Top/Flop stammen

Reactiescore
1.892
Weer een post van jullie kant die arrogant overkomt :p

Maar goed, ik had het over de kwaliteit van Amen/Swift en de activiteit dat per acc aanwezig is tov de speler in die andere stammen. Je komt uit op 750k samen VS 1.2mil? Zonder al jullie slaafjes erbij gerekend. Je ziet me nergens zeggen dat het nietlastig is, ik zei enkel dat jullie dit zeker wel zullen te boven komen. En met qua disrespect, je gaat toch niet ontkennen dat alle spelers van jullie tegenpartij evenwaardige accs zijn tov jullie? :p
Als je dit arrogant vind ben je ofwel weinig gewend, of je intepreteerd het dusdanig omdat ik niet het nut zie om achter elke zin een smiley plaatsen. Mij om het even, maar dit is gewoon hoe ik post (en altijd heb gepost). Heeft niks uit te staan met arrogantie, meer met gewoon serieus posten.

Tsjonge, leuke wereld is dit zeg. Wow Who heeft een tijdmacine in zn dorp, jij hebt een glazen bol. Wat is het volgende? :biggrin: Maar wat ik zostraks al duidelijk probeerde te maken is het volgende: die 750k VS 1.2 mill is in de huidge situatie appels met peren vergelijken omdat het offensief nog maar eenzijdig is geweest. Amen & Swift kunnen niet gezamenlijk deffen, de handvol 'vijandelijke' stammen kunnen echter wel gezamenlijk offen. Dit is dus een vergelijking die je nog niet mag/kunt maken. Ik ken niet alle spelers van de tegenpartij, dus kan ik ook niet stellen dat ze niet evenwaardig zijn. Dat moet IG uitwijzen, anders zou ik ze -net als jij zostraks deed- gewoon disrespecten.
 
Reactiescore
489
Als je dit arrogant vind ben je ofwel weinig gewend, of je intepreteerd het dusdanig omdat ik niet het nut zie om achter elke zin een smiley plaatsen. Mij om het even, maar dit is gewoon hoe ik post (en altijd heb gepost). Heeft niks uit te staan met arrogantie, meer met gewoon serieus posten.

Tsjonge, leuke wereld is dit zeg. Wow Who heeft een tijdmacine in zn dorp, jij hebt een glazen bol. Wat is het volgende? :biggrin: Maar wat ik zostraks al duidelijk probeerde te maken is het volgende: die 750k VS 1.2 mill is in de huidge situatie appels met peren vergelijken omdat het offensief nog maar eenzijdig is geweest. Amen & Swift kunnen niet gezamenlijk deffen, de handvol 'vijandelijke' stammen kunnen echter wel gezamenlijk offen. Dit is dus een vergelijking die je nog niet mag/kunt maken. Ik ken niet alle spelers van de tegenpartij, dus kan ik ook niet stellen dat ze niet evenwaardig zijn. Dat moet IG uitwijzen, anders zou ik ze -net als jij zostraks deed- gewoon disrespecten.

Je gaat steeds voorbij het punt maar goed. Ze hebben idd zoals al vaak aangehaald een overmacht en we zullen het erbij laten dat de tijd zal uitwijzen hoe moeilijk het blijft tov jullie tegenstanders.
 

Calamus Incendium

Forum Personality 20/21
Reactiescore
6.278
Naast dat we niet gezamenlijk kunnen deffen is het ook een utopie dat we gezamenlijk kunnen aanvallen, de andere stam heeft in haar gebied ook weer zo haar tegenstanders waar die op moet letten. Als je Swift en Amen volledig bij elkaar zou rekenen zou je ook de stammen erbij moeten rekenen waar swift mee vecht als je een eerlijk verhaal wil. Dan kom je uit op 750k tegen een heel stuk meer dan 1.2m
 
Reactiescore
1.892
Je gaat steeds voorbij het punt maar goed. Ze hebben idd zoals al vaak aangehaald een overmacht en we zullen het erbij laten dat de tijd zal uitwijzen hoe moeilijk het blijft tov jullie tegenstanders.
Ik zie niet in welk punt ik voorbij ga? Enlighten me.
 
Reactiescore
768
Om hem te kunnen beschermen? Hij is rang 3 ODS, full deff en heeft al meerdere werelden gewonnen? Volgens mij is het dan eerder andersom.

Dat je mij niet hoort over andere mensen is omdat:
1) Ik niet geheel weet hoe dat in andere kampen zit, ik ben toevallig in de westkant gestart en stond echt vol verbazing te kijken hoe er accounts met vijf boostaccs zijn gestart in Amen&Swift.
2) Andere spelers niet constant proberen alles te ontkennen. Heb hier al mensen horen roepen dat de 'deff buiten stam' regel niet wordt omzeild. Dat er geen accounts met vijf boosts zijn gestart etc. etc. Als er gewoon keiharde bewijzen zijn, hoezo blijven jullie dan ontkennen?
Hoi Fred, zo goed ben ik niet :p. Ik ben eigenlijk best wel een matige speler (nog zacht uitgedrukt). Ik heb dan wel een aantal werelden gewonnen, maar ik heb nooit echt veel gedaan ofzo. Ik ben best wel een luie speler. Enige wereld waar ik nog wat gedaan heb qua tijd erin steken was W49 en zelfs toen kwam ik erbij toen Fide al op het punt stond om Met Ui te breken. Heel misschken was ik weleens actief als ik op l0rsl4 speelde, maar daar kan @charlezz meer uitspraak over doen ;). Ik mag eigenlijk wel jaloers zijn op de gedrevenheid van verschillende accounts. Anderzijds haal ik mijn plezier uit gesprekken met andere tw-spelers :p.

Daarbij heeft Maks mij inderdaad gevraagd en om voor hem te mb'en. Ik ben inderdaad nu vrij defensief qua troepen, maar kwam door de huidige situatie. Het is wel iets wat ik zelf heb geopperd, omdat ik het liefst niemand van de stam waar ik in zit (in dit geval Amen) van de wereld zou zien verdwijnen. Ik zie dat gewoon als een actie die elke stamspeler zou doen. We zullen zien hoe deze wereld gaat verlopen ^^. Ik heb mijn woordje gedaan. Ik wens jou en iedereen een fijne nacht ;)! Stay home and stay healthy
 
Reactiescore
1.647
Dat geen OS argument en niet samenwerken is nu wel echt helemaal een loos argument. Als de Def beetje opraakt gewoon wat leden ruilen voor Def.

Tribal Wars-stamprofiel: Taylor Swift Fanclub (tribe changes)
SpelerActieDatum/TijdPunten
green.png
Sênor Pablo EscobarToegetreden13th April 2020 - 22:0548,154
 
Reactiescore
7.931
Dat geen OS argument en niet samenwerken is nu wel echt helemaal een loos argument. Als de Def beetje opraakt gewoon wat leden ruilen voor Def.

Tribal Wars-stamprofiel: Taylor Swift Fanclub (tribe changes)
SpelerActieDatum/TijdPunten
green.png
Sênor Pablo EscobarToegetreden13th April 2020 - 22:0548,154

Klopt nu niet meer, we zagen dat Oilsjt snel overstapte naar POV voor extra def omdat het account leeg begon te staan. Als jullie het zo willen spelen, gaan wij dat ook doen. Eigen schuld, dikke bult.
 
Reactiescore
972
Dat geen OS argument en niet samenwerken is nu wel echt helemaal een loos argument. Als de Def beetje opraakt gewoon wat leden ruilen voor Def.

Tribal Wars-stamprofiel: Taylor Swift Fanclub (tribe changes)
SpelerActieDatum/TijdPunten
green.png
Sênor Pablo EscobarToegetreden13th April 2020 - 22:0548,154

Olitsj doet hetzelfde, die is gisteren ook naar POV overgestapt om deff te kunnen krijgen.

6a90c483496d95492afb21ba7d0d3712.png


Wat is je punt? Ik heb nergens gezegd dat Swift en Amen helemaal niet samenwerken, maar het blijft beperkt. We kunnen moeilijk als hele stam overstappen door het ledenlimiet van 12 leden. De stelling was dat Amen en Swift niet zoveel aan elkaar hebben en dat blijft nog steeds zo. Er is maar 1 stam die tussen ons in ligt en daarmee is de aanvallende overmacht op Amen nog steeds groter.
 
Reactiescore
1.454
Tbh vind ik wel dat de premade hier een beetje aan het zeuren is. Wat hadden jullie dan verwacht wat er ging gebeuren? Dat de stammen rustig gingen wachten totdat ze edel voer zijn? Er worden dingen geroepen als: ze krijgen in de toekomst problemen hierdoor. Wellicht is dat zo, maar als ze dat niet doen is er uberhaupt geen toekomst. De arrogantie van: 'ik snap niet dat spelers ons durven aan te vallen' druipt bij sommige premaders er vanaf en dat siert jullie niet. Ook het continue in de slachtoffer rol kruipen siert jullie niet. So what dat jullie door een kwantitatieve meerderheid bestookt worden? Dat hebben jullie op jezelf afgeroepen toen jullie bij elkaar gingen trekken, boost accounts gingen gebruiken en een arrogante toon gingen op zetten (imo).

Het is van de zotte dat jullie beginnen te zeuren over een goed geplande massa van een stel noobs (no offence naar de noobies :p). Jullie zijn verdorie de ervaren spelers, jullie zouden moeten weten hoe jullie met zo'n situatie moeten handelen. Of is dit de eerste keer dat jullie zoiets overkomt? Dat lijkt me toch niet? Daarnaast is het gewoon een belachelijk argument om te zeggen dat jullie in het nadeel zijn omdat Swift en Amen elkaar niet kunnen OS'en. Volgens mij geld dat voor iedere stam. In plaats van te zeuren over de incs, kunnen jullie ook samen (Swift en Amen) een aanval opzetten met longbomb clears en long distance edels. Stam voor stam weg werken. Denk je echt dat ze dan lang stand houden?

Wat ik op maak van dit verhaal (ik kan volledig fout zitten trouwens) is dat 5 noobstammen beter weten samen te werken dan de premade, en dat lijkt me toch wel een beetje zorgwekkend.

Kortom, minder zeiken en ga gewoon samen (desnoods met longbomb clears, edel en fakes) de noobstammen oprollen. Een voor een. Dit lijkt me niet zo'n grote uitdaging voor jullie.
 
Reactiescore
1.226
Hoe je het draait of keert, Amen en Swift kunnen elkaar inderdaad niet ondersteunen, maar dit geldt toch ook voor de stammen die samenwerken tegen de premade? Verschil is dat jullie meer def hebben (verhoudingsgewijs gezien), actiever zijn en ook meer ervaren zijn. Als jullie stam per stam aanpakken, komen jullie er wel en moet je het hier niet moeilijker doen laten overkomen dan het werkelijk is in mijn ogen. Het zou pas noob zijn moesten jullie worden weggespeeld worden en dat weten jullie zelf ook. Geen disrespect naar die andere stammen btw

Mag ik vragen hoe jij kunt stellen dat het noob is als een partij weggespeeld wordt door een andere partij? Het feit dat er zich een kamp betrekt tegen Amen laat volgens mij zien dat deze spelers qua spel inzicht/diplomatiek, op de korte termijn, wel wat in hun mars hebben. Of ze de eindstreep gaan halen moet nog blijken, het lijkt me vrij zeker dat als ze niks doen, ze de eindstreep niet gaan halen. Toch kwalificeer jij ze blijkbaar als "minder" dan de stam Amen. Ik vraag me af waar dat op gebaseerd is. Ken jij betreffende spelers?

Ik zie op deze wereld heel veel spelers die vroeger TW speelde maar gestopt waren en door de corona weer teruggekomen zijn. Ze zijn echter nog niet gewend/bekend met de huidige features binnen TW.
 

Roald97

Master Commander & Forum Personality 2019
Reactiescore
2.787
Enige reden voor de overheveling van Senor is inderdaad het zwakke gedoe tussen Lions en POV. Die zijn samen al vééél groter dan Amen en dan tel ik hun vele bondgenoten niet eens mee. Ondertussen zeuren dat er één lid naar Swift komt om een nieuw vaatje def open te kunnen trekken? Dat terwijl TBS inmiddels 4 bondgenootschappen heeft?

Als iemand echt NUL recht van spreken heeft over diplomatiek en rekruteren ben jij dat wel Wow Who.
 
Reactiescore
972
Tbh vind ik wel dat de premade hier een beetje aan het zeuren is. Wat hadden jullie dan verwacht wat er ging gebeuren? Dat de stammen rustig gingen wachten totdat ze edel voer zijn? Er worden dingen geroepen als: ze krijgen in de toekomst problemen hierdoor. Wellicht is dat zo, maar als ze dat niet doen is er uberhaupt geen toekomst. De arrogantie van: 'ik snap niet dat spelers ons durven aan te vallen' druipt bij sommige premaders er vanaf en dat siert jullie niet. Ook het continue in de slachtoffer rol kruipen siert jullie niet. So what dat jullie door een kwantitatieve meerderheid bestookt worden? Dat hebben jullie op jezelf afgeroepen toen jullie bij elkaar gingen trekken, boost accounts gingen gebruiken en een arrogante toon gingen op zetten (imo).

Het is van de zotte dat jullie beginnen te zeuren over een goed geplande massa van een stel noobs (no offence naar de noobies :p). Jullie zijn verdorie de ervaren spelers, jullie zouden moeten weten hoe jullie met zo'n situatie moeten handelen. Of is dit de eerste keer dat jullie zoiets overkomt? Dat lijkt me toch niet? Daarnaast is het gewoon een belachelijk argument om te zeggen dat jullie in het nadeel zijn omdat Swift en Amen elkaar niet kunnen OS'en. Volgens mij geld dat voor iedere stam. In plaats van te zeuren over de incs, kunnen jullie ook samen (Swift en Amen) een aanval opzetten met longbomb clears en long distance edels. Stam voor stam weg werken. Denk je echt dat ze dan lang stand houden?

Wat ik op maak van dit verhaal (ik kan volledig fout zitten trouwens) is dat 5 noobstammen beter weten samen te werken dan de premade, en dat lijkt me toch wel een beetje zorgwekkend.

Kortom, minder zeiken en ga gewoon samen (desnoods met longbomb clears, edel en fakes) de noobstammen oprollen. Een voor een. Dit lijkt me niet zo'n grote uitdaging voor jullie.

Nogmaals, niemand zeurt, niemand zeikt, ik heb enkel gezegd dat ik het niet snap dat er stammen op die manier en over deze afstand samenwerken, meer niet. Ohja, en ik trok de conclusie dat we tegen een overmacht vechten en dat goed doen, of wil je dat gaan ontkrachten. De rest vul je allemaal maar in, je legt woorden in onze mond en objectieve interpretatie is verder te zoeken.

Wat ik op maak van dit verhaal (ik kan volledig fout zitten trouwens) is dat 5 noobstammen beter weten samen te werken dan de premade, en dat lijkt me toch wel een beetje zorgwekkend.

En als jij dit "eruit opmaakt" dan ben je wel erg goedkoop bezig zeg, heb je uberhaupt wel een keer de stats bekeken? We presteren gewoon hartstikke goed, pakken dorpen aan alle kanten en zorgen dat onze directe tegenstanders stilstaan. Kom op zeg, als ik moet gaan reageren op dit soort loze uitspraken...
 
Reactiescore
2.386
Gisteren met een beetje ondersteuning een cleartje helpen blocken, sta nu rang 26 ODS. Is de rest van de wereld aan het tribalhuggen ofzo? Joehoe, er is meer dan Amen op deze wereld. Val elkaar eens aan.
Het is maar dat Rots bijna volledig rond Ruiter ligt maar dat er daar geen aanvallen gewisseld worden hé xp

E; voordat iedereen me afschiet, ik heb werkelijk geen idee of dit waar is. Met al dat toxische gedoe hier waar alles zo keihard in je gezicht kan teruggeslagen worden :sad:
 

Roald97

Master Commander & Forum Personality 2019
Reactiescore
2.787
Tbh vind ik wel dat de premade hier een beetje aan het zeuren is. Wat hadden jullie dan verwacht wat er ging gebeuren? Dat de stammen rustig gingen wachten totdat ze edel voer zijn? Er worden dingen geroepen als: ze krijgen in de toekomst problemen hierdoor. Wellicht is dat zo, maar als ze dat niet doen is er uberhaupt geen toekomst. De arrogantie van: 'ik snap niet dat spelers ons durven aan te vallen' druipt bij sommige premaders er vanaf en dat siert jullie niet. Ook het continue in de slachtoffer rol kruipen siert jullie niet. So what dat jullie door een kwantitatieve meerderheid bestookt worden? Dat hebben jullie op jezelf afgeroepen toen jullie bij elkaar gingen trekken, boost accounts gingen gebruiken en een arrogante toon gingen op zetten (imo).

Het is van de zotte dat jullie beginnen te zeuren over een goed geplande massa van een stel noobs (no offence naar de noobies :p). Jullie zijn verdorie de ervaren spelers, jullie zouden moeten weten hoe jullie met zo'n situatie moeten handelen. Of is dit de eerste keer dat jullie zoiets overkomt? Dat lijkt me toch niet? Daarnaast is het gewoon een belachelijk argument om te zeggen dat jullie in het nadeel zijn omdat Swift en Amen elkaar niet kunnen OS'en. Volgens mij geld dat voor iedere stam. In plaats van te zeuren over de incs, kunnen jullie ook samen (Swift en Amen) een aanval opzetten met longbomb clears en long distance edels. Stam voor stam weg werken. Denk je echt dat ze dan lang stand houden?

Wat ik op maak van dit verhaal (ik kan volledig fout zitten trouwens) is dat 5 noobstammen beter weten samen te werken dan de premade, en dat lijkt me toch wel een beetje zorgwekkend.

Kortom, minder zeiken en ga gewoon samen (desnoods met longbomb clears, edel en fakes) de noobstammen oprollen. Een voor een. Dit lijkt me niet zo'n grote uitdaging voor jullie.

Ik vind helemaal niet dat wij een slachtofferrol in duiken. Juist het tegenovergestelde. Het hele AF zit continu te zeiken op alles wat de premade doet, noemt het een flopmade, noemt het zwak. Prima, mag je roepen. Maar wij houden dan het recht om onze keuzes te verantwoorden door feiten te tonen (bijv osd/odd scores en vijandelijke samenwerkingen); namelijk dat een grote overmacht op ons zit te knallen en dat dat de reden is dat we soms wat maatregelen nemen. Slachtoffer rol? Zeker niet. Het enige wat de premade de laatste weken doet is aantonen dat de situatie die de wereld schetst (onnodig rekruteren, onnodige diplomatiek, hypocriet) niet strookt met de werkelijkheid. De premade zet zichzelf niet meer in de schijnwerper hoor, dat doet 'de rest'.

Daarbij start ik zelf elke wereld weer met meerdere bekende spelers en zijn mijn stammen altijd 'de te kloppen stam'. Met mijn referentiekader van elf speeljaren kan ik toch echt wel stellen dat het deze wereld veel extremer is. Iedereen zit de hele dag thuis te tw'en door corona, elke noob is non stop online. De kwaliteitsdichtheid is véél hoger dan op andere wereld. Ik kan per continent prima 100 spelersnamen aanwijzen die ik op andere werelden al eens trof. Op een wereld 18 kon ik hele continenten zoeken om één er te vinden. Door al die kwaliteit zijn ook veel spelers veel beter geinformeerd. Iedereen kent de premade en haar gevaar. Veel mensen maken er een sport van om de premade uit elkaar te spelen, ookal verliezen ze daar hun hele account mee. In de premade rim liggen al 3 spelers die al hebben aangegeven PUUR te spelen om de premade gewoon te nakken.

Je hebt altijd stammen die samen gaan werken tegen een gevaarlijkere partij, maar in dit stadium clears gooien op 15-20 uur looptijd voor een speler uit een andere stam (op basis van een bondgenootschap), dat is gewoon uitzonderlijk. Welke idioot gaat er nou zijn enige clear voor een vreemdeling gooien op 20 uur afstand? Dan zit de haat (en het besef) wel hoog hoor. Hoger dan op andere werelden. Alsook dat 6 grote top vijftien stammen samen werken tegen 2 top vijftien stammen = de premade. In de start weegt kwantiteit nog wat zwaarder dan in de mid of endgame en daar kampen we gewoonweg mee. Maargoed we'll manage.

Daar waar de latere oppositie; bijvoorbeeld Savior, een relatief makkelijke start heeft, is de premade verplicht om continu veel def troepen te maken en te verliezen. Een 60% off verhouding per account is gewoon niet haalbaar. Ik zeg nergens dat de premade het niet gaat halen. Ik zeg alleen dat de premade een slechte start gaat hebben doordat de tegenstand die wij ervaren totaal niet vergelijkbaar is met die van de underdogstammen die ook kwaliteit bevatten. Kruip ik daarmee in de slachtofferrol? Vind ik niet, ik post hier amper, maar ben het wel zat dat men steeds maar roept dat we het makkelijk hebben en zwak zijn als we een speler overhevelen of een account rekruteren. De noodzaak is er gewoon.

Als je denkt dat je daar een betere kijk op hebt dan zit je er gewoon naast. Je denkt toch niet dat we voor de lol, zonder urgentie, bepaalde gedane uitspraken verloochenen? Natuurlijk vind ik het enorm jammer dat de uitspraken over niet rekruteren en geen diplomatiek geen waarheid zijn geworden. Het is jammer, maar noodzakelijk dat we de startidealen grotendeels hebben laten varen. Wat heb je liever; dat de premade over twee weken faalt omdat we ons krampachtig blijven vastklampen aan een ideaal dat niet realistisch blijkt en dat de wereld vervolgens rete saai gaat zijn?

Tot slot heb ik altijd gezegd rationeel te handelen wanneer nodig en dat wil zeggen: dat ik het schip niet laat zinken om die idealen te blijven volgen. Hoe jammer ik dat ook vind.
 
Laatst bewerkt:
Reactiescore
1.226
Nogmaals, niemand zeurt, niemand zeikt, ik heb enkel gezegd dat ik het niet snap dat er stammen op die manier en over deze afstand samenwerken, meer niet.

Dit snap ik dan weer niet, om eerlijk te zijn. Wat zou dan volgens jou de manier zijn om Amen aan te pakken? Zonder een dergelijke samenwerking die je niet snapt?

Lijkt mij the way to go, maar hoor graag andere inzichten.
 
Reactiescore
1.454
Nogmaals, niemand zeurt, niemand zeikt, ik heb enkel gezegd dat ik het niet snap dat er stammen op die manier en over deze afstand samenwerken, meer niet. Ohja, en ik trok de conclusie dat we tegen een overmacht vechten en dat goed doen, of wil je dat gaan ontkrachten. De rest vul je allemaal maar in, je legt woorden in onze mond en objectieve interpretatie is verder te zoeken.

Wat ik op maak van dit verhaal (ik kan volledig fout zitten trouwens) is dat 5 noobstammen beter weten samen te werken dan de premade, en dat lijkt me toch wel een beetje zorgwekkend.

En als jij dit "eruit opmaakt" dan ben je wel erg goedkoop bezig zeg, heb je uberhaupt wel een keer de stats bekeken? We presteren gewoon hartstikke goed, pakken dorpen aan alle kanten en zorgen dat onze directe tegenstanders stilstaan. Kom op zeg, als ik moet gaan reageren op dit soort loze uitspraken...

Ik ben het niet helemaal eens dat jullie niet zeuren. Ik heb van meerdere gehoord, dat jullie het zwaar hebben, dat jullie meer tegenstand krijgen, dat jullie tegen een kwantitatieve meerderheid vechten en ga zo maar door. Dit is iets waar uitgerekend jullie mee zouden moeten kunnen dealen. Jullie zijn een paar van de beste TW spelers van de Nederlandse server. Daarnaast vind ik het wel heel bizar dat je zegt dat je het niet snapt, want dit is op zich een bizarre uitspraak. Laten we het eens in praktijk brengen. Stel jij en 5 maten staan buiten en komt een gast aan. Deze gast gaat jullie in elkaar slaan. Als jullie 1 voor een tegen hem gaan knokken hebben jullie geen kans, maar met z'n 5'en tegelijk wellicht wel. Dan ga je toch ook niet staan wachten tot dat jullie 1 voor 1 op jullie neus getimmerd worden?

Verder zeg ik dat ik volledig fout kan zitten, ik erken dat ik niet alle details weet. Wat ik wel zie is dat jullie het vrij zwaar hebben en wanneer Swift en Amen gewoon samen gaan focussen op 1 van deze stammen tegelijkertijd (net zoals de 5 stammen doen) is het hopeloos voor hun. Dit heb ik nog niet gezien van Swift en Amen samen en daardoor trek ik de iets wat voorbarige conclusie dat tot dusverre de 5 stammen beter samen werken. Nogmaals, zodat het duidelijk is, ik kan volledig fout zitten.
 
Reactiescore
972
Dit snap ik dan weer niet, om eerlijk te zijn. Wat zou dan volgens jou de manier zijn om Amen aan te pakken? Zonder een dergelijke samenwerking die je niet snapt?

Lijkt mij the way to go, maar hoor graag andere inzichten.

Nou, op deze manier een stam in deze fase aanvallen, komt niet vaak voor. De eerste grotere stamaanvallen komen vaak pas later. Het risico van je offence doodlopen en daarmee je groei stilleggen is nu gewoon te groot, terwijl als je meer dorpen hebt dit risico wat meer te compenseren valt. Je ziet het nu aan al onze tegenstanders, CARA kan voorlopig geen kant op, Lions heeft het zwaar en verliezen dorpen (zijn zelfs genoodzaakt BB's te edelen) en wij groeien ze eruit, omdat wij het op een verstandige wijze aanpakken.

Ik ga je verder niet vertellen hoe je Amen in deze of volgende fases zou kunnen verslaan, dat snap je vast :tongue: Ik zeg alleen dat als ik in hun stoel had gezeten, het zeker niet op deze manier had aangepakt, dan wel op korte, dan wel op lange termijn. Maar goed, ook dit is mijn mening en daar mag je het mee eens zijn of niet.

Ik ben het niet helemaal eens dat jullie niet zeuren. Ik heb van meerdere gehoord, dat jullie het zwaar hebben, dat jullie meer tegenstand krijgen, dat jullie tegen een kwantitatieve meerderheid vechten en ga zo maar door. Dit is iets waar uitgerekend jullie mee zouden moeten kunnen dealen. Jullie zijn een paar van de beste TW spelers van de Nederlandse server. Daarnaast vind ik het wel heel bizar dat je zegt dat je het niet snapt, want dit is op zich een bizarre uitspraak. Laten we het eens in praktijk brengen. Stel jij en 5 maten staan buiten en komt een gast aan. Deze gast gaat jullie in elkaar slaan. Als jullie 1 voor een tegen hem gaan knokken hebben jullie geen kans, maar met z'n 5'en tegelijk wellicht wel. Dan ga je toch ook niet staan wachten tot dat jullie 1 voor 1 op jullie neus getimmerd worden?

Zie mijn reactie hierboven. Er zijn altijd andere manieren om dergelijke zaken aan te pakken, dit is wel erg zwart wit. Het zal aan jouw interpretatie liggen, maar ik heb geen enkel probleem met de tegenstand hoor. Ik heb alleen altijd verkondigd dat ik deze niet op deze schaal verwacht had, meer niet.

Verder zeg ik dat ik volledig fout kan zitten, ik erken dat ik niet alle details weet. Wat ik wel zie is dat jullie het vrij zwaar hebben en wanneer Swift en Amen gewoon samen gaan focussen op 1 van deze stammen tegelijkertijd (net zoals de 5 stammen doen) is het hopeloos voor hun. Dit heb ik nog niet gezien van Swift en Amen samen en daardoor trek ik de iets wat voorbarige conclusie dat tot dusverre de 5 stammen beter samen werken. Nogmaals, zodat het duidelijk is, ik kan volledig fout zitten.

Bekijk de kaart eens. Waarom zou Swift zich in godsnaam op 1 van deze 6 stammen, buiten TBS, gaan focussen? Dat is precies mijn hele punt, het is gewoon dom om in deze fase op deze manier je troepen dood te lopen, dat is wat ik niet snap. Ik zeg inderdaad dat wij het zwaar hebben, dat is mijn eerlijkheid, maar het is niet onmogelijk. We zijn amper dorpen verloren, we hebben dorpen van onze vijanden gepakt en dan werken zij "beter" samen? Nogmaals, bekijk de stats even aandachtig voor je dergelijke uitspraken komt doen, ik hoef toch niet alles voor te kauwen :tongue:

Laat ik ook het volgende zeggen: het is wel erg makkelijk om hier van alles neer te schrijven, daarmee mensen proberen te beïnvloeden (waarom zou je hier anders op een dergelijke manier komen posten) en vervolgens zeggen dat je 'volledig fout kan zitten, omdat je niet alle details weet'. Maar goed, je erkent zelf dat je een voorbarige discussie trekt en je volledig fout kan zitten. Volgens mij snap je wel wat ik bedoel :tongue:
 
Reactiescore
1.647
Ik bedoelde nergens dat niet slim is? Enkel moet niet als argument worden aangehaald, las gisteren heel de dag dat de stammen elkaar niet konden helpen qua os. Maar zo kan je dat eigenlijk teniet doen. Oftewel dat argument wat gisteren meermaals is gezegd vervalt hierdoor. Ook als stats kijken zien we dat Colla o.a. verleden ook overstapt met Def bunker account Romein. Dit toen Colla ook wat vuur aan de schenen is gelegd. Dus om nu opeens naar POV te wijzen wel beetje kinderachtig zeg. Het is gewoon een slimme zet van mensen die dit doen en vechten tegen een meerderheid in hun optiek.
 
Bovenaan