Top/ flopspelers

Calamity.

Beste offer 20/21
Reactiescore
10.630
Moet de eerste persoon nog vinden die Triadors skills afgelopen jaren serieus genomen heeft
 

Calamity.

Beste offer 20/21
Reactiescore
10.630
Twee werelden oprij een ban Joa, als je wilt stoppen kan dat echt makkelijker.

@aapjeklapklap Luc grijp je kans.

Haha je hebt geen idee hoe graag ik dat ergens wil op dit moment. Nee als ik quit bezegel ik het lot van Melt ook gelijk. Jij kon tenminste nog beetje uit luxe positie quitten!
 
Reactiescore
5.591
Dit klopt, Wotjek worstelt iedere dag om de klap op te vangen.
 

Kyuka

Beste Stamleider 20/21
Reactiescore
4.356
Gewoon een serieuze vraag @Duckje of andere moderators, ik neem even het account Calamity. Van wat ik van Joachim heb mogen geloven is dit account gebanned voor boosten/pushen, omdat het 5 dorpen heeft geedeld van GoldRuleZ. Dit gaat om 5 dorpen met een totale waarde van 35.290 punten.

Het account Calamity is 572.382 punten groot. In totaal gaat het dus om 6,17% van Calamity wat hierdoor verkregen is. Hoezo word je hiervoor gebanned? Daarnaast is dit account niet voor Calamity gestart, maar kreeg hij een pm met 'ik stop, edel me maar'. Hij had geluk dus lijkt me?
1649455061709.png

Als ik dan jullie vaag geformuleerde regels over pushen erop nasla dan zie ik dit:

1649455091222.png

Het moet dus gaan om extreem spelvoordeel dat anders niet behaald kan worden. Cala had die gast natuurlijk simpel kunnen edelen, hij is immers meer dan 10x zo groot. Daarnaast is het niet bedoeld om geluk te bestraffen, Cala had hier geluk dat deze gast ging stoppen en z'n dorpen weggeeft.

Mijn vraag is dan ook: waarom worden ze hiervoor gebanned en waar ligt de grens?

Als je nu al niet 6,17% van je account met een gelukje mag overnemen omdat je een zelfde vijand hebt, wat kan dan nog wel?
 
Reactiescore
579
Je krijgt hier problemen mee, bans worden niet besproken op het AF.

Maar weet je wat het is, ik heb de indruk dat het niet perse om die dorpen gaat... die dorpen zijn wss (maar dat is een vermoeden) de druppel die de emmer doet overlopen. Je ziet ook een aantal andere gelukjes zoals enkele dikke barbaren en wss als je teveel gelukjes hebt, dan stopt het een keer. Zoals gezegd, giswerk van mijn kant, maar dat is mijn vermoeden. Het fijne weet ik er natuurlijk ook niet van.
 
Reactiescore
5.591
Puur hypothetisch gezien:
Een zeker account dat begint met de C en eindigd op ., is in mijn ogen onterecht en voor iets te licht gestraft.
 

Kyuka

Beste Stamleider 20/21
Reactiescore
4.356
Je krijgt hier problemen mee, bans worden niet besproken op het AF.

Maar weet je wat het is, ik heb de indruk dat het niet perse om die dorpen gaat... die dorpen zijn wss (maar dat is een vermoeden) de druppel die de emmer doet overlopen. Je ziet ook een aantal andere gelukjes zoals enkele dikke barbaren en wss als je teveel gelukjes hebt, dan stopt het een keer. Zoals gezegd, giswerk van mijn kant, maar dat is mijn vermoeden.

Ik stel hier een normale vraag, omdat ik dit een bizarre situatie vind. Daar kan best toelichting op gegeven worden, zeker als je de regels zo vaag formuleert. Het is redelijk bizar dat er staat 'als de rang 500 door gedoneerde dorpen een paar plaatsjes hoger komt' het geen competitief voordeel is, maar als de rang 2 6,17% van zijn account erbij edelt en daarmee 0 plaatsen hoger komt het wel een competitief voordeel is. Dat slaat nergens op zelfs.
 
Reactiescore
579
Als dat het enige is, dan is dat heel zwaar bestraft. Maar (en dat is altijd het probleem) wij kennen als buitenstaanders niet alle beweegredenen van support en men heeft de regels met opzet vaag gehouden, dat maakt het lastig om het te beoordelen.
 
Reactiescore
81
Als ze de ban ook om andere beweegredenen geven dan alleen GoldRuleZ zouden ze dat moeten vermelden.

Maar wat nu als Joa of iemand anders van cala deze persoon via Discord had aangesproken. Was het dan ook een boost geweest of was het dan een lucky shot geweest want het is niet te traceren via PM?

Wanneer 5 spelersdorpen makkelijk overgenomen worden. Hoe zit het dan met spelers die hun dorpen uitbouwen en dan op delete gaan. Ik kan in het cluster lekker veilig met iemand meegroeien. Niemand die mij iets doet. Vervolgens met 20 dorpen ga je op delete en niemand anders valt je aan omdat je anders met die grote speler te maken krijgt. Vervolgens 20 dorpen zonder al te veel troepen die je makkelijk kan overnemen en het is geen boost want ze waren immers bb.

Fusie met stamgenoten. Ik zie op wereld 84 aardig wat fusies gedaan worden. Een vb daarvan: Daar heeft het account Kratje Grolsch een goed gekeurde fusie gedaan. Maar het account had toen nog maar 23 dorpen en deed een groot deel intern van een account van 58 dorpen. Het account verdubbeld zijn aantal dorpen zomaar gratis. Dit is toch ook een manier aan boosten maar omdat het later in de wereld is en hij niet bij de top 25 hoort mag het dan wel?

Waar is de grens?? De antwoorden die je nu terug krijgt zijn dat het besluit is gemaakt door het team. Dat er geen uitleg komt van criteria voor de reden van de ban. Dat je er niet eens mee hoeft te zijn, maar dat de sancties niet veranderen.

Het komt nu erg over op nate vingerwerk, hoe de beslissing tot stand komt. Wat voor frustratie zorgt
 
Laatst bewerkt:
Reactiescore
487
Of gewoon beide kanten niet klagen, er is duidelijk gezegd dat je mag niet boosten (ookal is de impact nihil) nu word er 1 gebanned. Is gelijk het hek van de dam.

Hoeveel waarschuwingen zijn er niet gegeven? Hoevaak is er niet gezegd je mag niet boosten? Ze doen het alsnog (geld wss ook voor melt) en nu krijg je een ban. Zo werkt dat met regels, ookal is hetgene wat je gedaan hebt amper van impact op het spel.

Je moet gewoon tegenwoordig tegen zulke spelers zeggen dat ze op grijs moeten gaan, en dan is de kans alsnog groot dat jij al die dorpen pakt.

Zo moeilijk is het allemaal niet
 
Laatst bewerkt:
Reactiescore
469
Als dat het enige is, dan is dat heel zwaar bestraft. Maar (en dat is altijd het probleem) wij kennen als buitenstaanders niet alle beweegredenen van support en men heeft de regels met opzet vaag gehouden, dat maakt het lastig om het te beoordelen.
Hou toch gewoon eens je klep.
Er komt letterlijk niets nuttigs uit omdat je al jaren niks hebt gepresteerd en niet mee kan met de huidige meta ('s).
 
Reactiescore
579
Hou toch gewoon eens je klep.
Er komt letterlijk niets nuttigs uit omdat je al jaren niks hebt gepresteerd en niet mee kan met de huidige meta ('s).
Je bedoelt natuurlijk dat ik op W54 en W70 voor het laatst serieus speelde en daar gewoon met de top mee kon? Op W69 viel ik in om te deffen en daar moet idd van gezegd, dat mij dat niet bijster goed bevallen is. Voor de rest heb ik alleen vlaggen en PP verzamelt voor mezelf of voor het vrouwtje. Maar W100 gaan we weer serieus aan de slag... tot dan ;)
 

Calamity.

Beste offer 20/21
Reactiescore
10.630
Je bedoelt natuurlijk dat ik op W54 en W70 voor het laatst serieus speelde en daar gewoon met de top mee kon? Op W69 viel ik in om te deffen en daar moet idd van gezegd, dat mij dat niet bijster goed bevallen is. Voor de rest heb ik alleen vlaggen en PP verzamelt voor mezelf of voor het vrouwtje. Maar W100 gaan we weer serieus aan de slag... tot dan ;)
Haha als je denkt dat de werelden nog een beetje lijken op 69/70 kom je wel van een koude douche thuis.
 
Reactiescore
579
Haha als je denkt dat de werelden nog een beetje lijken op 69/70 kom je wel van een koude douche thuis.
Ik denk sowieso dat het niet simpel meer is voor een oude rot die zonder scripts speelt. Misschien wel onmogelijk, maar dat zal ik op W100 wel merken.
 
Bovenaan