DeletedUser
Guest
Je samenvatting is correct, maar nogmaals wil ik aangeven dat internen een geïntegreerd begrip is in TW. En nogmaals wil ik dus de vergelijking en daarmee vraag aan je stellen:
'Stel dat jij aan je buurman (speler van 400k) waarvan je gehoord hebt dat hij stopt vraagt of je hem mag internen. Bedoel je dan dat je hem uitnodigt in je stam en daarna gaat edelen, of bedoel je daarmee dat hij zijn dorpen leegzet / zich defensief niet verweert?'
Naar mijn interpertatie nodig je die speler niet uit in je stam, en edel je hem dus gewoon.
Tot hier akkoord dat je ook dit internen kan noemen, echter voor de zuiverheid van berekeningen en de stats kun je zoiets niet laten meerekenen in een mathematisch overzicht (dat moet dan maar met diplo op het AF gebeuren). Jij of je programma kan immers niet weten of er afspraken zijn. Bij een berekening laat ik dit nooit meerekenen, ook stats (de officiële) maar ook tribemap en andere externe programma's, gebruiken de definitie van internen zoals ik die aangaf new.tribe=old.tribe, er is geen enkel programma dat een afspraak zoals jij die stelt kan incalculeren. Op meer ervaren werelden wordt dit omzeilt door internstammen te maken maar dit kun je wel manueel aanpassen.
Daar zit je helemaal verkeerd, een bb-dorp edelen is nooit intern. Je verandert zelfs de stats van een wereld met het innemen van een bb. Er is een wezenlijk verschil tussen internen en barbs-edelen.Datzelfde geldt voor een bb dorp, komt op hetzelfde neer.
Stats Tanken waarbij tw-stats een duidelijk onderscheid maakt tussen barbs, interns en strijd (kijk zeker onderaan het blad)
Laatst bewerkt door een moderator: