Top/Flopstammen

Reactiescore
2.039
Gezien de aanname over jullie premade/samenwerking in zijn geheel ging geen verkeerde aanname dus ;).
Dan zou ik je willen vragen DOTN in het vervolg dan buiten zulke aannames te laten, aangezien je het account wel specifiek in 2 verschillende posts genoemd hebt. :)
 
Reactiescore
2.444
Dan zou ik je willen vragen DOTN in het vervolg dan buiten zulke aannames te laten, aangezien je het account wel specifiek in 2 verschillende posts genoemd hebt. :)

Ik benoem heel duidelijk de pre-made bestaande uit die vier account's, gezien jullie wel een pre-made zijn maar nog niet in een stam zitten lijkt me dat de makkelijkste manier om jullie te benoemen.
 
Reactiescore
382
De hele reden dat mensen TW spelen is voor bragging rights, weet je wel niet hoe goede openingszin het is om al je gewonnen werelden op te noemen
Ik sta (of in dit geval stond) altijd graag in de kroeg op m'n mobiel tribalwars te spelen, hierbij hopend op een reactie van een vriendin, zodat ze zodra ze dit vraagt, kan zien hoe goed ik wel niet ben in dit spel. Althans, dat is de bedoeling alleen lopen ze altijd alweer verder voordat ik de kans krijg het te showen :(
 
Reactiescore
3.576
Wat ik merk is dat interns, geplande fusies en boosters nog steeds een ding is. Het valt misschien meer op doordat er minder interessante accounts per wereld starten. Vertrekkende van dat gegeven wil ik even een analyse doen, bedoeld op de discussie te kruiden niet om iemand tegen de schenen te stampen. Mijn excuses dat ik hier een betoog ga voeren gebaseerd op een halve zin van je prima post @Kyuka, maar er valt vast wel wat interessants uit te halen. Afhankelijk van wie er hapt. Ik wil het graag hebben over het volgende:



Laten we de speler Banana even onder een loep nemen. Hoewel dit een spelersanalyse is, denk ik dat ik toch hier op de juiste plaats zit. De speler Banana is een moraalbreker, goed dat jullie op voorhand aankondigen dat dit geen speler van de A-ploeg is. Echter heb ik grote twijfels betreffende deze job omschrijving. Een moraalbreker is wat mij betreft een speler die bewust klein blijft om met een hoger moraal efficiënter kleine spelers te kunnen clearen. Ik zou hieronder graag mijn argumenten neerzetten waarom ik deze 'moraalbreker' in twijfel trek.

1) Bewust klein blijven.
Banana bezit op dit moment het grootste dorp van de hele stam baken, 7.850 punten om exact te zijn. Het 2e grootste dorp heeft Yoda in bezit met 7.500 punten. Door zo'n hoog puntentotaal is zijn moraal in deze fase absoluut dramatisch tegenover spelers van 1.000-2.000 punten, wat op dit moment de targets van Baken zijn, op Lysai na. Dus moraalbreken is al sws niet voor de startfase. Mogelijks voor de midgame over een week of 2. Gezien het aantal punten vermoed ik ook dat er een pp investering aan te pas is gekomen. Al deze zaken opgeteld moet ik concluderen dat dit meer op een intern/fusiedorp lijkt dan een moraal breker.

2) Farm en roofstats.
Moraalbrekers zijn er om te clearen, clearen betekent offensief spelen. Je verwacht dus bijl en lc en dan verwacht je ook eerder dat er zal gefarmd worden in plaats van rooftochten te doen. Maar als we de in 1 dag ranglijst erbij halen dan zien we, een score van 2.000 die al 3 dagen geleden is. Daarnaast zien we wel een 42K rooftocht record van gisteren. Nou dat klinkt meer als een profiel van een deffspeler. Wederom komt hier bij dat met deze opbrengsten er duidelijk pp gespendeerd is om aan 7.850 punten te komen. Al deze zaken opgeteld moet ik concluderen dat dit meer op een intern/fusiedorp lijkt dan een moraal breker.

Bekijk bijlage 23059

Bekijk bijlage 23057

3) Verslagen tegenstanders als ondersteuner
Dit maak het helemaal interessant. De speler Banana krijgt ondersteuners OD op dezelfde dag dat Olacious troepen verslaat als verdediger. Als we de ledenlijst van Baken analyseren zien we dat Olacious in diezelfde periode kortstondig lid was van Baken. Wat moeten we hier uit concluderen? Ten eerste is het nu wel duidelijk dat Banana geen moraalbreker is, of offensieve troepen aan het bouwen is (of ze althans niet gebruikt waarvoor ze dienen). Daarnaast dat Baken contacten heeft buiten de stam. Was dit om Olacious te redden omdat dit een toekomstige recruit of intern wordt? Was dit omdat Olacious aangevallen werd door een vijand van Baken met de bedoeling deze zo te verzwakken? Geen idee, als iemand me kan vinden wie de aanvaller was in dit verhaal zijn we vast weer een stap verder.

Bekijk bijlage 23060Bekijk bijlage 23061
Bekijk bijlage 23062



Besluit:

Banana = Intern/Boost/Fusie speler
Mogelijks meer Baken interns of bondgenoten in de buurt

De term MB word al jaren niet meer enkel in de letterlijke vorm van de afkorting gebruikt. Ik noem mijn kleine def helpende vriendjes op voorgaande werelden ook gewoon mijn MB's zonder dat ze nog maar 1x een clear hebben ingezet in al de maanden we soms samengewerkt hebben. Naar gelang de situatie zich verleend laat ik ze op een bepaalde manier spelen.

MB staat voor mij voor een kleine speler die je helpt, kan zowel in def als off opzicht zijn. Ik weet dat ik in deze gedachtegang ook niet alleen sta. Dus ik vind eigenlijk je hele post in deze denkwijze nergens op slaan. Al waardeer ik de jacht op boosters wel.

Als je wilt stellen of iemand een boost-account heeft of niet kijk ik vooral of ze snel intern worden ofdat ze wel lang meedraaien met hun 'MH' en wel degelijk een rol spelen in oorlogen. Al is ook dit geen 100% garantie. Het kan ook zo zijn dat iemand start als mb voor je maar na een maand zegt toch geen zin te hebben en te willen stoppen. Hij laat zich dan edelen en dit zal dan gezien worden als boosten. Conclusie is dat de intentie waarom iemand met je start bepaald of het boosten is of niet enkel kan een ander dit nooit controleren. Maar als die MB heel lang meespeelt is het geen boost-account gebleken, word die snel intern dan staat het open voor discussie wat mij betreft en kan je mss refereren naar iemand zijn reputatie in het spel.
 
Reactiescore
3.540
Ik sta (of in dit geval stond) altijd graag in de kroeg op m'n mobiel tribalwars te spelen, hierbij hopend op een reactie van een vriendin, zodat ze zodra ze dit vraagt, kan zien hoe goed ik wel niet ben in dit spel. Althans, dat is de bedoeling alleen lopen ze altijd alweer verder voordat ik de kans krijg het te showen :(

Je kunt ook al je account namen en werelden als tattoo op je arm laten zetten, heb ik ook gedaan en heeft me ongelofelijk veel succes gebracht. Hoe denk je anders dat ik @Rob. aan de haak heb geslagen?
 

Calamus Incendium

Forum Personality 20/21
Reactiescore
6.277
Je kunt ook al je account namen en werelden als tattoo op je arm laten zetten, heb ik ook gedaan en heeft me ongelofelijk veel succes gebracht. Hoe denk je anders dat ik @Rob. aan de haak heb geslagen?

Je ongenoegen over zwarte mensen geuit?
 
Reactiescore
2.303
Zei nergens dat ik niet ging boosten? Dat mag nu toch ?
 

tim010

Speed Kampioen 2017 (Goud) & Skilled Soldier 2017
Reactiescore
2.405
MB staat voor mij voor een kleine speler die je helpt, kan zowel in def als off opzicht zijn. Ik weet dat ik in deze gedachtegang ook niet alleen sta. Dus ik vind eigenlijk je hele post in deze denkwijze nergens op slaan. Al waardeer ik de jacht op boosters wel.

Nergens op slaan vind ik een beetje kort door de bocht? Hoeveel van je MB's hebben een groter hoofddorp gehad dan jij? Als je dit niet op zijn minst een opmerkelijke situatie vind dan weet ik het ook niet. Maar kijk we hebben wat interessante antwoorden gehad dus de post had een interessant effect. Of iemand nu boost of niet kan me ook amper wat schelen, maar als je de aandacht erop vestigt gaan andere mensen op het AF hierover schreeuwen. En niet alleen hier maar op eerstvolgende 17 werelden zullen ze dit steeds herhalen in de openingsweken op het AF. Daarvoor doen we het ;)

Als je wilt stellen of iemand een boost-account heeft of niet kijk ik vooral of ze snel intern worden ofdat ze wel lang meedraaien met hun 'MH' en wel degelijk een rol spelen in oorlogen. Al is ook dit geen 100% garantie.

Ja maar dan moest ik wachten tot hij al dan niet geedelt zou worden. Nu heb ik het van op voorhand gemeld dus het zou effect kunnen hebben op toekomstige plannen. Stel dat hij effectief als intern bedoeld was, en stel dat de speler die hem ging edelen om een AF reputatie cared. Dan is dat plan nu mss wel afgezegd. Zulke zaken verhinderen door propaganda lijkt me toch waar het AF om draait? Of is dit puur om elkaar complimentjes te geven. Wederom, het kan gerust zijn dat dat nooit het plan was, de post blijft daarom niet minder interessant.


Zei nergens dat ik niet ging boosten? Dat mag nu toch ?

Lekker doen joh, wel niet boos worden als ik een post schrijf om het AF plebs op je af te sturen. Is zo'n beetje mijn hobby
 
Bovenaan