Top/Flopspelers

Rob.

Forum Personality 19/20
Reactiescore
5.761
Lekker katapulteren
 
Reactiescore
73
Ook gebacktimed :)

Maar dat rapportje deel je niet zeker? ;)
Zoals te zien is, heb ik tot nu toe alles waar om gevraagd werd gepresenteerd.
Gezien hij inmiddels ook gepubliceerd is hier, zal ik het niet nog eens doen; maar ja, anders had ik dat gerust gedaan.

Zal 1x reageren op deze clown.

Dit is er gebeurt. Een random speler stuurt ons bericht of wij hem kunnen helpen omdat hij geedeld word. Wij hebben hem geholpen door de aanvaller (edelaar) te back timen. Hij is zijn volledige clear en gekochte edel kwijt geraakt.

Vervolgens krijgt onze LC dus een backtime van Flyhigh. Fairplay, dat hoort nu eenmaal erbij.

Mja dit was enkel onze LC. Niet eens alles ervan. Dus nu was het onze beurt weer om langs te gaan bij Flyhigh.

Eindstand zijn er dus 2 spelers zonder enige troepen. Helemaal niks meer over om te farmen of roven. Wij hebben onze rooftroepen, bijl, deel lc, ram en kata nog. Dus wij gaan niet stil zitten en maken van het kleinste dorp ons farm dorp. Kaz en stal meteen naar 0 gehaald. Daarna boer gedaan. HQ volgende zodat hij niet zelf zijn GS kan afbreken. Voor de rest houden we alles netjes in tact.

Neem liever actie ingame. I.P.V. hier te komen huilen. Jouw kleine dorp gaan we voorlopig nog lang niet edelen. Vandaar dat wij ervoor gekozen hebben om er een farm dorp van te maken.

Succes verder.

Even wat dingen die ik eruit pik; want je schets het plaatje natuurlijk wel mooi in jouw voordeel.

"Niet eens alles ervan"
Bijna 90 procent ervan was weg; beetje overdreven om dit zo te verwoorden he.

"Voor de rest houden we alles netjes in tact."
Smederij even vergeten hiero? Marktplaats ook? Overigens staan die rapportjes daarvan hier boven ook, en anders zal ik ze nog wel even posten. We gaan toch niet lopen liegen he?

Daarnaast, "hier komen huilen", even voorop. Dit gaat niet om mijn account, maar om die van een stamgenoot. Gezien ik het nogal een trieste actie vond, besloot ik het hier neer te gooien omdat ik daar wat meer tijd voor had dan hij zelf.

Damn dat is veel werk wat je in die post hebt gestoken Nepp95, dat zal ik ff met respect gaan beantwoorden ;p

Ik begrijp je frustratie, heb dat zelf ook gehad op w73 en het is niet bepaald leuk :)


Van mij mogen de kata's een beperking krijgen van TW zodat ze niet alle gebouwen kunnen beschadigen zoals met de schuilplaats nu het geval is.
Ze zouden er een ridder systeem van kunnen maken, dat je gebouwen beschadigen kan "unlocken" naarmate je vordert in het spel.
Volledig zonder kata's spelen zou veel eindspel variaties en strategieën die ook gewoon leuk kunnen zijn voor beide partijen minder leuk maken (bedenk het universiteit eindspel bijvoorbeeld).

Dit zou goed zijn voor de nieuwe beginnelingen op het spel omdat die niet in de eerste 2 weken worden gekata'd en TW links laten liggen.
Dit zou early game farmshapen (ik ben het eens met dat het gewoon synoniem is voor het zwakker maken van de minder punten hebbende spelers) drastisch verminderen. Desalniettemin vind ik niet dat het op dit moment niet gebruikt mag worden, het is nog steeds onderdeel van dit oorlog spel.

Later als je tegen grotere tegenstanders speelt en betere stamvormingen hebt maken de meeste spelers afspraken met elkaar om geen kata's te gebruiken voor een leuke strijd. Dit is imo een andere situatie dan dat het nu is tussen jullie stam en mijn account.

Al erken ik je volle recht extreem pissed te zijn op mij natuurlijk (;
Aller eerst dank voor je inleiding, wordt gewaardeerd.

In grote lijnen ben ik het met je eens. Maar in mijn ogen zit er toch wel een duidelijk verschil in het shapen van actieve spelers die volop met hun account bezig zijn, hier wellicht PP ingooien (in de early game kan dit veel schelen) en geclearde spelers die niet meer gemotiveerd zijn, danwel bb's.

Jup heb volop kata's gegooid omdat we niet kunnen winnen van een 1400 punten dorp ;P

Nee alle gekheid ff op een stokkie, Het was gewoon handig om je te clearen aangezien je actief je stamgenoot helpt (Kudos voor dat!). Daarna was het onze keus een farm dorp van je te maken ipv als edeltarget te houden omdat je dorp simpelweg niet waardevol genoeg was voor een early game edelman maar wel leuke gs lvls had/heeft :)

Clearen fine, hoort erbij, daarnaast was dat ook een reactie op dat je LC gecleard werd dus alsmaar logischer. Om vervolgens er binnen een uur al een lading kata's op ALLE mogelijke gebouwen te gooien. Niet enkel degene die hier boven ergens genoemd werd, nee ALLE gebouwen. Dat is toch een heel ander idee. Dat komt nogal angstig over, want ja; 1400 punten. Maar je was wel even in 1 aanval al meer dan de helft van je troepen (boerderij) kwijt, dus dat had toch met gemak wat meer kunnen worden, of misschien wel jouw einde.
 
Reactiescore
571
Niet eens alles klopt toch. Al verloren wij 95% dan was dat niet alles.

Markt klopt ook is meer dan logisch. Smid is een foutje geweest van een co. Juist zulke gebouwen moeten blijven zodat het boerruimte in neemt.

Nogmaals succes verder.
 
Reactiescore
1.089
Het is gewoon een slap excuus om katapulten te gebruiken wanneer het men wel uitkomt
 
Reactiescore
2.062
Denk dat de meningen erg verdeeld zijn over dit onderwerp of het wel of niet etnisch verantwoordt is. Ik snap zeker de reden om een speler die gecleared is via een backtime, te kataen om een farmdorp te maken. Is dit wel of geen farmshapen? dit is denk ik dezelfde discussie die je soms hebt bij een CF afspraak. De ene speler doet het wel en de andere niet. Snap dat het vervelend is voor de speler, dat zn dorp deels wordt gekata'd. Echter snap ik ook de reden om het wel te doen. Ik sta hier redelijk neutraal in.
 

tim010

Speed Kampioen 2017 (Goud) & Skilled Soldier 2017
Reactiescore
2.405
Kaz en stal meteen naar 0 gehaald. Daarna boer gedaan. HQ volgende zodat hij niet zelf zijn GS kan afbreken. Voor de rest houden we alles netjes in tact.

Welke rest? :D

Langs de andere kant, ik heb niet gekatapulteerd en de speler waar ik met edels op liep heeft zichzelf van 2200 naar 100 punten gekocht in 5 minuten. Dus hoewel ik het niet goedkeur of zelf zou doen, snap ik dat in de huidige TW wereld weer sneller geneigd bent om kata's te gebruiken. Niet om een ander te kloten maar om jezelf niet te naaien.
 
Reactiescore
2.039
Denk dat de meningen erg verdeeld zijn over dit onderwerp of het wel of niet etnisch verantwoordt is. Ik snap zeker de reden om een speler die gecleared is via een backtime, te kataen om een farmdorp te maken. Is dit wel of geen farmshapen? dit is denk ik dezelfde discussie die je soms hebt bij een CF afspraak. De ene speler doet het wel en de andere niet. Snap dat het vervelend is voor de speler, dat zn dorp deels wordt gekata'd. Echter snap ik ook de reden om het wel te doen. Ik sta hier redelijk neutraal in.
Nogal logisch dat je er neutraal in staat als het iemand van je pmade betreft
 
Reactiescore
1.148
Sowieso vind ik 100 kata's voor 'shapen' best wel veel..
 
Reactiescore
2.062
Nogal logisch dat je er neutraal in staat als het iemand van je pmade betreft

Nee, als het echt niet zou kunnen moet je hier ook gewoon tegen optreden!
Denk ook sowieso dat we hier als ''bekendere'' community spelers over na moeten denken of het wel goed is om te doen. Dit motiveert nieuwere/slechtere spelers niet om dit spel door te spelen. Heb hier tbh nooit zo bij neer gestaan, zelf doe ik het als ik eerlijk ben ook nooit. Heb is rondgevraagd binnen en buiten de premade, en ik zie dat de meningen best verdeeld zijn.
 

Calamus Incendium

Forum Personality 20/21
Reactiescore
6.133
Dit kan gewoon echt niet jongens klaar.
 
Reactiescore
972
Tja, het is natuurlijk situationeel, dat begrijp ik ook wel. Maar in dit geval is het gewoon een kleinere speler die zich nog wil verzetten tegen het kwantitatief grotere en kwalitatief betere partij, en dat voor hem totaal onmogelijk wordt gemaakt omdat alles gekata'ed wordt. Als je een PP-farmer (als je dat al weet) shapet door zijn markt te kata'en, is nog tot daaraantoe: je geeft hem wel de kans om zich te verzetten en een wereld te spelen. HQ, Kazerne, smederij, boerderij allemaal kata'en maakt gewoon alles praktisch onmogelijk, en diegene kan niet anders dan stoppen en ergens anders weer beginnen. Voor mij is dat net zo schadelijk als kata's in midgame/endgame gebruiken hoor.

Ohja, en dat deze speler al gecleard mocht zijn, maakt hem ook echt niet direct een "farm". Als je je clear niet kwijt wilt aan het clearen van spelers, dan clear je ze maar niet, i.p.v. maar alles te kata'en. Lekker de makkelijke weg kiezen, noem ik dat :wink:
 
Bovenaan