Top/Flopstammen

Conceived by Communism

Casanova W36
Reactiescore
1.769
Ik dacht te lezen dat het ook om quotes ging van een maand oud, dat is in deze wereld met dit tempo een wereld van verschil. Enfin, de screens spelen verder ook een bijrol, want die werden ook voor mijn gevoel erg subjectief neergezet en waren onnodig voor de discussie, ik vind een discussie gebaseerd op de daadwerkelijke gebeurtenissen wat belangrijker dan de visie van een persoon in een privé gesprek.

Nee, 1,5 week geleden. Daarbij is het een gesprek met de leider van de stam, iemand die een visie van een stam wel draagt. Ik snap dat je de visie van één persoon wilt wegmoffelen, maar daar is René toch bij uitstek dan de verkeerde persoon voor.
 

Calamus Incendium

Forum Personality 20/21
Reactiescore
6.135
c43cfbe3bd9ff42a86f17121a9d4597f.png


Het is mij te oren gekomen dat ook op deze wereld het VF niet te verslaan is?
 
Reactiescore
941
Als je een 1v1v1v1v1vX wilt moet je gewoon classic spelen. Daar is er altijd een ledenlimiet per stam van 4-5 spelers.

TW.nl heeft niet meer niet meer genoeg activiteit en/of kwaliteit om 3-5 volwaardige stammen met 10-15 leden voort te brengen per wereld. Het feit dat alle top accounts dan ook nog eens 6-8 spelers hebben maakt het er ook niet beter op. Als alle accounts 2-4 spelers zouden hebben zoals vroeger zou je gewoon 3 keer zoveel accounts hebben en bijgevolg ook 3 keer zoveel stammen.
Nu heb je vaak discords van een stam met 100 mensen in en dit zijn dan uiteindelijk 15 accounts. Het spel is dusdanig geëvolueerd dat je elke seconde van de dag online moet zijn en dat elke troep constant aan het farmen, roven, offen of deffen moet zijn. Hier valt niet veel aan te doen vrees ik, want iedereen wilt natuurlijk zo hoog mogelijk staan op de ranglijst en met meer activiteit (en PP abuse) bereik je dit gemakkelijker.

Een lagere bovengrens op het aantal spelers in een stam kan dus naar mijn mening zeker een positief effect hebben, maar ik vrees dat de (bijvoorbeeld) 8 accounts van een stam dan gewoon 8 accounts zullen zijn met 24/7 bezetting en een leger van 10 man per account.

Een andere mogelijke oplossing van dit probleem zou kunnen zijn dat er bijvoorbeeld een slaapmodus is van 0 - 8 uur en een nachtbonus van 8 - 16 uur. Op die manier voelt niet iedereen meer de behoefte om 's nachts aanvallen te gaan versturen die klokslag 8 uur toekomen, en zullen veel accounts het dus niet meer noodzakelijk vinden om met 8 man samen te spelen.

Conclusie: Hoe meer de individuen over verschillende accounts gesplitst worden, hoe groter de werelden zullen zijn en hoe minder snel je dus in een eindfase zult komen, zoals de laatste werelden zo te zien sneller en sneller het geval is.

Persoonlijk vind ik ook dat je als individu de band met een account en de gerelateerde prestaties van een account al snel verliest indien je er met te veel spelers opzit, maar dat is gewoon mijn mening. Dit is dan ook de reden dat ik momenteel gewone werelden aan mijn neus laat voorbij gaan, al moet ik zeggen dat de PP abuse hier ook niet echt bij helpt.
 

Calamus Incendium

Forum Personality 20/21
Reactiescore
6.135
Als wij Perijn niet hadden gerecruit en baken zichzelf wat meer serieus had genomen had je hier een 4 strijd kunnen hebben.
 
Reactiescore
319
Baken was al kapot gespeeld. Defensief 2 spelers verloren en daarna een goed offensief opgezet die volledig afgeslagen is. 3-strijd had er zeker ingezeten.
 

Kyuka

Beste Stamleider 20/21
Reactiescore
4.356
Baken was al kapot gespeeld. Defensief 2 spelers verloren en daarna een goed offensief opgezet die volledig afgeslagen is. 3-strijd had er zeker ingezeten.

Dit is natuurlijk onzin lol
 
Reactiescore
2.444
Als wij Perijn niet hadden gerecruit en baken zichzelf wat meer serieus had genomen had je hier een 4 strijd kunnen hebben.

Zelfs al was Baken vanaf de start serieus gestart was er door de overmatige start vd twee premades, het hoge ledenlimiet en de kleine wereld nooit ruimte geweest voor een vier strijd.
 

Calamus Incendium

Forum Personality 20/21
Reactiescore
6.135
Zelfs al was Baken vanaf de start serieus gestart was er door overmatige start vd twee premades, het hoge ledenlimiet en de kleine wereld nooit ruimte geweest voor een vier strijd.

Dus jullie hebben eigenlijk al bij voorbaat de handdoek in de ring geworpen als ik het zo lees?
 

Calamus Incendium

Forum Personality 20/21
Reactiescore
6.135
Baken was al kapot gespeeld. Defensief 2 spelers verloren en daarna een goed offensief opgezet die volledig afgeslagen is. 3-strijd had er zeker ingezeten.

Het serieus nemen gedeelte was dan ook eigenlijk nog voor de aanval op inter, al gezien hoe desastreus die verliep was dat ook een groot voorbeeld hoe het niet serieus genomen is.

Overigens niet dat ik een discussie over die massa oid wil beginnen.

Ik wil enkel schetsen hoe hier een 4 strijd er best in had kunnen zitten.
 
Reactiescore
319

Calamus Incendium

Forum Personality 20/21
Reactiescore
6.135
Ik heb echt al meerdere malen aangegeven dat wij niet gestart zijn met enige intentie deze wereld en gingen kijken wat er zou gebeuren.

Uiteindelijk op die positie en het gemak waarmee de dorpen straks worden afgegeven puur als intern voor salt gestart komt het op neer (al was dat niet misschien eens de insteek)

Ja dan ga je geen leuke 1 v 1 v 1 werelden krijgen nee.
 
Reactiescore
2.444
Uiteindelijk op die positie en het gemak waarmee de dorpen straks worden afgegeven puur als intern voor salt gestart komt het op neer (al was dat niet misschien eens de insteek)

Ja dan ga je geen leuke 1 v 1 v 1 werelden krijgen nee.

Eigenlijk geen zin om in herhaling te vallen, maar een 1v1v1 was nooit realistisch geweest deze wereld.
 

Rob.

Forum Personality 19/20
Reactiescore
5.762
Klopt ik betwijfel of Salt het nog lang gaat uithouden
 

Calamus Incendium

Forum Personality 20/21
Reactiescore
6.135
Eigenlijk geen zin om in herhaling te vallen, maar een 1v1v1 was nooit realistisch geweest deze wereld.

Dus bevestig je toch mijn punt absurd? Ik zeg dat jullie het niet serieus namen en dat geef je net toe? Anders had het er wel ingezeten. Overigens hebben we atm toch een 1 v 1 v 1 want itt tot baken houdt Waste het wel goed vol?
 
Reactiescore
2.444
Dus bevestig je toch mijn punt absurd? Ik zeg dat jullie het niet serieus namen en dat geef je net toe? Anders had het er wel ingezeten. Overigens hebben we atm toch een 1 v 1 v 1 want itt tot baken houdt Waste het wel goed vol?

Je leest mijn eerste bericht niet goed... Ik zei dat ik vond dat zelfs als Baken serieus was gestart er geen serieuze 1v1v1 in had gezeten door de overmacht waar beide premades zijn gestart, het hoge stammenlimiet en de wereld grootte.
 

Calamus Incendium

Forum Personality 20/21
Reactiescore
6.135
Je leest mijn eerste bericht niet goed... Ik zei dat ik vond dat zelfs als Baken serieus was gestart er geen serieuze 1v1v1 in had gezeten door de overmacht waar beide premades zijn gestart, het hoge stammenlimiet en de wereld grootte.

Jullie hadden met proactief spel toch gewoon 1 continent kunnen domineren? Daarna weet je nooit hoe de wereld diplomatiek verloopt. Ik ben het simpelweg niet eens met die stelling, maar agree to disagree.
 
Reactiescore
1.918
Heeft Baken dat niet geprobeerd dan met het offensief op diaboli?
 

Kyuka

Beste Stamleider 20/21
Reactiescore
4.356
Weet jij hoe het zit dan? Vertel het mij alwetende!

Ik weet niet hoe het afgelopen was, maar als je één account met nauwelijks aansluiting en een ongunstige ligging sloopt heb je toch niet een hele stam gebroken?
 
Bovenaan