Top/Flopstammen

Reactiescore
84
Jep, en dat vind ik op zijn zachtst gezegd een beetje jammer. Gaat de wereld niet ten goede kome denk ik. Is natuurlijk de logische gang van zaken maar premades die stammen overschrijden zijn een beetje 'meh'.

Ik kan alvast zeggen dat IL en IG geen premades zijn. IL is voornamelijk gestart als premades (niet full), de zusterstam IG is snel gevormd met spelers uit de buurt maar was initieel niet de bedoeling toen we aan de wereld startten. Denk dat deze nuance wel even gemaakt mag worden voordat er van alles de ronde doet :)
 
Laatst bewerkt:

Deleted User - 487964211

Guest
Wat vooral opvalt is dat ondanks de kleine wereld tot nu toe er veel zusterstammen zijn. Die OLW heeft er ook 2.

Jep, en dat vind ik op zijn zachtst gezegd een beetje jammer. Gaat de wereld niet ten goede kome denk ik. Is natuurlijk de logische gang van zaken maar premades die stammen overschrijden zijn een beetje 'meh'.

Lees hier af en toe eens het forum en hoor hier eigenlijk alleen maar gezaag over andere stammen.
(ik beschouw dit als goed tegen als je over olw praat = teken dat jullie toch aan ons denken en misschien wat schrik hebben, ik weet het niet)

Ik kan u gewoon zeggen dat wij ontstaan zijn uit accounts en Co's van 1 wereld en toen we begonnen zijn er vrienden uit real-life bij gekomen.
Is dat nu zo slecht?

Ik begrijp jullie zwart makerij over alles en nog wat niet.
 

Deleted User - 487957162

Guest
Lees hier af en toe eens het forum en hoor hier eigenlijk alleen maar gezaag over andere stammen.
(ik beschouw dit als goed tegen als je over olw praat = teken dat jullie toch aan ons denken en misschien wat schrik hebben, ik weet het niet)

Ik kan u gewoon zeggen dat wij ontstaan zijn uit accounts en Co's van 1 wereld en toen we begonnen zijn er vrienden uit real-life bij gekomen.
Is dat nu zo slecht?

Ik begrijp jullie zwart makerij over alles en nog wat niet.

Het gaat er met name om dat de wereld tegenwoordig zeer klein is opgesteld. Werelden zijn binnen een jaar klaar en het plezier wordt minder. In deze wereld hebben ze een element ingebouwd dat er maximaal 7 spelers per stam starten. Hierdoor zouden er meer groei mogelijkheden zijn voor kleinere spelers (niet meteen aangevallen door 20 man) of geeft het een interessante wending, namelijk 1 vs 1 vs 1 vs 1. Als jullie nu al in de start met 14 man spelen, haalt dat een beetje het fun element uit het spel. Mensen in jullie buurt starten voor niks, want 1 vs 14 ga je nooit winnen. Het is dus niks tegen jullie stam, alleen toch de manier van spelen.
 

Conceived by Communism

Casanova W36
Reactiescore
1.781
Lees hier af en toe eens het forum en hoor hier eigenlijk alleen maar gezaag over andere stammen.
(ik beschouw dit als goed tegen als je over olw praat = teken dat jullie toch aan ons denken en misschien wat schrik hebben, ik weet het niet)

Ik kan u gewoon zeggen dat wij ontstaan zijn uit accounts en Co's van 1 wereld en toen we begonnen zijn er vrienden uit real-life bij gekomen.
Is dat nu zo slecht?

Ik begrijp jullie zwart makerij over alles en nog wat niet.

Je spreekt echter helemaal niet over hetgeen zij aankaarten. Het stammenlimiet is 7, maar jullie spelen effectief met 3 stammen dus. Je kunt niet met 3 stammen winnen, dus dit gaat het principe te boven om te grote overmacht op kleinere werelden (zoals ze tegenwoordig zijn) te voorkomen.
 

Deleted User - 487964211

Guest
Het gaat er met name om dat de wereld tegenwoordig zeer klein is opgesteld. Werelden zijn binnen een jaar klaar en het plezier wordt minder. In deze wereld hebben ze een element ingebouwd dat er maximaal 7 spelers per stam starten. Hierdoor zouden er meer groei mogelijkheden zijn voor kleinere spelers (niet meteen aangevallen door 20 man) of geeft het een interessante wending, namelijk 1 vs 1 vs 1 vs 1. Als jullie nu al in de start met 14 man spelen, haalt dat een beetje het fun element uit het spel. Mensen in jullie buurt starten voor niks, want 1 vs 14 ga je nooit winnen. Het is dus niks tegen jullie stam, alleen toch de manier van spelen.

Momenteel gebeurd er niet van gebundelde aanvallen. De kleinere spelers maken evenveel kan momenteel om te groeien daar moeten jullie je geen zorgen om maken
Maar als je de buurt bekijk bij ons zijn er meer van die stammen
Heal en heal the world. Maar ik ben er zeker van dat er veel meer stammen zijn die dat doen. Maar die hebben gewoon het lef niet om het te melden of willen doen alsof ze dit niet doen
 

Conceived by Communism

Casanova W36
Reactiescore
1.781
Maar ik ben er zeker van dat er veel meer stammen zijn die dat doen. Maar die hebben gewoon het lef niet om het te melden of willen doen alsof ze dit niet doen

En welke stammen zijn dat zo al? Of breng je hier een vermoeden als een feit? Buiten diegene die je natuurlijk al genoemd hebt, heal was me nog niet opgevallen.
 

Deleted User - 487964211

Guest
Er zijn feiten
ASAP en ALAP
Maar dat zijn ze enkel die ik bekijk in de buurt van mij..
Want ga niet heel de wereld af :)
Maar ik ben er ook zeker van dat er nog genoeg bondjes zijn maar die onder de radar willen blijven
 
Reactiescore
244
Het gaat er met name om dat de wereld tegenwoordig zeer klein is opgesteld. Werelden zijn binnen een jaar klaar en het plezier wordt minder. In deze wereld hebben ze een element ingebouwd dat er maximaal 7 spelers per stam starten. Hierdoor zouden er meer groei mogelijkheden zijn voor kleinere spelers (niet meteen aangevallen door 20 man) of geeft het een interessante wending, namelijk 1 vs 1 vs 1 vs 1. Als jullie nu al in de start met 14 man spelen, haalt dat een beetje het fun element uit het spel. Mensen in jullie buurt starten voor niks, want 1 vs 14 ga je nooit winnen. Het is dus niks tegen jullie stam, alleen toch de manier van spelen.

Maar dit gebeurd hoe dan ook toch op andere werelden? Als je nu naar bijvoorbeeld een w75 (ik refereer naar deze wereld aangezien ik er zelf speel) kijkt zie je dat daar een premade oorspronkelijk is gestart vanuit 3 verschillende stammen. Dus als je dat vergelijkt met deze wereld waar je maximum met 7 spelers in een stam kan ga je dit effect hoe dan ook wel kleiner maken en kan die 1vs1vs1vs1 er toch nog steeds komen? Samenwerkingen en booststammen gaat er vrees ik niet snel uit te krijgen zijn :p
 

Deleted User - 487964211

Guest
Samenwerkingen mag bij mijn weten ook want bondgenoten is niet uitgeschakeld hé :) (we hebben nog niet gedaan qua samenwerking)
Van booststam is er bij ons helemaal geen spraken, we spelen de wereld op een normale manier.
Maar vind gewoon dat er teveel commentaar komt op een te snelle manier.
Jullie kunnen het af ook gebruiken om positief te zijn. Dat sommige stammen het goed doen enzo
 
Reactiescore
277
Maar dit gebeurd hoe dan ook toch op andere werelden? Als je nu naar bijvoorbeeld een w75 (ik refereer naar deze wereld aangezien ik er zelf speel) kijkt zie je dat daar een premade oorspronkelijk is gestart vanuit 3 verschillende stammen. Dus als je dat vergelijkt met deze wereld waar je maximum met 7 spelers in een stam kan ga je dit effect hoe dan ook wel kleiner maken en kan die 1vs1vs1vs1 er toch nog steeds komen? Samenwerkingen en booststammen gaat er vrees ik niet snel uit te krijgen zijn :p

Nu je w75 citeert moet je er daar ook wel bij zeggen dat die 3 stammen verspreid lagen over de hele noordkant van de wereld he. De andere 2 stammen had je echt vrij weinig aan early game. Is dus compleet andere situatie
 
Reactiescore
244
Nu je w75 citeert moet je er daar ook wel bij zeggen dat die 3 stammen verspreid lagen over de hele noordkant van de wereld he. De andere 2 stammen had je echt vrij weinig aan early game. Is dus compleet andere situatie

Ja het zou maar erg zijn geweest als je als premade met 3 stammen in hetzelfde continent zou zijn gestart he haha. Maar inderdaad ik begrijp je punt, is misschien niet helemaal hetzelfde. Natuurlijk was er dan weer wel het verschil dat de stammen daar wel weer meer als 7 leden telde waardoor het de scheve verhouding die jij aanhaalt weer iets of wat meer rechttrekt en je het wel op bepaalde schaal kan vergelijken.
 

Deleted User - 487964211

Guest
Olw2 en olw3 zijn gewoon achteraf gestart omdat er ineens real-life vrienden nog eens een wereld wouden spelen geen pre-made ofzo hoor :)
Maar ik snap jullie punt.
 
Reactiescore
193
Ik kan alvast zeggen dat IL en IG geen premades zijn. IL is voornamelijk gestart als premades (niet full), de zusterstam IG is snel gevormd met spelers uit de buurt maar was initieel niet de bedoeling toen we aan de wereld startten. Denk dat deze nuance wel even gemaakt mag worden voordat er van alles de ronde doet :)

Die nuance mag je als lid zeker maken!

Lees hier af en toe eens het forum en hoor hier eigenlijk alleen maar gezaag over andere stammen.
(ik beschouw dit als goed tegen als je over olw praat = teken dat jullie toch aan ons denken en misschien wat schrik hebben, ik weet het niet)

Ik kan u gewoon zeggen dat wij ontstaan zijn uit accounts en Co's van 1 wereld en toen we begonnen zijn er vrienden uit real-life bij gekomen.
Is dat nu zo slecht?

Ik begrijp jullie zwart makerij over alles en nog wat niet.

Ik had niet niet over OLW. Je moet je ook niet aangevallen voelen hoor, dat was in ieder geval niet mijn bedoeling. Zwartmakerij is het zeker niet (we zitten nog steeds op het P&P forum toch?). Ik denk dat vroegtijdig samentroepen gewoon niet goed is voor de wereld zoals anderen reeds mooi beschreven hebben. Ik zeg het overigens eveneens uit eigenbelang gezien ik alleen speel en niet in een premade stam zit, daar ga ik niet over liegen.
 
Reactiescore
84
Die nuance mag je als lid zeker maken!



Ik had niet niet over OLW. Je moet je ook niet aangevallen voelen hoor, dat was in ieder geval niet mijn bedoeling. Zwartmakerij is het zeker niet (we zitten nog steeds op het P&P forum toch?). Ik denk dat vroegtijdig samentroepen gewoon niet goed is voor de wereld zoals anderen reeds mooi beschreven hebben. Ik zeg het overigens eveneens uit eigenbelang gezien ik alleen speel en niet in een premade stam zit, daar ga ik niet over liegen.

Tja het is gewoon zo dat wanneer je dit niet doet, je je eigen kansen heel snel kleiner ziet worden t.o.v. stammen die dit wel doen. Het is een vicieuze cirkel. Elke wereld start met meer en meer pre's, MB's en zusterstammen. Dit zorgt ervoor dat anderen hetzelfde moeten doen om mee door te kunnen (tenzij je extreem actief en skilled bent). Maar zelfs met die kwaliteiten is het moeilijk opboksen tegen stammen met tal van MB spelers en pre's. Het is gewoon heel moeilijk om deze cirkel te doorbreken zonder tussenkomst van Inno of van een samenwerking van de community. Helaas denkt echter een groot deel enkel aan punten en wereldwinst en niet meer aan het plezier dat erbij komt kijken.

Ik ben lid van IL en we hebben een samenwerken met IG (staat ook openbaar) maar zou het zeker ook leuk vinden om werelden te spelen zonder zusterstammen etc. Ik hoop alvast dat we hier als community naartoe kunnen werken om de werelden terug wat spannender en minder eenzijdig te maken. Ik besef ook dat ik hier in deze wereld niet het juiste voorbeeld geef maar ik ben natuurlijk ook niet de enige stem die telt.

Hopelijk wordt er niet te veel verweten en blijft het bij persoonlijke opinies.
 
Reactiescore
193
Tja het is gewoon zo dat wanneer je dit niet doet, je je eigen kansen heel snel kleiner ziet worden t.o.v. stammen die dit wel doen. Het is een vicieuze cirkel. Elke wereld start met meer en meer pre's, MB's en zusterstammen. Dit zorgt ervoor dat anderen hetzelfde moeten doen om mee door te kunnen (tenzij je extreem actief en skilled bent). Maar zelfs met die kwaliteiten is het moeilijk opboksen tegen stammen met tal van MB spelers en pre's. Het is gewoon heel moeilijk om deze cirkel te doorbreken zonder tussenkomst van Inno of van een samenwerking van de community. Helaas denkt echter een groot deel enkel aan punten en wereldwinst en niet meer aan het plezier dat erbij komt kijken.

Ik ben lid van IL en we hebben een samenwerken met IG (staat ook openbaar) maar zou het zeker ook leuk vinden om werelden te spelen zonder zusterstammen etc. Ik hoop alvast dat we hier als community naartoe kunnen werken om de werelden terug wat spannender en minder eenzijdig te maken. Ik besef ook dat ik hier in deze wereld niet het juiste voorbeeld geef maar ik ben natuurlijk ook niet de enige stem die telt.

Hopelijk wordt er niet te veel verweten en blijft het bij persoonlijke opinies.

Oh ik heb er zeker begrip voor, dus geen zorgen, was geen persoonlijke aanval of iets dergelijks. Ik had niet eens gezien dat er een stam vermeld werd in de post die ik initieel had gequote, juist met het idee om het principe ''aan te klagen'' (hoewel dat een zwaar woord is voor mijn bedoeling) en niet individuele spelers of stammen.

Ik ben al weer een tijdje weg van TW en kwam terug omdat ik toch maar thuis zit en niet continu kan werken. En ik ben wat teleurgesteld met de gang van zaken. Het is zeg maar een combinatie van het PP abuse (nogmaals, dat is volgens de regels dus ik heb geen intrinsiek bezwaar) en als deze spelers vervolgens ook nog eens allemaal gaan samenhokken met 1 of meerdere zusterstammen dan wordt het verschil wel erg groot.

Het is te zeggen, ik ben geen beginner en weet hoe ik moet TWen, maar ben hopeloos outclassed op deze wereld. Laat staan als je het dan over een echte beginner hebt... Ik was geïnteresseerd door de no haul regel, maar ik denk dat ik wellicht beter tot mijn recht kom op een farm wereld waar ik met activiteit meer goed kan maken.

Ik grens trouwens aan jouw stam dus ik maak me geen illusies dat mijn w78 tijd snel op gaat zijn :smile: Dat is ook niet erg en geen verwijt of zwartmakerij, verliezen is ook deel van het spel tenslotte.
 
Reactiescore
84
Oh ik heb er zeker begrip voor, dus geen zorgen, was geen persoonlijke aanval of iets dergelijks. Ik had niet eens gezien dat er een stam vermeld werd in de post die ik initieel had gequote, juist met het idee om het principe ''aan te klagen'' (hoewel dat een zwaar woord is voor mijn bedoeling) en niet individuele spelers of stammen.

Ik ben al weer een tijdje weg van TW en kwam terug omdat ik toch maar thuis zit en niet continu kan werken. En ik ben wat teleurgesteld met de gang van zaken. Het is zeg maar een combinatie van het PP abuse (nogmaals, dat is volgens de regels dus ik heb geen intrinsiek bezwaar) en als deze spelers vervolgens ook nog eens allemaal gaan samenhokken met 1 of meerdere zusterstammen dan wordt het verschil wel erg groot.

Het is te zeggen, ik ben geen beginner en weet hoe ik moet TWen, maar ben hopeloos outclassed op deze wereld. Laat staan als je het dan over een echte beginner hebt... Ik was geïnteresseerd door de no haul regel, maar ik denk dat ik wellicht beter tot mijn recht kom op een farm wereld waar ik met activiteit meer goed kan maken.

Ik grens trouwens aan jouw stam dus ik maak me geen illusies dat mijn w78 tijd snel op gaat zijn :smile: Dat is ook niet erg en geen verwijt of zwartmakerij, verliezen is ook deel van het spel tenslotte.

Yes was ook eerder algemene commentaar en zie wel dat jij met respect en zonder verwijten kan discussiëren (wat helaas zeldzaam is deze dagen op het AF).

Ik heb me deze wereld voor het eerst gewaagd aan wat pp te gebruiken en ik moet zeggen dat het me eigenlijk niet bevalt. Het spannendste deze week was wat gs snipen op de beurs.. dat zou niet de bedoeling mogen zijn imo. Maar goed deze discussie is al vaak genoeg gevoerd, ook op deze wereld. Ik ben vorige wereld terug gestart en ben erg blij dat ik enkele contacten heb kunnen leggen, ook omdat ik al afwist van het AF en hoe belangrijk dit is.

Ik heb echt respect voor wie nu voor de eerste keer op TW begint en de motivatie vindt om bij te leren en meerdere werelden te proberen. Als je iemand uit bb ziet komen met een treintje zou het voor mij al snel ophouden. Laat staan dat er zo'n hele stam is met dan nog hun zusterstammen.

Verliezen is inderdaad een deel van het spel en daar gaat het fout. Velen kunnen dat helaas niet verkroppen en vormen daardoor de sterkste allianties, MB/zusterstammen etc. En dan zit je dus in die vicieuze cirkel. Daar komt dan ook nog eens bij kijken dat mensen voor het minst elkaar zwart proberen maken op het AF om toch maar wat vijandigheid te creëren. P&P blijft uiteraard een deel van het spel, wat het ook erg uniek maakt, maar het moet wel redelijk blijven en respectvol. Daarom dat ik ook nu al even die nuance over IL en IG wou maken omdat het anders snel uit proportie geblazen kan worden.
 

Deleted User - 487964211

Guest
Die nuance mag je als lid zeker maken!



Ik had niet niet over OLW. Je moet je ook niet aangevallen voelen hoor, dat was in ieder geval niet mijn bedoeling. Zwartmakerij is het zeker niet (we zitten nog steeds op het P&P forum toch?). Ik denk dat vroegtijdig samentroepen gewoon niet goed is voor de wereld zoals anderen reeds mooi beschreven hebben. Ik zeg het overigens eveneens uit eigenbelang gezien ik alleen speel en niet in een premade stam zit, daar ga ik niet over liegen.

Bij ons is het gewoon een groepje vrienden die speelt.
Zou ons spel plezier ook verminderen als we helemaal niet in elkaar buurt lagen he.
En over wereldwinst en punten dat is toch nog veel te vroeg.
Willen gewoon een leuke start en grotendeels doe je je start toch alleen op begin kun je je overnames zelf regelen.
Er zijn er inderdaad die samen aanvallen op 1 dorp ja dat is natuurlijk zo.
Maar tot nu toe heeft olw gewoon iederen zijn eigen aanvallen.
Dit zal in de toekomst veranderen, maar dat zal bij iedere stam zo zijn
 
Reactiescore
193
Bij ons is het gewoon een groepje vrienden die speelt.
Zou ons spel plezier ook verminderen als we helemaal niet in elkaar buurt lagen he.
En over wereldwinst en punten dat is toch nog veel te vroeg.
Willen gewoon een leuke start en grotendeels doe je je start toch alleen op begin kun je je overnames zelf regelen.
Er zijn er inderdaad die samen aanvallen op 1 dorp ja dat is natuurlijk zo.
Maar tot nu toe heeft olw gewoon iederen zijn eigen aanvallen.
Dit zal in de toekomst veranderen, maar dat zal bij iedere stam zo zijn

Je hoeft je niet zo te verantwoorden hoor :smile: . Zolang je geen mensen stabt of TW regels breekt mag je doen wat je wilt, inclusief allianties vormen vanaf de start. Zoals ik reeds vermeldde gaat het me meer over de trend, en niet over individuele spelers of stammen.
 
Reactiescore
1.075
Er zijn feiten
ASAP en ALAP
Maar dat zijn ze enkel die ik bekijk in de buurt van mij..
Want ga niet heel de wereld af :)
Maar ik ben er ook zeker van dat er nog genoeg bondjes zijn maar die onder de radar willen blijven

Maar dit is toch net het hele punt, dat er heel veel stammen dit blijken te doen deze wereld. Wat het hele principe van de stamlimiet tegen gaat.
 
Bovenaan