelde je vaak met 4k punten, gs laag maar wel een volle nuke (lees boerlevel minstens 28). Dan stuurde je je trein idd lekker op 15 uur afstand naar de grootste andere meefarmer. Kwam je erdoor, zat je gebakken met een mega farmcluster. Ging het mis, kon je wel klaar zijn haha
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Deleted User - 487871837

Guest
Ze hebben dezelfde clear, alleen door het gebruik van pp op gebouwen en gs kopen hebben ze veel eerder een AH en kunnen zij dus eerder edelen?

Oh my God je leest echt niet wat ik zeg.

Ik doel op de spelers die nooit de tijd hebben om tot een 5k/2k clear te komen omdat ze al lang aan het edelen geslagen zijn nadat ze asap hun AH geboost hebben.

Nee want dan edel je eerder en dus is je clear kleiner want door tijd heb je weinig troepen en dus is dat minder effectief dan wachten — hoeveel pp je ook gebruikt.

Je hebt dus niet dezelfde clear omdat je door het snelle edelen niet de tijd hebt gehad om die clear op te bouwen.
 
Reactiescore
766
Oh my God je leest echt niet wat ik zeg.





Je hebt dus niet dezelfde clear omdat je door het snelle edelen niet de tijd hebt gehad om die clear op te bouwen.

Ik heb serieus geen idee wat je zegt. Als jij kan edelen zonder te verliezen haal je toch alleen maar een voorsprong? Wanneer wij beiden op dezelfde dag starten, beiden 24/7 troepen rekruteren, alleen ik edel en jij niet, behaal ik toch een voorsprong?
 

Deleted User - 487871837

Guest
Ik heb serieus geen idee wat je zegt. Als jij kan edelen zonder te verliezen haal je toch alleen maar een voorsprong? Wanneer wij beiden op dezelfde dag starten, beiden 24/7 troepen rekruteren, alleen ik edel en jij niet, behaal ik toch een voorsprong?

Ik probeer het nog 1 keer.

We hebben speler A en speler B.

Speler A is een flinke abuser die besluit om zijn AH te rushen met PP om zo snel mogelijk te edelen.

Speler B besluit om iets rustiger aan te doen en te focussen op z’n clear voor hij gaat edelen.

Speler A heeft binnen een week zijn AH en gaat dorpjes edelen.

Speler B doet er een paar dagen langer over omdat hij eerst boer op 28 of wat dan ook wil hebben.

Ga er vanuit dat speler A en B hun kazerne 24/7 op vergelijkbare levels draait.

Zodra speler A gaat edelen is zijn clear waarmee hij andere mensen aanvalt kleiner, omdat hij minder tijd heeft gehad om troepen op te bouwen. Hij is immers gaan edelen in plaats van wachten.

Zodra speler B gaat edelen heeft hij bijna een volledige nuke, omdat hij de tijd heeft genomen om op te bouwen.

Speler A gaat heel snel dorpen kunnen overnemen, maar heeft meer verliezen, omdat een kleinere clear minder sterk is en meer verliezen oploopt. Na een tijdje is speler A zijn momentum kwijt omdat hij teveel verloren is om nog rendabel te edelen.

Speler B daarintegen heeft minder verliezen vanwege zijn grotere, sterkere clear, en de verliezen die hij pakt zijn sneller opgebouwd. Ook kan hij het zich veroorloven om meer te verliezen, omdat hij meer heeft om te verliezen. Hierdoor kan hij iedere dag wel een dorp pakken en zo steady groeien.

Speler A zal meteen een voorsprong opbouwen in het begin, maar speler B zal die voorsprong inhalen omdat hij kan edelen terwijl speler A opbouwt.

Sommige mensen vinden de speelstijl van A beter, ik hou meer van B.
 
Reactiescore
766
Ik probeer het nog 1 keer.

We hebben speler A en speler B.

Speler A is een flinke abuser die besluit om zijn AH te rushen met PP om zo snel mogelijk te edelen.

Speler B besluit om iets rustiger aan te doen en te focussen op z’n clear voor hij gaat edelen.

Speler A heeft binnen een week zijn AH en gaat dorpjes edelen.

Speler B doet er een paar dagen langer over omdat hij eerst boer op 28 of wat dan ook wil hebben.

Ga er vanuit dat speler A en B hun kazerne 24/7 op vergelijkbare levels draait.

Zodra speler A gaat edelen is zijn clear waarmee hij andere mensen aanvalt kleiner, omdat hij minder tijd heeft gehad om troepen op te bouwen. Hij is immers gaan edelen in plaats van wachten.

Zodra speler B gaat edelen heeft hij bijna een volledige nuke, omdat hij de tijd heeft genomen om op te bouwen.

Speler A gaat heel snel dorpen kunnen overnemen, maar heeft meer verliezen, omdat een kleinere clear minder sterk is en meer verliezen oploopt. Na een tijdje is speler A zijn momentum kwijt omdat hij teveel verloren is om nog rendabel te edelen.

Speler B daarintegen heeft minder verliezen vanwege zijn grotere, sterkere clear, en de verliezen die hij pakt zijn sneller opgebouwd. Ook kan hij het zich veroorloven om meer te verliezen, omdat hij meer heeft om te verliezen. Hierdoor kan hij iedere dag wel een dorp pakken en zo steady groeien.

Speler A zal meteen een voorsprong opbouwen in het begin, maar speler B zal die voorsprong inhalen omdat hij kan edelen terwijl speler A opbouwt.

Sommige mensen vinden de speelstijl van A beter, ik hou meer van B.

Aha, ik zie al waar je de plank mis slaat. Het gaat dus mis in de denkwijze van het clearen. Als speler A een beetje normaal speelt klapt hij niet op een speler waar hij zijn hele of halve clear verliest. Je edelt en cleart dorpjes zo weg. Elk dorp dat je pakt heeft een klein aantal speer en zw waar zelfs een mini clear nog doorheen beukt met minimale verliezen. Dit komt natuurlijk omdat jij abused en veel meer gs binnen krijgt? Maar goed, ik neem aan dat jij al een tijdje niet meer bent gestart.:rolleyes:
 
Bovenaan