Top/Flopstammen

Reactiescore
16
Jep zonde, jammer dat alle partijen die 1v1v1v1 niet geaccepteerd hebben dan had het echt een leuke wereld kunnen worden.

Ik geef je wel gelijk, maar eigk kwam het dan toch op hetzelfde neer?

Bbq ging sws eerst gevallen zijn. Dan ging er wat gefriemeld worden aan Venarifront met EWS-front, maar ten slotte zou shock toch vallen. Dan is het gwn een kwestie van wie er de meeste edels heeft...
 
Reactiescore
1.228
Reactiescore
180
Jep zonde, jammer dat alle partijen die 1v1v1v1 niet geaccepteerd hebben dan had het echt een leuke wereld kunnen worden.

dacht oprecht dat dit de eerste wereld in hééééél lang ging worden die geen saaie 1 vs 1 ging zijn
 

Kyuka

Beste Stamleider 20/21
Reactiescore
4.356
Reactiescore
2.444
dacht oprecht dat dit de eerste wereld in hééééél lang ging worden die geen saaie 1 vs 1 ging zijn

Iedereen die enigszins wat van de wereld wist kon al heel snel zien dat het geen 1v1v1v1 zou worden. BBQ was dusdanig zwakker dan de andere drie stammen en EWS was in de early en midgame dusdanig sterker. EWS zou hierdoor dus altijd meer kwantiteit gepakt hebben door BBQ te breken ten opzichte van Shock en in mindere mate Venari.

Shock heeft toen besloten een samenwerking aan te gaan met BBQ en of dat achteraf slim was dat spreekt voor zich lijkt me... Maar was Shock toen geen samenwerking aangegaan met BBQ dan waren Shock en Venari hoogst waarschijnlijk gaan samenwerken tegen EWS. Iets wat ondanks de gefaalde samenwerking tussen Shock en BBQ toch nog bijna tot stand gekomen is.

Een 1v1v1v1 of een 1v1v1 zal simpelweg niet voorkomen op tw, doordat het simpelweg nooit zal voorkomen dat er vier stammen gelijk aan elkaar zijn. Op deze wereld is EWS tot op heden de sterkste gebleken en voor de balans op de wereld was er ook nog eens de pech dat ze tegen de zwakste stam aan lagen. Had Venari en BBQ omgedraaid en je had potentieel een veel interessantere wereld gekregen. Dit had EWS geforceerd tegen iets meer kwaliteit te strijden en had de tekortkomingen van Venari en Shock enigszins recht kunnen trekken met kwantiteit.
 
Laatst bewerkt:
Reactiescore
180
Iedereen die enigszins wat van de wereld wist kon al heel snel zien dat het geen 1v1v1v1 zou worden. BBQ was dusdanig zwakker dan de andere drie stammen en EWS was in de early en midgame dusdanig sterker. EWS zou hierdoor dus altijd meer kwantiteit gepakt hebben door BBQ te breken ten opzichte van Shock en in mindere mate Venari.

Shock heeft toen besloten een samenwerking aan te gaan met BBQ en of dat achteraf slim was dat spreekt voor zich lijkt me... Maar was Shock toen geen samenwerking aangegaan met BBQ dan waren Shock en Venari hoogst waarschijnlijk gaan samenwerken tegen EWS. Iets wat ondanks de gefaalde samenwerking tussen Shock en BBQ toch nog bijna tot stand gekomen is.

Een 1v1v1v1 of een 1v1v1 zal simpelweg niet voorkomen op tw, doordat het simpelweg nooit zal voorkomen dat er vier stammen gelijk aan elkaar zijn. Op deze wereld is EWS tot op heden de sterkste gebleken en voor de balans op de wereld was er ook nog eens de pech dat ze tegen de zwakste stam aan lagen. Had Venari en BBQ omgedraaid en je had potentieel een veel interessantere wereld gekregen. Dit had EWS geforceerd tegen iets meer kwaliteit te strijden en had de tekortkomingen van Venari en Shock enigszins recht kunnen trekken met kwantiteit.

Ik heb de wereld dan ook van op een heel verre afstand gevolgd, had er gewoon op gehoopt in die zin dat er toch voldoende kwaliteit aanwezig was om te evolueren of desnoods onderhandelen met de partijen naar een 1 vs 1 vs 1 daar ik toch ook wel merk dat er voldoende vraag is van de nog bestaande community om eens zo'n wereld uit te vechten.

Meer dan dit heb/had ik ook niet over deze wereld hoor :).
 
Reactiescore
280
Iedereen die enigszins wat van de wereld wist kon al heel snel zien dat het geen 1v1v1v1 zou worden. BBQ was dusdanig zwakker dan de andere drie stammen en EWS was in de early en midgame dusdanig sterker.

Ik wil hier wel een kanttekening bij plaatsen. EWS is later gevormd dan bijv. Shock en was in de early game zeker niet groter en sterker dan Shock en (toen nog) Pugna. Imo zijn Shock en Pugna gewoon te langzaam gegroeid (om wat voor reden dan ook) en hebben weinig laten zien aan massa's waardoor EWS eenvoudig de grootste stam kon worden. Als deze stammen, samen met Venari, een gelijke groei hadden laten zien dan had EWS niet tegen een 'zwakker' BBQ aangelegen en had er prima een 1v1v1v1 kunnen ontstaan.
 
Reactiescore
2.444
Ik wil hier wel een kanttekening bij plaatsen. EWS is later gevormd dan bijv. Shock en was in de early game zeker niet groter en sterker dan Shock en (toen nog) Pugna. Imo zijn Shock en Pugna gewoon te langzaam gegroeid (om wat voor reden dan ook) en hebben weinig laten zien aan massa's waardoor EWS eenvoudig de grootste stam kon worden.

En dus EWS een sterkere early en midgame heeft gehad dan de andere stammen?

Als deze stammen, samen met Venari, een gelijke groei hadden laten zien dan had EWS niet tegen een 'zwakker' BBQ aangelegen en had er prima een 1v1v1v1 kunnen ontstaan.

Als de stammen gelijk aan elkaar waren dan had er wellicht een 1v1v1v1 kunnen zijn ja, dat is alleen vrijwel onmogelijk om vier gelijke stammen te krijgen. Het was hier dan ook al vrij vroeg duidelijk dat dit niet het geval was.
 
Reactiescore
280
Er wordt (imo) gewoon te vaak gezegd dat EWS te sterk is/was en dat de aangrenzende stammen daarmee kansloos waren. Dat hebben die andere stammen namelijk ook echt zelf laten gebeuren. Mijn punt is: de stammen hadden min of meer aan elkaar gelijk kunnen zijn als zij allemaal dezelfde effort in deze wereld hadden gestoken.

Ik snap uiteraard dat dit vanaf het uit elkaar vallen van Pugna niet meer haalbaar was, ik heb het over de periode daar voor.
 
Reactiescore
2.444
Er wordt (imo) gewoon te vaak gezegd dat EWS te sterk is/was en dat de aangrenzende stammen daarmee kansloos waren. Dat hebben die andere stammen namelijk ook echt zelf laten gebeuren.

Je interpreteert 'een sterkere early en midgame' weer verkeerd naar te sterk. Met een sterkere early tot midgame bedoel ik simpelweg dat jullie de early en midgame beter bespeeld hebben door verschillende factoren: kwaliteit, goede keuzes en activiteit (een grotere actieve spelersgroep).

Mijn punt is: de stammen hadden min of meer aan elkaar gelijk kunnen zijn als zij allemaal dezelfde effort in deze wereld hadden gestoken.

Dat is simpelweg niet waar, het spelletje draait niet alleen om inzet maar vooral om kwaliteit en activiteit (deels inzet) maar bedoel hier voornamelijk spelersaantallen mee. Het gaat nooit gebeuren dat er vier stammen geheel gelijk zullen zijn op het gebied van kwaliteit, kwantiteit en activiteit. Dat de vier stammen hier niet aan elkaar gewaagd waren was al vrij vroeg duidelijk. Dat neemt niks weg van de inzet van EWS en betekend niet dat Shock of Venari kansloos waren en dat wordt ook nergens gezegd?

Ik snap uiteraard dat dit vanaf het uit elkaar vallen van Pugna niet meer haalbaar was, ik heb het over de periode daar voor.

Voordat Illy viel was het al duidelijk dat Pugna geen stabiele stam was die de kwaliteit en activiteit van EWS zou kunnen matchen. BBQ had alle effort van de wereld kunnen tonen deze wereld maar dan waren ze er nog afgegaan op het gebied van kwaliteit tegen EWS en Venari. Na het moment dat Illy brak zou het voor Venari ook duidelijk zijn dat bij BBQ easy winsten te behalen zouden zijn en zou hun focus vanzelfsprekend ook op BBQ gegaan zijn om kwantiteit te pakken. Ik denk dat de BG tussen BBQ en Shock daar weinig tot niks aan veranderd zou hebben. Voor BBQ zou het hoe dan ook een 2v1 geworden zijn doordat je op tw eerst de zwakke accounts of stammen uitschakelt om kwantiteit te pakken.
 
Reactiescore
1.228
Bovenaan