Top/Flop stammen

Reactiescore
5
Ik snap je punt Jonathan. Al zal jij als geen anders het strategische spel op TW moeten begrijpen. Imago stond rang 1 en had zowel de kwantiteit als de kwaliteit en heeft toen twee rekruuts gedaan om deze positie nog verder te versterken. Gelukkig voor Imago hadden ze de luxe dat er gerekruteerd kon worden buiten directe vijanden. Voor Spread was er deze luxe niet. Dicht geclusterd tussen stammen die pacten hadden gesloten tegen ons of simpelweg over zo'n grote vlakte lagen dat we er niet omheen konden. Lastige situatie, want wat doe je dan? Laat je een kwantitatief en kwalitatief sterkere stam je er ook nog eens qua positionering op de wereld overklassen door bijvoorbeeld de strijd aan te moeten gaan met een zwakkere phalanx. Of simpelweg met twee accounts minder de eindstrijd in moet gaan.

Of bijt je door de zure appel heen en kiest voor iets wat toch wat minder is voor vele stammen op de wereld en mede ook jezelf om toch een sterke stam tegenover Imago te kunnen zetten. In feite zijn de rekruuts vrij vergelijkbaar doordat beide stammen gepoogd hebben gaten in de clustering te dichten en de positie te versterken. Imago had dan toevallig de luxe dat ze dit niet hoefden te doen uit een vijandige stam en Spread had deze luxe niet maar zag wel de noodzaak doordat Imago het al had gedaan.

Maar ik ben het eens er zijn in deze situatie alleen maar verliezers. Het mooiste had geweest al had Roald deze actie-reactie werking niet begonnen, maar ik begrijp dat op qzdr een oude vriend zat dus hier ook andere belangen speelde.

Is jullie ego nu echt te groot om gewoon toe te geven dat het hier om laffe recruits gaat uit schrik? Je probeert het hier heel mooi te verbloemen maar dat neemt de triestheid van deze actie niet weg. ;)
 

DeletedUser81766

Guest
Is jullie ego nu echt te groot om gewoon toe te geven dat het hier om laffe recruits gaat uit schrik? Je probeert het hier heel mooi te verbloemen maar dat neemt de triestheid van deze actie niet weg. ;)

Volgens mij is er al willens en wetens gezegd dat het rekruteren van kip niet de mooiste highlight is van tribalwars. Maar zo zijn er genoeg andere stammen die niet anders doen, op een zelfde of vergelijkbare manier.

De rekrutering van pit is gewoon netjes overlegd en besproken, hier was niets ‘verkeerd’ aan.

Het rekruteren van kip of elk andere rekruut welke we probeerde te krijgen in het westen zagen we als een nodige rekruut om onze westerflank tegen imago beter te waarborgen. Het is overigens niet zo dat we het niet op een nette manier geprobeerd hadden. Er waren al meerdere pogingen gedaan waaronder RSAM. Op een gegeven moment zoek je naar alternatieven, ook al zijn het niet de beste alternatieven zijn het wel belangrijke.

Het was en is onder geen enkele omstandigheden de bedoeling om een strijd met exitus makkelijker te maken of uit de weg te gaan, zover mij bekend is.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Reactiescore
2.367

Calamus Incendium

Forum Personality 20/21
Reactiescore
6.133
Volgens mij is er al willens en wetens gezegd dat het rekruteren van kip niet de mooiste highlight is van tribalwars. Maar zo zijn er genoeg andere stammen die niet anders doen, op een zelfde of vergelijkbare manier.

De rekrutering van pit is gewoon netjes overlegd en besproken, hier was niets ‘verkeerd’ aan.

Het rekruteren van kip of elk andere rekruut welke we probeerde te krijgen in het westen zagen we als een nodige rekruut om onze westerflank tegen imago beter te waarborgen. Het is overigens niet zo dat we het niet op een nette manier geprobeerd hadden. Er waren al meerdere pogingen gedaan waaronder RSAM. Op een gegeven moment zoek je naar alternatieven, ook al zijn het niet de beste alternatieven zijn het wel belangrijke.

Het was en is onder geen enkele omstandigheden de bedoeling om een strijd met exitus makkelijker te maken of uit de weg te gaan, zover mij bekend is.

Je hebt het nu ineens over 'we'

Ik dacht dat ik eerst steeds las dat je neutraal was.

Jezus wat lachwekkend
 

DeletedUser81766

Guest
Je hebt het nu ineens over 'we'

Ik dacht dat ik eerst steeds las dat je neutraal was.

Jezus wat lachwekkend

Wat is er precies partijdig aan een uitleg? ‘We’ refereert uiteindelijk aan het feit dat ik wel in spread speel en dus ook indirect of ik er nu wel of niet van af weet betrokken ben bij spread.

De meeste posts die ik schrijf op het AF van W73 zijn vanuit een neutraal perspectief. In de uitleg keur ik niet de rekruut goed van kip, echter geef ik een korte weergave van het tot stand komen van de situatie. Dat allemaal met de kennis die ik er überhaupt van heb, wat zo maar zou kunnen dat het niet eens de helft is.
 

Calamus Incendium

Forum Personality 20/21
Reactiescore
6.133
Wat is er precies partijdig aan een uitleg? ‘We’ refereert uiteindelijk aan het feit dat ik wel in spread speel en dus ook indirect of ik er nu wel of niet van af weet betrokken ben bij spread.

De meeste posts die ik schrijf op het AF van W73 zijn vanuit een neutraal perspectief. In de uitleg keur ik niet de rekruut goed van kip, echter geef ik een korte weergave van het tot stand komen van de situatie. Dat allemaal met de kennis die ik er überhaupt van heb, wat zo maar zou kunnen dat het niet eens de helft is.


'Ik speel in spread'
'Ik ben neutraal en onpartijdig'

:redface: :redface: :redface: :redface: :redface: :redface: :redface: :redface: :redface:
 

Calamus Incendium

Forum Personality 20/21
Reactiescore
6.133
Sommige mensen kunnen wel met een helicopter view kijken op een situatie ongeacht in welk kamp zij spelen.

Dat je pas na deze post erachter komt zegt toch genoeg over de neutrale manier van posten vanuit @Calitri de Sino ?

Ja maar dat kon hij dus niet, ondanks dat hij aangaf neutraal te zijn. Had wel meteen door dat dit een spreadacc was, vandaar dat ik hem zei nog eens 10x te halen neutraal te zijn al dagen geleden. Beetje opletten ezra.
 
Reactiescore
2.367
Klopt, omdat een neturale lezer weldegelijk een mening kan hebben. Maar nu zet het zijn posts toch in een ander daglicht + het blijven herhalen dat je 'neutraal' bent, impliceert vaak het tegenovergestelde.
 
Reactiescore
5.591
Klopt, omdat een neturale lezer weldegelijk een mening kan hebben. Maar nu zet het zijn posts toch in een ander daglicht + het blijven herhalen dat je 'neutraal' bent, impliceert vaak het tegenovergestelde.
Jij bent ook neutraal, gender neutraal wel te verstaan. Voor de rest Imago top.
 

DeletedUser81766

Guest
Klopt, omdat een neturale lezer weldegelijk een mening kan hebben. Maar nu zet het zijn posts toch in een ander daglicht + het blijven herhalen dat je 'neutraal' bent, impliceert vaak het tegenovergestelde.

Daar ben ik het niet mee eens, mijn post word in een ander daglicht gezet door een ander niet mij zelf. Ik heb twee keer aangehaald dat ik neutraal post, dit waren bij posts waarbij ik achtte dat het nodig was om te tonen dat ik het schreef vanuit een neutraal perspectief.

Als ik partijdig zou zijn, zou ik slim genoeg zijn om helemaal geen uitleg te geven over het handelen van spread. Dat geeft immers indirect informatie weg over spread zijn directie en manier van denken. Laat staan dat ik zou aangeven dat de keuze om kip te rekruteren niet de schoonste actie van tribalwars is.

@Calamus Incendium en proficiat, je hebt door dat ik op Honeybooboo speel. Iets wat al bekend was voor de wereld begon, aangegeven bij het startende teams topic van Roald.

Puik detective werk!
 
Reactiescore
2.367
Neen, het wordt in een ander deglicht geplaatst omdat we nu weten waar je speelt. Niet alleen je recente posts, btw.

Niet meer akkoord. Als lid van Imago durf ik mij soms ook tegen de stam opzetten als ik het er echt niet akkoord mee ben. Natuurlijk leg je ergens de grens, maar dit argument is dus ook niet veel waard.

Eigenlijk wel jammer dit, want ik vond het leuk om een neutrale mening te lezen (omdat je als spelers soms nogal bevooroordeeld kunt zijn). Nu blijkt dat je in een stam speelt die meedoet voor wereldwinst, kun je in mijn ogen geen 'neutrale' mening hebben. Je bent altijd bevooroordeeld.
 

DeletedUser81766

Guest
Neen, het wordt in een ander deglicht geplaatst omdat we nu weten waar je speelt. Niet alleen je recente posts, btw.

Niet meer akkoord. Als lid van Imago durf ik mij soms ook tegen de stam opzetten als ik het er echt niet akkoord mee ben. Natuurlijk leg je ergens de grens, maar dit argument is dus ook niet veel waard.

Eigenlijk wel jammer dit, want ik vond het leuk om een neutrale mening te lezen (omdat je als spelers soms nogal bevooroordeeld kunt zijn). Nu blijkt dat je in een stam speelt die meedoet voor wereldwinst, kun je in mijn ogen geen 'neutrale' mening hebben. Je bent altijd bevooroordeeld.

Eigenlijk geef je nu dus aan dat je voor je wist dat ik in spread zat, mijn posts neutraal vond. Maar nu je weet dat ik in spread zit zijn mijn posts partijdig.

Ik mag dan wel voor spread spelen maar ik weet mijn mening erg voor mij zelf te houden. Ik heb zelf ook vrijwel geen tot minimaal contact met de stam, ik speel met het team op mijn account en daar houd de communicatie bij mij op. De communicatie van Honeybooboo loopt eenmaal via mijn teamspelers naar de stam.

Dat maakt dat ik niet beïnvloed word ten goede van mijn ‘partij’.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Calamus Incendium

Forum Personality 20/21
Reactiescore
6.133
Eigenlijk geef je nu dus aan dat je voor je wist dat ik in spread zat, mijn posts neutraal vond. Maar nu je weet dat ik in spread zit zijn mijn posts partijdig.

Ik mag dan wel voor spread spelen maar ik weet mijn mening erg voor mij zelf te houden. Ik heb zelf ook vrijwel geen tot minimaal contact met de stam, ik speel met het team op mijn account en daar houd de communicatie bij mij op. De communicatie van Honeybooboo loopt eenmaal via mijn teamspelers naar de stam.

Dat maakt dat ik niet beïnvloed word ten goede van mijn ‘partij’.

En ik geef net al aan dat we heus wel door hadden dat dit een spread account was.

Geef gewoon meteen toe dan dat je in spread zit en zegt, ik probeer ondanks dat ik lid van spread ben een objectieve mening te vormen. Door te doen alsof je daadwerkelijk neutraal bent, geeft dat een heel ander licht aan je post, je kan het nog zo neutraal maken als je wil, je bent zelf nooit neutraal aangezien je in een kamp zit.

Ik neem aan dat je dat wel begrijpt.
 

DeletedUser81766

Guest
En ik geef net al aan dat we heus wel door hadden dat dit een spread account was.

Geef gewoon meteen toe dan dat je in spread zit en zegt, ik probeer ondanks dat ik lid van spread ben een objectieve mening te vormen. Door te doen alsof je daadwerkelijk neutraal bent, geeft dat een heel ander licht aan je post, je kan het nog zo neutraal maken als je wil, je bent zelf nooit neutraal aangezien je in een kamp zit.

Ik neem aan dat je dat wel begrijpt.

Zoals al eerder geschreven, het is al lang bekend dat ik op Honeybooboo speel zelfs voor de wereld begon. Daarbij hoeft schrijven niet partijdig te zijn. Ik heb nergens gezegd dat ik niet speel. In game heb ik zeker een partij waar ik voor speel, spread.

Dat betekent niet dat ik post en schrijf voor een partij. Dat hangt af van wat je schrijft. Je hoeft niet van alles in te vullen wat ik zelf niet geschreven heb.

Daarbij is het naïef dat je schrijft mijn posts neutraal te vinden voor je wist dat ik bij spread zat. Plots zijn dezelfde posts nadat je er achter komt dat ik in spread zat niet neutraal?

Spread komt niet uit het niets hoor, dat bestaat al vanaf het begin van de wereld. Vanaf het begin van de wereld post ik met menige regelmaat mijn mening tegen spread en voor kamp Imago.
 
Bovenaan