Top/Flop stammen

Reactiescore
766
Reactiescore
2.039
Is een grapje joh. Feit blijft, als je gebacktimed wordt, was het niet slim genoeg.
Goh hoeveel mensen er wel niet uit spite een buurman pm'en om btime tijd door te geven, kan je weinig aan doen tenzij je in 1 keer je hele buurt edelt? :p
Plus met het slaafjes gehalte tegenwoordig..
 
Reactiescore
768
Wat ik wil bereiken is dat de pre-made niet alles afschuift op anderen: ze knallen allemaal tegen ons, het AF loopt te bashen, etc., maar verantwoordelijkheid gaan nemen voor hun keuzes. De pre-made heeft fouten gemaakt net zoals iedere andere stam en speler. Ik heb genoeg fouten gemaakt tot nu toe, en heb daar consequenties van ondervonden. Nu kon ik naar het AF gaan en zeuren over deze consequenties of ik kon er mee dealen en mijn fout op te lossen. Sommige spelers van de pre-made lijken meer het eerste dan het tweede te doen (niet alle ofc.).
Oké fair enough. Maar het mes snijdt aan twee kanten toch? Vooral dat er gezeken wordt op de premade vind ik zelf geen slachtofferrol. Ik vind dat het gewoon een constatering was van Roald (neem even Roald aan, omdat je hem citeerde).

Ik ben het ermee eens dat het begin van de wereld vreemd is verlopen. Ik dacht zelf dat die openingspost van Roald erom ging dat accounts ingedeeld zouden worden op schaal van goedheid (iig een voorstel). Iedereen bepaalt uiteindelijk zelf met wie die speelt he :p. Dat er mensen andere verwachtingen hadden van de 'premade', kan ik me zeker in vinden. Ik ben het met je eens dat er fouten zijn gemaakt en dat dit bij iedereen gebeurt. We zijn mensen en die maken fouten. Ik begrijp ook volkomen dat de 'premade' daardoor onder een vergrootglas komt en dat er sneller vragen worden gesteld bij bepaalde dingen.

Echter ga je me toch niet wijs proberen te maken dat het gros van posters, die buiten Amen/Swift spelen, positieve posts hebben gepost. Het gaat mij er niet om dat ik positieve posts hoef te zien, maar een nuance zou wel wat fijner zijn. Ik ben blij op bepaalde punten met de kritiek die er geuit wordt. Hier kan alleen maar van worden geleerd. Ik vind wel dat bijna alle posts zooooo negatief zijn. En dan niet negatief om kritiek te uiten, maar echt om te even flink gal te spuwen. De voorbeelden spreken voor zich denk ik, maar als je daar een toelichting op wil, dan vind ik het prima.

Ik word het zelf wel intussen beu om alle negatieve reacties te lezen (vanuit premade posters en niet premade posters) die alleen dingen verwijten. Vervolgens reageren op elkaar op een stukje tekst waarin dan een reactie kan komen waarmee de ander 'onderuit' gehaald kan worden, terwijl dit totaal niet de essentie is van de post van diegene. Naar mijn mening wordt er echt met zo'n vooroordeel gereageerd over en weer. Van de premade moet niet zeuren, want de 'overmacht' valt wel mee tot Spread heeft een makkelijke omgeving of Wow Who is slecht, want die is vaak edels verloren en in nachtbonus. Dat vind ik echt van die trieste reacties die geen enkel spoor van empathie tonen en bedoelt zijn om goedkoop te scoren. Ga dan liever een dialoog met elkaar aan en vraag naar elkaars gedachtegang en trek daar de conclusies uit (mits iedereen daar open voor staat en eerlijk is ofcourse :p). Die ideale wereld bestaat helaas niet denk ik haha.

-------------------------------------------------------------------------

Terugkomend waarom ik jou aansprak is vanwege je post die ik vrij eenzijdig vind.
Ik vind het wel grappig dat je zegt, wij duiken niet in de slachtofferrol, om vervolgens in de slachtofferrol te kruipen. Je zegt: 'Het hele AF zit continu te zeiken op alles wat de premade doet, noemt het een flopmade, noemt het zwak.' Door je woord keuze hier van 'het hele AF zit continu te zeiken' zeg je indirect, zij doen het, niet wij. Dat is de slachtoffer rol. Verder ben ik het met je eens dat je jezelf mag verantwoorden en dat moet je ook zeker doen. Maar laat het daar dan bij. In plaats van te zeggen: 'jullie zeiken op de recruits', kan je zeggen : ' wij maken de recruits om de volgende reden' en laat je het daarbij. Het zelfde geld voor de kwantitatieve meerheid. Zeg gewoon, we gaan ze aanpakken. Dan is het klaar. Dit wordt echter niet gedaan door een aantal van de premade en kruipen helaas in de slachtofferrol. Dit is jammer want dit hebben jullie niet nodig om je doel te bereiken!

Dat dikgedrukte vind ik een vage opmerking. Want je zegt, als ik het zo lees, dat Roald zegt dat posters vaak zitten te zeiken op wat de premade en dat de het beeld opwekt van een slachtofferrol? Dat is dan gebaseerd op dat Roald of andere leden van de premade ook vaak zit te zeiken op andere spelers en hun actie? Welke spelers doel je dan op. Ik kan me er een bedenken en als je die zou bedoelen, dan kan ik me nog in je reactie vinden.

Dit is een ongeëvenaarde situatie. De hele corona situatie helpt jullie inderdaad niet, maar er zit ook een deel van de pre-made continue thuis dus het geld voor iedereen. De kwaliteitsdichtheid is ook hoger, maar daar hebben wij ook mee te maken net zoals iedereen anders. Wij verloren de eerste dagen ook twee dorpen. We hadden kunnen gaan zeuren en wat dan ook, maar hebben dit niet gedaan. We hebben onszelf herpakt en Ryker weggespeeld met de stam. En ja, jullie zijn de te kloppen stam, maar dit komt ook door de manier hoe sommigen zich in het begin hebben geprofileerd. Jullie zullen ook de te kloppen stam blijven omdat jullie gewoon de meeste kwaliteit hebben. Het is erg jammer dat dat spelers alleen gaan spelen om jullie te nakken, maar je bent niet de enige die daar mee moet dealen. Er is een speler van W70 die ons continue report voor boosten etc. en ons een ban probeert aan te smeren. Dit is bevestigd door een maatje van hem. Daar hoor je ons toch ook niet over klagen. Wij dealen hier gewoon mee, hoe vervelend het ook is.

Zover ik weet speel je op TAD en hebben jullie het goed gedaan door Ryker weg te spelen en inderdaad niet genuild (Nijmeegs voor zeiken) op het AF :p. Ik betwijfel of de premade echt zoveel kwaliteit heeft of dat er misschien te min wordt gedaan naar spelers in de stammen die Amen/Swift hebben aangevallen. Ik weet natuurlijk wel dat er kwaliteit is in Amen/Swift, maar dat vind ik ook in die andere stammen :p. Hier kunnen we natuurlijk nog geen objectief beeld schetsen, maar dat zal de toekomst uitwijzen :D. Die W70 speler die een ban aansmeert is natuurlijk triest. Tja mee dealen tussen de ban dat ingame gebeurd is of het gal spuwen op een forum over iets waarmee alle spelers van de premade worden geassocieerd vind ik wel iets anders. Daarmee worden neutrale lezers ook beïnvloed (onbewust natuurlijk). Of denk je dat het geen effect heeft als iemand bijvoorbeeld de hele tijd zou zeggen dat Mark Rutte een lul zou zijn. Kan me goed voorstellen dat, dat beeld wordt overgenomen xD.

e vraagt welke idioot dit gaat doen? De idioot die door heeft dat ze anders geen kans maken. Ik zou ook niet gaan wachten totdat ik gepakt zou worden. Wat je zelf zegt, deze wereld ligt de niveau hoger en daardoor het besef ook. Daar dealt iedereen mee, de ene gewoon wat meer dan de andere. Jullie, helaas heel erg.

Dit vind ik maar hoe je het bekijkt. Je kan het ook zien dat als een kleine speler zijn enige clear opoffert om anderen te laten edelen. Het doel dat de 'sterkste' stam/spelers weggespeeld worden, maar het werkt ook in zijn nadeel. De andere spelers die juist de 'sterkste' sta heeft geëdeld hebben dan weer het voordeel t.o.v. die kleinere speler in de toekomst. Of zouden zij dan wel een kans maken? En ja dit kan opgelost worden met mb-schap, fusies, hulp et cetera. Je krijgt dat wel een R2W-stam (niet dat ze zouden winnen, maar je snapt mijn intentie wel). Dan gaat daar weer over gezeikt worden.

Als je denkt dat het bij Savior over rozen gaat, heb je het ook niet aan het rechte eind hoor. Door dit te zeggen kruip je niet in de slachtofferrol verder. Want dit is een onderbouwing van de situatie. Je wijst niet met je vinger. Echter doen anderen dit helaas wel geregeld. Wat je daarna doet is in de slachtofferrol kruipen door te zeggen: maar zij doen dit en dat en dat vind ik niet leuk. Dat moet stoppen We dealen allemaal wel eens met dit soort situaties. Het is zo, jammer maar helaas. Deal with it.

Ik vind wel dat je hier met een vinger wijst richting Roald over dat die in een slachtofferrol zou zitten (beetje zoals het eerste stukje). 'Vind ik niet, ik post hier amper, maar ben het wel zat dat men steeds maar roept dat we het makkelijk hebben en zwak zijn als we een speler overhevelen of een account rekruteren'. Ik zie deze reactie van Roald eerder als een mening/zijn bevinding. Wij verschillen daarin van mening/interpretatie. Dat is niet erg, maar je opmerking komt wel op mij over als concluderend.

Ik zeg overigens niet dat ik een betere kijk heb. Ik heb zelfs toegegeven dat ik fout kan zitten. Verder zeur ik niet op de recruits. Persoonlijk had ik ze niet gedaan, maar dat komt door mijn persoonlijke aversie tegen recruiten. Wel vind ik het jammer dat jullie je idealen zo snel hebben laten varen en een verkeerd beeld hebben geschetst. Stan heeft hiervoor zijn excuus al aangeboden. Voor mij is dat onderwerp verder klaar, en daar duidde ik ook helemaal niet op. Ik vind het dus wat vreemd dit aangehaald wordt.

Goed stukje. Kan me zeker vinden in dat het beeld dat verkeerd is geschetst. Ik heb slechts de vraag of zelf heb nagedacht over waar de miscommunicatie tussen jouw verwachtingen/beeld en wat Roald en/of wie erbij hoorde bedoelde met die post. Of heb je alleen gedacht van: premade heeft mij dit beeld gegeven, dit en dit is er gebeurd en zij dus daarvoor schuldig. Dat zou ik vrij kortzichtig vinden, maar ik ben benieuwd wat je reactie hier op is :p.

Kijk, dit vind ik een goede reactie. Hier in zeg je: 'Ik heb een fout met de inschatting heb gemaakt en pak dit aan!". Dit verwacht ik van de pre-made.

Dit vind ik op een reactie lijken van: hij geeft toe aan wat ik er ergens van vind of over denk en daarom is het een goede reactie. Ik zeg niet dat je dat bedoeld hebt, maar dat zou ik eenzijdig vinden ^^.

Waarom Swift op 1 van de 6 stammen zou gaan? Wat dacht je van teamwork? Zorgen dat iedereen de eindstreep haalt? Daarvoor ben je immers een stam. Het zou inderdaad zonde zijn als je op deze manier je troepen doodloopt, maar een account kapot te laten gaan door deze incs lijkt me ook niet optimaal. Ik zeg alleen dat op het eerste gezicht die stammen beter samenwerken, maar dat ik geen blik heb op de interne situaties van deze groepen. Daardoor zeg ik dat ik het fout kan hebben. Echter weet ik wel, dat wanneer jij al zegt: 'Dat is precies mijn hele punt, het is gewoon dom om in deze fase op deze manier je troepen dood te lopen', de 6 stammen inderdaad beter samen werken, want die zijn wel bereid om hun troepen voor elkaar dood te laten lopen.

Ik ben het eens met deze reactie. De stammen die in dit geval Amen aanvallen werken goed samen. Ze zijn inderdaad om alles dood te laten lopen om een 'potentieel' gevaar te slopen. Of ze beter samenwerken dan Amen en Swift, geen idee. Samenwerken is voor mij een relatief begrip. Samenwerking kan heel ruim gedefinieerd worden :p.

Ik probeer niemand te beïnvloeden, maar om mijn mening te uiten. Ik, persoonlijk, vind dat de pre-made niet optimaal handelt, zowel ingame als op het forum. Wat mensen daar verder van vinden is aan hun. Ze mogen het eens zijn met mij of oneens. Verder erken ik dat ik niet alle feiten weet. Ik weet de interne situatie van beide groepen niet en dat weet jij ook niet.

Je probeert niemand beïnvloeden, maar dat gebeurt onbewust wel. Het is natuurlijk niets voor niets dat relatief veel stammen in dit geval Amen aanvallen. Dat is grotendeels te danken aan de premadeposters en een deel aan de posters die 'negatieve/kritische' noten tegen de premade laten horen. Je mening uiten is altijd prima :D.

Zo, sorry voor mijn lange post. Ik wilde dan toch even serieus ingaan op je post. Had je nog tegoed nadat je uitleg gaf op mijn eerdere reactie. Ik ken je naam niet denk ik, dus ik verwijs even naar je AF-account. Ik zal alvast zeggen dat de mensen die op mij reageren (zowel positief als negatief) geen reactie van mij zullen krijgen. Ik reageer slecht op The Pianist, omdat ik daarmee het dialoog voer. Ik heb hem niet op Skype, dus kon hem daar niet aanspreken over zijn of mijn gedachtegang over zaken ^^. Doe dus geen moeite om mij te citeren. Voor de rest een fijne dag verder. Stay home and stay healthy
 
Reactiescore
86
Vrij apart het dan ook over kwaliteitsdichtheid te hebben, terwijl de pre-maders qua niveau niet in de buurt komen van 90% van de w18'ers die ik ken

Ik vind dat 'de pre-maders' of 'de premade' maar rare woorden zijn. Beetje gek ook hoe ze over zichzelf praten als 'de premade' i.p.v. gewoon bij naam of 'onze premade'. Waarom over jezelf praten in de 3e vorm?

Als ik 'de premade' lees komen bij mij toch hele andere gedachtes naar boven.
 
Reactiescore
766
Goh hoeveel mensen er wel niet uit spite een buurman pm'en om btime tijd door te geven, kan je weinig aan doen tenzij je in 1 keer je hele buurt edelt? :p
Plus met het slaafjes gehalte tegenwoordig..
Dan ben je niet slim genoeg, val niemand aan met een buurman! Neejoh, is een joke, voelde zelf de ironie wel, korreltje zout.
 
Reactiescore
244
Ik denk tbh dat je dit overschat. Als je later start staat de beurs al stukken hoger. Dit is hetgeen dat Schedel heeft gedaan. Ik weet niet hoeveel pp erin zit, maar je moet er niet vanuit gaan dat dit meer is dan de 'reguliere' starters die pp hebben gebruikt. Ik vermoed zelfs minder eigenlijk.

Goh, Schedel is ongeveer 10 dagen later begonnen en toen stond de beurs nog steeds praktisch op hetzelfde punt als bij de start dus denk toch dat daar een meervoud pp in is gestoken dan bij de 'reguliere starters' lijkt me.
 
Reactiescore
7.931
Ik vind dat 'de pre-maders' of 'de premade' maar rare woorden zijn. Beetje gek ook hoe ze over zichzelf praten als 'de premade' i.p.v. gewoon bij naam of 'onze premade'. Waarom over jezelf praten in de 3e vorm?

Als ik 'de premade' lees komen bij mij toch hele andere gedachtes naar boven.

Komt door de invloed van Coruscant. Luister goed MonteCristo, of je speelt de premade weg of je houdt je bek over de premade!!!

Goh, Schedel is ongeveer 10 dagen later begonnen en toen stond de beurs nog steeds praktisch op hetzelfde punt als bij de start dus denk toch dat daar een meervoud pp in is gestoken dan bij de 'reguliere starters' lijkt me.

Niet echt, dat heeft echt wel degelijk verschil gemaakt. De beurs was hier na tien dagen niet constant leeg zoals dat in het begin was. Maargoed, jouw woord tegen het mijne :)
 
Reactiescore
972
Vind Inter, Smashing, Pablo, Frequenz, Schedel, Gregory toch allemaal goede spelers? Met hoge activiteit en ervaren teams die werelden hebben gewonnen? Denk dat ze meer wereldwinst accounts hebben als de stammen tegen jullie vechten samen.

Een wereld winnen is echt niet de definitie van een goede speler zijn. Ik vind dat nog echt twee totaal verschillende dingen en zeker tegenwoordig worden wereldwinsten makkelijker behaald dan vroeger. Ik zie genoeg slechte spelers die al een wereldwinst op hun naam hebben staan, hoor.

Goed, ik heb interne informatie en zie ook de aanvallen die wij over de vloer krijgen en dan zeg ik dat Amen wel overschat wordt qua kwaiiteit. Ik baseer me op zaken die ik in deze wereld constateer. Lief dat je ons zo goed vindt, maar een beetje objectiviteit siert nou eenmaal de man.

Kijk, dit vind ik een goede reactie. Hier in zeg je: 'Ik heb een fout met de inschatting heb gemaakt en pak dit aan!". Dit verwacht ik van de pre-made.

Volgens mij hebben echt al veel mensen in Swift en Amen aangegeven dat ze dit nooit verwacht hadden. We zijn vrij duidelijk geweest in onze koersverandering, met als reden dat we reëel zijn en gewoon voor de winst willen gaan. Maar goed, dit zei Roald al vanaf het begin: als er gehandeld moest worden, dan zou dat gebeuren. Dat is een van de eerste posts over de premade al duidelijk gemaakt, maar dat is natuurlijk niemand opgevallen. Ik zie dus niet hoe dit zo uitzonderlijk is.

Waarom Swift op 1 van de 6 stammen zou gaan? Wat dacht je van teamwork? Zorgen dat iedereen de eindstreep haalt? Daarvoor ben je immers een stam. Het zou inderdaad zonde zijn als je op deze manier je troepen doodloopt, maar een account kapot te laten gaan door deze incs lijkt me ook niet optimaal. Ik zeg alleen dat op het eerste gezicht die stammen beter samenwerken, maar dat ik geen blik heb op de interne situaties van deze groepen. Daardoor zeg ik dat ik het fout kan hebben. Echter weet ik wel, dat wanneer jij al zegt: 'Dat is precies mijn hele punt, het is gewoon dom om in deze fase op deze manier je troepen dood te lopen', de 6 stammen inderdaad beter samen werken, want die zijn wel bereid om hun troepen voor elkaar dood te laten lopen.

Nou goed, ik ga niet continu weer in de herhaling treden (tevens ook de reden dat ik niet op alle posts ga reageren). Ik ben vrij duidelijk geweest volgens mij: er gaat helemaal geen account kapot in Amen. Ga nou eens de statistieken bekijken... Ik ga zeker niet aan Swift vragen om troepen 10u+ te laten lopen, om vervolgens op stacks te knallen en daarmee lasten van Amen misschien te verlichten. Ik zou echt niet zien wat voor effect het zou hebben op Amen, als Swift zich nu op 1 van de 6 stammen (buiten TBS, die had ik al uitgesloten) zou richten.

Prima, als jij wilt concluderen dat de 6 stammen beter samenwerken, dan het volgende, puur hypothetische: als zowel Amen als Swift, die op hún manier samenwerken (los van wat goed is of niet) het einde van de wereld halen en die 6 stammen die nu samenwerken 1 voor 1 verslaan (wat volgens al die betweters hier appeltje eitje is), wie heeft er dan in the end het best samengewerkt? Ik zou zeggen Amen en Swift, aangezien zij degene zijn die triomferen, en niet die 6 stammen, die voor elkaar alles hebben gegeven, maar door verkeerde aanpak de strijd hebben verloren. Ik denk bijna dat jij een andere interpretatie geeft aan "een goede samenwerking" dan ik...

Ik probeer niemand te beïnvloeden, maar om mijn mening te uiten. Ik, persoonlijk, vind dat de pre-made niet optimaal handelt, zowel ingame als op het forum. Wat mensen daar verder van vinden is aan hun. Ze mogen het eens zijn met mij of oneens. Verder erken ik dat ik niet alle feiten weet. Ik weet de interne situatie van beide groepen niet en dat weet jij ook niet.

Nou, het is duidelijk dat jij 'vindt' dat de premade niet optimaal handelt, maar waar denk jij dat er nog winsten voor ons te behalen zijn dan? Het enige wat jij nu doet is roepen dat de premade het slecht doet, terwijl alle statistieken laten zien dat Amen weinig verliest en zelfs winst pakt, met verder totaal geen onderbouwing? Ik vraag je om concreet te worden, want het is wel erg makkelijk om vanaf 'jouw zijde' maar te roepen dat wij het slecht doen, maar als ik om feiten vraag te zeggen: 'ik heb geen interne informatie, dus dat weet ik niet zeker'. Dan valt er ook geen discussie met je te voeren.
 
Reactiescore
86
Komt door de invloed van Coruscant. Luister goed MonteCristo, of je speelt de premade weg of je houdt je bek over de premade!!!



Niet echt, dat heeft echt wel degelijk verschil gemaakt. De beurs was hier na tien dagen niet constant leeg zoals dat in het begin was. Maargoed, jouw woord tegen het mijne :)

Geen idee wie dat is. Desalniettemin zie ik ook de leden van 'de premade' het zo noemen.
Om eerlijk te zijn komt het bij mij over als een erg amateuristische poging tot een subtiele manier van propaganda.
 
Reactiescore
57
Geen idee wie dat is. Desalniettemin zie ik ook de leden van 'de premade' het zo noemen.
Om eerlijk te zijn komt het bij mij over als een erg amateuristische poging tot een subtiele manier van propaganda.

Is gewoon een praktische benaming aangezien de leden nu verdeeld zijn over twee stammen, niet te veel achter zoeken.
 
Reactiescore
972
Geen idee wie dat is. Desalniettemin zie ik ook de leden van 'de premade' het zo noemen.
Om eerlijk te zijn komt het bij mij over als een erg amateuristische poging tot een subtiele manier van propaganda.

Ik denk eerder dat het gekomen is omdat er altijd gesproken is van het 'premade' kamp door de 'tegenpartij', dat het nu makkelijker is om Amen en Swift onder één noemer te houden. Ik ben het met je eens dat stamnamen beter klinken, maar puur praktisch gezien is dit gewoon makkelijker (en ik denk ook makkelijker te lezen). Bovendien zijn de werelden niet meer zo groot, dat er daadwerkelijk meerdere grote premade kampen kunnen zijn en als dat zou gebeuren, zou je inderdaad stamnamen verkiezen boven de naam 'premade'.
 
Reactiescore
86
Er zijn echt veel praktischere benamingen. Wij, ons, de stamnamen gebruiken. De laatste is dan misschien 'lang en onpraktisch' (scheelt in tekens weinig met 'de premade'), maar de eerste twee zijn kort en dekken de lading meer dan voldoende.
Zodra je ergens 'de' voor gaat zetten geeft dat per definitie (en bewust) al een zekere lading. Daarom zoek ik er wat achter.

Ik denk eerder dat het gekomen is omdat er altijd gesproken is van het 'premade' kamp door de 'tegenpartij', dat het nu makkelijker is om Amen en Swift onder één noemer te houden. Ik ben het met je eens dat stamnamen beter klinken, maar puur praktisch gezien is dit gewoon makkelijker (en ik denk ook makkelijker te lezen). Bovendien zijn de werelden niet meer zo groot, dat er daadwerkelijk meerdere grote premade kampen kunnen zijn en als dat zou gebeuren, zou je inderdaad stamnamen verkiezen boven de naam 'premade'.

Dat zal. Vindt het alleen misplaatst. Dat is alles wat ik zeg.
 

Roald97

Master Commander & Forum Personality 2019
Reactiescore
2.785
Ik wil helemaal niet AF posten, heb het eigenlijk veel te druk. Maar om de discussie niet af te raffelen / onbeantwoord te laten nog even een 'kort' respons. Verzoek om hier dan ook weer zo kort als mogelijk op te reageren, mocht je dat wilen.

Ik bedoelde nergens dat niet slim is? Enkel moet niet als argument worden aangehaald, las gisteren heel de dag dat de stammen elkaar niet konden helpen qua os. Maar zo kan je dat eigenlijk teniet doen. Oftewel dat argument wat gisteren meermaals is gezegd vervalt hierdoor. Ook als stats kijken zien we dat Colla o.a. verleden ook overstapt met Def bunker account Romein. Dit toen Colla ook wat vuur aan de schenen is gelegd. Dus om nu opeens naar POV te wijzen wel beetje kinderachtig zeg. Het is gewoon een slimme zet van mensen die dit doen en vechten tegen een meerderheid in hun optiek.

Colla is niet per sé naar Swift gegaan om die reden. Echt vuur aan de schenen hebben wij ook niet gehad. Enige vuur zou je kunnen zeggen was het behouden van dorpen die we pakten. We hebben ook geen stamhulp hoeven hebben. De reden dat we naar Swift zijn gegaan, vanuit Amen, is omdat onze buurman UM verslagen was en wij dan los lagen van Amen. Daar zat geen urgentie achter of wat ook. De insteek was ook definitief. Dus nee, ik vind je voorbeeld niet treffend.

Mag ik de vraag stellen of je wel eens in zo'n noobstam hebt gespeeld sinds dat je wat beter bent geworden, ik denk dat velen naar zulke stammen vanuit een verkeerd perspectief kijken. Bijna alle spelers in die stam denken vanuit de volgende redenatie:

''Wij willen deze buurt domineren, hoe doen we dat?''

En dan komt hun stappenplan (ik probeer een beetje vanuit hen te denken):
1. Kijk naar de grootste dreigingen in de buurt
2. Probeer medemensen/stammen te vinden die je mee willen helpen
3. Probeer met een kwantitatieve overmacht zo vroeg mogelijk die stam aan te vallen (immers groeien die sneller dus de afstand wordt steeds groter)

Waar voor ons BG's en NAP's veel betekenen is het voor hen puur een manier om samen 1 target uit te schakelen. Zij kennen ook niet iets van opzegtermijn. Ze gaan er al vanuit dat het tijdelijk is en een keer zal stoppen, maar voor zolang het loopt zullen zij proberen samen ''die boosters en nolifers' te pakken. Waar ik denk ik heel goed kan inkomen.

Dus wat die stammen nu doen kan de premade afdoen aan het verpesten van je toekomst door korte-termijn ideeën maar het is hun enige kans op overleven, tuurlijk grijp je dan alles aan wat kan. En dan is voor hen de drempel tot een BG nog een stuk makkelijker omdat alle spelers vooral bang zijn om weggedeld te worden. En ze kennen het moraal niet waarmee zij spelen, voor hen is het gewoon een spel waar het voor ons veel meer betekent. Dus ik denk dat die 'noob'stammen juist het beste doen op dit moment van wat ze kunnen.

Ik beweer toch ook nergens dat de 'noob'stammen het verkeerd doen? Ben juist van mening dat zij op uitzonderlijke wijze en vooral zo massaal samenwerken. Je clear 15 uur wegsturen voor een speler uit een bg stam - terwijl een bg inderdaad niets betekend - vind ik duiden op flinke toewijding.

Ik vind het wel grappig dat je zegt, wij duiken niet in de slachtofferrol, om vervolgens in de slachtofferrol te kruipen. Je zegt: 'Het hele AF zit continu te zeiken op alles wat de premade doet, noemt het een flopmade, noemt het zwak.' Door je woord keuze hier van 'het hele AF zit continu te zeiken' zeg je indirect, zij doen het, niet wij. Dat is de slachtoffer rol. Verder ben ik het met je eens dat je jezelf mag verantwoorden en dat moet je ook zeker doen. Maar laat het daar dan bij. In plaats van te zeggen: 'jullie zeiken op de recruits', kan je zeggen : ' wij maken de recruits om de volgende reden' en laat je het daarbij. Het zelfde geld voor de kwantitatieve meerheid. Zeg gewoon, we gaan ze aanpakken. Dan is het klaar. Dit wordt echter niet gedaan door een aantal van de premade en kruipen helaas in de slachtofferrol. Dit is jammer want dit hebben jullie niet nodig om je doel te bereiken!

Waarom is dat direct een slachtofferrol? Vergeet niet dat slachtofferrol te maken heeft met de bijbehorende emotie. Als ik een Keniaan was geweest en de bewering had gemaakt: ''In Nederland eten ze drie keer zoveel als wij hier in Kenia'' ben ik dan gelijk een slachtoffer? Wat mij betreft niet hoor. Het gezeik op de premade is gewoon een constatering, één die zo klaar als een klontje is imo. De premade kreeg zelfs nog het advies dat wij meer modder zouden moeten gooien. Hoe strookt dat met ''zij doen het, niet wij''. Verder hoef ik je maar één vraag te stellen om mijn gelijk te behalen: Is er een andere stam die regelmatig aangevallen is op het AF, behalve de premade? Succes kerel.

Tjonge jonge dat laatste gaat echt nergens over. Ik houd mijn motivatie speeches wel intern. Waar is het propaganda voordeel van op het AF zeggen: ''we gaan ze gewoon aanpakken''. Dat is er niets. Als ik niet overtuigd was dat we elke speler en elke stam zouden kunnen en gaan oprollen, zou ik niet eens spelen. Zin in meer arrogantie en zelfvertrouwen? Denk het niet toch.

Dit is een ongeëvenaarde situatie. De hele corona situatie helpt jullie inderdaad niet, maar er zit ook een deel van de pre-made continue thuis dus het geld voor iedereen. De kwaliteitsdichtheid is ook hoger, maar daar hebben wij ook mee te maken net zoals iedereen anders. Wij verloren de eerste dagen ook twee dorpen. We hadden kunnen gaan zeuren en wat dan ook, maar hebben dit niet gedaan. We hebben onszelf herpakt en Ryker weggespeeld met de stam. En ja, jullie zijn de te kloppen stam, maar dit komt ook door de manier hoe sommigen zich in het begin hebben geprofileerd. Jullie zullen ook de te kloppen stam blijven omdat jullie gewoon de meeste kwaliteit hebben. Het is erg jammer dat dat spelers alleen gaan spelen om jullie te nakken, maar je bent niet de enige die daar mee moet dealen. Er is een speler van W70 die ons continue report voor boosten etc. en ons een ban probeert aan te smeren. Dit is bevestigd door een maatje van hem. Daar hoor je ons toch ook niet over klagen. Wij dealen hier gewoon mee, hoe vervelend het ook is.

Nee, foute inschatting. De premade is voorbedacht, dat zit in de naam snap je. Al onze accounts hadden al tussen de 4 en de 7 spelers en waren zo ingericht dat ieder account een nachter, ochtendspeler en spelers voor in het weekend had. Alle teams zijn bedacht op een NORMALE situatie. Neem mijn eigen team: Normaal is Emile er elke dag om 5u30. Met Corona slaapt hij lekker uit. De premade accounts zouden al een hogere activiteit moeten hebben dan welke noob dan ook en dit voordeel uitbuiten (zoals elk goed team, op elke wereld, altijd doet - dus begin aub niet over boosten). Dat voordeel vervalt, doordat elke noob ineens ook prima 14 tot 16 uur per dag online kan zijn. Onze accounts konden dat al, er verandert dus niets.

Je moet eens proberen te stoppen alles af te doen als 'klagen'. Ik haal voor de allereerste keer, als een voorbeeld aan dat mensen ons proberen te nakken. Nogmaals; dat is geen klagen dat is gewoon mijn statement onderbouwen met feiten.

Dat moet stoppen We dealen allemaal wel eens met dit soort situaties. Het is zo, jammer maar helaas. Deal with it.

Je zegt zelf dat wij de meest kwalitatieve / ervaren stam zijn qua collectie spelers. Dat denk ik zelf ook; alleen mijn eigen team heeft al honderdtwintig werelden gespeeld en er zo een vijftig gewonnen op verscheidene accounts. Dit gaat ook op voor veel stamgenoten. Hoe kan het dan dat deze 'toplaag' consequent beweert dat de situatie uitzonderlijk is, dat ze dit nog niet hebben meegemaakt op deze wijze?

Ik denk dus niet dat ''we allemaal wel eens dealen met dit soort situaties''. Wat ik al vaker zei; uit de twintig starts die ik zelf heb gedaan is dit zeker een van de slechtste en voor Amen is dat in het kwadraat. Niet door onkunde maar door de omgeving, waarvoor chapeau. Maar het is onzin om het dan af te doen als ''zoiets gebeurd vaker, niet ongewoon''. Zet die oogkleppen dus eens af en probeer toch eens iets aan te nemen van deze hypocriete, leugenachtige maar toch kwalitatieve en ervaren partij(leider).

Wel vind ik het jammer dat jullie je idealen zo snel hebben laten varen en een verkeerd beeld hebben geschetst. Stan heeft hiervoor zijn excuus al aangeboden. Voor mij is dat onderwerp verder klaar, en daar duidde ik ook helemaal niet op. Ik vind het dus wat vreemd dit aangehaald wordt.

Als iemand het jammer vind, dan ben ik het zelf wel.

Ik probeer niemand te beïnvloeden, maar om mijn mening te uiten. Ik, persoonlijk, vind dat de pre-made niet optimaal handelt, zowel ingame als op het forum.

Er zijn altijd punten die beter kunnen gaan. Ook bij de afgelopen vijf leider-wins kijk ik soms positief, soms negatief terug op bepaalde keuzes. Optimaal handelen (als in- maximale bg's/rekruten/slaven -> maximale farmbuiten, hoogste rangen, easy wereldwinst) is niet het streven, tenzij je optimaal ziet als; weinig interveniëren en genoeg uitdaging waarborgen - dan wel. En indien dat jouw definitie is van optimaal, wat ik wel veronderstel, dan kom je in een groot grijs gebied met ontzettend veel discussie (zie het spectrum der uitdaging/slagingskans, wat is een 6? wat is een 8? wat is jouw score? wanneer te interveniëren? wat is gewenste uitdaging?). Dus naar mijn mening kun je het daar onmogelijk over eens worden.

Snap je punt, alleen even een verkeerde wereld gepakt om je punt daadkracht bij te zetten. :biggrin: Wereld 18 was juist één van de werelden met een vrij hoog niveau. Denk aan een |P|halanx, Break, Divine, EQUI (enkele individuen). Maar bon. Volgens mij pakte je ook zomaar een random wereld.

Nee eigenlijk pakte ik juist die wereld maar net met een ander perspectief. W18 was inderdaad een wereld van een hoog niveau, in die tijd. Ik denk dat wereld 73 ook een bovengemiddelde hoeveelheid goede spelers heeft, in deze tijd. Dat w18 kwalitatief veel hoger was dan w73 dat zie ik ook zeker wel in. Maar zelfs op w18 had je zeker in de startfase hele continenten vol met spelers waar maar een enkele kwalitatief goede speler in zat. Hoeveel continenten hadden we daar ook? stuk of 20-40 ofzo? Nu liggen er in 4 schrale continentjes met allen het tien of honderdvoud aan kwalitatief capabele spelers. Dat is de vergelijking die ik wilde maken. Met corona + veel animo voor wereld 73 erbovenop.

Zodra je ergens 'de' voor gaat zetten geeft dat per definitie (en bewust) al een zekere lading. Daarom zoek ik er wat achter.

Eens maar ook weer niet. Naar mate een bepaald begrip algemeen omarmd is raakt het langzaam aan een fenomeen. Ben dan ook niet van mening dat de toevoeging 'De' ons onderscheid of op een podium zet. Wel interessant echter, doorgaans is dat wel zo. Het zal in dit geval vrij selectief zijn.
 
Laatst bewerkt:
Reactiescore
7.931
Prima, refereren we vanaf nu naar onszelf als 'Winnaars' als er nu zelfs al kritiek komt op hoe wij onszelf noemen op het AF om verwarring te voorkomen. Ben er eerlijk gezegd echt compleet klaar mee.
 
Reactiescore
86
Niet zo zielig doen. Kan me niet herrineren dat je ooit zo was. Ik ben zoals je weet totaal niet met de andere discussies verbonden dus deze reactie van jou is erg overdreven.

Eens maar ook weer niet. Naar mate een bepaald begrip algemeen omarmd is raakt het langzaam aan een fenomeen. Ben dan ook niet van mening dat de toevoeging 'De' ons onderscheid of op een podium zet. Wel interessant echter, doorgaans is dat wel zo. Het zal in dit geval vrij selectief zijn.

Je bepaalt toch uiteindelijk altijd zelf hoe je jezelf noemt. Of een begrip omarmd wordt of niet. Dat je 'de' nu zelf al weer met hoofdletter typt is dan meteen ook wel weer grappig:p .

Overigens kwam ik hier als volledig onpartijdige en objectieve lezer en lees ik het op die manier. Dat zegt misschien ook wat?

Edit: hoeft hier ook geen hele discussie uit voort te vloeien, ik moest na al die jaren gewoon eventjes wat posten en dit schoot me als eerste te binnen.
 
Laatst bewerkt:
Reactiescore
1.454
Oké fair enough. Maar het mes snijdt aan twee kanten toch? Vooral dat er gezeken wordt op de premade vind ik zelf geen slachtofferrol. Ik vind dat het gewoon een constatering was van Roald (neem even Roald aan, omdat je hem citeerde).

Kijk, iedereen heeft het recht om zich te uiten. Het probleem alleen is dat mensen zich aangevallen voelen. Bijvoorbeeld, toen ik aangaf dat de beloftes niet na gekomen waren, werden er al snel met verwijten, en jullie dit, jullie dat gedrag vertoont. Ik voelde me nogal bedrogen door de beloftes die snel gebroken waren. In plaats van een excuus rondom deze situatie, werd er verdedigend gereageerd. Alsof ik de pre-made aanviel, wat niet de bedoeling was. Dit zie ik erg vaak voorbij komen. Nu zeg ik niet dat een aantal belachelijk uit de hoek zijn gekomen en volledig anti-pre-made zijn, maar juist voor die mensen is het belangrijk om juist niet in de slachtoffer rol te kruipen maar rationeel na te denken, je fouten erkennen waar je fout zit en de problemen oplossen. Een excuus voor verwarring is immers meer dan genoeg. Dit gebeurd echter in 9/10 gevallen niet.

Ik ben het ermee eens dat het begin van de wereld vreemd is verlopen. Ik dacht zelf dat die openingspost van Roald erom ging dat accounts ingedeeld zouden worden op schaal van goedheid (iig een voorstel). Iedereen bepaalt uiteindelijk zelf met wie die speelt he :p. Dat er mensen andere verwachtingen hadden van de 'premade', kan ik me zeker in vinden. Ik ben het met je eens dat er fouten zijn gemaakt en dat dit bij iedereen gebeurt. We zijn mensen en die maken fouten. Ik begrijp ook volkomen dat de 'premade' daardoor onder een vergrootglas komt en dat er sneller vragen worden gesteld bij bepaalde dingen.

Hier sla je de spijker op zijn kop!

Echter ga je me toch niet wijs proberen te maken dat het gros van posters, die buiten Amen/Swift spelen, positieve posts hebben gepost. Het gaat mij er niet om dat ik positieve posts hoef te zien, maar een nuance zou wel wat fijner zijn. Ik ben blij op bepaalde punten met de kritiek die er geuit wordt. Hier kan alleen maar van worden geleerd. Ik vind wel dat bijna alle posts zooooo negatief zijn. En dan niet negatief om kritiek te uiten, maar echt om te even flink gal te spuwen. De voorbeelden spreken voor zich denk ik, maar als je daar een toelichting op wil, dan vind ik het prima.

Ik ontken ook niet dat er een aantal anti- pre-maders zijn die niks liever willen dan de pre-made kapot zien gaan. Daar ben ik er niet 1 van. Ik wil juist dat de pre-made de eindstrijd red. Ik probeer genuanceerd te blijven en ben ook een aantal keer op gekomen voor de pre-made. Maar wanneer de pre-made een fout maakt, waarvan ik vind dat ik er op moet reageren, is er vaak een verdedigende houding en slachtoffergedrag terug te vinden. Dit komt natuurlijk ook de hoop stront die ze over zich heen krijgen, maar ze zullen daar in de pre-made onderhand toch ook wel doorhebben dat je sommige posts niet eens meer hoeft te lezen. Zo ging op W70 een aantal spelers direct op de negeerlijst door de onzin die zij constant aan het spuwen waren. Hier geef ik de pre-made niet de schuld overigens, deze situatie is ontstaan door alle partijen. De voorbeelden hoef je niet te geven, ik denk dat ik wel weet over wie je allemaal praat :p.

Ik word het zelf wel intussen beu om alle negatieve reacties te lezen (vanuit premade posters en niet premade posters) die alleen dingen verwijten. Vervolgens reageren op elkaar op een stukje tekst waarin dan een reactie kan komen waarmee de ander 'onderuit' gehaald kan worden, terwijl dit totaal niet de essentie is van de post van diegene. Naar mijn mening wordt er echt met zo'n vooroordeel gereageerd over en weer. Van de premade moet niet zeuren, want de 'overmacht' valt wel mee tot Spread heeft een makkelijke omgeving of Wow Who is slecht, want die is vaak edels verloren en in nachtbonus. Dat vind ik echt van die trieste reacties die geen enkel spoor van empathie tonen en bedoelt zijn om goedkoop te scoren. Ga dan liever een dialoog met elkaar aan en vraag naar elkaars gedachtegang en trek daar de conclusies uit (mits iedereen daar open voor staat en eerlijk is ofcourse :p). Die ideale wereld bestaat helaas niet denk ik haha.

Ik wordt ook moe van de negativiteit, maar dat is helaas ook een onderdeel van P&P. De verwijten vliegen inderdaad over en weer. Ik zeg ook niet dat ik perfect ben. Ik zeg wel dat ik vind dat de pre-made uit de slachtofferrol moet kruipen. Ze zijn goed genoeg om dit alles te overkomen en de eindstreep te halen, maar er wordt 'gezeurd' over het feit dat ze een goed gecoördineerde aanval krijgen. Dat lijkt me zeer onnodig. En BTW, Wowo Who is wel slecht hoor, want die verloor edels in de nachtbonus :p (jk)

Terugkomend waarom ik jou aansprak is vanwege je post die ik vrij eenzijdig vind.
Ik vind het wel grappig dat je zegt, wij duiken niet in de slachtofferrol, om vervolgens in de slachtofferrol te kruipen. Je zegt: 'Het hele AF zit continu te zeiken op alles wat de premade doet, noemt het een flopmade, noemt het zwak.' Door je woord keuze hier van 'het hele AF zit continu te zeiken' zeg je indirect, zij doen het, niet wij. Dat is de slachtoffer rol. Verder ben ik het met je eens dat je jezelf mag verantwoorden en dat moet je ook zeker doen. Maar laat het daar dan bij. In plaats van te zeggen: 'jullie zeiken op de recruits', kan je zeggen : ' wij maken de recruits om de volgende reden' en laat je het daarbij. Het zelfde geld voor de kwantitatieve meerheid. Zeg gewoon, we gaan ze aanpakken. Dan is het klaar. Dit wordt echter niet gedaan door een aantal van de premade en kruipen helaas in de slachtofferrol. Dit is jammer want dit hebben jullie niet nodig om je doel te bereiken!

Dat dikgedrukte vind ik een vage opmerking. Want je zegt, als ik het zo lees, dat Roald zegt dat posters vaak zitten te zeiken op wat de premade en dat de het beeld opwekt van een slachtofferrol? Dat is dan gebaseerd op dat Roald of andere leden van de premade ook vaak zit te zeiken op andere spelers en hun actie? Welke spelers doel je dan op. Ik kan me er een bedenken en als je die zou bedoelen, dan kan ik me nog in je reactie vinden.

Ik doel op het feit dat hij zegt dat mensen op hem zeiken. Hierdoor suggereer je dat de reacties op de acties van de pre-made op niks gebaseerd zijn. Anders was het namelijk kritiek of feedback. Daarom is het een slachtofferrol, omdat hij het 'zij doen het' gedrag vertoont. Verder doel ik niet op individuen, maar pak de gemiddelde reactie van de pre-made. Er zitten ook spelers tussen die hun verantwoordelijkheid hierin pakken. Stan en Maarten zijn bijvoorbeeld spelers die dat zeker doen.

Dit is een ongeëvenaarde situatie. De hele corona situatie helpt jullie inderdaad niet, maar er zit ook een deel van de pre-made continue thuis dus het geld voor iedereen. De kwaliteitsdichtheid is ook hoger, maar daar hebben wij ook mee te maken net zoals iedereen anders. Wij verloren de eerste dagen ook twee dorpen. We hadden kunnen gaan zeuren en wat dan ook, maar hebben dit niet gedaan. We hebben onszelf herpakt en Ryker weggespeeld met de stam. En ja, jullie zijn de te kloppen stam, maar dit komt ook door de manier hoe sommigen zich in het begin hebben geprofileerd. Jullie zullen ook de te kloppen stam blijven omdat jullie gewoon de meeste kwaliteit hebben. Het is erg jammer dat dat spelers alleen gaan spelen om jullie te nakken, maar je bent niet de enige die daar mee moet dealen. Er is een speler van W70 die ons continue report voor boosten etc. en ons een ban probeert aan te smeren. Dit is bevestigd door een maatje van hem. Daar hoor je ons toch ook niet over klagen. Wij dealen hier gewoon mee, hoe vervelend het ook is.
Zover ik weet speel je op TAD en hebben jullie het goed gedaan door Ryker weg te spelen en inderdaad niet genuild (Nijmeegs voor zeiken) op het AF :p. Ik betwijfel of de premade echt zoveel kwaliteit heeft of dat er misschien te min wordt gedaan naar spelers in de stammen die Amen/Swift hebben aangevallen. Ik weet natuurlijk wel dat er kwaliteit is in Amen/Swift, maar dat vind ik ook in die andere stammen :p. Hier kunnen we natuurlijk nog geen objectief beeld schetsen, maar dat zal de toekomst uitwijzen :D. Die W70 speler die een ban aansmeert is natuurlijk triest. Tja mee dealen tussen de ban dat ingame gebeurd is of het gal spuwen op een forum over iets waarmee alle spelers van de premade worden geassocieerd vind ik wel iets anders. Daarmee worden neutrale lezers ook beïnvloed (onbewust natuurlijk). Of denk je dat het geen effect heeft als iemand bijvoorbeeld de hele tijd zou zeggen dat Mark Rutte een lul zou zijn. Kan me goed voorstellen dat, dat beeld wordt overgenomen xD.

De situaties zijn inderdaad heel anders. Ik zeg ook niet dat we het zelfde hebben of zwaarder. Ik zeg alleen dat iedereen problemen ondervind aan deze situatie. Maar juist in zo'n situatie is het van belang om niet in een slachtofferrol te kruipen. Dan is het juist van belang om jullie punten te maken en kijken waar het fout is gegaan mogelijk. Er zijn altijd mensen die makkelijk willen scoren, maar de speler met een beetje intellect leest daar doorheen. Daardoor kan de pre-made juist het P&P spel winnen, maar dan moeten ze wel zorgen dat niemand in die slachtofferrol kruipt. (die ik onderhand al 80x heb benoemd. Is daar geen afkorting voor :p).

Je vraagt welke idioot dit gaat doen? De idioot die door heeft dat ze anders geen kans maken. Ik zou ook niet gaan wachten totdat ik gepakt zou worden. Wat je zelf zegt, deze wereld ligt de niveau hoger en daardoor het besef ook. Daar dealt iedereen mee, de ene gewoon wat meer dan de andere. Jullie, helaas heel erg.
Dit vind ik maar hoe je het bekijkt. Je kan het ook zien dat als een kleine speler zijn enige clear opoffert om anderen te laten edelen. Het doel dat de 'sterkste' stam/spelers weggespeeld worden, maar het werkt ook in zijn nadeel. De andere spelers die juist de 'sterkste' sta heeft geëdeld hebben dan weer het voordeel t.o.v. die kleinere speler in de toekomst. Of zouden zij dan wel een kans maken? En ja dit kan opgelost worden met mb-schap, fusies, hulp et cetera. Je krijgt dat wel een R2W-stam (niet dat ze zouden winnen, maar je snapt mijn intentie wel). Dan gaat daar weer over gezeikt worden.

Ik zeg ook niet dat ze per se een kans maken om het te overleven, maar dat de kans groter is. De kans gaat van 0% naar 5%. Dan weet ik wel wat ik doe ;)

Als je denkt dat het bij Savior over rozen gaat, heb je het ook niet aan het rechte eind hoor. Door dit te zeggen kruip je niet in de slachtofferrol verder. Want dit is een onderbouwing van de situatie. Je wijst niet met je vinger. Echter doen anderen dit helaas wel geregeld. Wat je daarna doet is in de slachtofferrol kruipen door te zeggen: maar zij doen dit en dat en dat vind ik niet leuk. Dat moet stoppen We dealen allemaal wel eens met dit soort situaties. Het is zo, jammer maar helaas. Deal with it.
Ik vind wel dat je hier met een vinger wijst richting Roald over dat die in een slachtofferrol zou zitten (beetje zoals het eerste stukje). 'Vind ik niet, ik post hier amper, maar ben het wel zat dat men steeds maar roept dat we het makkelijk hebben en zwak zijn als we een speler overhevelen of een account rekruteren'. Ik zie deze reactie van Roald eerder als een mening/zijn bevinding. Wij verschillen daarin van mening/interpretatie. Dat is niet erg, maar je opmerking komt wel op mij over als concluderend.

Kijk, als hij had gezegd, ik vind de opmerkingen belachelijk, in plaats van ik ben de belachelijke opmerkingen zat, ben ik het met je eens. Echter zegt hij meteen, jullie zitten fout, niet ik. Dat is de slachtofferrol. Ik snap zijn reactie wel, maar het gaat om de bewoording die gebruikt word waardoor er een beeld wordt geschetst.

Ik zeg overigens niet dat ik een betere kijk heb. Ik heb zelfs toegegeven dat ik fout kan zitten. Verder zeur ik niet op de recruits. Persoonlijk had ik ze niet gedaan, maar dat komt door mijn persoonlijke aversie tegen recruiten. Wel vind ik het jammer dat jullie je idealen zo snel hebben laten varen en een verkeerd beeld hebben geschetst. Stan heeft hiervoor zijn excuus al aangeboden. Voor mij is dat onderwerp verder klaar, en daar duidde ik ook helemaal niet op. Ik vind het dus wat vreemd dit aangehaald wordt.
Goed stukje. Kan me zeker vinden in dat het beeld dat verkeerd is geschetst. Ik heb slechts de vraag of zelf heb nagedacht over waar de miscommunicatie tussen jouw verwachtingen/beeld en wat Roald en/of wie erbij hoorde bedoelde met die post. Of heb je alleen gedacht van: premade heeft mij dit beeld gegeven, dit en dit is er gebeurd en zij dus daarvoor schuldig. Dat zou ik vrij kortzichtig vinden, maar ik ben benieuwd wat je reactie hier op is :p.

Kijk, er werd meteen gezegd er amper gerecruit zou worden en amper diplomatie te pas zou komen. Dit is in de aanloop van de wereld alleen maar verder bevestigd door meerdere partijen. Hoe ik het zie was het wel duidelijk dat dit de visie was van de pre-made. Waar dan de miscommunicatie zit is heel moeilijk voor mij om te bepalen omdat ik natuurlijk uit mijn eigen oogpunt kijk. Daar zal ik nooit een 100% reëel antwoord op kunnen geven. Wellicht was ik te voorbarig, maar vooral doordat meerderen de zelfde blik als mij hadden, waar ik achteraf achter kwam, wees het voor mij op een miscommunicatie vanuit de pre-made. Stan heeft hier zijn excuus ook voor aangeboden en voor mij is dit onderwerp dat ook gesloten.

Kijk, dit vind ik een goede reactie. Hier in zeg je: 'Ik heb een fout met de inschatting heb gemaakt en pak dit aan!". Dit verwacht ik van de pre-made.
Dit vind ik op een reactie lijken van: hij geeft toe aan wat ik er ergens van vind of over denk en daarom is het een goede reactie. Ik zeg niet dat je dat bedoeld hebt, maar dat zou ik eenzijdig vinden ^^.

Misschien kwam het wat eenzijdig over, maar ik doelde op de kritische blik die hij op zich zelf had. Al had die het tegenovergestelde gezegd, maar wel een kritische blik gebruikt, dan was ook net zo'n goede reactie geweest.

Waarom Swift op 1 van de 6 stammen zou gaan? Wat dacht je van teamwork? Zorgen dat iedereen de eindstreep haalt? Daarvoor ben je immers een stam. Het zou inderdaad zonde zijn als je op deze manier je troepen doodloopt, maar een account kapot te laten gaan door deze incs lijkt me ook niet optimaal. Ik zeg alleen dat op het eerste gezicht die stammen beter samenwerken, maar dat ik geen blik heb op de interne situaties van deze groepen. Daardoor zeg ik dat ik het fout kan hebben. Echter weet ik wel, dat wanneer jij al zegt: 'Dat is precies mijn hele punt, het is gewoon dom om in deze fase op deze manier je troepen dood te lopen', de 6 stammen inderdaad beter samen werken, want die zijn wel bereid om hun troepen voor elkaar dood te laten lopen.
Ik ben het eens met deze reactie. De stammen die in dit geval Amen aanvallen werken goed samen. Ze zijn inderdaad om alles dood te laten lopen om een 'potentieel' gevaar te slopen. Of ze beter samenwerken dan Amen en Swift, geen idee. Samenwerken is voor mij een relatief begrip. Samenwerking kan heel ruim gedefinieerd worden :p.

Klopt helemaal!

Ik probeer niemand te beïnvloeden, maar om mijn mening te uiten. Ik, persoonlijk, vind dat de pre-made niet optimaal handelt, zowel ingame als op het forum. Wat mensen daar verder van vinden is aan hun. Ze mogen het eens zijn met mij of oneens. Verder erken ik dat ik niet alle feiten weet. Ik weet de interne situatie van beide groepen niet en dat weet jij ook niet.
Je probeert niemand beïnvloeden, maar dat gebeurt onbewust wel. Het is natuurlijk niets voor niets dat relatief veel stammen in dit geval Amen aanvallen. Dat is grotendeels te danken aan de premadeposters en een deel aan de posters die 'negatieve/kritische' noten tegen de premade laten horen. Je mening uiten is altijd prima :D.

Natuurlijk kunnen mensen een mening vormen op basis van mijn post. Echter nodig ik die mensen dan ook graag uit om ook de posts van de tegenpartij te lezen en die van de pro- pre-maders en de anti- pre-maders. Om hier naar te kijken met een kritische bril en daarop een mening te baseren.

Zo, sorry voor mijn lange post. Ik wilde dan toch even serieus ingaan op je post. Had je nog tegoed nadat je uitleg gaf op mijn eerdere reactie. Ik ken je naam niet denk ik, dus ik verwijs even naar je AF-account. Ik zal alvast zeggen dat de mensen die op mij reageren (zowel positief als negatief) geen reactie van mij zullen krijgen. Ik reageer slecht op The Pianist, omdat ik daarmee het dialoog voer. Ik heb hem niet op Skype, dus kon hem daar niet aanspreken over zijn of mijn gedachtegang over zaken ^^. Doe dus geen moeite om mij te citeren. Voor de rest een fijne dag verder. Stay home and stay healthy

Ja man, doe eens normaal :p. Ik heb het iets beknopter proberen te houden. Maar hopelijk zijn je vragen een beetje beantwoord :)
 
Reactiescore
1.049
Er zijn echt veel praktischere benamingen. Wij, ons, de stamnamen gebruiken.
Zodra je ergens 'de' voor gaat zetten geeft dat per definitie (en bewust) al een zekere lading. Daarom zoek ik er wat achter.
Ik denk dat dit meerdere oorzaken heeft:

- De wereld heeft 1 duidelijke premade die ook voor de kwaliteit op deze wereld heeft gezorgd (mag ook gezegd worden af en toe)
- De premade is de te kloppen stam geworden en een pispaal en een afvalputje voor al je kiritek geworden
Wat onderliggend dus ook een psychologisch effect tegen de premade zal hebben, je zult het sneller als een automatische vijand zien gezien iedereen het over de zelfde 'premade' heeft.
- Het is gewoon makkelijker dan elke keer Swift + Amen te zeggen en het leest lekkerder weg denk ik!

Prima, refereren we vanaf nu naar onszelf als 'Winnaars' als er nu zelfs al kritiek komt op hoe wij onszelf noemen op het AF om verwarring te voorkomen. Ben er eerlijk gezegd echt compleet klaar mee.
Kudos!

Een wereld winnen is echt niet de definitie van een goede speler zijn. Ik vind dat nog echt twee totaal verschillende dingen en zeker tegenwoordig worden wereldwinsten makkelijker behaald dan vroeger. Ik zie genoeg slechte spelers die al een wereldwinst op hun naam hebben staan, hoor.

Volgens mij hebben echt al veel mensen in Swift en Amen aangegeven dat ze dit nooit verwacht hadden. We zijn vrij duidelijk geweest in onze koersverandering, met als reden dat we reëel zijn en gewoon voor de winst willen gaan. Maar goed, dit zei Roald al vanaf het begin: als er gehandeld moest worden, dan zou dat gebeuren. Dat is een van de eerste posts over de premade al duidelijk gemaakt, maar dat is natuurlijk niemand opgevallen. Ik zie dus niet hoe dit zo uitzonderlijk is.

Nou, het is duidelijk dat jij 'vindt' dat de premade niet optimaal handelt, maar waar denk jij dat er nog winsten voor ons te behalen zijn dan? Het enige wat jij nu doet is roepen dat de premade het slecht doet, terwijl alle statistieken laten zien dat Amen weinig verliest en zelfs winst pakt, met verder totaal geen onderbouwing? Ik vraag je om concreet te worden, want het is wel erg makkelijk om vanaf 'jouw zijde' maar te roepen dat wij het slecht doen, maar als ik om feiten vraag te zeggen: 'ik heb geen interne informatie, dus dat weet ik niet zeker'. Dan valt er ook geen discussie met je te voeren.

Ik denk dat je hem moeilijk om concrete dingen kunt vragen gezien die er niet zijn, jullie als Swift + Amen hebben echt geen domme mensen in de stam zitten, jullie beheersen het spel prima en zeker de tactieken die het meebrengt. Ik denk dus dat alle scenario's die jullie zouden kunnen verlichten ook langs zijn gekomen! Dus ik verwacht niks concreets vanuit The Pianist omdat als jullie die verlichtende factoren niet makkelijk kunnen inschakelen wij het van buitenaf al helemaal niet voor jullie kunnen zeggen. Als ik zijn post volg zal het wel neerkomen op een stuk samenwerken tussen Amen/Swift wat zou missen.

Ik wil graag wel terugkomen op het feit dat er wordt gezegd (weet niet of dit vanuit jou als persoon of iemand anders kwam, is dus niet persoonlijk bedoeld op jou) dat er loze kritiek kwam vanuit de 'oppositie' op de rekruuts etc die achteraf nodig bleken, ik wil in ieder geval vanuit mezelf spreken dat ik me misschien enigzins heb vergist in hoeverre die nodig waren. En ik denk meerderen met mij! Maar op dat moment was de weerstand ook niet op het niveau dat het op dit moment is, dus ik denk dat de kritiek toen enigzins terecht was omdat we dit toen nog niet wisten. Maar achteraf bleken/blijken ze toch best nodig als ik zo kijk dus een lichte verontschuldiging vanuit mij
 
Bovenaan