Top/Flop stammen

Reactiescore
766

DeletedUser81766

Guest
Dit heeft echt totaal geen zin. Je lijkt simpelweg niet te snappen dat het aantal leden gewoon een minimale rol speelt. Je lijkt niet te snappen dat rekruten ook in later stadium kan plaatsvinden - als je op dat moment een onbalans moet balanceren. Je lijkt niet te snappen dat de ruimtelijke spreiding van beide stammen een vergelijking over phalanxen volstrekt onmogelijk maakt. Er zijn ook zat voordelen van een niet volle stam; Wisselstoelen, efficiënter accountgebruik, gemakkelijker bemannen (waardoor vv's ook minder nodig zijn), meer slagkracht, meer zelfvoorziening en het moeilijkste aspect van tribal wars: Samenwerking en communicatie speelt een kleinere rol. Nogmaals; het gaat in een oorlog om de hoeveelheid troepen wel verbonden zijn met dorpen, niet om de hoeveelheid leden.
Ik kan me in beide meningen vinden omdat er beide waarheden in zitten. Het hangt maar net van de situatie af waarin ze spelen welke voor en nadelen gelden voor de benoemde punten

Je rept weer over het verleden, maar het statement vanuit Imago luidde als volgt; wij gaan niet rekruteren als tegenreactie en willen daarmee die spiraal doorbreken. Daarmee heeft Spread geen enkele legitieme reden om een grotere onbalans te creëren. Lijkt mij een vrij positieve wending, die toch echt uit Imago komt en niet uit Spread. Ik ben mij er heel bewust van dat de onverwacht grotere premade Imago geen positief effect heeft gehad op de wereld, maar ik ben mij er ook bewust van dat wij nog altijd een rol spelen en tezamen nog altijd een leuke wereld willen bewerkstelligen en dat doen we met keuzes zoals deze.

Er mogen dan mensen zijn welke mijn posts niet neutraal vinden maar lachwekkend ( @Calamus Incendium ), dan kan je om deze post weer even lachen. Ik had gister ook met mijn oude teamspeler, Michiel van inmiddels savior of the south gepraat. Heel oppervlakkig maar een leuk gesprek gezien we elkaar al een tijd niet gesproken hadden. Hij hoefde daarbij niet eens te vragen naar mijn kijk op het verloop op deze wereld waar beide partijen Imago en Spread niet de schoonste zijn als het gaat om ondernomen acties. Daarbij denk ik dat zowel Imago als Spread, Pit als een goed voorbeeld moeten nemen hoe sportief het spel met andere benadering gespeeld kan worden.

Ik krijg ook hier en daar nog wel meer mee dat er vele andere stammen evengoed verkeerde acties maken, het enige verschil is dat zij het niet van de daken gaan roepen. Imago en Spread willen allebij als je het mij vraagt de wereld winnen, waarbij ze beide al hebben laten zien dat dat niet uit zou maken als daar wat voor opgegeven moet worden. Daarbij hoort P&P en het overtuigen van derde partijen om met elkaar samen te werken tegen de gezamenlijke vijand. Daarbij hoort rekruteren van nieuwe spelers om te voorkomen dat je in een nadelige positie beland, voor in de toekomst of in het heden.

Persoonlijk zou ik er voor kiezen om het inderdaad een leuke wereld te maken waarbij ook andere partijen een eigen opstand kunnen ontwikkelen en niet onder druk van Imago noch Spread de keuze moet maken om voor eender partij te assisteren. Imago zocht uitdaging, deze is (volgens mij) aanwezig op de wereld. Spread is één van de stammen die specifiek voor deze uitdaging naar voren wou stappen. We kunnen lang discussiëren over alle gebeurtenissen en het verloop van de wereld maar uiteindelijk valt er voor beide partijen hun keuzes wat te zeggen.

Ik zit en ben geen leiding van Spread noch post ik dit vanuit mijn stam perspectief, maar mochten zij en de leden van Imago zich hier in vinden suggereer ik dat er eens een goede discussie komt tussen de twee stammen waarbij er duidelijk word besproken hoe er verder gespeeld zal worden.
Uiteraard zit daar een staartje aan dat als eender van de partijen de afspraken niet nakomt of sportief oplost bij een 'overtreding', dat je niet meer hoef te verwachten dat deze staande blijven en we weer terug bij af komen.

Één ding is voor mij zeker, gaat dit zo voort op deze manier word de wereld er niet beter op. Je kan begrijpen dat er een 'titel' of 'reputatie' op het spel staat van vele goede spelers als het op winst aan komt. Maar is dat werkelijk het gene waar jullie voor willen grijpen?

Of willen jullie laten zien hoe het sportief, eerlijk en op een fatsoenlijke manier gespeeld word. Een voorbeeld zijn voor vele tribalwars spelers die met terugkijk op deze wereld erkennen dat het niet nodig is noch leuk is om op de huidige manier het spel te spelen. Naar mijn mening is iedereen dan een winnaar, ongeacht het eindresultaat.

Ik weet er het fijne niet van maar ik denk dat in beide partijen van Imago en Spread er genoeg spelers zijn die in werkelijkheid niet tevreden zijn met de manier waarop de wereld tot nu toe is verlopen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Roald97

Master Commander & Forum Personality 2019
Reactiescore
2.744
@Calitri de Sino ik krijg een sterk gevoel dat je post meer richting Spread gericht is dan naar Imago. Het lijkt mij buiten kijf te staan dat Imago nog altijd fair play idealen nastreeft dit is meermaals verkondigd en gisteren is er ook weer een besluit wat de fair play ten goeden komt gemaakt. Reken maar dat Imago open staat voor fatsoenlijke afspraken voor een leuke wereld. Vanuit Spread zijn er nog nooit idealen openbaar gemaakt, is er nog nooit een visie gedeeld en is er ook nog nooit een actie of statement gemaakt waaruit in ieder geval de intentie tot fair play zichtbaar is geworden.

Ook in Spread zijn er voldoende spelers waarvan ik overtuigd ben dat zij voor fair play staan, waaronder team Semper Paratus en haar posters. Ook verwacht ik van Ezra nog genoeg. Maargoed er is ook een dozijn spelers binnen Spread, en dat zijn dan vooral de mannen van de haat-oneliners, obsessieve fanaten en de op-de-man spelers op skype/af die geen bal geven om fair play en enkel willen winnen - ja en ook Imago heeft een enkeling die je zou kunnen classificeren daartot.

Ik sprak vanmiddag in de interne skype al uit dat deze wereld het potentieel heeft om één grote ramp te worden omdat de win-drive behoorlijk groot is in beide kampen (alsook daarbuiten). Ook zijn er jammer genoeg figuren aanwezig op de wereld die in het verleden ook vuiligheid hebben uitgehaald of zeer instabiel bleken. Neem alleen Martijn met zes maanden ban als voorbeeld, hard roepen over fair play en ondertussen. Wereld 73 heeft veel potentie om een zeer positieve toekomst te creëren of een zeer negatieve. Een ding is zeker, het zal nooit saai worden en waarschijnlijk de meest spraakmakende wereld van de afgelopen/komende 10-20 werelden.

Hopelijk zit ik er naast en zit heel Spread op één lijn dat ze het netjes willen gaan spelen en houden - maar dan zou het ze goed doen als ze die intentie eens kunnen uitspreken en specificeren. Imago heeft dit al gedaan en staat er oprecht voor open. Volgens mij ben ik sinds wereld 38 grondlegger van wereldwijde fair play afspraken, iets wat tegenwoordig elke wereld wel eens besproken / ingevoerd is. Eveneens heeft Imago al een streng intern beleid dat geldend is naar iedere andere speler/stam - enkel en alleen om de fair play en de idealen te waarborgen. Aan Imago en haar bestuur zal het niet liggen.
 

DeletedUser81766

Guest
@Calitri de Sino ik krijg een sterk gevoel dat je post meer richting Spread gericht is dan naar Imago. Het lijkt mij buiten kijf te staan dat Imago nog altijd fair play idealen nastreeft dit is meermaals verkondigd en gisteren is er ook weer een besluit wat de fair play ten goeden komt gemaakt. Reken maar dat Imago open staat voor fatsoenlijke afspraken voor een leuke wereld. Vanuit Spread zijn er nog nooit idealen openbaar gemaakt, is er nog nooit een visie gedeeld en is er ook nog nooit een actie of statement gemaakt waaruit in ieder geval de intentie tot fair play zichtbaar is geworden.

Ook in Spread zijn er voldoende spelers waarvan ik overtuigd ben dat zij voor fair play staan, waaronder team Semper Paratus en haar posters. Ook verwacht ik van Ezra nog genoeg. Maargoed er is ook een dozijn spelers binnen Spread, en dat zijn dan vooral de mannen van de haat-oneliners, obsessieve fanaten en de op-de-man spelers op skype/af die geen bal geven om fair play en enkel willen winnen - ja en ook Imago heeft een enkeling die je zou kunnen classificeren daartot.

Ik sprak vanmiddag in de interne skype al uit dat deze wereld het potentieel heeft om één grote ramp te worden omdat de win-drive behoorlijk groot is in beide kampen (alsook daarbuiten). Ook zijn er jammer genoeg figuren aanwezig op de wereld die in het verleden ook vuiligheid hebben uitgehaald of zeer instabiel bleken. Neem alleen Martijn met zes maanden ban als voorbeeld, hard roepen over fair play en ondertussen. Wereld 73 heeft veel potentie om een zeer positieve toekomst te creëren of een zeer negatieve. Een ding is zeker, het zal nooit saai worden en waarschijnlijk de meest spraakmakende wereld van de afgelopen/komende 10-20 werelden.

Hopelijk zit ik er naast en zit heel Spread op één lijn dat ze het netjes willen gaan spelen en houden - maar dan zou het ze goed doen als ze die intentie eens kunnen uitspreken en specificeren. Imago heeft dit al gedaan en staat er oprecht voor open. Volgens mij ben ik sinds wereld 38 grondlegger van wereldwijde fair play afspraken, iets wat tegenwoordig elke wereld wel eens besproken / ingevoerd is. Eveneens heeft Imago al een streng intern beleid dat geldend is naar iedere andere speler/stam - enkel en alleen om de fair play en de idealen te waarborgen. Aan Imago en haar bestuur zal het niet liggen.

Dat is niet geheel waar. Ja Imago heeft duidelijk gemaakt waar ze voor staan en wat hun bedoeling was voor deze wereld. Nee jullie komen er niet schoner onder uit als Spread want veel is niet nagekomen. Immers gaf je dit in je vorige post nog aan, waar je nu plots door je recente keuzes het kwijtscheld?

In dat opzicht kan je ook geen kwaad over Spread roepen gezien ze niet meer na kip kalkoen ‘verkeerd’ gerekruteerd hebben.

Mijn poging en bedoeling om eens balans tussen beide partijen te creëeren doe je gelijk de grond in met een reactie als deze. Ik snap niet waar je het uit je haalt om opnieuw zo een discussie te starten als ik je vrijwel de kaarten overhandig om een wereld te creëeren met verandering.

Mijn post is gericht aan beide partijen en dat is vrij duidelijk te lezen. Ik denk dat ik veilig kan stellen dat derde partijen dit zonder moeite in zien en achter mijn mening staan als het op Imago en Spread aan komt.

PS: Verandering begint met het achter laten van fouten, niet het opnieuw aanhalen van fouten. Je verwacht toch niet dat je met elkaar kan overleggen over overeenkomsten als je ze eerst een klap in het gezicht geeft?
 

DeletedUser77755

Guest
"veel is niet nagekomen" valt heus mee :)
Oke er is gerecruit daar waar in het hele begin gezegd was dit niet te doen, echter leek het nodig te zijn om Imago staande te houden.
Dat is al meerdere keren gezegd en erkend door meerdere Imago spelers.
 

DeletedUser81766

Guest
"veel is niet nagekomen" valt heus mee :)
Oke er is gerecruit daar waar in het hele begin gezegd was dit niet te doen, echter leek het nodig te zijn om Imago staande te houden.
Dat is al meerdere keren gezegd en erkend door meerdere Imago spelers.

Prima toch, zo heeft Spread dezelfde keuze gemaakt en ook erkend dat kipkalkoentje niet de schoonste rekruut is. Verder hebben ze daarbij volgens mij een statement gemaakt al dat zij naar een toekomstige strijd tegen Imago werken. Er is wel degelijk een bepaald intern beleid en handhaving waar Spread zich aan houd, bepaalde normen en waarde. Deze zijn (nog?) niet openbaar gemaakt maar wel degelijk reëel. Als je dit zoekt van je wederpartij is dat om te overleggen met elkaar.

We kunnen keer op keer weer op en neer naar elkaar toe wijzen, evengoed als dat jullie de spiraal van rekruteren nu beëindigen is deze vorm van P&P ook een spiraal. Mijn post is vrij duidelijk dat ik er ''neutraal toch @Calamus Incendium '' in sta en vooral uit kom voor de overige partijen op de wereld. De strijd tussen Spread en Imago is leuk en alles, maar hoeveel eer houden jullie(beide partijen) er aan over als dit ten koste van alle overige partijen zal zijn?

Je kan aan het einde zeggen tegen elkaar '' Há, ik heb je verslagen ''. Wow!

Ik denk niet dat het moeilijk is om de keuze te maken tussen dat of het respect en erkenning van de rest van de wereld en zelfs vanuit buiten de wereld voor de manier waarop de overwinning behaald word en waarop gestreden word. Zoals ik al zei, de manier waarop is de sleutel tot succes voor welke partij ook in deze wereld. Veel goede spelers hebben al erkenning voor hun prestatie, maar met hoge prestatie hoort ook een bepaalde verwachting en houding.

Je kan niet verlangen naar idealen van andere als iedereen deze nu zelf, juist wanneer ze de kans krijgen, overboord gooien puur voor een winst.
 

Calamity.

Beste offer 20/21
Reactiescore
10.632
Waar heb ik ooit gezegd dat de fusie van Rots, Spread en Paratus verwerpelijk is? Waar heb ik ooit gezegd dat ze dat recht niet hadden, om een onbalans recht te trekken? Wat is je punt precies?

Waar zie je mij dit beweren? Ik kan je hier niet volgen. Ik heb enkel aangegeven dat jullie de aanleiding zijn geweest van die ontwikkeling, niet dat jij de fusie verwerpelijk vindt. Ik kan namelijk prima uit je posts halen dat je die ontwikkeling ook niet erg vond, maar kritiek hebt op de verlenging van de kwantiteit dmv Kipkalkoentje en Fart Bomber. Is ook een mening waar ik vrij aardig mee overeen kom :wink:

Daarbij: ''gedwongen werden die fusie te doen''. Die fusie stond al heel snel vast en was ook bij ons al bekend. Ook Noire is door Jurrien van Paratus gevraagd om deel uit te maken van de noordelijke premade. Dus je punt precies? Het was allang bekend bij ons dat dat ging plaatsvinden. Zijn wij nou echt schuldig aan een onbalans omdat wij wel transparant zijn geweest in het zijn van een premade en dat Spread en co dit hebben verzwegen om nog wat te profiteren van die situatie en op deze manier 3 stammen konden zijn met ladingen defbunkers en mb's in alle stammen?

Ongetwijfeld stond dat idee al lang vast. Maar jullie hebben je ook al een hele tijd geleden op de kaart gezet natuurlijk. Dus, ja - ik zie jullie als de grootste aanleiding voor het samenvoegen van deze twee stammen. Doordat jullie de premade breed hebben aangekondigd ging het bij mensen natuurlijk ook wel spelen dat de kans er goed in zat dat er een 1v1 met Imago zou komen uiteindelijk. Maar door de gebeurtenissen waar jullie veel kritiek op de hals hebben gehaald, hebben Rots en Spread ook dezelfde mening kunnen delen en is de neiging om samen te voegen in een zo sterk mogelijke opstelling wel groter geworden. Dus dat is echt wel aan Imago zelf te wijten.

Een 1v1v1 kan nog altijd hoor. Je moet ruimtelijk naar stamliggingen kijken. Tot dusver beslaat Imago slechts één continent (en dan nog niet eens de core en rim van het continent), zou iedereen het doen als Imago kunnen er dus nog 3 even grote stammen ontstaan. Spread ligt in twee continenten. Pit heeft het potentieel om de kwantiteit van Imago te kunnen evenaren. Waarom zou het precies Imago haar schuld zijn dat er geen 1v1v1 kon plaatsvinden? Als de tijd wat rijper is staat het mij vrij om een aantal zaken / kansen te delen waar wij nou juist net niet op zijn gegaan. Buitenkansjes, zwaar in het voordeel van Imago, maar afgewezen om de wereld nog enigszins interessant te houden.

Je rept weer over het verleden, maar het statement vanuit Imago luidde als volgt; wij gaan niet rekruteren als tegenreactie en willen daarmee die spiraal doorbreken. Daarmee heeft Spread geen enkele legitieme reden om een grotere onbalans te creëren. Lijkt mij een vrij positieve wending, die toch echt uit Imago komt en niet uit Spread. Ik ben mij er heel bewust van dat de onverwacht grotere premade Imago geen positief effect heeft gehad op de wereld, maar ik ben mij er ook bewust van dat wij nog altijd een rol spelen en tezamen nog altijd een leuke wereld willen bewerkstelligen en dat doen we met keuzes zoals deze.

Ik denk als we beiden een beetje logisch op de kaart kijken, dat een 1v1v1 er echt niet zomaar in zit. Hoeveel ruimte de beide stammen beslaan maakt vrij weinig uit. Feit is dat er alleen nog een groot gebied in het zuidoosten ligt dat niet gecontroleerd wordt door Spread of Imago. Maar als je reëel bent weet je zelf dat ze geen goed perspectief hebben, er is sprake van een dubbel front daar en het wordt niet eens een driestrijd op korte termijn, aangezien Imago en Spread op de core voorlopig nog geen raakvlak gaan krijgen. Kortom, in het zuidoosten komt gewoon een harde sandwich. Nu jah, het schijnt dat er nog bepaalde banden zijn tussen Spread en Pit op een bepaald niveau, dus dat is nog even afwachten. Maar dat kan natuurlijk ook niet oneindig duren.

En nee, Spread heeft in mijn ogen ook geen legitieme reden om een grotere onbalans te creëren? Ik heb in mijn post mijn ogen op jou en je stam gericht, maar net zo goed op Spread. Was een vrij algemene conclusie die ik had gedaan dat niet uitsluitend richting jou bedoeld was. Namelijk dat Imago en Spread beiden op hun eigen niveau schuldig zijn aan de punten die ik aanhaalde.

Ik respecteer het statement dat jullie niet gaan reageren met recruits verder hoor. Al betekent dit in de praktijk nog niet zo heel veel, omdat jullie ongetwijfeld nog diplomatiek erbij halen als de verhoudingen daadwerkelijk scheef gaan lopen - waar ik begrip voor heb natuurlijk. Kwantiteitsmetingen zijn nu nog niet zo veelzeggend, omdat er nog heel veel rek zit in de groei van accounts omdat echte fronten nog moeten vormen op veel plekken, dus op basis van die paar miljoen achterstand dat je nu hebt is het ook niet noodzakelijk om gelijk te reageren. Sterker nog, het is misschien juist slimmer om nu in de 2e positie te spelen op de wereld, je ziet wat de favorietenrol kan losmaken aan andere zijdes. Maar in de toekomst zullen ongetwijfeld nog een aantal moves gedaan worden. Als de wereld uiteindelijk maar in een evenwichtige eindstrijd terechtkomt he :biggrin:
 
Reactiescore
614
Is het normaal om met een week al je ex stamgenoten aan te vallen? #kipkalkoentje

Kip heeft vorige week vrijdag aangekondigd te verlaten. Dus het is sowieso al meer dan 1 week.

Tevens hebben er uitgebreide gesprekken plaatsgevonden met voorstellen voor oa nap echter zijn deze vd baan geschoven. Dat is Exitus goed recht, zij vallen kip dan ook al 4 dagen aan oid.

Dus ja, lijkt me redelijk normaal
 
Reactiescore
154
Kipkalkoentje kreeg eerst, al ruim binnen die week zelf aanvallen van exitus. Moeten ze ook niet klagen over een counter nu.

Waar wordt er geklaagd dan? :p Kip kreeg al een paar dagen wat fakes over de vloer ja, wij waren aan het uitzoeken hoe we met onze defbunkers dorpen gingen kunnen pakken :eek:

Je gaat niemand uit Exitus horen zeggen dat Spread (of Kip in 't bijzonder) niet mocht aanvallen hoor.
 
Reactiescore
735
Waar wordt er geklaagd dan? :p Kip kreeg al een paar dagen wat fakes over de vloer ja, wij waren aan het uitzoeken hoe we met onze defbunkers dorpen gingen kunnen pakken :eek:

Je gaat niemand uit Exitus horen zeggen dat Spread (of Kip in 't bijzonder) niet mocht aanvallen hoor.
Is het normaal om met een week al je ex stamgenoten aan te vallen? #kipkalkoentje
Nee dat doet Steven wel voor je :p daar waren de reacties op.
 
Bovenaan