Top & Flopstammen

Reactiescore
2.506
Ik had graag een lagere ODA gehad idd. Ik vind die (bijna) gratis dorpjes veel fijner dan dorpjes met 2k/2k
 

DeletedUser79303

Guest
Moraal is een van de meest debiele dingen uit het spel, zeker nu dat de werelden zo klein zijn en er iedere 6 tot 8 weken een nieuwe wereld uitkomt. Waar is het goed voor? Zodat nieuwe spelers iets makkelijker kunnen deffen tegen grotere spelers terwijl zij het spel leren? Als dat het doel is, dan kunnen er wel betere maatregelen voor getroffen worden ipv iets zo impactvol als moraal.

MBs zijn een veelste groot aspect van het spel. Iemand met een flink aantal MBs hoeft bijna geen clears te verliezen aan kleine spelers en kan lekker door blijven farmen en hun clears sparen voor wanneer er oorlog uitbreekt of er gewoon wat grotere spelers weggespeeld moeten worden. Daarbij komt nog dat die kleinere, nieuwe spelers waar moraal misschien handig voor zou zijn, niet beschermd worden, omdat iedereen tienduizend MBs heeft. Zonder MBs spelen is niet echt een optie, of je moet veel meer clears verspillen aan iets wat je tegenstanders gratis krijgen. Natuurlijk zullen er ook MBs zijn wanneer moraal afgeschaft wordt, (ook al is de naam 'Moraal Breker' dan een beetje vreemd), maar er is nu een dubbele bonus op het hebben van moraalbrekers. Ten eerste krijg je gratis clears, ten tweede, die clears zijn sterker dan jouw clears vanwege dat domme moraal. Als moraal weg is, dan staat een MB clear in kracht tenminste gelijk aan die van ieder ander account.

Zijn er bezwaren tegen het afschaffen van moraal? Ik zie ze namelijk niet, maar misschien mis ik iets.
 
Reactiescore
37
Een ding is zeker merkwaardig dat Fresh! bovenaan staat op ODA score terwijl andere (grotere) stammen met bovendien ook meer leden hier juist onder zitten. Teveel gratis dorpen bemachtigd of teveel hulpjes al?


RangStamnaamVerslagen
1 Fresh! 415.050
2 Always A Step Before 398.887
3 Belastingdienst 378.400
4 Ad Infinitum 349.875

Je insinueert hier dingen die volgens mij niet echt waar zijn.
Waarom staat volgens jou het hebben van een lagere ODA gelijk aan "gratis" dorpjes?

Voor zover ik weet hebben spelers uit Belastingdienst geen gratis dorpen gehad. Behalve ikzelf, dat was er eentje van 1500 punten omdat iemand waarmee ik gestart was ging stoppen.

Het is natuurlijk ook een mogelijkheid om gewoon 's nachts te scouten, waneer de meeste mensen hun troepen op roof hebben. Zo weet je de volgende dag precies wat je te wachten staat.

ps: Staan ondertussen op 1. op ODA, hoop dat dit je blij maakt.
 
Reactiescore
286
Je insinueert hier dingen die volgens mij niet echt waar zijn.
Waarom staat volgens jou het hebben van een lagere ODA gelijk aan "gratis" dorpjes?

Voor zover ik weet hebben spelers uit Belastingdienst geen gratis dorpen gehad. Behalve ikzelf, dat was er eentje van 1500 punten omdat iemand waarmee ik gestart was ging stoppen.

Het is natuurlijk ook een mogelijkheid om gewoon 's nachts te scouten, waneer de meeste mensen hun troepen op roof hebben. Zo weet je de volgende dag precies wat je te wachten staat.

ps: Staan ondertussen op 1. op ODA, hoop dat dit je blij maakt.

Ik weet dat Acta es Fabula sowieso 1 gratis dorp heeft gekregen van 5k, maar hoeft er voor de rest weinig voor te doen heb ik het idee.

Maar verder ben ik het met je eens hoor Blackbear. Lage ODA staat verder niet gelijk aan ''gratis'' dorpjes.
 
Reactiescore
48
Moraal is een van de meest debiele dingen uit het spel, zeker nu dat de werelden zo klein zijn en er iedere 6 tot 8 weken een nieuwe wereld uitkomt. Waar is het goed voor? Zodat nieuwe spelers iets makkelijker kunnen deffen tegen grotere spelers terwijl zij het spel leren? Als dat het doel is, dan kunnen er wel betere maatregelen voor getroffen worden ipv iets zo impactvol als moraal.

MBs zijn een veelste groot aspect van het spel. Iemand met een flink aantal MBs hoeft bijna geen clears te verliezen aan kleine spelers en kan lekker door blijven farmen en hun clears sparen voor wanneer er oorlog uitbreekt of er gewoon wat grotere spelers weggespeeld moeten worden. Daarbij komt nog dat die kleinere, nieuwe spelers waar moraal misschien handig voor zou zijn, niet beschermd worden, omdat iedereen tienduizend MBs heeft. Zonder MBs spelen is niet echt een optie, of je moet veel meer clears verspillen aan iets wat je tegenstanders gratis krijgen. Natuurlijk zullen er ook MBs zijn wanneer moraal afgeschaft wordt, (ook al is de naam 'Moraal Breker' dan een beetje vreemd), maar er is nu een dubbele bonus op het hebben van moraalbrekers. Ten eerste krijg je gratis clears, ten tweede, die clears zijn sterker dan jouw clears vanwege dat domme moraal. Als moraal weg is, dan staat een MB clear in kracht tenminste gelijk aan die van ieder ander account.

Zijn er bezwaren tegen het afschaffen van moraal? Ik zie ze namelijk niet, maar misschien mis ik iets.

Hier 1 MB sinds gister en dat is een oud stamgenoot die gaat fuseren. :)
Wel opzoek geweest maar ja helaas, gewoon op eigen kracht voorlopig.
 
Reactiescore
376
Moraal is een van de meest debiele dingen uit het spel, zeker nu dat de werelden zo klein zijn en er iedere 6 tot 8 weken een nieuwe wereld uitkomt. Waar is het goed voor? Zodat nieuwe spelers iets makkelijker kunnen deffen tegen grotere spelers terwijl zij het spel leren? Als dat het doel is, dan kunnen er wel betere maatregelen voor getroffen worden ipv iets zo impactvol als moraal.

MBs zijn een veelste groot aspect van het spel. Iemand met een flink aantal MBs hoeft bijna geen clears te verliezen aan kleine spelers en kan lekker door blijven farmen en hun clears sparen voor wanneer er oorlog uitbreekt of er gewoon wat grotere spelers weggespeeld moeten worden. Daarbij komt nog dat die kleinere, nieuwe spelers waar moraal misschien handig voor zou zijn, niet beschermd worden, omdat iedereen tienduizend MBs heeft. Zonder MBs spelen is niet echt een optie, of je moet veel meer clears verspillen aan iets wat je tegenstanders gratis krijgen. Natuurlijk zullen er ook MBs zijn wanneer moraal afgeschaft wordt, (ook al is de naam 'Moraal Breker' dan een beetje vreemd), maar er is nu een dubbele bonus op het hebben van moraalbrekers. Ten eerste krijg je gratis clears, ten tweede, die clears zijn sterker dan jouw clears vanwege dat domme moraal. Als moraal weg is, dan staat een MB clear in kracht tenminste gelijk aan die van ieder ander account.

Zijn er bezwaren tegen het afschaffen van moraal? Ik zie ze namelijk niet, maar misschien mis ik iets.

Ik ben van mening dat moraal zeker iets toevoegd aan het spel. Niet alleen zorgt het er voor dat de beginnende speler niet meteen van de kaart wordt genuked door een ervaren speler of iemand die op grote schaal PP gebruikt. Ook zorgt het er voor dat het effect van PP nog enigszins geremd wordt. Hoe harder je groeit d.m.v. PP/ervaring de meer "weerstand" je krijgt op ten duur. Dit houd de wereld nog enigszins in balans.

Wel ben ik van mening dat moraal veel te hard wordt geïmplementeerd. Als ik gelijktijdig naast iemand ben gestart en 2 weken later hangt het moraal bij hen al onder de 50%, dan is dat naar mijn mening disproportioneel. Mijn voorstel zou zijn om moraal zeker in het spel te houden, maar de tijdsfactor aanpassen waardoor hoe langer spelers al bestaan, hoe hoger het moraal wordt. Dit is er nu ook al, maar is naar mijn mening veel te zwak ingesteld.

Dit zou er voor zorgen dat in de beginfase (als iedereen tegelijkertijd start) MB's en hulpjes grotendeels overbodig worden, maar de beginnende speler die net even wat minder actief/ervaren is nog wel van enige (al zij het afgezwakte) bescherming geniet. Toch zullen de meeste beginnende spelers zich niet pre-registreren en joinen zij over het algemeen zodra de wereld al een paar dagen/weken bezig is. De echte beginneling die dus over het algemeen later start krijgt dus wel een betere moraalbonus.
 
Laatst bewerkt:
Reactiescore
37
Ik weet dat Acta es Fabula sowieso 1 gratis dorp heeft gekregen van 5k, maar hoeft er voor de rest weinig voor te doen heb ik het idee.

Maar verder ben ik het met je eens hoor Blackbear. Lage ODA staat verder niet gelijk aan ''gratis'' dorpjes.

Zou kunnen kloppen wat je over Acta zegt, maar naar mijn weten was dat 5k dorp een bb geworden waar zeker nog deff in heeft gestaan.
 
Reactiescore
48
Ik ben van mening dat moraal zeker iets toevoegd aan het spel. Niet alleen zorgt het er voor dat de beginnende speler niet meteen van de kaart wordt genuked door een ervaren speler of iemand die op grote schaal PP gebruikt. Ook zorgt het er voor dat het effect van PP nog enigszins geremd wordt. Hoe harder je groeit d.m.v. PP/ervaring de meer "weerstand" je krijgt op ten duur. Dit houd de wereld nog enigszins in balans.

Wel ben ik van mening dat moraal veel te hard wordt geïmplementeerd. Als ik gelijktijdig naast iemand ben gestart en 2 weken later hangt het moraal bij hen al onder de 50%, dan is dat naar mijn mening disproportioneel. Mijn voorstel zou zijn om moraal zeker in het spel te houden, maar de tijdsfactor aanpassen waardoor hoe langer spelers al bestaan, hoe hoger het moraal wordt. Dit is er nu ook al, maar is naar mijn mening veel te zwak ingesteld.

Dit zou er voor zorgen dat in de beginfase (als iedereen tegelijkertijd start) MB's en hulpjes grotendeels overbodig worden, maar de beginnende speler die net even wat minder actief/ervaren is nog wel van enige (al zei het afgezwakte) bescherming geniet. Toch zullen de meeste beginnende spelers zich niet pre-registreren en joinen zij over het algemeen zodra de wereld al een paar dagen/weken bezig is. De echte beginneling die dus over het algemeen later start krijgt dus wel een betere moraalbonus.

In de grote lijnen helemaal eens!
Maar over dat MBs er voor zorgen dat beginnende spelers minder snel zouden worden weggespeeld is juist het tegenovergestelde waar.
Als men geen MBs gebruikt om kleine spelers te clearen voor hun zullen ze het zelf moeten clearen en dat doet pijn.
Hierdoor zal men dus juist minder snel kleine spelers overnemen en dit is volgens mij precies de reden waarom moraal bestaat.

EDIT: Gefaald In begrijpend lezen, LOL.
 
Laatst bewerkt:
Reactiescore
376

In de grote lijnen helemaal eens!
Maar over dat MBs er voor zorgen dat beginnende spelers minder snel zouden worden weggespeeld is juist het tegenovergestelde waar.
Als men geen MBs gebruikt om kleine spelers te clearen voor hun zullen ze het zelf moeten clearen en dat doet pijn.
Hierdoor zal men dus juist minder snel kleine spelers overnemen en dit is volgens mij precies de reden waarom moraal bestaat.

Buiten dat 100% eens.

Waar zeg ik dat MBs er voor zorgen dat ze minder snel weggespeeld worden :p?
 
Reactiescore
376
No worries overkomt mij ook wel is hoor. Niemand zal je er op aan kijken. Het AF moet geen plek zijn waar als je is iets verkeerd leest of zegt je gelijk wordt afgemaakt, zie het eerder als een soort van plek waar je met elkaar van gedachten kunt wisselen. Oftewel een "Forum" zoals die bedoeld is.
 

DeletedUser77845

Guest
No worries overkomt mij ook wel is hoor. Niemand zal je er op aan kijken. Het AF moet geen plek zijn waar als je is iets verkeerd leest of zegt je gelijk wordt afgemaakt, zie het eerder als een soort van plek waar je met elkaar van gedachten kunt wisselen. Oftewel een "Forum" zoals die bedoeld is.

Dat is nog nooit op een wereld gebeurd waar ik speelde, maar laten we deze gedachten bewaren, i like that.
 
Reactiescore
2.506
Ik vind moraal een goede toevoeging. Het doet grotere spelers 2x denken voor ze treinen en zo geeft het de kleinere speler meer spelplezier en meer tijd om het spel te leren.

Ook ik vind het irritant, maar als ik op mijn eerste wereld geen moraalvoordeel had gehad. Had ik nooit mijn eerste trein tegen gehouden.
 
Reactiescore
516
Moraal is leuk een aardig. Totdat er een account in een stam zit dat weggespeeld wordt, vervolgens weer front pakt (met een paar dorpen). Deze worden voorzien van een kleine stack. Gevolg: De dorpen worden never nooit meer teruggenomen, terwijl d'r een shitload aan edels per dag uitkomen.
 
Reactiescore
286
Zou kunnen kloppen wat je over Acta zegt, maar naar mijn weten was dat 5k dorp een bb geworden waar zeker nog deff in heeft gestaan.

Nee dat dorp werd barbaar nadat mijn stamgenoot ACAB zijn trein snipte en een backtime gooide op zijn clear. (Oude speler was: Raven ser Kay).
Is daarna gelijk gestopt en barbaar geworden.

ACAB had contact met Fabula en Fabula kreeg het dorp.
 

DeletedUser79303

Guest
Ik vind moraal een goede toevoeging. Het doet grotere spelers 2x denken voor ze treinen en zo geeft het de kleinere speler meer spelplezier en meer tijd om het spel te leren.

Ook ik vind het irritant, maar als ik op mijn eerste wereld geen moraalvoordeel had gehad. Had ik nooit mijn eerste trein tegen gehouden.
Bij mij deed Aletheias Signaalvuur + een shitload aan kata's al het werk :tongue:
 

Calamus Incendium

Forum Personality 20/21
Reactiescore
6.277
Nee dat dorp werd barbaar nadat mijn stamgenoot ACAB zijn trein snipte en een backtime gooide op zijn clear. (Oude speler was: Raven ser Kay).
Is daarna gelijk gestopt en barbaar geworden.

ACAB had contact met Fabula en Fabula kreeg het dorp.

Klinkt slim
 
Bovenaan