Het is uw mening. Sommige mensen genieten van de spanning om goed te groeien en dan je eerste edels te versturen om eventueel wel of niet dood te lopen. Jij internt je tot 4m om dan je troepen te kunnen verschuiven en je grenzen perfect tot de toelaatbare boederijlimiet vol te duwen en nog enorm veel overschot te hebben voor als de tegenstander er doodbeukt. Je kan niet anders dan er nog wat bij duwen en toekijken of ze er dan nog doorbeuken of niet. Als reactie ga je 150 clears terug sturen, evenveel als het aantal dorpen dat je tegenstanders op dat ogenblik op een normale manier heeft gehaald. normaal gezien kan hij dat niet deffen en moest je nog een beetje kunnen spelen dan win je aan dorpen. Wederom geen uitdaging. Dan heb jij vanaf dag één dat je je accountje op deze wereld hebt aangemaakt geen sec ven het spel genoten. Je AM heeft ongeveer 85% van het spel geleverd, jij hebt volgens het aantal dorpen dat je interns je aanboden edels geplaatst en die dan gestuurd als die de dorpen hebben leeggemaakt. Eén van de moeilijkste opdrachten was het juiste aantal boerderijplekken vrijhouden voor het exact aantal edels dat je moest zetten.
Je winst is binnen en je hebt totaal niet genoten van je spel. Je tegenstanders hebben verloren. Maar geen levende ziel van heel deze community die nog maar denkt dat die winst één ding heeft betekend.
Ik ben toevallig turnleerkracht. Weet je wat jongens van de basisschool doen tijdens het voetbalspel in de pauzes. Ze maken ploegjes. En in de meeste gevallen staan de vier beste bij elkaar om dan het enige spelende meisje aan de veel zwakkere tegenstander te gunnen zodat ze 1 speler meer hebben (om hun eigen gemoedsrust te sussen dat dat zo ongeveer wel eerlijk is). Ze winnen de wedstrijd met ongeveer 7-0 op dat kwartiertje. Alleen maar om op het eind het winning gevoel te hebben. Iets wat belangrijk is voor die jongens. Is het zo dat jij iets te kort bent gekomen in je jeugd en jij steeds in dat verliezend ploegje zat, dat je dat nu moet compenseren? Dat vraag ik me nu echt af?
Edit: ik vergeet nog iets, dat woordje "hopelijk" is toch totaal inhoudsloos. Hoe kan je nu "hopen" op een strijd als je voor heel de wereld die je nu hebt gespeeld nog geen één keer een strijd hebt moeten leveren en dan ga jij nu doodleuk verkondigen dat je zit te hopen op een strijd. Een strijd die jij hebt geprobeerd te verkloten door enorm legaal vals te spelen en je eigen al een ontzettende voorsprong te geven. Dat is toch geen strijd. Dat is met een machine gun een gevecht aangaan met een mens die een zakmes in zijn handen heeft. Daar zit jij dan op te hopen.
Ja dat is zeker mijn mening en ik denk ook dat niet veel die met mij delen. Ik vind grote strijden leuk, daarom vind ik bijvoorbeeld ook bb speeds leuk, high action, gaat snel, gebeurt veel. Daarom vind ik ook grotere strijden op normale werelden leuker, iemand edelen van 300k die constant gaat recappen, vooredelen etc vind ik alleen vervelend en beleef ik geen lol aan.
Daarnaast vind ik je voorbeeld van spelende kinderen niet echt toepasbaar in deze situatie. Ieder spel is anders en ik speel ieder spel dan ook anders. Zo speel ik bijvoorbeeld ook CS:GO daar ben ik vrij goed in, rank 500 faceit NL, 10k EU, als iemand dat wat zegt en misschien een game wilt doen
. Soms smurfen mensen op dit spel, dit houd in op een account doel gericht een lagere rank halen om tegen slechtere spelers te spelen. Ik zelf ben hier sterk tegen en vind dat jij dan het spel verpest voor de spelers met een lager niveau, ze hebben immers geen kans tegen iemand die 300 elo meer heeft.
Bij tribalwars daarentegen duurt 1 game niet 30 tot 90 minuten maar eerder een paar maanden. Daarom heb ik liever meer zekerheid op de winst.
Toch zal er zeker een eindstrijd komen waarbij jullie, hoewel met minder punten / dorpen, nog steeds een kans zullen hebben.