Top/flopstammen

Reactiescore
275
TLDR onderaan aan het einde van de verschillende posts (ik mag maar 10 bestanden bijvoegen ugh).

Voor iedereen die net als ik gek werd van het domme heen en weer geslinger met opmerkingen en beschuldigingen hier eventjes een post met daarin (hopelijk) een mooi overzicht van hoe de wereld er nu eigenlijk een beetje voor staat. Ik kom hiervoor met screens van ingame profielen als bewijzen. Mochten er hier achterhaalde profielen of leugens bij zitten dan hoor ik dit graag van de desbetreffende spelers ;)

Als eerste dan maar even kort terugkomend op de tof en flopstammen die hiervoor kandidaat zijn op het moment: GWAMM/Tuutuu, Looney, VKG, Chaos en POG. Tenminste, dat is als ik het AF hier een beetje moet geloven. Buiten deze stammen is er nog ONE die pas recentelijk een beetje is ontstaan vanuit meerdere stammen (Als ik het goed gezien heb).

Nu worden top- en flopstammen hier nogal eens bepaald door het aantal leden, grootte van accounts, ligging van accounts etc. Ook het aantal en soort bondgenoten en vijanden telt hier volgens mij in mee. Nu is er de laatste dagen hier meerdere malen voorbij gekomen dat GWAMM/Tuutuu het enkel kwantitatief doen en niet kwalitatief. Ik was wel benieuwd of deze uitingen wel klopten en ben dus wat op onderzoek uit gegaan. Ik ben zo vrij geweest om dus van de bovengenoemde topstammen van het moment eens te kijken hoe veel mb's, du's en andere bondgenoten hier nu eigenlijk bij zitten en hoe groot dit de stammen in kwestie eigenlijk maakt.

Dit onderzoek is dus gebaseerd op basis van ingame profielen en connecties die daar te vinden zijn. Hieronder vind je bij de stammen GWAMM/Tuutuu, Looney, VKG, Chaos en POG dus hoe groot deze stammen in werkelijkheid zijn met alle spelers die hieraan gekoppeld zitten.

Om te beginnen dus met GWAMM als de huidige nummer 1.
De meest logische stam die hieraan gekoppeld is, is natuurlijk GMB. De algemene moraalbreker stam van GWAMM. Dit blijkt al uit het profiel van de stam :
GMB.PNG
Op het profiel van Aesthetic vind je dit ook weer terug als extra bevestiging.

Maar dit is niet de enige stam die bij GWAMM hoort. Je hebt namelijk nog DAV:
DAV.PNG

-BA-:
BA.PNG
(De spelers van deze stam staan op hun profielen als connecties van .Da Vinci)

High:
High.PNG

en Hb:
Hb.PNG

Dit is wat ik tot zover heb kunnen vinden aan stammen die direct gelinkt zijn aan GWAMM (en evt Tuutuu) door middel van het checken van profielen, ligging en de stamnamen.

Tuutuu is als stam ondertussen wel aan GWAMM gekoppeld. Dit blijkt alleen al uit de onderstaande profielen:
BABOR en DT.PNG
DT en BABOR.PNG

Hieronder volgt dan ook de lijst met stammen en spelers waarvan ik kon vinden dat die aan Tuutuu zijn gekoppeld:
Als meest duidelijke stam hebben we hier BOS. De nummer 10 stam van de wereld:
BOS.PNG
De leiding hier is van Wessossa en en Notorious Beast. Deze beide spelers staan echter bij BONN op het profiel genoemd als relaties. Youth and Whiskey is als lid van deze stam ook nog eens MB van Xbraun. De banden van deze stam kunnen niet veel duidelijker denk ik.

Een tweede stam bij Tuutuu dan is B~B:
BB.PNG
De duidelijke MB-stam van BABOR.

Al deze stammen en spelers samen brengen GWAMM en Tuutuu op een gezamenlijk aantal van 7.021.383 punten op het moment van typen.

In de volgende post volgt het kamp van Looney ;)
 

Bijlagen

  • Dream.PNG
    Dream.PNG
    126,7 KB · Weergaven: 9
Reactiescore
275
Dus, Looney dan als tweede kamp. Het was hier iets meer speculeren omdat de meeste spelers van Looney en dus de MB'ers ed niets op hun profiel hebben staan.

Toch heb ik doormiddel van het kijken van ligging en wat subtiele hints wel wat kunnen vinden. Zo heeft bijna ieder account van Looney volgens mij wel een eigen MB-stam. Gekkenhuis.

Als eerste de stam die vermoedelijk aan Schedel gekoppeld is: SB
SB.PNG
Het feit dat Schedel hier als oprichter staat doet mij vermoeden dat deze stam aan hem gekoppeld is.

Je zult namelijk bij de volgende stam (die mogelijk bij DNEYS hoort) zien dat hier het account van Looney ook als oprichter staat. Hier de stam Orange:
Orange.PNG
Hiervan is in ieder geval bekend dat DNEYS, MM en GBTL zijn overgestapt naar Looney. Grote kans dat de stam daarom nog aan Looney gekoppeld is.

Dan de stam bij MM: Mamari
Mamari.PNG

En als laatste de stam bij GBTL: ODA
ODA.PNG
Deze laatste twee stammen zijn klaar als een klontje ;)
Naast dit rijtje heb ik zo snel geen spelers/stammen gevonden die bij Looney horen. Dit brengt hun dus op een totaal van 4.585.289 op het moment van typen.
 
Reactiescore
275
Het derde kamp dan is VKG met vermoedelijke Chaos als Bondgenoot?

Volgens het profiel van POG is dit namelijk wel het geval. In ieder geval als we Agent Bough mogen geloven:
POG.PNG
Chaos en Vikings worden in die tekst expliciet samen genoemd. Ik neem ze voor het gemak dan ook even samen.

Als eerste volgt VKG en aanhang:
Zij hebben zeer duidelijk een samenwerking met de stammen Ire, Coi en Long:
IreLongCoi.PNG
Dit staat gewoon aangegeven op de stamprofielen ;)

Maar ook RXSY hoort bij VKG:
RSXY.PNG
Zoals te zien is speelt Scantraxx namelijk als MB voor Archer Maximus. Scantraxx is echter ook leiding van RSXY. Ik neem aan dat de rest van die stam dus ook MB/DU is.

En dan nog TM:
TM.PNG
Deze drie leden van deze stam staan op het profiel van .Machiavelli genoemd als MB'ers. Deze stam hoort dus bij VKG.
Dit maakt voor een totaal van 3.121.322 punten voor VKG op moment van typen.

Als vermoedelijke BG van VKG komt Chaos hier nog eens bovenop met haar MB-stam .Dream:
Dream.PNG
Zij hebben samen een totaal van 2.080.529 op het moment van typen.

Als de BG tussen VKG en Chaos klopt, dan is hier dus een totaal van 5.201.851 gecombineerd met beide stammen. Dit is dus meer dan wat Looney met haar MB-stammen heeft op het moment.
 
Reactiescore
275
En dan nog de stam POG en haar aanhang.
De stam p100 is duidelijk:
p100.PNG

Coom ook:
Coom.PNG

En FoF eigenlijk ook wel:
FoF.PNG
stefanvb staat hier immers onder bescherming van Pjort Clearikov volgens zijn profiel.
POG is na de veranderingen een stuk kleiner geworden in ieder geval. Ondertussen 'nog maar' goed voor een totaal van 1.767.212 tijdens het typen. In ieder geval is POG dus hard achteruit gehold. Is een BG met GWAMM/Tuutuu hier nu dan geoorloofd gezien de vermeende actie van Machiavelli en Agent Bough?


ONE is nog een relatief nieuwe stam. Ik weet niet hoe zij zich exact gaan ontwikkelen, maar als ik het zo zie hoort daar EF nog bij als BG. Dat brengt hen op een totaal van 2.028.924 punten tijdens typen. Nog meer dan POG op het moment zelfs.
 
Reactiescore
275
Goed, ik sluit na 4 posts dan eindelijk maar eens af denk ik XD

Het is in ieder geval duidelijk dat GWAMM/Tuutuu het op kwantiteit moeten halen. Ze hebben 7 stammen naast de 2 al bestaande waar Looney geen andere grote stam heeft en 'maar' 4 stammen heeft die aan hen gekoppeld zijn. Deze 4 stammen hebben gemiddeld echter wel hogere punten dan die van GWAMM/Tuutuu. In mijn ogen is het verwijten van de ander om aan R2W/Boosten/weetikwat dus ook een pot-verwijt-de-ketel kwestie naar beide kanten toe, Van de top 25 stammen zijn er 6/7 stammen die relatieve kans maken op een dominantie op de wereld. Van de overige 18/19 stammen zijn er dus 9 gekoppeld aan deze 6/7 stammen. Ik heb overigens P2W nog niet eens meegerekend omdat ik daar verder geen banden meer zag met Looney. Spelers die in deze stam hebben gezeten hebben echter nog wel banden met Looney (denk ik dan). Dus de kans bestaat dat P2W ook nog bij Looney aanhangt.

Ik ben in ieder geval benieuwd hoe neutrale partijen denken van deze indeling van de wereld. Zowel qua punten als qua ligging als qua nut van alle BG's etc. Heeft het hebben van zo intens veel MB's en DU's wel nut? En maakt dit de wereld leuker?

Als laatste is hier nog even een overzicht van de wereld via twmaps. Alle aanhangende stammen hebben hier eenzelfde kleur gekregen als de hoofdstammen om even te laten zien hoe de ligging in de wereld is als je alles meeneemt:
w80.PNG
Legenda:
Looney
GWAMM
Tuutuu
VKG
Chaos
POG
ONE
Whut


Geen idee waarom Da Vinci hier wit is. Waarschijnlijk stond mn muis er nog op XD



TLDR! Hieronder alle punten van de grote stammen als je alle MB's en DU's meerekent:
- GWAMM/Tuutuu: 7.021.383
- VKG/Chaos: 5.201.851 (mits de BG? waar is)
- Looney: 4.585.289
- ONE: 2.028.924
- POG: 1.767.212
 
Reactiescore
2.444
Ik ben in ieder geval benieuwd hoe neutrale partijen denken van deze indeling van de wereld. Zowel qua punten als qua ligging als qua nut van alle BG's etc. Heeft het hebben van zo intens veel MB's en DU's wel nut? En maakt dit de wereld leuker?

Leuk om weer een fatsoenlijke post te lezen, zeker na de afgelopen dagen van plezier hier... Zou het zelf ook leuk vinden als je iets meer jou eigen mening koppelt aan de feiten, geen idee waar je speelt maar altijd leuk om vanuit andere spelers hun mening over de wereld te horen.

Om even in te haken op het ge-quote deel, ja die hebben zo intens veel nut en ja ze maken de wereld tot een bepaalde hoogte leuker voor de main account's en de moraalbrekers ja. Voor kleinere spelers daarentegen verpest het de wereld wat sneller dan het zou doen zonder mb's.

Waarom ze zoveel nut hebben is deels doordat de top account's op een wereld zo gigantisch veel harder groeien dan een account dat buiten de top.25/50 speelt en doordat vrijwel elk top account een safe in de rim zal hanteren. Door deze twee factoren loopt een groter account al heel erg snel tegen moraal en de 1:20 regeling aan. Doordat geen enkel account hun groei wilt laten belemmeren doordat ze simpelweg kleinere accounts niet kunnen aanvallen of constant tegen moraal aanlopen is het gebruik van moraalbrekers ontzettend nuttig.

Waar ik persoonlijk echt geen fan van ben is het starten met een leger aan moraalbrekers en dat doen helaas ontzettend veel accounts. Dit zorgt ervoor dat een account de start eigenlijk altijd zonder enige dreiging door zal kunnen komen en een gigantische boost gedurende start zal krijgen. De start fase van het spel (die veel spelers het leukst vinden) kan hierdoor eigenlijk altijd zonder gevaar doorgekomen worden.

Of het de wereld leuker maakt. Ja voor de betreffende accounts en hun moraalbrekers wel, moraalbrekers worden over het algemeen als deel van het team gezien en zitten in de meeste stammen in de stamdiscord. Dit zorgt ervoor dat mensen met veel minder tijd toch deel uit kunnen maken van een top-stam en de daarbij behorende gezelligheid meemaken. Ook geeft het nieuwe spelers een goede kans een hoop over het spelletje te leren, de werking van een topstam mee te maken en in contact te komen met sterke accounts en hier later eventueel zelf mee te spelen. Het veelvuldige gebruik van moraalbrekers maakt de wereld voor kleinere spelers vanzelfsprekend niet leuker, want de kans dat ze langer op een wereld mee kunnen draaien wordt een stuk kleiner.
 
Reactiescore
8
Als klokkenluider, kan ik jou bevestigen dat er geen samenwerking is tussen VKG en Chaos, maar dat zelfs één van de twee werkt met een andere "dominante" stam.
 
Reactiescore
5.686
Ook al met GWAMM??? Bizar dit.
 
Reactiescore
903
Reactiescore
275
@Absurd. mijn eigen accountje is te verwaarlozen. Ben dan ook geen topspeler ;)

Qua mening denk ik in ieder geval dat Looney er op het moment het beste voor ligt. Als je kijkt naar de stam en accounts in her geheel. Ze hebben als stam nu een front met basically iedere andere topstam en alle grote accounts binnen de stam liggen langs elkaar van de rim tot het front met de MB'ers vooral richting de RIM. Prima geregeld daar dus.

Bij GWAMM/Tuutuu liggen veel accounts nog kriskras door elkaar dus ik ben benieuwd naar de plannen daar.

Ik gok zelf dat POG vanzelf wordt weggewerkt trouwens. Die hele ligging is naar de kloten en als VKG en Chaos wat druk zetten valt die stam zo weg (denk ik). Ook al zouden ze kwalitatief misschien beter zijn.

So, ik verwacht een 3-way binnen niet al te lange tijd tussen Looney, Gwuutuu en Chaos of VKG. Bij die laatste twee is het de vraag wat de ontwikkelingen gaan worden. Like, werken ze elkaar nog weg? Volgt er wel een samenwerking? Fuseren ze uiteindelijk?

Oh, en ONE en Whut zijn al gedoemd te mislukken. Die werken zich nooit meer uit die positie denk ik dus het is wachten tot de andere stammen daar druk gaan uitoefenen.
 
Reactiescore
2.444
Als klokkenluider, kan ik jou bevestigen dat er geen samenwerking is tussen VKG en Chaos, maar dat zelfs één van de twee werkt met een andere "dominante" stam.

Chaos en VKG hebben zelf aangegeven dat er een samenwerking is, ze vallen al geruime tijd gezamenlijk aan op POG en ze hebben laatst gezamenlijk twee recruits uit POG verdeeld over hun stammen. Maar jij kan bevestigen dat er geen samenwerking is?
 
Reactiescore
454
Chaos en VKG hebben zelf aangegeven dat er een samenwerking is, ze vallen al geruime tijd gezamenlijk aan op POG en ze hebben laatst gezamenlijk twee recruits uit POG verdeeld over hun stammen. Maar jij kan bevestigen dat er geen samenwerking is?

Met wie werken jullie dan samen
Vks of chaos?
 
Bovenaan