Top / Flopstammen

Deleted User - 487871837

Guest
Wel dat ik ten eerste mijn ratio off/def dorpen moest aanpassen door het blijvend groeiende front.
Ten tweede dat ik moeilijk vol in offence kan gaan om dorpen te gaan nemen die ik dan niet kan verdedigen.
Ten derde, waren de enige directe tegenstanders Royal, ervoor was er niet extreem veel om offensief hoog te staan.

Tijdens het deffen kun je juist easy oda scoren :rolleyes:
 

DeletedUser73636

Guest
Tijdens het deffen kun je juist easy oda scoren :rolleyes:

Niet als ze er niet door raken :).
De enige keer dat ik easy ODA kreeg was toen Royal 2 dorpen nam & daarin off troepen had staan zonder muur en die niet op tijd terugtrok.
Royal had zoveel positievoordeel dat vol aanvallen gewoon zelfmoord was voor me.
 

DeletedUser75234

Guest
Eigenlijk heb ik meer ODD & meer OSDD & jij hebt gewoon meer ODA (Niet zoveel meer nu).
Dus zie eigenlijk nergens waar je wint van mij behalve dat je meer punten hebt & dat je meer farmt.

En als jij nu werkelijk wilt gaan zeggen dat de rim moeilijker is dan core dan ben je echt wel gek geworden. Je hebt geen tegenstand gehad op 1 iemand na & vermits daar niets ligt dat jou gaat aanvallen gaan we je verdedigende skills (als je die al hebt) nog een lange tijd niet zien. Wij van Trains lagen in het midden van een oorlog tegen 2 stammen die rond ons lagen. Je kan onmogelijk gaan zeggen dat jou positie moeilijker is dan de core. Je weet goed genoeg dat rim altijd simpeler is.

Blijven zeggen dat ik minder ben als jou maar zelf niet beter presteren gaat echt niet helpen hoor. Je hebt nog geen tegenstand gehad en daardoor sta je mooi vanboven. Ik wacht wel af tot je nog eens een stam omzeep helpt of dat je eindelijk eens in een positie komt dat je onder vuur gaat liggen & dan kijken we wel weer hoe goed je echt bent. Maar ik moet je meegeven als je half zo goed bent als dat je denkt dat je bent, dan win je deze wereld met 2 vingers in de neus.

Ik zeg niet dat je minder bent dan mij. Het enigste wat ik paar posts terug gedaan heb is met feiten en harde nummers reageren op jij die dit zegt:

P.S. Wat heb jij zoal gedaan deze wereld? Nog helemaal niets, geen enkele echte vijand tegengekomen op eentje na. Voor de rest lig je bijna Rim dus. Niet teveel klagen over mij als je zelf (nog) niets hebt om te laten zien.

Dus liet ik even zien wat ik wel al allemaal gedaan heb. Je mag dan wel goed gedeft hebben, op elk ander gebied gaan wij je voor.
 

DeletedUser5071

Guest
Niet als ze er niet door raken :).
De enige keer dat ik easy ODA kreeg was toen Royal 2 dorpen nam & daarin off troepen had staan zonder muur en die niet op tijd terugtrok.
Royal had zoveel positievoordeel dat vol aanvallen gewoon zelfmoord was voor me.
Off troepen leveren niet veel ODA op helaas...
 

DeletedUser

Guest
Goed farmen heb je gelijk, ik ben misschien wel swerelds slechtste farmer maar goed.
Voor de rest ben je nergens beter hoor.

Je moet mensen die stoer doen over farmen - als het ware het een skill zou zijn - echt niet serieus nemen man. Iemand die in de rim ligt die een persoon uit de core kwalijk neemt dat hij niet of weinig farmt.. Jezus,

Wel. Kun jij even alle statistieken neerzetten waarin je wint van mij?

Juist ja, eentje. En die ene heb ikzelf niet in de hand. Ik kan moeilijk vragen aan mensen om me aan te vallen zodat ik een hoge ODD krijg.

Ik vraag me trouwens af waarom je denkt dat de noobjes van de wereld in de rim liggen? Jij ligt toch in de core? Ik durf zelfs te wedden dat je meer ervaring terug gaat vinden in de rim dan in de core.

Iedereen weet dat als mensen in de rim gaan spelen, ze het makkelijker zullen krijgen. Mensen zeggen niet voor niets: ''Geef me maar een makkelijk rimaccountje,'' als ze rustig aan willen spelen. Als jij later een wereld start weet je heel goed dat je in de rim gaat komen te liggen. Heb je het dus zelf in de hand dat je een rimaccount hebt die amper aangevallen wordt? Ja, zeker voor een groot gedeelte heb jij dit in de hand gehad toen je de wereld begon.

Als je een core ligging hebt ben je een stuk meer hardcore dan iemand in de rim. Core accounts zijn vrijwel altijd kleiner dan rimaccounts, omdat ze niet veel barbarendorpen om zich heen hebben liggen die ze leeg kunnen trekken, door unskilled op de C-farm knop te rammen. Ook kunnen ze meer 1-C enteren voor bash-ODA, waar jij blijkbaar trots op bent; het is onoverkomelijk dat jou account betere statistieken heeft, want je hebt meer middelen en je kan door gebrek aan actie in je eigen rimgebied meer bashen voor je stamgenoten. (vandaar het hogere ODA)

Dit is basiskennis voor iedereen die ook maar één wereld gespeeld heeft, derhalve weet ik niet wat voor een schijt propaganda jij voor je eigen account voert nu - niet voor je stam, die je leiding gaf, want die ligt uit elkaar begrijp ik - ? Als je als een TW-debieltje over wilt komen is het geslaagd, anders heb ik geen idee waarom je jezelf zo voor schut zet.
 

DeletedUser76293

Guest
Ik ken je niet echt Anne, maar op een of andere manier bekruipt me het gevoel dat het je wel erg diep zit tegen Dante.
 

DeletedUser

Guest
Ik ken je niet echt Anne, maar op een of andere manier bekruipt me het gevoel dat het je wel erg diep zit tegen Dante.

Valt eigenlijk erg mee. Het is gewoon schokkend te zien dat hij weg lijkt te komen met dergelijk slechte argumentatie, vandaar mijn weerlegging. Als hij het niet was, had ik inderdaad deze post niet geschreven, doch dat maakt het niet minder waar.

Dat diep zitten is wat de P&P van tegenwoordig kwijt is, kan ik weinig aan doen verder.
 

DeletedUser75234

Guest
Je moet mensen die stoer doen over farmen - als het ware het een skill zou zijn - echt niet serieus nemen man. Iemand die in de rim ligt die een persoon uit de core kwalijk neemt dat hij niet of weinig farmt.. Jezus,



Iedereen weet dat als mensen in de rim gaan spelen, ze het makkelijker zullen krijgen. Mensen zeggen niet voor niets: ''Geef me maar een makkelijk rimaccountje,'' als ze rustig aan willen spelen. Als jij later een wereld start weet je heel goed dat je in de rim gaat komen te liggen. Heb je het dus zelf in de hand dat je een rimaccount hebt die amper aangevallen wordt? Ja, zeker voor een groot gedeelte heb jij dit in de hand gehad toen je de wereld begon.

Als je een core ligging hebt ben je een stuk meer hardcore dan iemand in de rim. Core accounts zijn vrijwel altijd kleiner dan rimaccounts, omdat ze niet veel barbarendorpen om zich heen hebben liggen die ze leeg kunnen trekken, door unskilled op de C-farm knop te rammen. Ook kunnen ze meer 1-C enteren voor bash-ODA, waar jij blijkbaar trots op bent; het is onoverkomelijk dat jouW account betere statistieken heeft, want je hebt meer middelen en je kan door gebrek aan actie in je eigen rimgebied meer bashen voor je stamgenoten. (vandaar het hogere ODA)

Dit is basiskennis voor iedereen die ook maar één wereld gespeeld heeft, derhalve weet ik niet wat voor een schijt propaganda jij voor je eigen account voert nu - niet voor je stam, die je leiding gaf, want die ligt uit elkaar begrijp ik - ? Als je als een TW-debieltje over wilt komen is het geslaagd, anders heb ik geen idee waarom je jezelf zo voor schut zet.


Laten we er even Oink-Oink bijhalen dan. Deze speler ligt met de meerderheid van zijn dorpen nog dichter bij de core dan UTS dat doet. Heeft een schitterende ODA, niet zo veel ODD, schitterende farm stats en een cluster waar wel veel barbarendorpen liggen.

Net zoals je ervoor kiest om later te beginnen kies je er ook zelf voor om niet te farmen, de barbarendorpen in je cluster op te edelen, regelmatig wat te internen en niet te streven naar een hogere ODA.

Gebrek aan actie in het rimgebied is ook alweer een flauw argument. De spelers worden bij het spawnen gelijk over de wereld verdeeld, met een gelijk aantal barbarendorpen, ook in de rim en de core. En al die dorpen van die spelers hebben een even groot of klein aantal troepen zoals die in de core dat doen. Daarbovenop gaat het soms moeilijker in de rim om een hoge ODA te halen door de voortdurende problemen met moraal en dus is het bijroepen van een mb meestal vereist.

En dus omdat iemand in de rim ligt en kan bashen voor zijn stamgenoten kan iemand die in de core ligt dat niet? Als ik kijk naar Insomnia, Valheru, Sylar, The Dark Salvation, Heidivl en Oink dan zie ik allemaal grote core accounts met een hoge oda en een farm die minstens 4 keer zo hoog is als die van UTS. Leuk dat je even je beste beentje voor komt zetten Anne, maar het slaat niet echt aan ;)
 

DeletedUser

Guest
Laten we er even Oink-Oink bijhalen dan. Deze speler ligt met de meerderheid van zijn dorpen nog dichter bij de core dan UTS dat doet. Heeft een schitterende ODA, niet zo veel ODD, schitterende farm stats en een cluster waar wel veel barbarendorpen liggen.

Net zoals je ervoor kiest om later te beginnen kies je er ook zelf voor om niet te farmen, de barbarendorpen in je cluster op te edelen, regelmatig wat te internen en niet te streven naar een hogere ODA.

Gebrek aan actie in het rimgebied is ook alweer een flauw argument. De spelers worden bij het spawnen gelijk over de wereld verdeeld, met een gelijk aantal barbarendorpen, ook in de rim en de core. En al die dorpen van die spelers hebben een even groot of klein aantal troepen zoals die in de core dat doen. Daarbovenop gaat het soms moeilijker in de rim om een hoge ODA te halen door de voortdurende problemen met moraal en dus is het bijroepen van een mb meestal vereist.

En dus omdat iemand in de rim ligt en kan bashen voor zijn stamgenoten kan iemand die in de core ligt dat niet? Als ik kijk naar Insomnia, Valheru, Sylar, The Dark Salvation, Heidivl en Oink dan zie ik allemaal grote core accounts met een hoge oda en een farm die minstens 4 keer zo hoog is als die van UTS. Leuk dat je even je beste beentje voor komt zetten Anne, maar het slaat niet echt aan ;)

Je eerste punt is redelijk, maar met statistieken alleen vind ik dat er sowieso niet genoeg bewijs is voor de skills die een speler bezit.

Je tweede argument kan er mee door, maar dat heeft nog steeds verder weinig met skills te maken. Jij probeert te laten zien dat je beter dan iemand anders bent door statistieken. Iemand die lui is kan nog steeds beter zijn dan jij, hoe vaak zien we het niet dat de niet farmende spelers anderen volledig wegspelen, omdat die alleen kunnen farmen en internen? Juist ja, veel te vaak.

Nog een nevenargument die ik je zal geven, is dat wanneer je core ligt, je vaak liever je offense thuis laat staan, omdat de core veel meer short range is dan de rim, zodat je altijd moet kunnen counteren wanneer nodig. Je wilt niet dat je offense de halve wereld overloopt om schraal te farmen, wanneer je het nodig blijkt te hebben. 's Nachts farmen kan dus onverantwoord zijn, in de rim heb je daar echt wel minder last van.

Je derde argument is daarentegen pure schijt. Iedereen weet dat als je niet pré-registreert je gewoon aan de rand van de nieuwe wereld komt te liggen. Jij wist van te voren zeker heel goed dat als jij na pak 'm beet vijf dagen pas zou starten, je dan rim zou liggen. Mensen die pré-registreren liggen überhaupt geen rim, maak dat je gele kat maar wijs. Dat ze gelijk over de wereld worden verdeeld is dus waar op het moment dat de wereld start, maar niet voor degene die daarna starten. Ik heb geen idee waarom ik jou dit moet vertellen?

Je vierde argument bewijst helemaal niets, zoals eigenlijk het hele ODA niets zegt over iemands kwaliteiten. Doelloos def weg bashen kan iedereen hoor? Daarnaast is het op elke wereld zo gebleken dat degene die wel doelloos wegbashen, de rim accounts zijn, en daarop speel jij. Jou ODA statistieken zullen uiteindelijk alleen nog maar verder uitlopen, zolang je account blijft bestaan en je 1-C geïnstalleerd houdt.

Conclusie: Jij kan wel denken dat jouw statistieken betekenen dat je beter bent, maar wat ze hooguit zeggen is dat je actiever bent. Een hoog ODA wijst eerder op hersenloos aanvallen dan een laag ODA; meer farm wijst op actief unskilled C spammen; meer dorpen heb je door minder weerstand in de rim (En MB's die het werk voor je doen, wat jij niet tot internen rekent, maar het indirect wel is).

Ik stel voor dat je je stam op orde krijgt in plaats van pronken met weinig zeggende statistieken, daar ga je de wereld niet mee winnen namelijk. Als jij je laatste twee wereldwinsten niet cadeau had gekregen (W42 overstappen naar vijand/W43 bijna al je vijanden gebanned), had je dat geweten.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser75234

Guest
Je eerste punt is redelijk, maar met statistieken alleen vind ik dat er sowieso niet genoeg bewijs is voor de skills die een speler bezit.

Je tweede argument kan er mee door, maar dat heeft nog steeds verder weinig met skills te maken. Jij probeert te laten zien dat je beter dan iemand anders bent door statistieken. Iemand die lui is kan nog steeds beter zijn dan jij, hoe vaak zien we het niet dat de niet farmende spelers anderen volledig wegspelen, omdat die alleen kunnen farmen en internen? Juist ja, veel te vaak.

Nog een nevenargument die ik je zal geven, is dat wanneer je core ligt, je vaak liever je offense thuis laat staan, omdat de core veel meer short range is dan de rim, zodat je altijd moet kunnen counteren wanneer nodig. Je wilt niet dat je offense de halve wereld overloopt om schraal te farmen, wanneer je het nodig blijkt te hebben. 's Nachts farmen kan dus onverantwoord zijn, in de rim heb je daar echt wel minder last van.

Je derde argument is daarentegen pure schijt. Iedereen weet dat als je niet pré-registreert je gewoon aan de rand van de nieuwe wereld komt te liggen. Jij wist van te voren zeker heel goed dat als jij na pak 'm beet vijf dagen pas zou starten, je dan rim zou liggen. Mensen die pré-registreren liggen überhaupt geen rim, maak dat je gele kat maar wijs. Dat ze gelijk over de wereld worden verdeeld is dus waar op het moment dat de wereld start, maar niet voor degene die daarna starten. Ik heb geen idee waarom ik jou dit moet vertellen?

Je vierde argument bewijst helemaal niets, zoals eigenlijk het hele ODA niets zegt over iemands kwaliteiten. Doelloos def weg bashen kan iedereen hoor? Daarnaast is het op elke wereld zo gebleken dat degene die wel doelloos wegbashen, de rim accounts zijn, en daarop speel jij. Jou ODA statistieken zullen uiteindelijk alleen nog maar verder uitlopen, zolang je account blijft bestaan en je 1-C geïnstalleerd houdt.

Conclusie: Jij kan wel denken dat jouw statistieken betekenen dat je beter bent, maar wat ze hooguit zeggen is dat je actiever bent. Een hoog ODA wijst eerder op hersenloos aanvallen dan een laag ODA; meer farm wijst op actief unskilled C spammen; meer dorpen heb je door minder weerstand in de rim (En MB's die het werk voor je doen, wat jij niet tot internen rekent, maar het indirect wel is).

Ik stel voor dat je je stam op orde krijgt in plaats van pronken met weinig zeggende statistieken, daar ga je de wereld niet mee winnen namelijk. Als jij je laatste twee wereldwinsten niet cadeau had gekregen (W42 overstappen naar vijand/W43 bijna al je vijanden gebanned), had je dat geweten.

Ook redelijke argumenten, ik denk dat we beiden wel ons punt gemaakt hebben.

Maar op dat laatste wil ik toch even terugkomen.
Op W42 ben ik gestopt op mijn account en naar een account in Seau gegaan. Wat voor mij geen vijand was, ik werkte er al mee samen.
Jij daarentegen hebt met het volledige account die in WAO zat naar de stam geweest waar WAO al van dag 1 oorlog mee had. Ik snap niet waarom je dit zelfs aanhaalt als je weet dat jij er eigenlijk schuldig aan bent en niet ik :p

En de vijanden op W43 hebben zichzelf gebanned, niet onze fout.
 

DeletedUser

Guest
Ook redelijke argumenten, ik denk dat we beiden wel ons punt gemaakt hebben.

Maar op dat laatste wil ik toch even terugkomen.
Op W42 ben ik gestopt op mijn account en naar een account in Seau gegaan. Wat voor mij geen vijand was, ik werkte er al mee samen.
Jij daarentegen hebt met het volledige account die in WAO zat naar de stam geweest waar WAO al van dag 1 oorlog mee had. Ik snap niet waarom je dit zelfs aanhaalt als je weet dat jij er eigenlijk schuldig aan bent en niet ik :p

En de vijanden op W43 hebben zichzelf gebanned, niet onze fout.

Al vermeld dat ik dat niet gedaan heb, want was toen al gestopt. Als je gestopt bent en Seau. heeft je account internd, dan heb ik geen idee waarom het in je handtekening zou moeten staan.
 

DeletedUser75234

Guest
Al vermeld dat ik dat niet gedaan heb, want was toen al gestopt. Als je gestopt bent en Seau. heeft je account internd, dan heb ik geen idee waarom het in je handtekening zou moeten staan.

Seau. was nooit een vijand van me, ze hebben mijn account internd en toen ben ik op Roy Trrrr gaan spelen ;)
 

DeletedUser

Guest
Van een core-account naar een rimaccount moeten stappen. Dan is mijn punt gemaakt.
 

DeletedUser73636

Guest
Wat vinden we van de nieuwe aanwinst van de stam Fruit? Onder leiding van mystery men ben erg benieuwd:)

80% run overgekomen. Had er ergens al iets van vernomen dat dat bezig was. Wel een veelbelovende stam voor in de toekomst, en als run al overstapt dan zal Mystery Men zeker een goede leider zijn of het zeker goed aanpakken.
 

DeletedUser5071

Guest
Zowel Fruit als Run kregen de edels van Puppet over de vloer.
Zien of ze samen sterker staan tegen Puppet.

Succes!
 
Reactiescore
1.454
Een vrij goede set imo, maar verwacht niet meteen te veel. Deze wereld kan namelijk worden samengevat in een paar woorden: egoïsme, grootsheidswaanzin en tunnelvisie (dit is althans mijn ervaring). Het is vooral afwachten hoe dit gaat werken de wekende weken, voordat je een oordeel kan vellen. :)
 
Bovenaan