Top/Flopstammen

Kyuka

Beste Stamleider 20/21
Reactiescore
4.356
Baken - Een toekomstig top-stam of binnenkort verdwenen?

De wereld is onderhand ruim een week bezig en de edel-fase is al enkele dagen aangebroken. Een erg interessante fase van het spel, want hier zie je de eerste floppers het speelveld verlaten en de echte toppers omhoog klimmen in de ranglijsten. Ook de eerste stammen vormen zich in deze fase, maar het blijft natuurlijk altijd de vraag of deze van tijdelijke vorm blijken te zijn of end-game proof. In deze post wil ik de kansen van Baken analyseren, maar tevens ook stof tot discussie bieden aan de andere AF-gebruikers op W76.

Background Information
Baken is een stam opgericht door 4 leden van de Pit-crew, onder de meeste bekend van W73 (linkje voor de gene die Pit niet kennen).
Vanuit W73 zijn Absurd, Yellow Snow, The Pharmacy en FreaQshow naar W76 overgekomen, waarschijnlijk omdat W73 geen onverdeeld succes bleek te zijn. Als een van de kleinste stammen, die de boot op het gebied van recruitment helaas net wat te vaak gemist hadden, lijkt de wereldwinst momenteel geen realistische doelstelling namelijk meer te zijn.

Genoeg over W73, op W76 is Baken vrij sterk van start gegaan. Yellow Snow en Night Pharmacy hebben reeds een top-10 notering te pakken en met Insomnia Has Yoda hebben ze er een top-10 speler bij gerecruiteerd. Absurd zal gezien de omvang van zijn dorp en de farm-stats binnenkort ook wel meerdere dorpen aan zijn collectie toe kunnen voegen. Freaqshow en Banana zijn moraalbrekers van Baken-leden. Desalniettemin kunnen we concluderen dat er een sterk blok is gevormd door de mannen van Baken.

Potentieel
Uiteraard zullen ze naar verwachting geleerd hebben van hun fout op W73 en deze wereld eerder potentiële versterkingen benaderen en binnenhengelen. Op het eerste gezicht liggen 3 speler nagenoeg perfect/zeer interessant om Baken te komen te versterken:

1. Interdictum
2. Shisui Uchiha
3. Qui Intus Diaboli
4. What the Duck

Welke versterkingen denken jullie dat ze bij Baken aan zullen moeten trekken om een steady stam te worden die de end-game kan halen?


Mijn verwachtingen
Of Baken lang zal kunnen blijven voortbestaan in versterkte vorm hangt naar mijn inzien voornamelijk af van de pre-made plannen in het noord-westerlijke kwart van deze wereld. Een Qui Intus Diaboli is al gestart met bijvoorbeeld Droog2 & What the Duck. Alle 3 spelers van de W72 stam Money Train!, een stam waarvan het gerucht ging dat (een gedeelte ervan) een pre-made ging starten. Echter: Insomnia Has Yoda komt uit dezelfde stam van W72, dit biedt weer mogelijkheden.

Welke verwachtingen hebben jullie van de stam Baken?


Map:

Baken 76.png
 
Laatst bewerkt:
Reactiescore
2.444
Baken - Een toekomstig top-stam of binnenkort verdwenen?

De wereld is onderhand ruim een week bezig en de edel-fase is al enkele dagen aangebroken. Een erg interessante fase van het spel, want hier zie je de eerste floppers het speelveld verlaten en de echte toppers omhoog klimmen in de ranglijsten. Ook de eerste stammen vormen zich in deze fase, maar het blijft natuurlijk altijd de vraag of deze van tijdelijke vorm blijken te zijn of end-game proof. In deze post wil ik de kansen van Baken analyseren, maar tevens ook stof tot discussie bieden aan de andere AF-gebruikers op W76.

Background Information
Baken is een stam opgericht door 4 leden van de Pit-crew, onder de meeste bekend van W73 (linkje voor de gene die Pit niet kennen).
Vanuit W73 zijn Absurd, Yellow Snow, The Pharmacy en FreaQshow naar W76 overgekomen, waarschijnlijk omdat W73 geen onverdeeld succes bleek te zijn. Als een van de kleinste stammen, die de boot op het gebied van recruitment helaas net wat te vaak gemist hadden, lijkt de wereldwinst momenteel geen realistische doelstelling namelijk meer te zijn.

Genoeg over W73, op W76 is Baken vrij sterk van start gegaan. Yellow Snow en Night Pharmacy hebben reeds een top-10 notering te pakken en met Insomnia Has Yoda hebben ze er een top-10 speler bij gerecruiteerd. De accounts Banana en Absurd zullen gezien de omvang van hun dorp en farm-stats binnenkort ook wel meerdere dorpen aan hun collectie toe kunnen voegen. Freaqshow gaat wat minder hard, maar die zal naar verwachting wel geïnternd worden. Desalniettemin kunnen we concluderen dat er een sterk blok is gevormd door de mannen van Baken.

Potentieel
Uiteraard zullen ze naar verwachting geleerd hebben van hun fout op W73 en deze wereld eerder potentiële versterkingen benaderen en binnenhengelen. Op het eerste gezicht liggen 3 speler nagenoeg perfect/zeer interessant om Baken te komen te versterken:

1. Interdictum
2. Shisui Uchiha
3. Qui Intus Diaboli
4. What the Duck

Welke versterkingen denken jullie dat ze bij Baken aan zullen moeten trekken om een steady stam te worden die de end-game kan halen?


Mijn verwachtingen
Of Baken lang zal kunnen blijven voortbestaan in versterkte vorm hangt naar mijn inzien voornamelijk af van de pre-made plannen in het noord-westerlijke kwart van deze wereld. Een Qui Intus Diaboli is al gestart met bijvoorbeeld Droog2 & What the Duck. Alle 3 spelers van de W72 stam Money Train!, een stam waarvan het gerucht ging dat (een gedeelte ervan) een pre-made ging starten. Echter: Insomnia Has Yoda komt uit dezelfde stam van W72, dit biedt weer mogelijkheden.

Welke verwachtingen hebben jullie van de stam Baken?


Map:

Bekijk bijlage 23056

Leuk initatief man. Kleine toevoeging de account's FreaQshow en Banaan zijn MB's van TNP en Snow. We hebben toegestaan dat elk account een MB mee mag nemen de wereld op maar verder geen enkele vorm van ander account dat helpt mee mag starten.
 
Reactiescore
412
Potentieel
Uiteraard zullen ze naar verwachting geleerd hebben van hun fout op W73 en deze wereld eerder potentiële versterkingen benaderen en binnenhengelen. Op het eerste gezicht liggen 3 speler nagenoeg perfect/zeer interessant om Baken te komen te versterken:

1. Interdictum
2. Shisui Uchiha
3. Qui Intus Diaboli
4. What the Duck

voor shisui uchiha was geen plek in de stam :(
 

Kyuka

Beste Stamleider 20/21
Reactiescore
4.356
Leuk initatief man. Kleine toevoeging de account's FreaQshow en Banaan zijn MB's van TNP en Snow. We hebben toegestaan dat elk account een MB mee mag nemen de wereld op maar verder geen enkele vorm van ander account dat helpt mee mag starten.

Danku, kleine aanpassing is gemaakt ;)
 
Reactiescore
1.363
Leuk initatief man. Kleine toevoeging de account's FreaQshow en Banaan zijn MB's van TNP en Snow. We hebben toegestaan dat elk account een MB mee mag nemen de wereld op maar verder geen enkele vorm van ander account dat helpt mee mag starten.
Spreek ik met Kyly? Hij laat mbs toe...? Was dit dan!
 

tim010

Speed Kampioen 2017 (Goud) & Skilled Soldier 2017
Reactiescore
2.405
Wat ik merk is dat interns, geplande fusies en boosters nog steeds een ding is. Het valt misschien meer op doordat er minder interessante accounts per wereld starten. Vertrekkende van dat gegeven wil ik even een analyse doen, bedoeld op de discussie te kruiden niet om iemand tegen de schenen te stampen. Mijn excuses dat ik hier een betoog ga voeren gebaseerd op een halve zin van je prima post @Kyuka, maar er valt vast wel wat interessants uit te halen. Afhankelijk van wie er hapt. Ik wil het graag hebben over het volgende:

Freaqshow en Banana zijn moraalbrekers van Baken-leden.

Laten we de speler Banana even onder een loep nemen. Hoewel dit een spelersanalyse is, denk ik dat ik toch hier op de juiste plaats zit. De speler Banana is een moraalbreker, goed dat jullie op voorhand aankondigen dat dit geen speler van de A-ploeg is. Echter heb ik grote twijfels betreffende deze job omschrijving. Een moraalbreker is wat mij betreft een speler die bewust klein blijft om met een hoger moraal efficiënter kleine spelers te kunnen clearen. Ik zou hieronder graag mijn argumenten neerzetten waarom ik deze 'moraalbreker' in twijfel trek.

1) Bewust klein blijven.
Banana bezit op dit moment het grootste dorp van de hele stam baken, 7.850 punten om exact te zijn. Het 2e grootste dorp heeft Yoda in bezit met 7.500 punten. Door zo'n hoog puntentotaal is zijn moraal in deze fase absoluut dramatisch tegenover spelers van 1.000-2.000 punten, wat op dit moment de targets van Baken zijn, op Lysai na. Dus moraalbreken is al sws niet voor de startfase. Mogelijks voor de midgame over een week of 2. Gezien het aantal punten vermoed ik ook dat er een pp investering aan te pas is gekomen. Al deze zaken opgeteld moet ik concluderen dat dit meer op een intern/fusiedorp lijkt dan een moraal breker.

2) Farm en roofstats.
Moraalbrekers zijn er om te clearen, clearen betekent offensief spelen. Je verwacht dus bijl en lc en dan verwacht je ook eerder dat er zal gefarmd worden in plaats van rooftochten te doen. Maar als we de in 1 dag ranglijst erbij halen dan zien we, een score van 2.000 die al 3 dagen geleden is. Daarnaast zien we wel een 42K rooftocht record van gisteren. Nou dat klinkt meer als een profiel van een deffspeler. Wederom komt hier bij dat met deze opbrengsten er duidelijk pp gespendeerd is om aan 7.850 punten te komen. Al deze zaken opgeteld moet ik concluderen dat dit meer op een intern/fusiedorp lijkt dan een moraal breker.

1600091624307.png

1600090894716.png

3) Verslagen tegenstanders als ondersteuner
Dit maak het helemaal interessant. De speler Banana krijgt ondersteuners OD op dezelfde dag dat Olacious troepen verslaat als verdediger. Als we de ledenlijst van Baken analyseren zien we dat Olacious in diezelfde periode kortstondig lid was van Baken. Wat moeten we hier uit concluderen? Ten eerste is het nu wel duidelijk dat Banana geen moraalbreker is, of offensieve troepen aan het bouwen is (of ze althans niet gebruikt waarvoor ze dienen). Daarnaast dat Baken contacten heeft buiten de stam. Was dit om Olacious te redden omdat dit een toekomstige recruit of intern wordt? Was dit omdat Olacious aangevallen werd door een vijand van Baken met de bedoeling deze zo te verzwakken? Geen idee, als iemand me kan vinden wie de aanvaller was in dit verhaal zijn we vast weer een stap verder.

1600091735175.png1600091772205.png
1600091851195.png



Besluit:

Banana = Intern/Boost/Fusie speler
Mogelijks meer Baken interns of bondgenoten in de buurt
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan