Top/Flop stammen

Calamus Incendium

Forum Personality 20/21
Reactiescore
6.151
Zoals al eerder geschreven, het is al lang bekend dat ik op Honeybooboo speel zelfs voor de wereld begon. Daarbij hoeft schrijven niet partijdig te zijn. Ik heb nergens gezegd dat ik niet speel. In game heb ik zeker een partij waar ik voor speel, spread.

Dat betekent niet dat ik post en schrijf voor een partij. Dat hangt af van wat je schrijft. Je hoeft niet van alles in te vullen wat ik zelf niet geschreven heb.

Laat maar, je begrijpt het duidelijk niet.
 
Reactiescore
1.049
Ik denk dat hij het weldegelijk begrijpt maar er een andere visie op nahoudt.

Jullie vinden dat iemand die tot een kamp behoort nooit neutraal kan posten omdat hij alles door een bril ziet.

Hij beweert dat hij door zijn omstandigheden niet tot amper bevooroordeeld is over bepaalde situaties en daarom vanuit een neutraal oogpunt kan schrijven zonder dat zijn kamp er toe doet.

Ik denk dat het een simpel meningverschil is waar voor beide partijen iets te zeggen is. Hier een groot ding van maken is vrij onnodig en zonde van de tijd van de mensen die dit teruglezen!
 

Rob.

Forum Personality 19/20
Reactiescore
5.762
Hahahaha ja het viel overduidelijk op dat alles met een Spread bril was gepost daarom was het neutraal zijn zo een meme geworden bij hem. Tot zo ver
 
Reactiescore
5.598
Hahahaha ja het viel overduidelijk op dat alles met een Spread bril was gepost daarom was het neutraal zijn zo een meme geworden bij hem. Tot zo ver
Ohhh dus daar had Sam het over in de wereldchat, nu snap ik de meme.
 

Kyuka

Beste Stamleider 20/21
Reactiescore
4.356
Is jullie ego nu echt te groot om gewoon toe te geven dat het hier om laffe recruits gaat uit schrik? Je probeert het hier heel mooi te verbloemen maar dat neemt de triestheid van deze actie niet weg. ;)

Volgensmij is jouw ego eerder zo groot dat je enkel dat wilt horen en met elk ander argument geen genoegen neemt.
 

Calamus Incendium

Forum Personality 20/21
Reactiescore
6.151
Ik denk dat hij het weldegelijk begrijpt maar er een andere visie op nahoudt.

Jullie vinden dat iemand die tot een kamp behoort nooit neutraal kan posten omdat hij alles door een bril ziet.

Hij beweert dat hij door zijn omstandigheden niet tot amper bevooroordeeld is over bepaalde situaties en daarom vanuit een neutraal oogpunt kan schrijven zonder dat zijn kamp er toe doet.

Ik denk dat het een simpel meningverschil is waar voor beide partijen iets te zeggen is. Hier een groot ding van maken is vrij onnodig en zonde van de tijd van de mensen die dit teruglezen!

Je kan neutraal proberen te posten. Je bent echter zelf nooit neutraal. Er is een verschil in die dingen tlfje.

En het boeit ook gewoon geen ruk, het was gewoon nogal grappig die ene user die zo zijn best deed op zijn postjes hier en dan met om de zin 'ik ben trouwens neutraal' 'ik als neutrale poster' 'dit zeg ik uit een neutrale gedachtegang' etc etc :biggrin::biggrin::biggrin:
 

Roald97

Master Commander & Forum Personality 2019
Reactiescore
2.740
Door het kapot rekruteren van andere stammen gaat de wereld er niet leuker op worden, maar dat zien veel mensen niet in vrees ik ;) Op dit tempo heb je een twee-strijd tussen imago en spread binnen een paar maandjes at the max. Leuk man, daarvoor kom je na 2 jaar afwezigheid terug op Tribal. Boring as ever.

Ik denk inderdaad ook dat elke handeling naar een kwantitatieve onbalans een soortgelijke reactie uitroept bij de concurrent. De grootste drijfveer tot rekruteren is altijd het balanceren van de verhoudingen. De hoeveelheid accounts speelt daar helemaal geen rol in, het gaat om de hoeveelheid kwantiteit en deze meet je in dorpen. Als het stamlimiet 25 was geweest dan hoef je als partij ook zeer zeker niet aan dat maximaal aantal te komen.

Inmiddels is Spread, door het rekruteren van de nummer 4 en 27 van de wereld een dikke 20% groter dan concurrent Imago. Spread zal vast en zeker naar een nog grotere onbalans willen rekruteren. Het zal ze ook geen fluit uit maken waar die speler zit of hoe ze de rekruut voltrekken, dat is al duidelijk.

Binnen Imago hebben wij de afgelopen dagen een 'crisisoverleg' gehad met talloze betrokken leden over hoe te anticiperen op de onbalans welke Spread eerst heeft gebalanceerd (door de fusie met Rots + Paratus) en vervolgens weer heeft gecreëerd door het rekruteren van kipkalkoen en fart bomber. Ook Imago heeft talloze mogelijkheden tot (massaal) rekruteren in alle hoeken en kon dit bewerkstelligen met geplande en extra interne fusies waarbij plaatsen beschikbaar zouden worden of weer een Amen-Swift verhaal waarbij er 12 extra plaatsen waren. Hadden we dit gedaan, had de eindstrijd over twee weken al kunnen beginnen, hadden we de wereld zeker verkracht (en hoogstwaarschijnlijk gewonnen), barbarenzeeën gecreëerd en vooral een shitload aan terechte drama veroorzaakt.

Ondanks de verstoorde kwantiteitsbalans hebben we er toch voor gekozen om NIET te gaan rekruteren als reactie daarop, omdat wij niet mee willen doen aan een eindeloze neerwaartse actie-reactie spiraal waarin beide partijen de wereld voor zich zelf en voor alle neutralen verpesten. Hoogstwaarschijnlijk zal Spread zich alsnog naar een nog grotere onbalans toe rekruteren, maar er kan in ieder geval nooit gesuggereerd worden dat het verdere rekruteren van Spread een legitieme reactie is op iets van Imago zou zijn.

Overigens wil ik melden dat dit besluit van Imago, wat voor de wereld en voor alle neutrale partijen gunstig is, niet mijn verdienste is maar dat van talloze betrokken spelers (toppertjes) binnen Imago die wel degelijk garant willen staan voor een interessant en leuk wereld 73 - wat ook de initiële insteek was. Zelf had ik onder andere een bijzonder alcoholische avond en schrijf ik dit met een grote kater.

Dus Curiosity, ik hoop dat dit besluit de wereld ook voor jou leuk gaat houden. Jammer genoeg zijn we niet de enige partij die daar grote invloed op kan uitoefenen, danwel positief danwel negatief. Wow Who beschreef het al in een treffende spotprent (zie hieronder), die 'keten' hopen wij dus te doorbreken met dit besluit.

1590765494292.png
 
Laatst bewerkt:

DeletedUser81766

Guest
Laat maar, je begrijpt het duidelijk niet.

Ik begrijp het wel degelijk, ik heb er een andere mening over als jij dat hebt.

Ik denk dat het een simpel meningverschil is waar voor beide partijen iets te zeggen is. Hier een groot ding van maken is vrij onnodig en zonde van de tijd van de mensen die dit teruglezen!

Mee eens.

Hahahaha ja het viel overduidelijk op dat alles met een Spread bril was gepost daarom was het neutraal zijn zo een meme geworden bij hem. Tot zo ver

Voel je vrij om dit aan te tonen. Voornamelijk zijn mijn posts een weergave van mijn mening over het onderwerp, dit kan voordelig voor elke partij zijn. Als je werkelijk mijn posts zou volgen dan had je dat al veel eerder in de gaten gehad waarop ik regelmatig een mening geef die niet gelinkt is in het voordeel van één partij.

Je kan neutraal proberen te posten. Je bent echter zelf nooit neutraal. Er is een verschil in die dingen tlfje.

En het boeit ook gewoon geen ruk, het was gewoon nogal grappig die ene user die zo zijn best deed op zijn postjes hier en dan met om de zin 'ik ben trouwens neutraal' 'ik als neutrale poster' 'dit zeg ik uit een neutrale gedachtegang' etc etc :biggrin::biggrin::biggrin:

Na één of misschien twee keer een vermelding te geven dat ik een post plaats met iets in de trend van 'Ik bekijk het zo neutraal mogelijk', kwam jij met je opmerking dat ik vergeten was neutraal te zijn. Uiteraard zou een slim persoon als jij wel begrijpen dat de bewerkingen erop waarbij ik expres even voor je neer zet wat je wilt lezen erg sarcastisch zijn. Vanuit mijn perspectief toon je alleen maar aan dat je zelf snel irritatie hebt en daar irrationeel mee om gaat.

Na het even terug lezen van mijn posts, heb ik niet specifiek kunnen vinden waar ik letterlijk zeg 'Ik ben neutraal'. Ik had er over gesproken in een vorm van neutraal posten of vanuit een neutraal perspectief bekijken. Je leeft in twee hele verschillende werelden met je vocabulaire.
 

DeletedUser77755

Guest
genoeg geleuterd over het al dan niet neutraal posten? ;o

Terug naar het topic on hand dat Spread flop is ;)
 

DeletedUser81766

Guest
Ik denk inderdaad ook dat elke handeling naar een kwantitatieve onbalans een soortgelijke reactie uitroept bij de concurrent. De grootste drijfveer tot rekruteren is altijd het balanceren van de verhoudingen. De hoeveelheid accounts speelt daar helemaal geen rol in, het gaat om de hoeveelheid kwantiteit en deze meet je in dorpen. Als het stamlimiet 25 was geweest dan hoef je als partij ook zeer zeker niet aan dat maximaal aantal te komen.

Inmiddels is Spread, door het rekruteren van de nummer 4 en 27 van de wereld een dikke 20% groter dan concurrent Imago. Spread zal vast en zeker naar een nog grotere onbalans willen rekruteren. Het zal ze ook geen fluit uit maken waar die speler zit of hoe ze de rekruut voltrekken, dat is al duidelijk.

Binnen Imago hebben wij de afgelopen dagen een 'crisisoverleg' gehad met talloze betrokken leden over hoe te anticiperen op de onbalans welke Spread eerst heeft gebalanceerd (door de fusie met Rots + Paratus) en vervolgens weer heeft gecreëerd door het rekruteren van kipkalkoen en fart bomber. Ook Imago heeft talloze mogelijkheden tot (massaal) rekruteren in alle hoeken en kon dit bewerkstelligen met geplande en extra interne fusies waarbij plaatsen beschikbaar zouden worden of weer een Amen-Swift verhaal waarbij er 12 extra plaatsen waren. Hadden we dit gedaan, had de eindstrijd over twee weken al kunnen beginnen, hadden we de wereld zeker verkracht (en hoogstwaarschijnlijk gewonnen), barbarenzeeën gecreëerd en vooral een shitload aan terechte drama veroorzaakt.

Ondanks de verstoorde kwantiteitsbalans hebben we er toch voor gekozen om NIET te gaan rekruteren als reactie daarop, omdat wij niet mee willen doen aan een eindeloze neerwaartse actie-reactie spiraal waarin beide partijen de wereld voor zich zelf en voor alle neutralen verpesten. Hoogstwaarschijnlijk zal Spread zich alsnog naar een nog grotere onbalans toe rekruteren, maar er kan in ieder geval nooit gesuggereerd worden dat het verdere rekruteren van Spread een legitieme reactie is op iets van Imago zou zijn.

Overigens wil ik melden dat dit besluit van Imago, wat voor de wereld en voor alle neutrale partijen gunstig is, niet mijn verdienste is maar dat van talloze betrokken spelers (toppertjes) binnen Imago die wel degelijk garant willen staan voor een interessant en leuk wereld 73 - wat ook de initiële insteek was. Zelf had ik onder andere een bijzonder alcoholische avond en schrijf ik dit met een grote kater.

Dus Curiosity, ik hoop dat dit besluit de wereld ook voor jou leuk gaat houden. Jammer genoeg zijn we niet de enige partij die daar grote invloed op kan uitoefenen, danwel positief danwel negatief.

Mooie post, ik wil er even op inhaken. Ik weet niet alles van mijn stam, wel weet ik dat de spelers van Rots, Spread en Semper vanaf het begin van de wereld al een samenwerkings verband zo niet premade vormde. In tegenstelling tot Amen heeft uiteindelijk samengevormde Spread een andere route gekozen en niet meteen openbaar gemaakt wie bij elkaar hoort.

Waarvoor weet ik niet precies, kan met van alles te maken hebben van de mogelijkheid dat ze misschien minder 'sabotage' of 'tegenkracht' wouden in de beginfase om een bepaalde zekerheid te krijgen voor een goede strijd tegenover Amen of iets anders. Er kunnen talloze redenen zijn waarvoor hier voor gekozen is.

Uiteindelijk kan ik me er in vinden dat je een rekruut meestal maakt om een balans te krijgen in kwantiteit, het enige probleem wat er speelt is dat Spread technisch gezien al die tijd al kwantitatief hoger uitliep. De stam vond een rekruut aan het westen nodig omdat het anders zou betekenen dat er maar 2 accounts tegen vele andere Amen accounts moesten opboksen. Het heeft nooit met kwantiteit te maken gehad, ik denk als ik het op deze manier verwoord, mits ik het goed heb je wel doet begrijpen waarom de rekruut daar nou precies is. Het had ons niet uit gemaakt in welke formaat de rekruut zou zijn, vandaar zijn er meerdere pogingen gedaan, begonnen zelfs met een late speler (RSAM) ver west te laten jumpen met een poging tot een inhaalslag.

De rekruut fart bomber weet ik vrijwel niks van behalve dat het netjes en samen besloten is met Pit. Er is dus geen sprake van een stam slopen als de stam er mee akkoord is.
 
Reactiescore
2.303
Mooie post, ik wil er even op inhaken. Ik weet niet alles van mijn stam, wel weet ik dat de spelers van Rots, Spread en Semper vanaf het begin van de wereld al een samenwerkings verband zo niet premade vormde. In tegenstelling tot Amen heeft uiteindelijk samengevormde Spread een andere route gekozen en niet meteen openbaar gemaakt wie bij elkaar hoort.

Oh dit werd nochtans continu weggelachen?
Overigens dus lekker smerig, alle eigen stammen gebruiken tot ze groot genoeg zijn en dan tjallah zeggen, doen wij het dus beter!

De rekruut fart bomber weet ik vrijwel niks van behalve dat het netjes en samen besloten is met Pit. Er is dus geen sprake van een stam slopen als de stam er mee akkoord is.

helft van pit is mad en niet akkoord?
 

Calamus Incendium

Forum Personality 20/21
Reactiescore
6.151
Mooie post, ik wil er even op inhaken. Ik weet niet alles van mijn stam, wel weet ik dat de spelers van Rots, Spread en Semper vanaf het begin van de wereld al een samenwerkings verband zo niet premade vormde. In tegenstelling tot Amen heeft uiteindelijk samengevormde Spread een andere route gekozen en niet meteen openbaar gemaakt wie bij elkaar hoort.

Hahahahhahaa, misschien is het tijd dat je toch we leven gaat overleggen met je stam wat je wel en niet openbaar moet gooien
 

Rob.

Forum Personality 19/20
Reactiescore
5.762
Uit een neutraal perspectief vind ik dat wel een schokkende wending?! Allemaal onderdakje zoeken in een stam om dan samen te hokken, horen deze stammen dan niet onder het label boost thuis?
 
Reactiescore
1.139
Oh dit werd nochtans continu weggelachen?
Overigens dus lekker smerig, alle eigen stammen gebruiken tot ze groot genoeg zijn en dan tjallah zeggen, doen wij het dus beter!

De spelers in deze stammen waren gewoon op de hoogte van de bigger picture misschien niet tot in de detail maar tis niet dat ze misbruikt zijn tot de spelers naar spread gingen.
Daarnaast vrijwel al deze spelers van de ex stammen zijn nog altijd pbg.
 
Reactiescore
2.303
De spelers in deze stammen waren gewoon op de hoogte van de bigger picture misschien niet tot in de detail maar tis niet dat ze misbruikt zijn tot de spelers naar spread gingen.
Daarnaast vrijwel al deze spelers van de ex stammen zijn nog altijd pbg.

Uhu, lekker veel pbgs dus er bij !
 

DeletedUser81766

Guest
Oh dit werd nochtans continu weggelachen?
Overigens dus lekker smerig, alle eigen stammen gebruiken tot ze groot genoeg zijn en dan tjallah zeggen, doen wij het dus beter!



helft van pit is mad en niet akkoord?

Smerig zou ik het niet noemen, het is een andere benadering welke elke partij vrij staat. Zoals Roald in zijn openingspost van de wereld al stelde, ook jullie hadden kunnen starten zonder het bekend te maken maar zochten de uitdaging om dit wel te doen. Dat is prima, maar dat betekent niet gelijk dat iedereen dezelfde benadering moet nemen. Hetzelfde als dat Amen het verstandig vond dicht op elkaar te starten, dat heeft voor en nadelen. Het is een keuze, zeker geen smerige. Je vind het smerig omdat uiteindelijk Spread een snellere vordering heeft gehad als de benadering van Amen.

Maar dat was immers wel de intentie van Amen. Een uitdaging. Ik keur lang niet alle acties van mijn stam of elk andere stam goed maar het blijft een spel waarbij keuzes gemaakt worden. Elke keuze is een voordeel voor de één en moet een nadeel voor een ander zijn. Tenslotte, waarvoor zou een stam een besluit nemen om niet zichzelf bekend te maken om daarna ineens op een vraag of ze bij elkaar horen te bekennen?

Zoals ik al aangaf, ik weet het beste niet van Pit. Mij is bij gekomen dat dit netjes besproken was en in goed overleg tot stand was gekomen.
 

Rob.

Forum Personality 19/20
Reactiescore
5.762
De spelers in deze stammen waren gewoon op de hoogte van de bigger picture misschien niet tot in de detail maar tis niet dat ze misbruikt zijn tot de spelers naar spread gingen.
Daarnaast vrijwel al deze spelers van de ex stammen zijn nog altijd pbg.
Kan goed zijn, maar waarom wordt er dan altijd geroepen over het boosten van imago etc als spread zelf met meerdere stammen speelde en nu tientallen pbg's heeft? :confused2:
 
Reactiescore
1.363
Oh dit werd nochtans continu weggelachen?
Overigens dus lekker smerig, alle eigen stammen gebruiken tot ze groot genoeg zijn en dan tjallah zeggen, doen wij het dus beter!



helft van pit is mad en niet akkoord?

Tering wat jank jij zeg :p
 
Reactiescore
579
De rekruut fart bomber weet ik vrijwel niks van behalve dat het netjes en samen besloten is met Pit. Er is dus geen sprake van een stam slopen als de stam er mee akkoord is.
Ligt er helemaal aan, hoe het echt gegaan is. Heeft de leiding van Spread, de leiding van Pit benaderd en om toestemming gevraagd of ze Fart Bomber mochten benaderen, al of niet met het maken van andere afspraken ter compensatie.

Of aan de andere kant van het spectrum: Was Fart Bomber benaderd door Spread, had hij zich al vast gelegd en kreeg de leiding van Pit een dienstmededeling dat hij naar Spread ging en wat men ook zou zeggen, hij zou toch gaan. En pas op... dan zouden ze vijanden zijn verder, als men niet akkoord was.

Of iets wat daar tussenin ligt... dus dat 'netjes' verdiend een bevestiging vanuit Pit. Want meestal valt dat 'netjes' goed tegen.

Is een speler opportunistisch, vertrekt gewoon naar een betere/andere stam (in zijn of haar ogen) en heb je als stam daar geen enkele zeggenschap over. Kan je ruzie maken en er een vijand bij hebben of laat je het maar zitten en maak je wat afspraken die in je voordeel zijn, zodat het niet alleen maar slecht nieuws is.

Daarnaast vrijwel al deze spelers van de ex stammen zijn nog altijd pbg.
Daar komt al een 'aap' uit de mouw die veelzeggend is.
 
Laatst bewerkt:

DeletedUser77755

Guest
Nee het is smerig omdat Spread non stop heeft zitten bashen op "de premade" terwijl ze zelf met MEER zijn gestart als onze kant ...
 
Bovenaan