Top/Flopspelers

Rob.

Forum Personality 19/20
Reactiescore
5.763
En vooral welke van die classic spelers waren nog actief bij aanvang van een endgame
 
Reactiescore
1.855
Heel toevallig waren W73 en W76 twee werelden waar aardig wat classic spelers en wat andere oudere spelers het opnamen tegen voornamelijk spelers die alleen normale werelden spelen. Beide werelden werden relatief simpel gewonnen door de normale wereld spelers.

Wat natuurlijk te verwachten is gezien het spelletje redelijk verschilt van elkaar met gigantisch abuse of zonder. Net of je een tennis speler tegen een squash speler neerzet, andere vormen van een in de basis een spel met een bal en een racket. Of rugby Union/rugby League is een betere vergelijking maar zal hier niet bekend zijn.
Welke classic spelers dan? Want de classic spelers die ik op die werelden heb gezien waren echt op één hand te tellen. Tevens waren die allemaal al zowat gestopt rond midgame. Een W47 met een stam als Fire is dan een betere vergelijking en daar is die wereld kinderlijk simpel gewonnen.
 
Reactiescore
151
Heel toevallig waren W73 en W76 twee werelden waar aardig wat classic spelers en wat andere oudere spelers het opnamen tegen voornamelijk spelers die alleen normale werelden spelen. Beide werelden werden relatief simpel gewonnen door de normale wereld spelers.

Wat natuurlijk te verwachten is gezien het spelletje redelijk verschilt van elkaar met gigantisch abuse of zonder. Net of je een tennis speler tegen een squash speler neerzet, andere vormen van een in de basis een spel met een bal en een racket. Of rugby Union/rugby League is een betere vergelijking maar zal hier niet bekend zijn.

Classics zijn gewoon tw op hoge snelheid met settings waarop verschil in vaardigheden meer uitmaken dan verschil in kwantiteit (boerlimiet, dure edels). Die dan gemiddeld gezien ook betere spelers aantrekken.

Het is ook niet alsof pp abuse, moraal of goudmunten nou strategisch het moeilijker maken op een wereld. Dus je vergelijking gaat niet helemaal op.

Moet ook niet zeggen dat als je classic wint je meteen elke wereld rekt, in elke stam worden wel mensen gecarried. Of soms is er nauwelijks tegenstand op een classic (zie deze).
 
Reactiescore
1.855
Advocate? Doe vooral rustig aan.. Heb weinig tot niks met deze wereld te maken het is geen P&P of aanval en lees de post nog een keer rustig. Ik ben van mening dat er niet denderend veel verschil zit tussen een boost account gebruiken of boosten door middel van interns. Beide vormen zijn legaal en beide vormen hebben een impact op de kwantiteit die een account gratis kan vergaren. Hoe groot die impact wordt is afhankelijk van de situatie maar het is beide boosten en het een heeft niet uit zichzelf een grotere impact dan het ander.

Het boosten is helaas wel de norm, het wordt bekritiseerd maar het is letterlijk door elke stam deze wereld gedaan als ik beide partijen op het AF kan geloven. En wordt op elke normale wereld en elke classic die ik gevolgd heb gedaan.
Dat van mij was gelukkig ook gewoon een normale post en geen aanval. Natuurlijk zit daar een verschil in. Als je vooraf al de garantie hebt op (een) gratis dorp(en) kun je heel je manier van starten daarop afstellen, daar waar je bij het fixen van interns in de start (vaak ook pas als je al enkele dorpen hebt) nooit zekerheid hebt en dus gewoon een ‘normale’ startstrategie moet hanteren. Er bestaat namelijk de kans dat je een intern krijgt, maar dit is (in tegenstelling tot boost accs) helemaal nergens gegarandeerd en vaak ook gewoon niet aan de orde.
 
Reactiescore
420
Ben wel benieuwd welke classic spelers dan nog actief in de eindfase zaten op w73 en w76. Denk eigenlijk dat enkel ons account op 76 classic spelers had en wij zijn na enkel woorden met de stam gewoon op delete gegaan.

Een gewone wereld is vaak gewoon zoveel mogelijk PP in een event steken om dan je inventaris lekker vol te pleuren om dan met een scriptje als een idioot munten te meppen. Hierna volgen enkele golven van edelspam en klaar. Ik zeg niet dat het makkelijk is om een wereld te winnen maar als je geluk hebt en in de actiefste stam zit win je. 90% van de aanvallen zet je op block ok en klaar.

Op een classic moet je al veel meer strategisch gaan aanvallen en verdedigen. Classic is ook sneller gedaan dus de motivatie is iets beter te houden. Al is een classic op deze manier ook niet motiverend. De tegenstand roept al dagen om een verlenging te krijgen en dat de support al is ingediend maar daar zullen ze ook eens goed lachen. Wij vallen de eerste dag aan en het is al meteen kassa. Ohja, het is de bedoeling dat je je stamgenoten helpt en niet verder gaat internen. Ik werd vanaf het begin aangevallen en erna kreeg ik ook nog eens kata’s maar omdat de stam hielp met clears hebben wij dit als account alsnog kunnen recht trekken.
 
Reactiescore
447
Een redelijk goed voorbeeld daarvan zijn W73, W76 en dus deze classic. Alle drie gewonnen door de spelers die het meeste thuis zijn in de betreffende wereld en de manier van spelen.

Gelukkig hebben er 2 goden alle 3 deze werelden gewonnen. @Ezra the King ❤️.

Slechte grap natuurlijk, pls no hate
 
Reactiescore
973
Oneerlijk zou ik het niet noemen, de start van Speer is vele malen beter gegaan dan de start van Pepper en hierdoor hebben jullie al snel 2 continenten kunnen domineren maar om daardoor een wereld te winnen zonder ook maar een massa tussen de grote stammen is best triest imo.

Je flanken beschermen met PBGs op een wereld waar je maar tot 20% dominantie moet edelen waar jullie al zo vroeg 2 continenten domineerde is niet een tactiek waar ik zelf fan van ben omdat het gewoon te makkelijk is, ben benieuwd of je zelf wel vind dat je een uitdaging hebt gehad deze classic. En zo niet waarom geen verlenging aanvragen zodat er nog wel een leuke strijd kan komen. Het is wachten op een classic, nu heb je er een met je eigen instellingen en willen jullie hem asap afsluiten?

Je spreekt over triest, maar Pepper veroordeelde elke vorm van Speer om richting de core te groeien. Zodra we een pbg namen in de flank om sneller richting de core te groeien was dat zwak, zodra we jumpte richting de core om sneller front te maken was het zwak. Het is vrij typerend dat je spreekt over hoe triest wij zijn door niet één, maar twee continenten te domineren vanaf de start en vrijwel per direct richting de core te werken verplaats de rim.

Het is pure de schuld van Pepper dat er geen eindstrijd is gekomen. Hieronder een kaartje dat ik 3 dagen terug maakte. De overnames van de 3 grootste stammen van de wereld over de laatste 7 dagen destijds. Zowel Illu als Speer destijds hebben flink richting elkaar geedeld, als je kijkt naar Pepper echt amper.. Beseffend dat ze een heel account kozen om te internen, waarop een bespeler later nog extreem kwaad werd doordat jullie een kleinere speler erbij rekruteerde..

1615676201698.png

Het idee dat Speer conflictontwijkend was is onzin, het is pure te danken aan Pepper dat er amper eindstrijd mogelijk was.
 
Reactiescore
973
Heel toevallig waren W73 en W76 twee werelden waar aardig wat classic spelers en wat andere oudere spelers het opnamen tegen voornamelijk spelers die alleen normale werelden spelen. Beide werelden werden relatief simpel gewonnen door de normale wereld spelers.

Wat natuurlijk te verwachten is gezien het spelletje redelijk verschilt van elkaar met gigantisch abuse of zonder. Net of je een tennis speler tegen een squash speler neerzet, andere vormen van een in de basis een spel met een bal en een racket. Of rugby Union/rugby League is een betere vergelijking maar zal hier niet bekend zijn.

Dit lijkt me onzin, je hebt uiteraard old gen pro's die niks willen weten van normale werelden en aldus afwezig blijven, Wil niet zeggen dat als ze zich verdiepen in die abuse zooi dat ze nog verreweg de betere speler zijn. Beseffend dat ik zelf (Met Kars) op een abuse wereld dubbele rank 1 heb gestaan met tweemaal zo weinig pp te hebben uitgegeven als de rank 2, 3, 4.

Activiteit maakt veel uit, maar veelal hangt ook gewoon of je bepaalde carry spelers hebt in je stam. Dat is bij een classic niet anders dan een normale wereld. Dat is wel duidelijk wat voor soort spelers deze classic heeft gezien bij bijvoorbeeld Pepper, kennen weinig andere strategieën dan outgrowen door internen. En wanneer dat geen zin heeft, zijn ze radeloos.
 
Reactiescore
188
7e196f1fce3b1dac389dc56506a5dccd.png

https://gyazo.com/7e196f1fce3b1dac389dc56506a5dccd

Tippie van Geer..
 
Bovenaan